4/8/2009 Anshun: Vodopady Huangguoshu a spaci bus do Guilinu

Klima na pokoji v nasem hnusnem pokoji moc nefungovala, takze jsem se moc dobre nevyspal:( Ve meste bylo i pres noc desny vedro, odhadoval bych to tak na 35C. Dneska jsme se chteli jet podivat na vodopady Huanggoshu a pak se nejak presunout do Guilinu.....

Rano jsme vzali bus a jeli asi hodku k vodopadum. Ty se nakonec ukazaly jako spis zlaty dul na vojebavani turistu nez nejaky prekrasny prirodni ukaz. Bus stal 11Y kazdeho, cena za bus tedy jeste v norme. Dojeli jsme k vodopadum a ridic nas vysadil u pokladem.

Cena 180Y nas fakt zaskocila, ale nakonec jsme ukecali ISIC. Protoze byla vyssi stav vody a nektere "super atrakce" musely byt zavereny, tak Cinanci sami od sebe zlevnili ISIC cenu na 70Y, coz bylo docela na Cinu v pohode. No ale bohuzel podle mapky jsme zjistili, ze jsme jen kousek (dle mapky 3km) od nejakych mensich vodopadu. Venku prselo. Byla moznost zakoupit listek na turist bus za brutalne predrazenych 50Y nebo si vzit tago k tem velkym vodopadum. Taxikar zacal na 100Y, to bylo ukrutne moc, nechteli jsme dat vic jak 50Y. Takze jsme se postupne dostali na tech 50 s tim, ze nas veme tam a z5.

Vyjeli jsme a ty male vodopady byly cca tak uz po kilometru, mozna uplne super max dva kilaky. Ridic nas vyhodil a ze na nas pocka. Vody bylo fakt asi dost nad normal, ale ta me tady tak nejak moc nezajimala. Zaujali me tu v parciku mistni pavy. Bylo mi jich desne lito. Jednak tu bylo hrozne Cinanu, ale na to uz asi byli tak nejak zvykly, ale co bylo fakt hrozny, ze male deti si tu za povzbuzovani svych tatinku kratili volnou chvili tak, ze pronasledovali pavy a snazili se jim par krasnych per vytrnout.

Otrhany pav:(

Opravdu nechutny a na chvili jsem se aspon v dusi stal velkym ochrancem zvirat. Nastesti pav asi neni tak hloupy a tak vetsina z nich nasla utociste na strese budovy pred hnusnymi cinskymi detmi. Bylo mi jich hrozne lito a hrozne jsem si pral, aby nejaky pav vyklobnul tomu diteti  a jeho tatovi aspon jedno oko. Nevim jak se pav brani, ale oko na pavym peru za oko Cinana mi prislo jako zcela adekvatni nahrada.

Schovani pavi

Rychle jsme si prohledli vodopady a jeli nasim taxikarem dal. Taxiku nefungovali brzdy, tak pribrzdoval rucni brzdou. Nastesti pro nas mapka v turistickem centru lhala a vstup na ty velke vodopady nemohl byt dal nez za dalsi 3 kilaky.

Tam nastalo nedorozumneni s taxikarem, protoze jsme si mysleli, ze jsme usmlouvali cestu tam a z5 k prodejne listku. On nam ale ukazal, ze nazpatek mame jet busem (jeste ze nam ty busy ukazal, aspon jsme vedeli, ze odtud muzeme jet busem nazpatek az do Anshunu). Jsme mu davali jen 25Y, jako ze 25Y dostane potom. No to se mu nezdalo, takze jsme chvili debatovali rukama nohama.
Nakonec zacal smlouvat, ze jen za 30Y, ale nedali jsme se a dali jsme 25Y a odesli. No mel se panacek ucit vic anglicky, kazdopadne na papirku jsme meli sipicky tam a z5 a to byl nas argument. Jinak cestou na velke vodopady jsou domky a v tech zrejme mistni rodinky pronajimaji pohled na vodopady. Nevim kolik chteji, ale asi to bude rozhodne levnejsi nez 70Y.

K vodopadum se da dojit bud pesky nebo po eskalatorech (dalsich 50Y). Fakt nechapu, jak si muze takova normalni cinska rodinka na ten vylet vyrazit. Vstupny 180Y na osobu, pak bus za 50Y, pak treba eskalator za dalsich 50Y, 3 lidi a je to hned treba nejakych 700Y za rodinu. No je jich miliarda, tak tech bohacu je asi dost....ale stejne, i na Evropu mi napriklad vstupny na vodopady prijde ukrutne drahy.

