cestovatel, ktery momentalne docestoval:(

17/8/2009 Hong Kong III: Hongkongske duchodky

Muj posledni den v HK zacal tradicne pozdnejsim vstavanim. No ale nebylo to zas az tak hrozny, asi v pul desaty uz jsem vyrazel ven z meho minipokojicku. Mel jsem namireno na Victoria peak, odkud by snad mel byt pekny vyhled na mesto. Po celou dobu v HK jsem to odkladal, protoze nebylo moc jasno, ale dneska uz jsem nemel na vybranou:) Prejel jsem na 2. stranu, nasel lanovku a zakoupil jsem si nesocialni listky na lanovku nahoru a z5 za 44 HKD:)

26.8.2009 v 12:02 | Karma: 14,79 | Přečteno: 1410x | Diskuse| Cestování

16/8/2009 Gamblerske Macao

Chtel jsem vstat brzo, abych mel na Macao co nejvice casu, ale povedlo se mi to tak jen castecne. No asi v pul desaty jsem se vyhrabal z pokoje, v pekarne si koupil rychlou snidani a sel na terminal turbolodi. Asi tu jezdi do Macaa dve spolecnosti, ale nakup byl fakt trosku nejak zmateny. Si mysleli, ze jsem beloch prachac, tak mi nabizeli jen jizdu 1.tridou za 1200 HKD, ale to jsem odmitnul, tak mi pak zklamane nabidla druhou tridu, ale s odjezdem az ve 1200:(

25.8.2009 v 17:33 | Karma: 13,78 | Přečteno: 889x | Diskuse| Ostatní

15/8/2009 Hong Kong III a zivot na 2.7m2

Tak rano me opustil i OK a na chvili budu zase samocestovat. V urcitych smerech to ma docela vyhody, jednak neni nutny se s nikym dohadovat, co a jak. No a v pripade cestovani s OK to ma velkou vyhodu v tom, ze neni nutny ho kazdych pet minut fotit u kazde blbosti, co na ceste potkame:)

25.8.2009 v 7:03 | Karma: 12,93 | Přečteno: 939x | Diskuse| Ostatní

14/8/2009 Hong Kong II: Nakupni den a parba s pivkem ze 7/11

Rano nas nadobro do Evropy opustil JK a tak jsme zustali s OK uz jen sami dva. Bohuzel ne na dlouho, protoze OK odjizdi zitra rano. Puvodne jsem si myslel, ze dneska budeme tak nejak trosku vic relaxovat, ale zase to moc nevyslo:)

24.8.2009 v 17:05 | Karma: 12,92 | Přečteno: 900x | Diskuse| Cestování

13/8/2009 Hong Kong I

Uz prijezd do Shenzenu neco naznacoval. Shenzenske nadrazi bylo rozhodne jedno z nejnovejsich a nejluxusnejsich, co jsem v Cine videl...vsechno krasne novy, vsude mramorove podlahy a vlak dojel na minutu presne:)

20.8.2009 v 9:52 | Karma: 14,97 | Přečteno: 1095x | Diskuse| Cestování

12/8/2009 Yangshuo -> Guilin -> Shenzen

Rano jsem vstal tak normalne na nepracujiciho cloveka, dosel na posledni cinsko-americkou snidani a vydal se na cestu poslednim kamikaze busem v Cine. Ridic neprekvapil, predjizdel, zase tak jak se v Cine slusi a patri Cekal jsem, ze cesta povede kolem reky, jak popisuje pruvodce, ale kde nic tu nic...Do Guilinu jsem statne dojel asi po dvou hodkach.

19.8.2009 v 7:14 | Karma: 14,98 | Přečteno: 1146x | Diskuse| Cestování

11/8/2009 Bikovani v okoli Yangshua II

Tak jsem si myslel, ze vstavat pozdeji nez vcera uz nejde. Ale jde to. Dneska asi ve 1/4 na 11:) Vcerejsi vylet me opravdu energeticky vyzdimal, tak jsem potreboval nacerpat silu na dneni den. Snidane klasicka kavarenska....Rano jsem se konecne odhodal si zasit roztrzene kapsy v kratasech. Vcera jsem totiz cestou z mesta objevil ulici sicek. U prvni sicky, co vypadala nejak na prvni pohled sympaticky, jsem vyndal kratasy a ukazal jsem ji, jak si to jako predstavuju...

