cestovatel, ktery momentalne docestoval:(

Jan Kubanek

28/9/2009 Kambodza: Angkor den I.

Rano vstavam relativne brzy. Uz asi v pul osmy jsem dole v hotelu na snidani a davam si co jineho nez vajickovou omeletu s rajcaty a syrem. To je moje 5 a sedesata. Ale zase dobra:) Nenapadlo by me, ze hodit si platkovy syr na omeletu, ze to tak zmeni chut:) Prohlidku angkorskych chramu jsem se jako spravna socka rozhodl podniknout na kole. Chtel jsem si pujcit kolo z hotelu, ale to byl takovy smejd urceny spis na nakup ve vedlejsim kramu nebo na jizdu ke koupalisti (neukradnutelne kolo), ze jsem sel radsi jinam. Tam to bohuzel nebylo o moc lepsi, ale kolo alespon melo 2 funkcni brzdy a zamek, tak jsem to za $2 vzal.

2.10.2009 v 1:48 | Karma: 13,35 | Přečteno: 1296x | Diskuse| Cestování

27/9/2009: Kambodza: Phnom Penh -> Siem Reap

V 700 uz jsem na recepci, ale mikrobus pro me prijizdi az okolo 735. Mam dojem, ze akce "at jsem na recepci v 7" byla sloucena s domnenkou, ze si u nich v hotelu jeste zakoupim snidani. No jo, taky ze jsem zakoupil, moje 63. cestovatelska omeleta se syrem:) Behem snidane se seznamuji s nejakym Amikem Skotem, ale ten jede do Kratie. Prestoze pry tedka pracuje v Koreji, je z Asii, nebo spise z Kambodze, trosku vyplesknutej. Me to uz tady vsechno prijde takovy normalni. Amik jede na sever na delfiny do Kratie, kdezto ja do Siem Reapu na Angkor Wat.

1.10.2009 v 19:07 | Karma: 15,24 | Přečteno: 1118x | Diskuse| Cestování

26/9/2009: Kambodza: Phnom Penh: Killing Fields a S-21

Rano se probouzim vcelku brzo, v hostelu rozhodne neni klid a je to dalsi duvod, proc se prestehovat jinam. Nakonec se stehuju do stejneho hostelu jako Erin za stejnou cenu ($4). Opravdu nema smysl podporovat tenhle hnusny hostel a tyhle ganjaprodavace. Pokoj sice mensi, ale cistci, vypada to tu o dost bezpecneji a zachod se nemusi splachovat kyblikem:) Se vubec divim, ze jsem to vzal:(

1.10.2009 v 0:37 | Karma: 13,31 | Přečteno: 1153x | Diskuse| Cestování

25/9/2009 Kambodza: Phnom Penh: Zeme kontrastu

Rano si konecne trosku prispavam, nepo spis prilezivam a vstavam az na pul devatou. Jdu se podivat na mistni jezero, u ktereho stoji nas hostel. Dle LP jezero postupne zanika a opravdu tomu tak je. Z puvodni velikosti jezera tu odhadem podle me zbyva tak sotva ctvrtina a i ta asi nenavratne brzo zmizi. Prestoze je devet rano recepcni hotelu mi hned nabizi travu, hruza. To odmitam a spis premyslim, jestli se nemam nekam prestehovat. Tohle misto ve me opravdu nevzbuzuje duveru. Nakonec vyhrava lenost nad rozumem a rozhodnu se zustat.

30.9.2009 v 18:02 | Karma: 14,79 | Přečteno: 1414x | Diskuse| Cestování

24/9/2009 Vietnam -> Kambodza

Uf uf, cestovani s cestovkou je narocne, mame sraz znovu uz v sedm rano na recepci. No asi opravdu chteji, abysme se tady s tim vstavanim povietnamstili:) Na hotelu davam bagetku se syrem, no nic moc a je toho malo, tak za dalsich 10VND si na ulici kupuji dalsi. Co mi to tam do toho ta pani dala, nevim, nevypada to vazne vabne, ale je to dobry...

