14/9/2009 Stredni Vietnam: Hoi An – Plazovy den -> Nha Thrang

Po 14 dnech a kousek ve Vietnamu se zacinam prizpusobovat ranneptacimu vietnamskemu vstavani:) Vstavam asi na pul osmou, v osm uz jsem si rychle skocil na snidani, bagetka s vajickam a nejakou zeleninkou, docela ok.

Po snidani jsem si tak jeste rychle probehl Hoi An, je to tu vazne pekny:) Historicke centrum Hoi Anu snad nehyzdi zadna rusici stavba tak jako v Praze nektere novodobe paskvil budovy typu kachlikarna ve Vodickovi nebo ten hnus, co vyrostl na Karlaku....tak jeste jednou, je to tu vazne pekny:)

Vratil jsem se na hotel si sbalit a rozhodl jsem se, ze si udelam exkurzi po mistnich plazich. Puvodne jsem si chtel pujcit jen kolo, ale bylo fakt desny vedro (37C), tak jsem si pujcil radsi motorku. Dostal jsem krasne ruzovou motorku zn. Honda a usmlouval pujceni na 60VND. Dobry bylo, ze tam predemnou nekdo nechal trosku vic benzinu nez by bylo obvykle, tak jsem vzal jenom za 20, coz by melo na ten muj vylet stacit.

Ruzova Honda, klucici sen:)

Dojel jsem na trh, trosku to tam pokouknul a koupil si nejaky vietnam tricka a maskacovou cepici ala General Vietkong z Ha Long Bay vyletu. Za tricko chtela puvodne 50VND, ale usmlouval jsem to na 33VND. Koupil jsem si 3 za stovku. Vietnamka se ale prorekla, ze v Saigonu stoji snad jedno jen dolar, tak uz jsem jich vic ani nekupoval a necham si nakup na Saigon. Aspon se s tim nebudu muset tahat.

Mestsky trh: Prodej ryb

Dojel jsem se podivat na druhou stranu Hoi Anu pres reku, tam nic moc nebylo, tak jsem jel na Cua Dai plaz. Cestou jsem videl dost turistu plahoci se na kole a jak z nich pot jenom tece. Jsem na ne kamaradsky zatroubil a predjel je. Na plazi jsem to pokouknul a nasel silnici, po ktere jsem se puvodne chtel vcera vracet s Aurelii misto te hnusne silnice c.1. Silnice vedla na sever, jsem se vzdycky zastavil a udelal par fotek liduprazdnych plazi, pozdravil se s mistnakama a jel dal.

Liduprazdna plaz....vsechny lidi z plaze krome me vytlacil buldozer...

V jednu jsem mel kostymovou zkousku, tak jsem se vratil do Hoi Anu na obed do restosky vedlo hotelu, dal jsem si mistni specilitku Cau Lao a jeste salat. Vcelku dobre. K tomu jsem vypil 4 limosky, kazda stala smesnych 5VND. Tady nastesti jeste nepochytili ten trapny "kapitalisticky" zvyk, ze v restauraci se vydelava na piti, nikoliv na jidle, jako je to ve vetsine restauraci u nas:)

Po "o" jsem dojel na kostymovou zkousku. Mel jsem z toho trosku strach, jak to dopadne, jestli oblek spis nebudu pouzivat pri sazeni redkvicek na chate. Ale byl jsem dost prijemne prekvapen, kalhoty padly jako ulity. Mel jsem presne takovy ten pocit, jako kdyz si clovek vybira konfekcni velikosti a u dvacatych prvnich kalhot zjisti, ze to je presne ono. Takovy ten pocit, ze neni potreba ani premyslet, jestli to dobre sedi nebo ne....Az jsem se vazne divil. Sako taky super, akorat jsem si nechal tak o dva cm prodlouzit rukavy, tak ze se mam za hodku stavit. Tak spokojenost, tedka jenom aby to siti vydrzelo. I kdyz je to site horkou jehlou, nevypada to jako "site horkou jehlou".  Dve kosile na miru taky padli akorat, neskutecny. V cem spociva ta drahota evropskeho siti na miru behem 3 tydnu, tezko rict....zrejme nejaky marketingovy trik, aby se to mohlo prodavat draz, jako ze je to hodne prace:)

Odjel jsem na moto smerem na Mramorove Hory, ktere jsou asi 25km na sever od Hoi Anu. Cesta krasna skoro bez aut a motorek. Zjistil jsem, ze dopoledne jsem byl vlastne skoro u nich:) Cestou se docela dost stavi nove resorty a taky jedno golfove hriste. Zajimavy je, jak to na tom piscitym podkladu stavi a hlavne, ze to vydrzi, ale asi to taky jde....Opodal si nejaky dedula pocital zrnka ryze, jestli do zitra prezije, zase ty desne kontrasty.....

cestou k Mramorovym horam...

