9/8/2009 Yangshuo: Cyklovylet k Dracimu mostu

Dneska se nase trojclenna skupinka rozpadla....rano jsme jeste zasli na spolecnou snidani, ale pak uz JK a OK odjeli do Guilinu, odkud jim dneska vecer jede vlak do Kantonu. Ja jsem se nechtel dostat tak brzo do HK, takze jsem se rozhodl zustat tech par dni sam v Yangshuo a Gulinu a vyzkouset, jaky je to samocestovani....

Z naseho hotelu jsem se prestehoval na dormitory do nedalekeho hostelu na hlavni West street. Cena za 20Y, vcelku dost ok. OK a JK odjizdeli asi v pul jedny, bylo desny vedro, skoro tak ke ctyricitce. I kdyz se clovek vubec nehybal, tak zapadak meho typu se potil dost a dost. No hic, ze by me pic:)

Poledne jsem radsi preckal u nudli v restauraci a u hosteloveho internetu, kde na me aspon foukal prijemne vetrak. Jinak v restauraci me dost prekvapil nejaky turista Cinak, ktery se me ptal, ktera restaurace v ulici je ta nejlepsi. Musel jsem se pak samovyfotit, abych se ujistil, jestli vypadam jako Evropan nebo jako lokal. No zatim vypadam snad furt jako z Prahy....nevim, co to do nej vjelo, se me ptat....

Asi v pul treti uz jsem se odvazil vyjit na ulici a pujcil jsem si kolo. Zase ta sama holokrcka jako vcera, na to by fakt Lance Armstrong urcite nevlezl a TdF by jiste na tom taky nevyhral. Ale jelo to a je to jen za 10Y, tak si clovek nemuze moc stezovat:)

Cestu na Draci most podel Yulong reky jsem nasel docela v pohode. Nejdriv nejaka asfaltka, pak se to zmeni na prasnou a pak chvileme jenom na takove pesinky. Cesta teda spis a jen pro horaka, chvileme jsem to kolo o par sutru dost prorazel, ale co, neni to moje tak hlavne jenom nepichnout. Nastesti je tu  ale pro ten pripad i par opraven, na jedne jsem videl zase ceduly BIOCYCLE repair. By me zajimalo, na co tohle kole jezdi. Delam si fotky zase Bamboo raftingu. Cinaku je na rece snad jeste vic jak vcera. Odkud se furt berou, fakt nechapu:/

Bambuu boat zacpa na rece Yulong:)

No a takhle to vypada podel cesty:

K Dracimu mostu jsme prijel asi po hodce a kousek slapani, davam si chvili oraz. Most je pry z roku 1412. Se divim, ze ho Cinani jeste nezbourali a nepostavili misto neho nejaky krasny a novy betonovy. Vysoky je pry 9m, ale zda se mi to spis min. Jeden anglan nebo amik si z neho skocil, nastesti jsem nemusel taky skakat a zachranovat ho:)

Draci most:

Cesta naz5 po pravem brehu je taky rozhodne na horaka, chvilemi jsem zabloudil mezi ryzove pole a musel jsem se vracet...chjooo..

Zase si delam spoustu fotek a i nejaky vylozene bikersky....

Nevim jak, ale zahadne jsem vyjel skoro u Moon hillu na Jih od Yangshua, prestoze jsem prijizdel ze Severu. Odbocku na Yangshuo jsem nejak minul. No neva, padil jsem to silnici na Yangshuo tak, abych stihnul vratit kolo do sedmi. Predjizdel jsem Cinaky na kole i na motorce, docela mi to na tom pidikolu nakonec i slo, ale zitra uz si pujcim radsi horske.

Pak jen sprcha a sup na jidlo. Dal jsem si nejakou kachnu na pomeranci, vcelku dobry, ale bylo toho za ty prachy trosku malo. Jeste jsem dal jednoho socilahvone na nabrezi a koukal jsem na skorouplnek. Uz moc nevim, co pit. Voda se furt pit neda a z tech sladkych limonad uz mi je blbe, navic tech typu tu taky neni moc, asi tak ke dvaceti a vsechny uz znam. Takze jeste ze se tu dat pit to pivko, to ma aspon nejakou nesladkou a nevodovou chut:)
Po pivku jsem zase probehnul kramky a nic nekoupil, jako obvykle:)

No a cestou naz5 z Draciho mostu se mi opravdu velmi zadarilo. Cestou jsem na vozejku jednoho domorodce zahledl nejakou plodinu, tak jsem to sel zkouknout zblizka, co to jako je. Vyvratil jsem si omyl, ve kterem jsem 29 let zil. Myslel jsem si, ze vsechny orisky rostou na strome, tak jako jsem znal ze zahradek vlasske nebo liskove. Ale ouha, arasidy rostou pod zemi a odborne se to jmenuje podzemnice olejna:) No tak takhle se prazak vzdelava:) ha ha...