30.9.2009 v 0:27 | Karma: 16,41 | Přečteno: 1860x | Diskuse| Cestování

23/9/2009 Vietnam: Delta reky Mekong II

Rano se probouzim jako obyvatele delty Mekongu (asi s vychodem slunce). No trosku brzo a blby je, ze jsem nesel spat brzo jako to mistnaci delaji. Prokecal jsem s Emanuelle vecer u tech 2 pivek:) Abysme nahodou nezaspali a nepozdrzeli odjezd ostatnich ucastniku nasi kosmopolitni zajezdove skupiny, vsichni jsou buzeni tak okolo 1⁄4 na 7. Fuj to je tedy cas, ale co se da delat, na trh se musi brzy, abysme nakoupili to nejlepsi zbozi...

29.9.2009 v 14:22 | Karma: 16,58 | Přečteno: 1386x | Diskuse| Cestování

22/9/2009 Vietnam: Cesta do delty reky Mekong

Tak jsem se zase upsal na jeden z vyletu, poradanych mistnima cestovkama. Za $40 jsem si zakoupil vylet do delty Mekongu na 3 dny dve noci. Snad to tentokrat vydrzim a nedopadne to jako s vyletem do Halong Bay:) No vlatne musim, protoze vzhledem k 30ti dennimu vizu, co jsem dostal, uz to mam opravdu tak tak.

28.9.2009 v 19:00 | Karma: 17,07 | Přečteno: 1440x | Diskuse| Cestování

21/9/2009 Vietnam: Saigon

Vcera jsme se s TL (kanadska strelkyne) domluvili, ze se pujdeme spolecne podivat na Palac znovusjednoceni (snad se to tak jmenuje, dneska uz nema LP). No sice sraz vzhledem k jejimu dnesnimu odletu smer Singapor je na me mirne brzy (vzbudit se neznamena pro me jeste vstat z postele), ale v 745 uz jsem na domluvenem miste:) TL je singapurska motivace, dorazi asi o dve minutky pozdeji a muzeme vyrazit smer Palac znovusjednoceni:)

27.9.2009 v 19:05 | Karma: 15,03 | Přečteno: 1294x | Diskuse| Cestování

20/9/2009 Vietnam: Okoli Saigonu – Tunely Cu Chi a sekta Cao Dai

Vcera jsem si zakoupil znovu organizovany zajezd u jedna ze stovky "jakobycestovek" v batuzkarske oblasti Saigonu. Ty cestovky jsou opravdu bohuzel nejjednodussi a nejlevnejsi zpusob, jak se tady ve Vietnamu pro turistu nekam dostat. Slo by to ale urcite i nezavisle, ale uz me trosku tlaci cas:( Nemam na rozdavani uz ani jeden den:( Odjezd od kancelare byl v osm, tak jsem k tomu chtel prizpusobit i me vstavani, bohuzel jsem se rano probudil uz v sest, nevedel co delat, tak jsem dopsal blog a posnidal jednu bagetu:)

26.9.2009 v 14:35 | Karma: 16,39 | Přečteno: 1700x | Diskuse| Cestování

Jan Kubanek

19/9/2009 Vietnam: Saigon – den podle LP:)

Rano se probouzim tradicne zase velmi brzy. Kontroluju cas a je 6h rano. Nechce se mi vstavat, tak aspon dopisuji zapisky z predesleho dne. Z hotelu nakonec vypadnu okolo pul devate, abych si koupil na ulici bagetu s dvojitou porci vajicka. Zrejme jsem se tady na nich stal zavisly:)) Na dnesni den jsem si naplanoval prohlidku Saigonu a rozhodl jsem se ji udelat a la LP:)

24.9.2009 v 18:31 | Karma: 17,07 | Přečteno: 1436x | Diskuse| Cestování

18/9/2009 Vietnam: Dalat -> Saigon (HCM): Nocni zivot v Saigonu

Rano probiha zcela standardne. Vstavam tak, abych stihnul odjezd v pul osme od hotelu minibusem k velkemu autobusu, ktery me doveze az do hrisneho HCM. Ranni omeletka jako kazdy den. Platim na hotelu. Recepcni se mi snazila zauctovat i projedene snidane, to jsem ji ale zakazal, takze nakonec jsem opravdu zaplatil tech domluvenych $5 dolaru za noc.

