15/9/2009 Vietnam: Nha Thrang a ostrovy

Asi v sest rano dorazil nas spaci bus nekam do Nha Thrangu. Podle mapky jsem zjistil, ze jsem primo v centru, tak nemelo smysl se nakam tahat s batohem a vzal jsem hned prvni hotel v ulici. Pokoj cisty, pani chtela sice $8, to jsem ji ale rekl, ze nedam, ze dam max sest a nakonec mi dala mensi pokoj za moji cenu. Sice rekla, ze za $6 je to bez klimiatizace, ale zapomnela ji nejak vypnout, tak mi stale bezela:)

V Nha Thrangu toho podle LP moc neni, nejlepsi je pry objet lodi mistni ostruvky. Tak ze to taky zkusim. Po mensim marketingovem pruzkumu jsem vzal jeden vylet za 110VND. V cene byl obed a nejaka ovocna party a nejaka happy hour party. Jak bylo rano, tak jsem asi ani moc nevedel, co to vlastne kupuju. Na to co bylo v cene to nebylo drahy, tak jsem to ani moc neresil.

Dosel jsem si na bagetku, uz asi 10. ve Vietnamu a pak u pani v kramku brouzdal na netu a cekal na odvoz k lodi. Ve ¼ na 9 uz tam byla dodavka a objizdeli jsme zase jeden hotel po druhym, nez se nase auto zaplnilo. Prvni nastoupil nejaky Japoncik, tak jsem se s nim dal do reci. Nejaky student z Osaky. By me zajimalo, jestli aspon jeden Japonec umi dobre anglicky. Vsechny co jsem kdy v zivote potkal, tak jejich AJ byla takova kostrbata.

Japoncik mel fakt super "fake" zabky. Zajimavy bylo, ze nedokazali ani vyrobit tu chodidlovou cast a pasek se stejnym napisem:)

Dojeli jsme k pristavisti, tam uz se to turistama hemzilo jak na Staromaku. Dostali jsme pridelenyho pruvodce jmenem Dho, naskakali do lodi a ze se odplouva. Lod se ale zdejsim lodmistrum nejak zacukla nebo co, tak jsem se nemohli rozjet. Borec jezdil neustale dopredu a dozadu, ale stale nic. Nakonec nahnali asi 20 lidi na zad, cimz se jim nejak uvolnil predek a konecne jsme po otukani a zjisteni tuhosti okolnich lodi mohli vyrazit. K ceste nam hral Bob "Don't worry, everything gonna be allright". Jezdit na lodi se mi libi, ale kazdopadne moje obavy z dnesni akce to nezahnalo....

Prvni zastavka byla v Akvariu, vstupny za 35VND. To nebylo v cene, pruvodce rikal, ze kdo chce jit, at mu da penize. Par lidi dalo a pak rekl, ze se de do akvaria, zvedla se asi pulka lodi, tak jsem sel taky. Zadny prachy uz pak nechteli, zajimavy. Vietnamci jsou vubec k vyberu vstupnyho relativne laxni. Akvarium vcelku nuda, trosku spis takovy smutny nez hezky. Rybky plavaly v takovych pidiakvarcich, vcelku nic moc, no spis to stalo presne za tech 35VND.

Jsme to s Japoncikem rychle probehli, vybehli jsme na vrcholek akvaria, abysme zjistili, ze neni videt vubec nic. Tak jsem zase sebehli, to uz nas Dho nahanel do lodi, ze se odplouva. Jeli jsme snorchlovat k nejakym koralum. Pani v prodejne tvrdila, ze tohle je to nejlepsi misto na potapeni. No jestli je to tak, tak pak potapeni ve Vietnamu stoji za prd. Koral byl dost kratky, pak uz to slo dost rychle do hloubky. Rybicky skoro zadny nebo jen takovy malinkaty, barva taky nic moc, stejne jako viditelnost, cca tak jen max 7m. Trosku zklamani, kvuli tady tomu jsem to vicemene absolvoval. No nic, snad me jeste dneska neco pobavi.

Koral bez rybicek:( Teda aspon jedna rybicka samocestovatelka tam byla, stejne jako ja, tak jsme se hned pokamosili:))))

Dojeli jsme k dalsimu ostrovu, zakotvili u nej a zacal obed. Obed vcelku dobry. Vyhoda byla, ze se jedlo hulkama a pribory nebyly, takze jsem vetsinu tech zacatecnickych nebo plazovych turistu prejedl. Aspon nejaka vyhoda tadytoho zajezdu, clovek se tu preji, jak se na Cecha slusi a patri:))) Delal jsem to samozrejme nenapadne, abych nevyvolal mezi ostatnima ucastnikama naseho supervyletu dojem, ze CZ je zemi zroutu a nenazrancu...Musim preci dobre reprezentovat:) U obeda jsem se snazil zase seznamit s nejakyma Australanama, ale nejak mi nebyli uplne sympaticky, tak jsem se na to vykaslal:)

Nas obed probihal na strese lodi, protoze jsme se nevesli dolu, cimz byl nas obed takovy komornejsi a ne takova masovka, jako dole pro 40 lidi...Po "O" zacla hrat dole nejaka vietnamska kapela, nevim co, nastesti meli snad nejaky problem se zvukem, tak jsme se dikybohu nejlepsi vietnamske rockove skupiny nedockali...

