Ivana Sáčková

Jmenuji se Ivana Sáčková, už léta jsem obchodní zástupce.

V začátku mi bylo pomoženo, dnes chci pomoc poslat dál. Věřím, že Vám v tom, jak být v životě úspěšným "obchoďákem", moje články pomůžou. Proto se web pro „obchoďáky“ narodil, a kdyby pomohl jenom jednomu člověku ke zlepšení jeho života, tak splnil svůj účel.

Podívejte se na stránky Školení pro obchodní zástupce".
Více dozvíte na mém webu www.ivanasackova.cz".
  • Počet článků 61
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1311x

Ivana Sáčková

Začínáte pracovat jako obchodní zástupce?

Začínáte v práci jako obchodní zástupce? Máte plnou hlavu toho, jak co dělat. Jak působit na zákazníky, jak působit profesionálně? Snažíte se schovat před zákazníky vaši malou znalost produktů? Vaši nejistotu schováváte za frajerství a okázalou suverenitu? Myslíte si, že jste u zákazníků za hvězdy, ale opak je pravdou. Většinová reakce prodavačů na nové prodejce je, "vyzkoušíme si tě".

2.6.2012 v 19:02 | Karma: 9,21 | Přečteno: 2152x | Ostatní

Ivana Sáčková

Může být rychlé a kvalitní levné?

Stalo se vám někdy, že jste chtěli něco rychle, levně a také kvalitně? Jaký byl výsledek? Když chcete něco levně, může to být rychle, ale cena a rychlost ovlivní kvalitu. Pokud potřebujete zajistit něco kvalitně a rychle, nebude to levné. Třetí variantou je mít levně a kvalitně, ale na úkor rychlosti.

9.5.2012 v 19:44 | Karma: 9,75 | Přečteno: 1289x | Ostatní

Ivana Sáčková

Proč se vyplatí nepodceňovat zákazníka?

Nedělejte stejnou chybu jako ostatní. Nepodceňujte zákazníka. Nepodceňujte komunikaci se zákazníkem a jeho požadavky. Dříve se říkalo: "Náš zákazník náš pán". Hlavně se tato slova ctila a dodržovala. Dovolím si tvrdit, že si majitelé firem a obchodů zákazníků považovali. Moc dobře si uvědomovali, že je zákazníci živí.

5.5.2012 v 20:51 | Karma: 14,10 | Přečteno: 1172x | Ostatní

Ivana Sáčková

Co všechno poznáte z řeči těla?

Neverbální komunikace nebo známější výraz, řeč těla je v životě skvělým pomocníkem. Znalost této problematiky nejvíce využijete při jednáních, nemusí být jenom pracovní. Pomocí signálů neverbální komunikace, řeči těla, odhalíte mnoho zajímavých skutečností.

25.4.2012 v 17:39 | Karma: 7,20 | Přečteno: 1340x | Ostatní

Ivana Sáčková

Asertivní jednání není agresivní jednání.

Asertivní jednání patří mezi důležité schopnosti člověka. Asertivita je způsob komunikace a chování, je to způsob jak prosadit svůj názor, zájem, určité stanovisko. Pozor, nepleťte si asertivitu s agresivitou. Asertivní chování je sice o sebe prosazení, ale z jednání odcházejí partneři jako rovnocenní. Nikdo není vítěz ani poražený.

19.4.2012 v 17:01 | Karma: 9,45 | Přečteno: 1242x | Ostatní

Ivana Sáčková

Varování. Jak (ne)prodávat.

Jak prodávat, je námětem mnoha diskuzí. Nejdůležitějších je prvních 5 -10 vteřin, kdy si Váš zákazník o Vás udělá obrázek, co jste zač. Toto pravidlo by měl znát každý obchodní zástupce. Bohužel, opak je pravdou. Na jednu stranu usilovně přemýšlíte, jak nejlépe prodávat, jak zvýšit tržby. Potom si školáckou chybou zabouchnete dveře.

25.3.2012 v 21:05 | Karma: 9,38 | Přečteno: 1043x | Ostatní

Ivana Sáčková

Jak prodávat v období krize?

Máte pocit, že se Vám nedaří, ptáte se: Jak prodávat v o období krize? Stále častěji se setkáváte se zákazníky, kteří už rezignovali? Hledáte způsob jak prodat a nevnucovat se? Máte strach z budoucnosti. Máte strach, že přijdete o všechny zákazníky.

17.3.2012 v 20:33 | Karma: 9,41 | Přečteno: 1109x | Ostatní

Ivana Sáčková

Jak najít zákazníky?