22.9.2009 v 10:35 | Karma: 15,10 | Přečteno: 1633x | Diskuse| Cestování

17/9/2009 Vietnam: Dalat a okoli

Nevim cim to je, ale budim se ve Vietnamu hrozne brzy, zrejme se povietnamstuji:) Rano jsem se vzbudil uz v sest a pak uz jsme nemohl usnout. Cele mesto se stejne muselo probudit maximalne v pul sedme, protoze podle zvuku to vypadalo, ze vietnamske armadni letecke sily trenuji nizke prelety nad Dalatem (nakonec jsem ale zjistil, ze tento zvuk vydava nejaky typ nakladaku, co tu obcas projede). Okolo pul sedmy jsem zaznamenal celkove 3 takove rychlo prelety. Kdyz prelety skoncily, docela obstojne ho zastoupil ridic autobusu, ktery pod mym oknem turoval a zhavil motor. Zrejme se chystal na zavod kamikadze bus rallye:( No noc tedy nic moc, tak jako obvykle....

21.9.2009 v 15:25 | Karma: 15,07 | Přečteno: 1471x | Diskuse| Cestování

16/9/2009 Vietnam: Nha Thrang -> Dalat

Nakonec tedy jedu rannim busem v pul osmy a jak jsem zjistil, asi jsem udelal dobre. Rano tedy vstavam tak, abych byl v pul osme dole na recepci, je to trosku brzo, ale jde to. Vcelku prazdny bus prijizdi kousek po pul osme pred hotel. Pravda o tom, ze Vietnamci jsou ranni ptacata, se potvrzuje. V buse jsou povetsinou vietnamsti turiste a pak nejaky Slovani. Podle toho jak neustale vyhulovali a jejich reci, tak bych je tipnul na Rusy:)

20.9.2009 v 20:06 | Karma: 13,38 | Přečteno: 1433x | Diskuse| Cestování

15/9/2009 Vietnam: Nha Thrang a ostrovy

Asi v sest rano dorazil nas spaci bus nekam do Nha Thrangu. Podle mapky jsem zjistil, ze jsem primo v centru, tak nemelo smysl se nakam tahat s batohem a vzal jsem hned prvni hotel v ulici. Pokoj cisty, pani chtela sice $8, to jsem ji ale rekl, ze nedam, ze dam max sest a nakonec mi dala mensi pokoj za moji cenu. Sice rekla, ze za $6 je to bez klimiatizace, ale zapomnela ji nejak vypnout, tak mi stale bezela:)

20.9.2009 v 12:19 | Karma: 12,82 | Přečteno: 1587x | Diskuse| Cestování

14/9/2009 Stredni Vietnam: Hoi An – Plazovy den -> Nha Thrang

Po 14 dnech a kousek ve Vietnamu se zacinam prizpusobovat ranneptacimu vietnamskemu vstavani:) Vstavam asi na pul osmou, v osm uz jsem si rychle skocil na snidani, bagetka s vajickam a nejakou zeleninkou, docela ok.

19.9.2009 v 10:56 | Karma: 12,46 | Přečteno: 1347x | Diskuse| Cestování

13/9/2009 Vietnam: Hoi An a okoli

Domluvili jsme se s Aurelie, ze si dneska rano mirne privstanem a udelame vylet k pozustatkum camske kultury v meste My Son. Privstani nebylo bohuzel pro me nijak narocny, protoze v noci jsem nejak nemohl spat a uz jsem se probudil stejne v sest rano. Marne jsem bojoval s klimatizaci, ktera prestoze byla nastavena na 26C, jela asi stale naplno. Takze v pokoji byla docela kosa:(

18.9.2009 v 16:36 | Karma: 14,25 | Přečteno: 1494x | Diskuse| Cestování

12/8/2009 Stredni Vietnam: Hue -> Hoi An: Relaxacni atmosfera

Bus mel rano odjizdet uz v 8, takze jsem byl nucen malinko driv vstavat, nez by u me bylo obvykle. Rychle ranni hygiena a bezim naproti pres ulici pro bagetu s vajickem. Snidam bagetku za 10VND, venku slunicko, uvnitr bagety vajicko, okurcicka, no proste pohodicka:) Rychle z5 na hotel, mam to na kvap, jako vzdy:) No to jsem proste ja:)

17.9.2009 v 8:25 | Karma: 14,47 | Přečteno: 1250x | Diskuse| Cestování

Jan Kubanek

11/9/2009 Stredni Vietnam: Hue: Vylet do DMZ(Demilitarizovana Zona)

