13/8/2009 Hong Kong I

Uz prijezd do Shenzenu neco naznacoval. Shenzenske nadrazi bylo rozhodne jedno z nejnovejsich a nejluxusnejsich, co jsem v Cine videl...vsechno krasne novy, vsude mramorove podlahy a vlak dojel na minutu presne:)

Podle jednoho cestopisu jsem si myslel, ze budu muset jeste na hranice s Hong Kongem dojet busem, ale nakonec se ukazalo, ze vlakove nadrazi je hnedka u "hranic". Tak jsem jenom poposel dle sipek smer HK a dosel na hranicni caru. Na vsech hranicnich prohlidkach byl docela naval a muselo se vyplnovat spoustu formularu, o tom kam clovek jede, na jak dlouho a jestli nahodou nema H1N1. Jsem jim to vyplnil jak jsem nejlip umel a uspesne prosel vsema kontrolama. Cely proces kontrol spolu s cekanim ve fronte zabralo skoro dve hodiny:(

S OK a JK jsme byli domluveni, ze mi poslou, kde se v HK ubytuji. Predvecer na internetu v Yangshuo jsem si nasel, ze obytny komplex Chunking Mansion je jedna velka ohniva past, ze tam bydli jen pristehovalci a ze se tam okrada a vrazdi na pockani. No pekne vyhlidky:) Bohuzel jina moznost levneho ubytovani v HK ani neni, takze OK s JK skoncili tam.

Na hranicich jsem si nasel metro do Kowloonu, zakoupil jizdenku asi za 40 HKD a vyjel smer Chunking Mansion:) Vystoupil jsem z metrovlaku, tam jsem mel trosku proplem se zorientovat a nekolikrat jsem v podzemi zabloudil a udelal par kolecek, nez jsem nasel ten spravny vychod, nebo aspon vychod sprvnym smerem. Vychodu z metra je tam totiz snad asi 5 a 20.

Nakonec jsem po trosku problemech nasel i ten slavny Chunking Mansion, barak tedy nevypadal nic moc, spis dost nic. Takova stara oprejskana budova. Cely komplex je jeste rozdelen do nekolika bloku, takze najit Hawaii GuestHouse, kde byl OK s JK, byl trosku problem, kdyz cloveku nereknou, ktery ten blok to je:( Pobihal jsem tak jak trotl alen nakonec jsem to s pomoci nejakych Indu a jedhoho Araba nasel. Byli docela mili:) Dole jsem taky videl jedhoho Arabace, co vypadal jak Trautemberk:) Vystal frontu na vytah a vyjel do 14. patra, Jenom tady na tom patre byly dalsi 3 GuestHousy, coz je takovy prumer, na nekterych jich snad bylo i 4 nebo 5. No pokojik to byl vcelku vazne malinky, asi nejmensi, co jsem kdy v zivote videl. A to byl jeste dvojpokojik, JK to mel jeste o dost mensi. Rychle jsem se zkulturnil pod sprchou a vyjel smer na sraz s JK a OK.

Jinak to s tema pristehovalcema je naprosto pravda, v nasem GH jsme byli jediny bili, kdo tu byli. Spravcova, ktere vsechni ty cernosi rikali "Mamaa", tak ta byla takoveho neideintifikovatelneho asijskeho puvodu:) Pred a v okoli Chunking Mansion je jeste spousta Indu a Arabu. Musel jsem se zacit smat, kdyz mi nejaky Ind nabizel nakup "copy watch". Mel presne takovy ten legracni indicky prizvuk, na ktery jsem byl zvykly z help line meho byvaleho zamestavatele:) Indove a Arabove co tu byli, tak jejich prodej byl vetsinou "copy watch" a "tailored suit" a k veceru, kdyz neuspeli s nabidkou techto dvou artiklu, tak k tomu pridavali jeste hasis. Cernosi jeste tak pokrokovy nejsou, ty zustali jen u tech "copy watch".

Dosel jsem na nabrezi odkud jezdily trajekty z meho Kowloonu na HK. Videt HK skyline je opravdu neco mimoradneho krasneho a uzasneho. Jsem na to vydrzel koukat skoro pul hodiny, nez jsem odesel na trajekt. Cely HK je opravdu takovy svet pro sebe, uplne na mile vzdalen soucasne Cine, s kterou ma snad jen spolecne cinske obyvatele a jazyk, jinak nic. Britsky vliv je tu vcelku znat. Anglicky tu snad mluvi i ten posledni zametac ulice, jezdi se tu vlevo, na prechodu do vas nenajizdeji jako v Cine a i chovani cinskych Hong Kongcanu je takove daleko vic odmerenejsi a britske. Kdyz do me nahodou nekdo vrazil, tak se za to hned omluvil, i kdyz to treba nemusela byt jeho vina.

HK:

Trajektem jsem prejel za par dolaru na druhou stranu a protoze jsem mel cas, vzal jsem to pesky na nas sraz. Vubec v HK se da docela kamkoliv dojit pesky. Po centru to neni nikam moc daleko a vsechno je to po rovince. S OK a JK jsem se setkal presne v 5 na stanovenem miste, rychle jsme si sdelili dojmy a bezeli se podivat do mrakodrapu Bank of China do 43.patra, odkud byl krasny vyhled. Cestou jsme taky zahlidli nekolik 2 patrovych tramvaji, jedine na svete, ktere existuji:)

Vyhled z BoC:

Ve vytahu jsem si udelali nase spolecne posledni foto:

Tam jsem byli az do sesti, nez nas tak nejak zacli pomalu vyhazovat, protoze zavirali. Rychle jsem probehli okolo znaku Hong Kongu a jeli trajektem k nam do Kowloonu. Tam jsme asi pul hodinu cekali na Light show, ktera byla od osmi. Light show sama o sobe nic moc, ale pohled na nocni skyline zase naprosto uzasnej. Skoda ze neco takoveho neni i v Evrope:( Tenhle pohled mi bude urcite po opusteni HK chybet:)

Nocni skyline, bohuzel trosku rozjeta:(

Potom jsem se bezeli najist k nejakym indum a pak na nocni trh, kde OK snad zase pokoupil nejake fejky a JK si udelal posledni nakupy pred odletem, nebot nas zitra opousti:( Vecer jsem jeste u stanku dali posledni spolecnenespolecne pivko a sli spat...