Dojel jsem do Mramorovych hor, zacaloval vstup 15VND a 5VND parkovny za moto a sel na prohlidku. No vcelku takovy normos, prekvapila jenom jedna jeskyne, v ktere byla takova zajimave mysticka atmosfera. Prodejcu zase mraky, kupujicich jen poskrovnu. Z ceho ty lidi zijou, to nechapu. Prekvapil me jenom nejaky clovek v prestrojeni zlute opice. Jsem si ho schvalne nefotil, protoze jinak by urcite chtel prachy. Ale bylo to vazne smesny, hlavne ty jeho opici pohyby:)

Po prohlidce Mramorovych Hor jsem odjel cist si na Cau dau plaz. Uz hodne dlouho mi svitila rezerva, ale rikal jsem si, ze to risknu. Vubec se mi zda, ze to tu maji tak nastaveny, ze rezerva zacne svitit, kdyz je tam dojezd jeste tak aspon 50km. Jestli je to schvalne nebo ne, nevim. Kazdopadne takove ty ruco pumpy tu byly snad kazdych 200m, tak v nejhorsim bych to nekam dotlacil a koupil si 3 velky dojezdovy panaky benzinu u poulicniho prodejce.

Na plazi pohodicka, jsem to tak sledoval a bavil se s prodavacema. Jedba babka cela oblecena, snad do perovy bundy. Stezovala si, jaky je to dneska vedro. Tak jsem ji rekl, at si sunda tu bundu, ona ze ne, ze by se opalila, ze chce mit bilou kuzi. No nachapu tenhle asijsky pristup.

Prodluzovani rukavu uz musi byt lazoplazo operace, takze jsem to jenom rychle zkusil, vsechno ok. Mel jsem z toho siti strach, ale fakt to snad dopadlo dobre. Doporucuju:)

Cestou z Mramorovych Hor:)

Vratil jsem moto, benzinova rucku uz ukazovala snad minusovy stav, ale jeste to jelo. Na hotelu rychla sprcha a pak uz jsem vyrazil na bus. Me svezli na mototaxi asi tak kilak od hotelu, kde stal uz bus. Jsem to moc nepochopil, protoze asi za 5 minut jsem odjeli a jezdili po hotelech v Hoi Anu a sbirali dalsi a dalsi pasazery, navic jsme snad 1x projeli kolem meho hotelu a snad 2x v jeho tesne blizkosti. No nechapu....

Cestou z plaze do Hoi Anu jsem narazil na motomichacku. Kolecko se nalozi potrebnymi ingrediencemy a pak se jezdi po nerovnych vietnamskych cestach, dokud se to poradne nezamicha. Jak dumyslne!!! Jinak uz dokazu jezdit na moto a fotit, abych neprisel o ty nejlepsi okamziky, ktere vzdycky uniknou v momente vyndat/zapnout fotak:)

Ve spacim busu jsem se zase tesil na nejakou plazovou krasku z Nha Trangu, ale tentokrat to dopadlo snad jeste hur nez prvne. Vedle me si lehla snad dvoutunova polka. Jeste ze jsem ji nepustil k okenku, to by se nas autobus asi dost cestou naklanel a ridic by mel co delat, aby to vyrovnaval. Polska skupinka byla 3 clenna, takovy postarsi damy 65 let. Kazdopadne za to, ze cestuji takhle nezavisle samy,  si zaslouzi muj obdiv. Moc starsich lidi tohle asi nedela. Polky furt neco resili a smali se, aniz by vedeli, ze jim rozumim.

Zatimco ja jsem se obaval, abych nebyl pri nejake zatacce zalehnut prebornici v ultra tezke vahy, Polka se obavala o to, jestli nebude chrapat. Polky se smaly a jedna na to jeste dodala, ze se spis ma obavat o to, jestli nebudu chrapat ja:) Uz jsem mel nutkani jim rict, ze rozumim, ale rekl jsem si, ze se jeste trosku pobavim na ucet polskych dam...

V autobuse byla taky skupinka Australanu, 2 holky a rodice jedne z nich. Holky asi lesbicky, ani ne podle vzhledu, ale tak nejak me to napadlo. Pan takovy desny vtipalek a navic ma snad nejvetsiho mroze, ktereho jsem kdy videl. Kde se mohl v Australii takto inspirovat, nevim...ostatni se moc neprojevovali, kazdopadne se mi s nima nepodarilo navazat dostatecny kontakt na to, abych pak nasi znamosti mohl v Australii vyuzit:( No musim se vic snazit...haha:)))

Cesta nocnim busem docela ok. Zakladni cesta k alespon normalniho spanku bylo nestresovat se koukanim na praci ridice (vskutku nebezpecne povolani) a vzit si spunty do usi, abych neslysel to vecne troubeni.