V obchodě se nejčastěji zabýváte otázkou, "Jak najít zákazníky". Účastníte se porad, kde se stále dokolečka probírá, jak najít nové zákazníky. Vedení na Vás tlačí, musíte někoho najít, málo se snažíte, navštěvujte všechny, kde je šance, že uspějete. Zdá se Vám to povědomé? Od stolu vše vypadá jednoduše, ale jak najít zákazníka, Vám nikdo neporadí.

10.3.2012 v 18:00 | Karma: 6,28 | Přečteno: 1004x | Ostatní

Ivana Sáčková

Jak se dříve prodávalo?

Po revoluci byl prodejní boom. Prodávalo se snad úplně všechno. Úplné začátky jsem nezažila, ale co jsem vyslechla od pamětníků, prožili úžasné období. Jak se prodávalo? Obchodníci byli v menšině a trh byl za 40 let vyhladovělý. Zákazníci ceny moc neřešili, všechny ovládla euforie, že si mohou koupit zboží, které do té doby bylo jenom na západě. Kdo měl peníze, nakupoval jako o život.

7.3.2012 v 17:44 | Karma: 7,50 | Přečteno: 1179x | Ostatní

Ivana Sáčková

Je Vaše prezentace stejná pro všechny zákazníky?

Prezentujete všem zákazníkům stejným způsobem? Máte naučený text Vaší nabídky, prezentujete jako přes kopírák? Když Vám vypadne nějaký odstavec, nevíte jak dál a začínáte zmatkovat?

4.2.2012 v 19:29 | Karma: 7,04 | Přečteno: 884x | Ostatní

Ivana Sáčková

Obchodní zástupce jako OSVČ nebo zaměstnanec?

Přemýšlíte o práci obchodního zástupce? Chcete se stát obchodním zástupcem a nevíte, zda být OSVČ nebo zaměstnanec? Máte strach, že nevyděláte ani na benzin nebo naftu? Nikdy jste nepracovali sami na sebe? Nemáte zkušenosti s prací na ŽL ani s obchodní činností?

21.1.2012 v 20:56 | Karma: 6,61 | Přečteno: 850x | Ostatní

Ivana Sáčková

Znáte Paretovo pravidlo?

Řídíte se pravidlem Vilfreda Pareta? Slyšeli jste o Paretově zákoně? Pravidlo 80 na 20? Paretův princip? Pod těmito názvy najdete pravidlo italského ekonoma Vilfreda Pareta. Uvedl, že 80% populace vlastní pouze 20% bohatství, zbylých 20% populace vlastní 80% bohatství. Paretovo pravidlo 80 na 20 bylo ověřeno v mnoha jiných činnostech, nejen v ekonomice.

4.1.2012 v 16:26 | Karma: 11,21 | Přečteno: 1434x | Ostatní

Ivana Sáčková

Jaká je práce ambulantního prodejce?

Hledáte práci obchodního zástupce a nabízejí Vám pozici ambulantního prodejce? Nevíte, co si představit, když se řekne ambulantní prodej? Má ambulantní prodejce šanci prodat?

31.12.2011 v 12:38 | Karma: 8,27 | Přečteno: 1030x | Ostatní

Ivana Sáčková

Jste začínající obchodní zástupce? Bojíte se námitek?

Máte strach z námitek zákazníka? Nejraději byste překonávání námitek přeskočili? Nevíte jak námitky zákazníka překonat? Máte strach, že jedna z námitek bude vysoká cena? Každý obchodní zástupce, který začíná, má strach z námitek. Až budete zkušenější obchodní zástupci, budete brát překonávání námitek, jako běžnou součást obchodního jednání.

7.12.2011 v 18:01 | Karma: 6,49 | Přečteno: 991x | Ostatní

Ivana Sáčková

Jaký je advent pro obchodní zástupce?

Co vás napadne, když se řekne advent? Jak to vypadá v obchodech? Co prožívají obchodníci a obchodní zástupci? Většinou si představíte klid a pohodu, adventní věnec, kde postupně zapalujete každý týden jednu svíčku. Nakupujete dárky, doma voní čerstvě upečené cukroví.

4.12.2011 v 15:40 | Karma: 6,97 | Přečteno: 767x | Ostatní

Ivana Sáčková

Jako obchodní zástupce začínáte jezdit s dodávkou?