Potom tedy nastal, asi pro nejake ucastniky, zlaty hreb zajezdu, to tzv. Happy hour. Na vodu se spustil takovy pidivor, do neho si sednul Dho a zacal tzv morsky bar. Bohuzel se pilo jen nejaky ryzovy vino, mi to moc nejelo. Tesil jsem se, ze bude pivko, to bych se tu asi dojel, abych ten muj dnesni zajezd spokojene prezil...to trvalo asi snad hodku, no vypil jsem asi dva kalisky a pritom cucel po ostatnich, jak si tohle uzivaji. No mozna nebyt tu sam, tak si to taky vic uziju, kazdopadne tahle akce mi prisla az moc ulitla...

Pruvodce Dho dela barmana a plazaci se bavi:) Ja jsem tu fakt trpel:(

Po nasi megasuper morske party jsem dojeli k dalsimu ostruvku, zustal jsem na horni palube a cetl jsem si. Co delali ostatni na ostrove nevim, protoze tam vazne nic nebylo, coz mi posleze potvrdil Japoncik Kyio.

Asi ve ¼ na pet jsme dorazili k molu, kde uz cekali dodavky na rozvoz turistu do hotelu. Jinak musim uznat, ze vsechny predchozi vylety pro me meli aspon nejaky kulturne-prirodni prinos, ale tento vylet bylo naproste slapnuti vedle, ne-li primo do hovna. Uz nikdy vic! Asi nejsem takovy "beach boy" jak jsem si myslel.

Jedine, co se mi libilo, bylo proplouvani na lodi mezi ostrovama. To je vzdycky hezky pohled...

Plazove radovanky....plavani, vodni skutr a padak tazeny lodi...

S Kyio jsme se dohodli, ze zajdem na veceri. No sice neumi moc anglicky, ale nejaky rozumy o Japonsku snad z neho vytahnu. Teda anglicky umi, ale ma presne ten stejny problem, jako vsichni asiati. Gramatika a psany projev dobry, ale jakmile se maji pusou vymacknout, tak je to znatelne horsi. Trosku by opravdu stalo za to ten asijsky pristup k uceni anglictiny zmenit. Doba, kdy se psali dopisy a olyzavali znamky uz je za nama.

Vecer to vypadalo, ze bude prset, tak jsem relaxoval na pokoji misto prochazce po meste. Na pokoji klima a net, takze pohoda:)

V osm jsem mel sraz s Kyiem pred jeho hotelem, nemohl jsem to najit, tak jsme tam musel litat jak pominuta strela a ptat se. Jeste ze Kyio cekal pred hotelem a na ulici si me odchyt. Zasli jsme do nejaky restaurace pro socky, ja dal zase talir krevet a nejaky nudle a pivko znacky Saigon. Vcelku dobre, ale za vynikajici bych to nenazval. Krevety super, ostatni uz tolik ne.

Po veceri jsem musel jit shanet listek na bus do Dalatu, v Nha Thrangu nema pro me smysl zustavat. Chtel jsem odjizdet v deset, ale nikdo nemel bus nebo to bylo drazsi nez jsem chtel, tak jsem nakonec dosel az do hotelu a vzal bus za 80VND v 7:30. Posledni dobou tu vazne vstavam dost po Vietnamsku, uz si ani nepamatuju, kdy naposledy jsem si na me "dovolene" dovolil prispat....

Po tom jdeme jeste na pivko do nejakeho Red Horse baru, nastesti maji akci 2 za 1, takze socialne davame kazdy dve pivka spanelske provenience San Miguel za 35VND.

Kyio, 23 let, zitra 24 let, student Osacke univerzity na nejakem inzenyrskem oboru. Prekvapilo me, ze pry po skole jako nastupni plat muze mit tak USD 1700-2000, to jsem cekal skoro dvojnasobek. Neni to opravdu moc. Mel jsem za to, ze Japonsko je dost drahy a ze platy tomu jsou odpovidajici. Mozna se to dost lisi Tokyo a ostatni mesta, nevim a myslim ze Kyio to taky moc zatim nevi, na trhu prace je to opravdu skutecny novacek.  No nekdy to budu muset jet prozkoumat, kdyz uz tam znam Tima a Kyia:)

Pak jsem jeste prosli vecerni plaz a zkoukli nudu v hogo fogo baru. Zatimco na plazi se pres den prohaneji turisti a v noci se tam prohaneji a svoje dulky do pisku delaji takovy miniaturni racci, v prilehlem parciku vedle plaze se prohani neuveritelne mnozstvi krys nebo potkanu. To se opravdu jen tak nevidi....fuj.

Pak uz jsem sel na hotel, cestou odmitl zase asi 10 nabidek postupne na mototaxi, marihuana, masaz a lady bum bum. Nevim, co je to to bum bum, ale asi ne nic, za co bych mel tady platit....