Autor: Jan Kubanek | čtvrtek 20.8.2009 9:52 | karma článku: 14,97 | přečteno: 1095x

21-23/12/2009 UK: 1 den v Londyne a nakonec autobusem domu

Po nekonecnem letu a nekonecne dlouhe noci konecne dosedame vcelku na cas na Heathrow. Internet a letenka ukazovaly dosed na terminal cislo 1, ale nakonec se nas pilot rozhodl dosednout na T3:( Venku uz mrzne az prasti, i do Londyna dorazila kruta zima:)

31.12.2009 v 14:20 | Karma: 20,78 | Přečteno: 2562x | Diskuse| Cestování

18-20/12/2009 Australie: Posledni 3 dny v Sydney

18/12/2009 Australska pohoda Noc v nasi saunicce docela dost zla, mam dojem, ze jsem ani oka nezamhouril. No to vlastne ano, ale opravdu jsem toho moc nanaspal. Takze nastava presun na jiz vyzkouseny YHA Railway Square. Abych si byl jisty, ze nebudu provozovat indiani beh v plne polni po hostelech v Sydney, jdu radeji do YHA railway nejdrive bez batohu. Mam kliku a maji volno, nebo spis ani ne, protoze to vypada, ze se v poslednich dnech hodne cestovatelu stahlo ze Sydney na Vanoce domu. Rikal to i Afganec a i v YHA RS to nevypada opravdu zrovna precpane.

30.12.2009 v 9:59 | Karma: 16,87 | Přečteno: 1685x | Diskuse| Cestování

16-17/12/2009 Australie: Melbourne -> Sydney

16/12/2009 Ctyricitka v Melbourne Rano musim oproti ostatnim vstavat docela brzy, protoze vozidlo by melo stat uz pred devatou na parkovisti autopujcovny. Po trosku okruzni jizde po Melbourne nachazim moji slavnou Sydney road v Sydney a dojizdim do pujcovny. Cekal jsem, ze cesta pres Ocean road bude tak maximalne 600km, ale nakonec nam displej ukazuje lehce pres 900, vcelku dost. Chlapek v pujcovne auto tak lehce obejde, s vysledkem "all right", ten lehky bordylek a trosku pisku uvnitr je zrejme standardni znecisteni a ja muzu odjet tramvaji z5 k Vincentovi.

29.12.2009 v 11:37 | Karma: 17,80 | Přečteno: 1626x | Diskuse| Cestování

14-15/12/2009 Australie: On the (Ocean) Road I

14/12/2009 On the (Ocean) Road I: Auto mam domluveny na devatou, takze tak nejak primerene vstavam. Vzhledem k tomu, ze zamluvit auto bylo o 50AUD levnejsi mimo centrum Melbourne, tak frcim tramvaji nekam na sever mesta. Na zastavce se ptam typose, jestli jedu dobre, on rika ze jo, ale ze budu muset trosku popojit...

28.12.2009 v 9:55 | Karma: 15,90 | Přečteno: 1786x | Diskuse| Cestování

13/12/2009 Australie: v Melbourne II

Rano se moc nesnazim a tak vstavam docela pozde, preci jenom dve po sobe tak nejak nevyspale noci se na me podepsaly. Rano zacina obedem v nejakym cinskym bistru na Swanston street. Nejak se mi nechce nic moc delat, ale nakonec trosku prolitnu centrum a obchody v Melbourne, hlavne za ucelem se schovat pred dnesnim vedrem.

27.12.2009 v 8:21 | Karma: 17,31 | Přečteno: 1483x | Diskuse| Cestování

Novotný je na vyhazov z ODS. Výroky o Slováčkové překročil hranici, řekl Benda

12. května 2024  12:11

Starosta Řeporyjí Pavel Novotný překročil hranice, které by se překračovat neměly, kritizoval v...

Máš jiný názor? Tak tohle je výsledek. Kaliňák o zákulisí atentátu na Fica

18. května 2024

Premium Je jedním z nejbližších lidí premiéra Roberta Fica ve straně Smer-SD. Byl ve všech Ficových vládách...

Se samopalníky šli svrhnout komunisty. Proč největší Prokešův puč nevyšel

Premium Před 75 lety, v polovině května 1949, se měl odehrát vůbec nejvážnější ozbrojený pokus o svržení...

Hlavně díky manželce. Britský premiér Sunak je se svou ženou bohatší než král

17. května 2024  22:12

Britský premiér Rishi Sunak a jeho manželka Akshata Murtyová v loňském roce, kdy byl Sunak celou...

Vlak na Děčínsku usmrtil člověka, provoz na trati do Ústí nad Labem byl přerušen

17. května 2024  18:10,  aktualizováno  21:32

Vlak u Dobkovic na Děčínsku v pátek vpodvečer srazil člověka. Na místě podlehl svým zraněním, řekl...

Vyhrajte balíček z řady sebamed Anti-Redness

Minulý týden jste soutěžili se sebamedem o kosmetiku pro nejmenší. Tento týden si pojďte zahrát o péči pro vás, a to konkrétně o řadu Anti-Redness,...