14.8.2009 v 12:06 | Karma: 15,18 | Přečteno: 958x | Diskuse| Cestování

10/8/2009 Bikovani v okoli mesta Yangshuo

Rano jsem prekonal vsechny vstavaci rekordy, protoze jsem se z postele vyhrabal az v deset:) V noci totiz prudili nejaky Cinaci na dormitory. Sel jsem spat asi v jednu a oni tam meli rozsviceno a kecali, prestoze ostatni s nejvetsi pravdepodobnosti chteli spat. No nicmene jsem jim rekl, ze zhasinam a at si jdou povidat dolu do kavarny. Jeste asi tak 15 min tam pri nejake minilampicce povidali, ale pak jejich diskuzni krouzek rozpustili...

13.8.2009 v 16:59 | Karma: 15,39 | Přečteno: 856x | Diskuse| Cestování

9/8/2009 Yangshuo: Cyklovylet k Dracimu mostu

Dneska se nase trojclenna skupinka rozpadla....rano jsme jeste zasli na spolecnou snidani, ale pak uz JK a OK odjeli do Guilinu, odkud jim dneska vecer jede vlak do Kantonu. Ja jsem se nechtel dostat tak brzo do HK, takze jsem se rozhodl zustat tech par dni sam v Yangshuo a Gulinu a vyzkouset, jaky je to samocestovani....

13.8.2009 v 0:07 | Karma: 14,65 | Přečteno: 960x | Diskuse| Cestování

8/8/2009 Yangshuo: Vylet na falesnou Watter cave

Rano jsme zase nevstavali zrovna nejdriv:) Na snidani jsme si zasli do blizkeho cafe 89. Snidane asi za dvacku, takova klasika: vajicka, slanina, rajcatka, kaficko a pro nekoho i dzusik...no jedina neklasika dnesni snidane bylo, ze vedle baru je potok, ktery ukrutne smrdi, tedy spis stoka a pak jeste prisel nejak blazen, ktery si vzal bez ptani dzusik a nalil si ho do svyho kelimku. Jsme na to cumeli jak na drat, jsme vubec nevedeli, co se jako deje. No servirka na to taky docela solidne cumela, ale jediny, na co se zmohla, ze rekla, ze "this man is crazy". To ze by dzus znovu dolila, to ji jaxi nenapadlo.....no takze JK byl bez ranniho zacalovanyho dzusu:(

12.8.2009 v 0:07 | Karma: 13,27 | Přečteno: 1027x | Diskuse| Cestování

7/8/2009 Bambuuuu Bambuuu presun do Yangshuo

Tak nejak se nam uz v Guilinu nechtelo byt. Ne ze by to tu nebylo hezky, ale chteli jsme se uz presoupnout do Yangshuo, ktere ma byt snad jeste hezci nez Guilin. Hodne turistu se presouva do Yangshoo po rece Li a protoze my jsme taky spravni turiste, tak ze to udelame taky tak. Protoze nase zdroje nejsou neomezene, hledali jsme nejakou soci plavbu. V hostelu nabizeji presun bambusovou lodi za 120Y, ale nechteli jsme calovat zbytecnou provizi hostelu, tak ze to zkusime sehnat sami. Jeste se da jet lodi za 450, coz je pry pro turisty zapadaky a pak jeste za 350 coz je pro Cinaky....

11.8.2009 v 17:18 | Karma: 12,90 | Přečteno: 867x | Diskuse| Cestování

6/8/2009 Guilin - vylet na ryzove terasy k Draci pateri

Dnesni den je zatim asi jeden z mala, ktery se tak trosku moc nepovedl nebo spis nestihl. Nevstavali jsme zrovna nejdriv, ale take ne zrovna nejpozdeji. Ale nez jsme se vyhrabali z hostelu bylo lehce po desate. Dosli jsme si jeste na skvele cokoladove muffiny do pekarny a pak uz pelasili na autobusak, ze pojedeme do Longshenu a odtud na ryzove terasy.

10.8.2009 v 10:25 | Karma: 13,83 | Přečteno: 992x | Diskuse| Cestování

5/8/2009 Relax v Gulinu

Noc ve spacim autobuse tedy nebyla nic moc. Myslim si, ze jsem vubec nespal, ale kdyz jsem slysel ty podrobnosti a hruzy o ceste od JK s OK, tak jsem asi nastesti urcitou cast cesty prospal....