Autor: Jan Kubanek | neděle 20.9.2009 12:19 | karma článku: 12,82 | přečteno: 1587x

21-23/12/2009 UK: 1 den v Londyne a nakonec autobusem domu

Po nekonecnem letu a nekonecne dlouhe noci konecne dosedame vcelku na cas na Heathrow. Internet a letenka ukazovaly dosed na terminal cislo 1, ale nakonec se nas pilot rozhodl dosednout na T3:( Venku uz mrzne az prasti, i do Londyna dorazila kruta zima:)

31.12.2009 v 14:20 | Karma: 20,78 | Přečteno: 2562x | Diskuse| Cestování

18-20/12/2009 Australie: Posledni 3 dny v Sydney

18/12/2009 Australska pohoda Noc v nasi saunicce docela dost zla, mam dojem, ze jsem ani oka nezamhouril. No to vlastne ano, ale opravdu jsem toho moc nanaspal. Takze nastava presun na jiz vyzkouseny YHA Railway Square. Abych si byl jisty, ze nebudu provozovat indiani beh v plne polni po hostelech v Sydney, jdu radeji do YHA railway nejdrive bez batohu. Mam kliku a maji volno, nebo spis ani ne, protoze to vypada, ze se v poslednich dnech hodne cestovatelu stahlo ze Sydney na Vanoce domu. Rikal to i Afganec a i v YHA RS to nevypada opravdu zrovna precpane.

30.12.2009 v 9:59 | Karma: 16,87 | Přečteno: 1685x | Diskuse| Cestování

16-17/12/2009 Australie: Melbourne -> Sydney

16/12/2009 Ctyricitka v Melbourne Rano musim oproti ostatnim vstavat docela brzy, protoze vozidlo by melo stat uz pred devatou na parkovisti autopujcovny. Po trosku okruzni jizde po Melbourne nachazim moji slavnou Sydney road v Sydney a dojizdim do pujcovny. Cekal jsem, ze cesta pres Ocean road bude tak maximalne 600km, ale nakonec nam displej ukazuje lehce pres 900, vcelku dost. Chlapek v pujcovne auto tak lehce obejde, s vysledkem "all right", ten lehky bordylek a trosku pisku uvnitr je zrejme standardni znecisteni a ja muzu odjet tramvaji z5 k Vincentovi.

29.12.2009 v 11:37 | Karma: 17,80 | Přečteno: 1626x | Diskuse| Cestování

14-15/12/2009 Australie: On the (Ocean) Road I

14/12/2009 On the (Ocean) Road I: Auto mam domluveny na devatou, takze tak nejak primerene vstavam. Vzhledem k tomu, ze zamluvit auto bylo o 50AUD levnejsi mimo centrum Melbourne, tak frcim tramvaji nekam na sever mesta. Na zastavce se ptam typose, jestli jedu dobre, on rika ze jo, ale ze budu muset trosku popojit...

28.12.2009 v 9:55 | Karma: 15,90 | Přečteno: 1786x | Diskuse| Cestování

13/12/2009 Australie: v Melbourne II

Rano se moc nesnazim a tak vstavam docela pozde, preci jenom dve po sobe tak nejak nevyspale noci se na me podepsaly. Rano zacina obedem v nejakym cinskym bistru na Swanston street. Nejak se mi nechce nic moc delat, ale nakonec trosku prolitnu centrum a obchody v Melbourne, hlavne za ucelem se schovat pred dnesnim vedrem.

27.12.2009 v 8:21 | Karma: 17,31 | Přečteno: 1483x | Diskuse| Cestování

Drahé a rezavé, řeší Ukrajinci zbraně z Česka. Ani nezaplatili, brání se firma

18. května 2024  12:02

Premium České zbrojařské firmy patří dlouhou dobu mezi klíčové dodavatele pro ukrajinskou armádu i tamní...

Putinova časovaná bomba. Kadyrov umírá, rozjíždí se krvavý boj o trůny

17. května 2024  14:16

Premium Ramzan Kadyrov ještě dýchá, v Čečensku se však už začíná hledat jeho nástupce. Naznačují to i...

Přežil jsem rakovinu, jsem spokojený, říká Kajínek. A trvá na obnově procesu

23. května 2024

Premium Nejznámějšímu českému vězni Jiřímu Kajínkovi dnes vyprší sedmiletá podmínka, kterou dostal spolu s...

Blackface! Ne, jen mast na uhry. Škola v Kalifornii vyhodila žáky, teď jim zaplatí

Premium Mlýn války proti „systémovému rasismu“ a cynismus školy semlel i studenty, kteří se v roce 2014...

Překvapivé oznámení. Volby budou už 4. července, oznámil britský premiér

22. května 2024  19:05,  aktualizováno  20:58

Britský premiér Rishi Sunak oznámil, že parlamentní volby v ostrovní zemi se uskuteční už 4....

Loď při smrtelné srážce na Dunaji řídil Čech. Soud mu zakázal opustit bydliště

22. května 2024  20:13,  aktualizováno  20:32

Kapitán výletní lodi, která v sobotu na Dunaji narazila do motorového člunu, je podle MTI Čech...