Na vodopadech zase skoro cela miliarda cinanu, vsichni fotili jak o zivot, ale jenom ja, OK a JK si udelali fotky co nejblize. Odesli jsme pekne mokry, ale stalo to za to Jinak na fotce jsem udelal pozu, ktera je mi zcela neprirozena, ale ktera je naprosto prirozena pro vsechny Cinany, kteri se foti.

Tak takhle se foti Cinani...

Vodopady jako takovy nic moc, ono jak bylo vic vody, tak to asi neni tak pekny a spoustu pozorovacich mist bylo uzavrenych. Kazdopadne na vodopady, ktere jsou u LuangPrabang v Laosu a ktere jsou tak krasne, ze na ne cumite s otevrenou pusou treba dve hodiny, tak tady staci deset minut a muzete jit. Jednak je to davem Cinanu, ale hlavne taky vodopady samotnymi.

Pak jsem vzali bus hned od parkingu velkych vodopadu. OK s JK cumeli, kdyz jsem cinsky na pruvodci vyhrknul cenu 33 Autobusem to byla zase hodka. Po prijezdu jsme chteli koupit hned listky do Guianu, ze odtamtud koupime listky na vlak. V Anshunu totiz nemeli lehatka. Listky jsme ale nekoupili, protoze pani nedokazala pochopit, ze chceme jet az za hodinu. Takze nic, jdeme pro bagly do hotelu a zpatky na autobusak. Cestou davame nejaky stankovy jidlo, jediny co jsme dneska jedli. Nebyl cas nebo nebylo kde.
Autobus do Guianu 35Y, cesta asi na dve hodky. Autobus mel nejak vyspravovany zavazadlovy prostor, ale nastesti jsme batohy po prijezdu do Guianu nasli.
Prijezd do Guianu zase komplikovany, mestem se prodirame asi pul hodiny nez nas ridic vyhodi nekde nevime kde. Se ptame lidi, jako kde zase jsme, nikdo nerozumi. Nastesti pak jsme se podle autobusaku jakz tak zorientovali. Zjistujeme cenu busu, jede nocni za 280Y. Kurna to je desne drahy. JK chce jet, ja ne a OK se zase nedokaze rozhodnout. Takze nakonec berem tago a jedem na vlakac. Tam nastesti nebyla moc fronta a tak jsme se dostali k okenku vcelku rychle, asi za 15 min cekani. Zavolali nam nekoho, kdo umel anglicky, celkem asi 5 slov. No kazdopadne listky nemeli, nemeli uz ani listy na sedacky.

Takze jsme zase vzali tagose a jeli z5 na autobusak. Ja jsem byl docela nastvanej, protoze uz v Anshunu jsem chtel koupit jizdenky. Meli sice jen na sedadla, ale JK s OK nad 18h jizdou na sedadle ofrnovali. No takze musime jet za 280Y, ach jo, denni rozpocet je tim totalne nabouranej:( Navic jizda busem mi neprijde moc bezpecna, hlavne ne tedy jizda cinskym busem a jeste k tomu spacim.
Kupujeme listky, rychle si jeste nakupujeme nejaky zasoby. Jizda by mela trvat 12h.

Lehatko v buse vcelku ok, jedem 2 patrovym autobusem, ja lezim v 2. patre. Se to se mnou kynkla jak kdybych jel na slonovi a ne v Neoplanu. Mam docela strach. No do pulnoci si ctu, pak na sebe pretahnu mikinu a radsi se na cestu nekoukam. Jinak druhy den mi OK s JK referovali, ze jsme jeli pres nejaky staveniste a ze se fakt bus malem prevrhnul, ze se ridic na ceste 2x snazil marne obratit, ze videli aspon 2x prevrzeny kamion atp. No hrozny, jeste ze mam ty spunty a nic jsem neslysel a nevidel. Pry taky ridici nekolikrat z autobusu vylezli a pesky kontrolovali cestu, jestli tam v tech rigolech vubec projedou. Pri tom se pry stihli i pohadat.
Kazdopadne do Guilinu jsme dojeli zdravy a ja moc stastny

Autor: Jan Kubanek | neděle 9.8.2009 9:16 | karma článku: 12,92 | přečteno: 911x

21-23/12/2009 UK: 1 den v Londyne a nakonec autobusem domu

Po nekonecnem letu a nekonecne dlouhe noci konecne dosedame vcelku na cas na Heathrow. Internet a letenka ukazovaly dosed na terminal cislo 1, ale nakonec se nas pilot rozhodl dosednout na T3:( Venku uz mrzne az prasti, i do Londyna dorazila kruta zima:)