9.8.2009 v 18:53 | Karma: 11,69 | Přečteno: 910x | Diskuse| Cestování

4/8/2009 Anshun: Vodopady Huangguoshu a spaci bus do Guilinu

Klima na pokoji v nasem hnusnem pokoji moc nefungovala, takze jsem se moc dobre nevyspal:( Ve meste bylo i pres noc desny vedro, odhadoval bych to tak na 35C. Dneska jsme se chteli jet podivat na vodopady Huanggoshu a pak se nejak presunout do Guilinu.....

9.8.2009 v 9:16 | Karma: 12,92 | Přečteno: 911x | Diskuse| Cestování

3/8/2009 Anshun - 13ti hodinovy vylet do jeskyn Zhin Jin

V pul seste rano jsme vystoupili po narocnem celospani a nespani v Anshunu. U vychodu z vlaku se Cinanic zase mackali, jako kdyby mel vlak odjet i s nima. Nechapu. Od vlaku mel jet bus c.2 na autobusak, odkud mely odjizdet busy do mesta Zhinjin, ale protoze bylo kratce pred sestou rano, spis se tu prohaneli po ulici mistni potulny psy nez mestska doprava. Po kratkem zhodnoceni situace vzali prvni tago a jeli na autobusak, coz se ukazalo jako velmi proziravy cin. Nastupni sazba 12Y docela prekvapila, stejne tak jako kilak za 2.25. Bud naka nocni taxa nebo tady normalka:( Vcelku drahy, taxiky jsou vubec nejak drazsi a drazsi. Nakonec asi tri kilaky a stalo to 15Y.

6.8.2009 v 18:51 | Karma: 12,58 | Přečteno: 838x | Diskuse| Cestování

2/8/2009 Kunming - Bamboo Temple a Sinicove jezero

Dnesni den jsme si pojali spis tak relaxacne a venovali jsme dnesni cas na dodatecnou navstevu Kunmningskych nezajimavosti. Dopoledne jsme se vydali k Bamboo temple. Nejdrive autobusem 90 na konecnou a pak jsme dal chteli pokracovat busikem. Pani za prepazkou nam ovsem rekla, ze mame jet mestkym busem c.7. Ten jsme nemohli najit a ani se na nej pozdeji doptat (zadny cinak nevedel). Protoze to vypadalo, ze Bamboo temple je kousek, vzali jsme si tago. Nastupni sazba byla hnedka 8Y, vcelku oproti jinym mestum dost a pak za kazdy dalsi kilak 1.8Y. No nakonec to bylo asi za 15Y, takze LP se zde zase docela dost seknul. Je to az kousicek za mestem v minihorach. Bambo temple nic moc, chram jako kazdy jiny. Jedinou vyhodou tadytoho chramu bylo, ze vstupne bylo jen 6Y, coz jsem pri mem cestovnim rozpoctu opravdu ocenil. Jinak fakt nic mimoradneho a klido pido by se to mohlo z cestovniho itinerare vynechat....

6.8.2009 v 10:37 | Karma: 12,63 | Přečteno: 920x | Diskuse| Cestování

1/8/2009 Kunming II

Rano vstavame asi na devatou. Noc bez klimosky docela hrozna, takze se budim uz rano asi v sest a pak uz ne a ne usnout. Vstava i OK s JK a vyrazime smerem k zeleznicnimu nadrazi, odkud jezdi autousy ke Kamenemu lesu. Nejdrive ovsem chceme koupit listky do Anshunu, kam mame v planu zitra vyrazit. Bohuzel uz nemaji lehatka a luzka za 200Y jsme vzit nechteli, takze jedeme jako socky na sedatkach za 76Y. To bude zase masakerska noc, ach jo...

5.8.2009 v 18:07 | Karma: 13,88 | Přečteno: 1126x | Diskuse| Cestování

Jan Kubanek

1/8/2009 - Dali-> Kunming: "Parime v Cine II"

Podstatnou cast dnesniho dne nam zabral bohuzel presun do Kunmingu. Listky jsme meli koupene pres hostel, coz se neukazalo jako super volba. Sice nabizeji "free booking" ale samozrejme nic neni zdarma. Slecna z hostelu, co sla s nami na krizovatku mavnout na sprvny autobus, tak dala ridicovi podle me jen 210, prestoze jsme zacalovali v hostelu 255Y:( Navic nemeli bus na rano, takze jsme meli odjezd az na pul desatou.