Autor: Jan Kubanek | čtvrtek 13.8.2009 0:07 | karma článku: 14,65 | přečteno: 960x

21-23/12/2009 UK: 1 den v Londyne a nakonec autobusem domu

Po nekonecnem letu a nekonecne dlouhe noci konecne dosedame vcelku na cas na Heathrow. Internet a letenka ukazovaly dosed na terminal cislo 1, ale nakonec se nas pilot rozhodl dosednout na T3:( Venku uz mrzne az prasti, i do Londyna dorazila kruta zima:)

31.12.2009 v 14:20 | Karma: 20,78 | Přečteno: 2562x | Diskuse| Cestování

18-20/12/2009 Australie: Posledni 3 dny v Sydney

18/12/2009 Australska pohoda Noc v nasi saunicce docela dost zla, mam dojem, ze jsem ani oka nezamhouril. No to vlastne ano, ale opravdu jsem toho moc nanaspal. Takze nastava presun na jiz vyzkouseny YHA Railway Square. Abych si byl jisty, ze nebudu provozovat indiani beh v plne polni po hostelech v Sydney, jdu radeji do YHA railway nejdrive bez batohu. Mam kliku a maji volno, nebo spis ani ne, protoze to vypada, ze se v poslednich dnech hodne cestovatelu stahlo ze Sydney na Vanoce domu. Rikal to i Afganec a i v YHA RS to nevypada opravdu zrovna precpane.

30.12.2009 v 9:59 | Karma: 16,87 | Přečteno: 1685x | Diskuse| Cestování

16-17/12/2009 Australie: Melbourne -> Sydney

16/12/2009 Ctyricitka v Melbourne Rano musim oproti ostatnim vstavat docela brzy, protoze vozidlo by melo stat uz pred devatou na parkovisti autopujcovny. Po trosku okruzni jizde po Melbourne nachazim moji slavnou Sydney road v Sydney a dojizdim do pujcovny. Cekal jsem, ze cesta pres Ocean road bude tak maximalne 600km, ale nakonec nam displej ukazuje lehce pres 900, vcelku dost. Chlapek v pujcovne auto tak lehce obejde, s vysledkem "all right", ten lehky bordylek a trosku pisku uvnitr je zrejme standardni znecisteni a ja muzu odjet tramvaji z5 k Vincentovi.

29.12.2009 v 11:37 | Karma: 17,80 | Přečteno: 1626x | Diskuse| Cestování

14-15/12/2009 Australie: On the (Ocean) Road I

14/12/2009 On the (Ocean) Road I: Auto mam domluveny na devatou, takze tak nejak primerene vstavam. Vzhledem k tomu, ze zamluvit auto bylo o 50AUD levnejsi mimo centrum Melbourne, tak frcim tramvaji nekam na sever mesta. Na zastavce se ptam typose, jestli jedu dobre, on rika ze jo, ale ze budu muset trosku popojit...

28.12.2009 v 9:55 | Karma: 15,90 | Přečteno: 1786x | Diskuse| Cestování

13/12/2009 Australie: v Melbourne II

Rano se moc nesnazim a tak vstavam docela pozde, preci jenom dve po sobe tak nejak nevyspale noci se na me podepsaly. Rano zacina obedem v nejakym cinskym bistru na Swanston street. Nejak se mi nechce nic moc delat, ale nakonec trosku prolitnu centrum a obchody v Melbourne, hlavne za ucelem se schovat pred dnesnim vedrem.

27.12.2009 v 8:21 | Karma: 17,31 | Přečteno: 1483x | Diskuse| Cestování

Čechy zasáhly extrémní bouřky, padaly obří kroupy. Hasiči měli stovky výjezdů

21. června 2024  9:39,  aktualizováno  22:58

Přes Česko prošly velmi extrémní bouřky s nárazy větru kolem 90 kilometrů za hodinu a krupobití....

Češi vjeli do vojenské zóny, fotili se u tanku. Dítě pak usmrtil nalezený granát

21. června 2024  8:52,  aktualizováno  18:16

Chorvatská policie propustila Čecha vyšetřovaného kvůli výbuchu u města Obrovac, při němž zemřelo...

Komentátor Schmarcz se v televizi pohádal se Šlachtou, pak zmizel ze studia

19. června 2024  20:51

„Já jsem se zastal kluků policistů a vy do toho taháte politiku,“ začal křičet komentátor Martin...

Ruská jaderná ponorka plula u pobřeží Floridy. Fotky ukazují její poškození

19. června 2024  13:53

Ruská flotila, která navštívila Havanu, se rozdělila. Část pluje od Kuby směrem k Venezuele,...

Východem Česka prošly silné bouřky a krupobití. Padající strom zabil člověka

19. června 2024  7:32,  aktualizováno  20.6 6:37

Velmi silné bouřky, které ve středu večer zasáhly Moravu a Slezsko, mají jednu oběť. V Českém...

Assange je volný. U amerického soudy přiznal vinu a míří do Austrálie

26. června 2024  2:15,  aktualizováno  6:08

Zakladatel WikiLeaks Julian Assange ve středu před americkým soudem na souostroví Severní Mariany...

Vláda schvaluje zvýšení měsíčního poplatku České televizi na 150 korun

26. června 2024  5:53

Zvýšení měsíčních poplatků veřejnoprávním médiím schvaluje ve středu vláda. Zatímco u České...

Poslanci budou jednat o vyšetřovací komisi ke střelbě na fakultě

26. června 2024  5:10

Návrh opozičního hnutí ANO na zřízení parlamentní vyšetřovací komise ke střelbě na Filozofické...

Padouch, nebo hrdina? Sága Assange po dvanácti letech končí

26. června 2024

Premium Zakladatel serveru WikiLeaks Julian Assange se dohodl s americkou justicí a přizná se k porušení...