31.12.2009 v 14:20 | Karma: 20,78 | Přečteno: 2562x | Diskuse| Cestování

18-20/12/2009 Australie: Posledni 3 dny v Sydney

18/12/2009 Australska pohoda Noc v nasi saunicce docela dost zla, mam dojem, ze jsem ani oka nezamhouril. No to vlastne ano, ale opravdu jsem toho moc nanaspal. Takze nastava presun na jiz vyzkouseny YHA Railway Square. Abych si byl jisty, ze nebudu provozovat indiani beh v plne polni po hostelech v Sydney, jdu radeji do YHA railway nejdrive bez batohu. Mam kliku a maji volno, nebo spis ani ne, protoze to vypada, ze se v poslednich dnech hodne cestovatelu stahlo ze Sydney na Vanoce domu. Rikal to i Afganec a i v YHA RS to nevypada opravdu zrovna precpane.

30.12.2009 v 9:59 | Karma: 16,87 | Přečteno: 1685x | Diskuse| Cestování

16-17/12/2009 Australie: Melbourne -> Sydney

16/12/2009 Ctyricitka v Melbourne Rano musim oproti ostatnim vstavat docela brzy, protoze vozidlo by melo stat uz pred devatou na parkovisti autopujcovny. Po trosku okruzni jizde po Melbourne nachazim moji slavnou Sydney road v Sydney a dojizdim do pujcovny. Cekal jsem, ze cesta pres Ocean road bude tak maximalne 600km, ale nakonec nam displej ukazuje lehce pres 900, vcelku dost. Chlapek v pujcovne auto tak lehce obejde, s vysledkem "all right", ten lehky bordylek a trosku pisku uvnitr je zrejme standardni znecisteni a ja muzu odjet tramvaji z5 k Vincentovi.

29.12.2009 v 11:37 | Karma: 17,80 | Přečteno: 1626x | Diskuse| Cestování

14-15/12/2009 Australie: On the (Ocean) Road I

14/12/2009 On the (Ocean) Road I: Auto mam domluveny na devatou, takze tak nejak primerene vstavam. Vzhledem k tomu, ze zamluvit auto bylo o 50AUD levnejsi mimo centrum Melbourne, tak frcim tramvaji nekam na sever mesta. Na zastavce se ptam typose, jestli jedu dobre, on rika ze jo, ale ze budu muset trosku popojit...

28.12.2009 v 9:55 | Karma: 15,90 | Přečteno: 1786x | Diskuse| Cestování

13/12/2009 Australie: v Melbourne II

Rano se moc nesnazim a tak vstavam docela pozde, preci jenom dve po sobe tak nejak nevyspale noci se na me podepsaly. Rano zacina obedem v nejakym cinskym bistru na Swanston street. Nejak se mi nechce nic moc delat, ale nakonec trosku prolitnu centrum a obchody v Melbourne, hlavne za ucelem se schovat pred dnesnim vedrem.

27.12.2009 v 8:21 | Karma: 17,31 | Přečteno: 1483x | Diskuse| Cestování

Novotný je na vyhazov z ODS. Výroky o Slováčkové překročil hranici, řekl Benda

12. května 2024  12:11

Starosta Řeporyjí Pavel Novotný překročil hranice, které by se překračovat neměly, kritizoval v...

Máš jiný názor? Tak tohle je výsledek. Kaliňák o zákulisí atentátu na Fica

18. května 2024

Premium Je jedním z nejbližších lidí premiéra Roberta Fica ve straně Smer-SD. Byl ve všech Ficových vládách...

Se samopalníky šli svrhnout komunisty. Proč největší Prokešův puč nevyšel

Premium Před 75 lety, v polovině května 1949, se měl odehrát vůbec nejvážnější ozbrojený pokus o svržení...

Hlavně díky manželce. Britský premiér Sunak je se svou ženou bohatší než král

17. května 2024  22:12

Britský premiér Rishi Sunak a jeho manželka Akshata Murtyová v loňském roce, kdy byl Sunak celou...

Vlak na Děčínsku usmrtil člověka, provoz na trati do Ústí nad Labem byl přerušen

17. května 2024  18:10,  aktualizováno  21:32

Vlak u Dobkovic na Děčínsku v pátek vpodvečer srazil člověka. Na místě podlehl svým zraněním, řekl...