3.8.2009 v 19:20 | Karma: 10,76 | Přečteno: 1029x | Diskuse| Cestování

30/7/2009 Dali - cykloprujezd cinskymi vesnicemi okolo jezera Erhai

Tak dnesni den se mi opravdu libil. JK a OK sice rano trosku vylehavaji, takze ja se mezitim venuji okurkovym novinkam na ceskem netu. Po ranni hygiene se jdeme do mesta se najist. Nakupujeme neco v pekarne a zjistujeme, ze naproti je mistni trh. Vetsina produktu se prodava na pulticich nebo je rozlozena na zemi, ale pobiha tam i jedna pani s umyvadlem a v tom je mozecek a vzdycky to nenapadne nekomu nabizi:) Zrejme se jedna o nejaky nelegalni zbozi.

2.8.2009 v 8:04 | Karma: 14,64 | Přečteno: 956x | Diskuse| Cestování

29/7/2009 Lijiangu -> Dali :Tradicni prodej lehkych drog v Dali

Dnesni vstavani v sedm rano je vzhledem ke vcerejsimu pocitacovemu ponocovani vcelku naroceny. Ale co delat, bus nam jede uz v 8. Dopravu jsme si objednali od hostelu. Zajimavy je, ze nas naklada stejny ridic minibusiku jako vcera na ceste ze soutesky. Za 8Y se dostavame na autobusak, jeste rychle nakupujem nejaky susenky a piti. V autobuse si s OK sedame hned na predni sedadla, coz jedina volna dvojka.

1.8.2009 v 16:29 | Karma: 11,98 | Přečteno: 868x | Diskuse| Cestování

28/7/2009 - Pochod Souteskou skakajiciho Tygra -> z5 do Lijiangu

Prestoze venku mirne prsi vstavame uz asi ve 1/4 na 8. Rychle se balime (tedy neni skoro nic, protoze jsme sem dojeli jen s tim nejnutnejsim) a v Tina's davame velkou snidani, abysme meli dostatecne mnozstvi energie na dnesni trek...nejaka omeletka a Naxi sendvic, eno nuno. Jidlo v Tina's GH muzu jen doporucit.

30.7.2009 v 18:05 | Karma: 12,47 | Přečteno: 672x | Diskuse| Cestování

27/7/2009 Lijiang -> strachojizdou do Soutezky skakajiciho tygra

No jak jsem si vcera stezoval, ze na zazitky byl vcerejsek trosku nudny, tak dnaska tomu byl pravy opak. Na dnesek bylo v planu odjet na turu do Soutezky skakajiciho tygra. Nazev je doslovny preklad aa vcelku vystizny, protoze soutezka se jmenuje po tygrovi, ktery ji preskocil, kdyz byl pronasledovan lovcem. Skokem pres soutezku si zachranil zivot. Musel to byt opravdu super mega vykonny skokan, protoze soutezka ma na sirku nekolik set metru.....jak to dokazal, jsem za celou cestu soutezkou vazne nepochopil.

29.7.2009 v 16:10 | Karma: 21,72 | Přečteno: 3216x | Diskuse| Cestování

26/7/2009 Lijinag II - Elephang hill, Prague Cafe a nahaneni OK

Dneska je po 4 dnech prvni den, kdyz po sestupu z Emeishanu muzu konecne normalne chodit:) Sice jeste nasledky trosku pocituji, ale v porovnanim s predeslymi dny uz je to v pohode. Rano davam jako snidani znovu zapadacky sendvic, ktery je fakt moc moc dobry

28.7.2009 v 19:32 | Karma: 11,83 | Přečteno: 650x | Diskuse| Cestování

25/7/2009 Relax v Lijiangu

Nohy po sestupu z Emeishanu stale boli, to je des. Nastesti dneska se stejne budeme tak poflakovat po Lijiangu, zadny vystupy a sestupy:) Vstavame az na desatou a davame snidani v hostelu. Po nekolika tydnech davam zapadackou snidani, michane vejce s toustem. To je ale pohoda...

27.7.2009 v 18:51 | Karma: 10,53 | Přečteno: 639x | Diskuse| Cestování

24/7/2009 Panzihua - Lijiang: 200km, 9h v buse

Krasne rano spim, budi me az buseni vagonove provudci do meho lehatka. Chce vratit kartu (vydavana na listek, asi aby pruvodci vedela, kam se jede) a tim me upozornit, ze se blizime. Takze asi v pul osmy se ocitame na nadrazi v Panzihue. Jestli se u nas rika dlouhy jako Lovosice, tak v Cine rikaji jako v Panzihue. Uz nevim, kolik tohle zapomenty mesto ma obyvatel, ale prejet z vlakace na autobusak bylo 25km. Mesto je rozprostreno podel, pro Cecha naprosto nevyzname, reky (asi Cinske Labe)...