Jinak dneska jsem se na moto nenamazal s tim, ze uz je moje kuze opalena tak, ze uz se vic opalit nemuzu. Nebyla to pravda, jeste to jde vic a vic:). Takze momentalne jsem uz asi opalen tak, ze pri nastupu do preplnene tramvaje 22 mezi Klarovem a Narodni tridou by si vetsina uvedomelych spoluobcanu a situace znalych turistu zacla hlidat svoje prirucni tasky a penezenky:)

Autor: Jan Kubanek | sobota 19.9.2009 10:56 | karma článku: 12,46 | přečteno: 1347x

21-23/12/2009 UK: 1 den v Londyne a nakonec autobusem domu

Po nekonecnem letu a nekonecne dlouhe noci konecne dosedame vcelku na cas na Heathrow. Internet a letenka ukazovaly dosed na terminal cislo 1, ale nakonec se nas pilot rozhodl dosednout na T3:( Venku uz mrzne az prasti, i do Londyna dorazila kruta zima:)

31.12.2009 v 14:20 | Karma: 20,78 | Přečteno: 2562x | Diskuse| Cestování

18-20/12/2009 Australie: Posledni 3 dny v Sydney

18/12/2009 Australska pohoda Noc v nasi saunicce docela dost zla, mam dojem, ze jsem ani oka nezamhouril. No to vlastne ano, ale opravdu jsem toho moc nanaspal. Takze nastava presun na jiz vyzkouseny YHA Railway Square. Abych si byl jisty, ze nebudu provozovat indiani beh v plne polni po hostelech v Sydney, jdu radeji do YHA railway nejdrive bez batohu. Mam kliku a maji volno, nebo spis ani ne, protoze to vypada, ze se v poslednich dnech hodne cestovatelu stahlo ze Sydney na Vanoce domu. Rikal to i Afganec a i v YHA RS to nevypada opravdu zrovna precpane.

30.12.2009 v 9:59 | Karma: 16,87 | Přečteno: 1685x | Diskuse| Cestování

16-17/12/2009 Australie: Melbourne -> Sydney

16/12/2009 Ctyricitka v Melbourne Rano musim oproti ostatnim vstavat docela brzy, protoze vozidlo by melo stat uz pred devatou na parkovisti autopujcovny. Po trosku okruzni jizde po Melbourne nachazim moji slavnou Sydney road v Sydney a dojizdim do pujcovny. Cekal jsem, ze cesta pres Ocean road bude tak maximalne 600km, ale nakonec nam displej ukazuje lehce pres 900, vcelku dost. Chlapek v pujcovne auto tak lehce obejde, s vysledkem "all right", ten lehky bordylek a trosku pisku uvnitr je zrejme standardni znecisteni a ja muzu odjet tramvaji z5 k Vincentovi.

29.12.2009 v 11:37 | Karma: 17,80 | Přečteno: 1626x | Diskuse| Cestování

14-15/12/2009 Australie: On the (Ocean) Road I

14/12/2009 On the (Ocean) Road I: Auto mam domluveny na devatou, takze tak nejak primerene vstavam. Vzhledem k tomu, ze zamluvit auto bylo o 50AUD levnejsi mimo centrum Melbourne, tak frcim tramvaji nekam na sever mesta. Na zastavce se ptam typose, jestli jedu dobre, on rika ze jo, ale ze budu muset trosku popojit...

28.12.2009 v 9:55 | Karma: 15,90 | Přečteno: 1786x | Diskuse| Cestování

13/12/2009 Australie: v Melbourne II

Rano se moc nesnazim a tak vstavam docela pozde, preci jenom dve po sobe tak nejak nevyspale noci se na me podepsaly. Rano zacina obedem v nejakym cinskym bistru na Swanston street. Nejak se mi nechce nic moc delat, ale nakonec trosku prolitnu centrum a obchody v Melbourne, hlavne za ucelem se schovat pred dnesnim vedrem.

27.12.2009 v 8:21 | Karma: 17,31 | Přečteno: 1483x | Diskuse| Cestování

Drahé a rezavé, řeší Ukrajinci zbraně z Česka. Ani nezaplatili, brání se firma

18. května 2024  12:02

Premium České zbrojařské firmy patří dlouhou dobu mezi klíčové dodavatele pro ukrajinskou armádu i tamní...

Orlům volavým hrozí vyhynutí, kvůli válce na Ukrajině změnili migrační trasy

22. května 2024  6:34

Orli změnili své migrační trasy vedoucí přes Ukrajinu tak, aby se vyhnuli oblastem bojů. Některá...

V Trumpově videu se objevuje odkaz na německou říši, všimla si média

22. května 2024  6:17

Na profilu amerického exprezidenta Donalda Trumpa na jeho sociální síti Truth Social se objevilo...

Vláda bude jednat o návrhu na vznik nových sousedských dětských skupin

22. května 2024  6:06

Návrh ministra práce a sociálních věcí Mariana Jurečky z KDU-ČSL, který počítá se zřizováním...

Poslanci budou rozhodovat o zkrácení doby oddlužení z pěti let na tři roky

22. května 2024  5:55

Sněmovna bude schvalovat zkrácení doby oddlužení z nynějších pěti let na tři roky pro všechny...