Uf uf, to jsem se zase upsal k dablu. Vylet do DMZ zacinal uz v sest rano, asi abysme se vyhnuli zbytecnym zacpam cestou do mesta Dong Ha. Budik tedy na pul sestou...probouzim se nejak bez budiku, zjistuji kolik je hodin. 6:06 na mobilu, opravdu skoro dabelsky cas:)

16.9.2009 v 8:14 | Karma: 11,55 | Přečteno: 1511x | Diskuse| Cestování

10/9/2009 Vietnam: Hue

Asi v devet rano nas bus dorazil do me cilove stanice Hue. To, ze je to Hue, jsem se dozvedel asi az po deseti minutach, kdy jsem si v klidku sedel v buse a myslel jsem si, ze Hue bude teprv dalsi zastavka:) Ridic si myslel, ze jedu az do Hoi Anu, tak mi stale tvrdil, ze mam zustat v autobuse. Jednim z nadhanecu jsem se nechal zadarmiko odvest do oblasti, kde jsou hotely s tim, ze mu nic neslibuju...

15.9.2009 v 14:45 | Karma: 11,19 | Přečteno: 1343x | Diskuse| Cestování

8/9/2009 Ha Long Bay - Hanoj

Noc na lodi sice krasna, ale ne moc kvalitni. I pres to, ze vetrak plnil normy na 120% a okenka byla otevrena, v kajute se drzelo velke vedro:( Probudil jsem se asi uz ve 4 rano a pak, mam dojem, ze uz jsem nemohl ne a ne znovu usnout. Vedro bylo nesnesitelny:(

14.9.2009 v 23:54 | Karma: 12,77 | Přečteno: 1354x | Diskuse| Cestování

8/9/2009 SV Vietnam: Ha Long Bay

Dnesni den bude asi takova pohodicka...stejne jsem potreboval jeste relaxovat po jizda Bac Ha Hanoj. Rano jsem vstaval tak na devatou, zasel si na moji asi 51. asijsou omeletku nakombinovanou s citronovym dzusem. Zase stejne dobra....

14.9.2009 v 4:55 | Karma: 11,87 | Přečteno: 1504x | Diskuse| Cestování

Jan Kubanek

7/9/2009 Vietnam: Hanoi -> Ha Long City: Je po sezone...

Diky tomu, ze jsem se vcera rozhodl, ze se pokusim jet se podivat na Ha Long Bay nezavisle, tak jsem mohl relativne vstavat kdy jsem chtel....no ne moc pozde, protoze jsem potreboval chytit jeste dnes nejakou lod na ostrov Cat Ba.

11.9.2009 v 18:58 | Karma: 14,80 | Přečteno: 1502x | Diskuse| Cestování

6/9/2009 SZ Vietnam Bac Ha -> Hanoi: Troubim o zivot

Dneska me cekal docela dlouhy a asi dosti narocny prejezd. Abych nemusel spechat, chtel jsem vstat tak na pul osmou, zajit se podivat na trh, kvuli kteremu jsem sem do Bac Ha vlastne prijel a tak nejpozdeji v pul desaty vyrazit smer Hanoi...

11.9.2009 v 10:59 | Karma: 15,37 | Přečteno: 1710x | Diskuse| Cestování

5/9/2009 SZ Vietnam: Sapa -> Bac Ha

Dnesni den jsem si chtel trosku tak zrelaxovat pred narocnejsim presunem zpatky do Hanoje. Rano jsem vstal tak na pul devatou, sbalil se, odjel natankovat a na snidani. Ty jablecny kolacky jsou opravdu tezce navykovy, takze jsem jel znovu jak jinak nez do pekarny jako vcera:)

10.9.2009 v 17:59 | Karma: 14,66 | Přečteno: 984x | Diskuse| Cestování

4/8/2009 SZ Vietnam: Sapa a jeji okoli

Rano jsem vstaval relativne brzo, asi v osm. Kazdopadne uz asi v pul osmy tuky tuk, neslo se mi moje vyprane pradlo. No tak jsem na to zase nespechal:) Na snidani jsem si chtel zajet do pekarny, co jsem tu vcera objevil. Maji tu asi dve pobocky, tak ze pojedu do te vetsi. Mam na ty setkani tady opravdu zadelano...