Jezdíte jenom osobním autem? Máte začít jezdit dodávkou? Je rozdíl jezdit s osobním nebo dodávkovým vozem? Kolik řidičů osobních aut umí couvat na zrcátka? Dodržujete skladovací systém zboží.

30.11.2011 v 18:26 | Karma: 15,33 | Přečteno: 1464x | Ostatní

Ivana Sáčková

Chcete být šťastní nebo chcete mít pravdu?

Musíte mít vždy pravdu? Tlačíte na druhé tak dlouho, až uznají, že se mýlí? Máte skvělý pocit, že jste to někomu natřeli? Máte vždy poslední slovo? Přemýšleli jste někdy nad tím, jak se cítí Váš protějšek? Prosazováním Vašeho postoje, Vaší pravdy, dáváte druhému najevo, že je hloupý, že Vám nesahá ani po kotníky.

23.11.2011 v 18:51 | Karma: 8,63 | Přečteno: 986x | Ostatní

Ivana Sáčková

Víte, kdo je Váš zákazník?

Říkáte si, že svoje služby nebo produkt, můžete prodat každému? Že pro Vás, není segmentace trhu důležitá? Na první pohled můžete mít pravdu, ale je to tak skutečně?

20.11.2011 v 15:57 | Karma: 8,16 | Přečteno: 806x | Ostatní

Ivana Sáčková

Znáte pyramidu potřeb A. Maslowa?

Víte, že se chováte podle pyramidy potřeb? Pyramida potřeb Vás provází osobním i pracovním životem. Díky článku, který reagoval na téma práce obchodních zástupců, jsem si uvědomila, že pyramida potřeb podle Maslowa opravdu funguje. Hlavou mi proběhlo, jak se vyvíjela má dlouholetá praxe obchodního zástupce. Musím přiznat, že postupně procházím pyramidou potřeb od nižších stupňů po vyšší. S prací obchodního zástupce jsem začala, abych vyřešila existenční problémy. Potřeba uznání přišla později, získáte si respekt, úctu, povýšit není kam a začnete hledat seberealizaci, přesně jak popisuje A. Maslow.

13.11.2011 v 14:09 | Karma: 10,31 | Přečteno: 2266x | Ostatní

Ivana Sáčková

Jak vypadá pracovní den obchodního zástupce?

Jaká je Vaše představa? „Ráno si dáte kávu a cigárko, po 9 té vyjedete, navštívíte 1-2 zákazníky, vyřídíte si, co potřebujete, v poledne si zajdete na oběd a potom do kanceláře nebo domů“. Možná takto někdo pracuje, nabízí se otázka, jak dlouho a kolik firmě vydělá?

1.11.2011 v 21:57 | Karma: 10,83 | Přečteno: 1250x | Ostatní

Ivana Sáčková

Je jedno co a jak obchodní zástupce prodává?

Možná se Vám zdá být tato otázka zbytečná. Odpovíte si sami. Je Vám jedno komu a co budete prodávat, hlavně když to sype. Jestli jste v obchodě nováček, chápu Vaše pocity. Zkušenější prodejci pravděpodobně potvrdí, že úplně jedno to není.

29.10.2011 v 16:20 | Karma: 5,76 | Přečteno: 815x | Ostatní

Ivana Sáčková

Jak se stát úspěšným obchodním zástupcem?

Jste bez práce? Říkáte si, půjdu dělat obchodního zástupce. Taky si myslíte, že vykonávat práci obchodního zástupce může každý? Však o nic nejde? Dvě, tři návštěvy u zákazníka, máte vyděláno a v poledne padla. Taková představa koluje mezi nezasvěcenými lidmi. Ještě doplňte na benzince kávičku a cigárko, prostě pohoda.

26.10.2011 v 21:42 | Karma: 12,80 | Přečteno: 1515x | Ostatní

Ivana Sáčková

Proč agresivita zákazníků roste? Proč jsou zákazníci zlí?

Máte pocit, že si jako zákazník můžete dovolit cokoliv? Co pro Vás znamená obchodníky ctěné pravidlo „Zákazník náš pán.“. Myslíte si, že vám dal někdo právo nadávat a osočovat prodavače, že vás okradli, že jsou zloději, že vám záměrně prodali něco nefunkčního? Na takové chování právo nemáte a nic vás neomlouvá.

23.10.2011 v 15:10 | Karma: 18,51 | Přečteno: 1962x | Ostatní

Ivana Sáčková

Jak a kde najít nové zákazníky?

Jak a kde najít nové zákazníky? Častá otázka obchodních zástupců. Víte, že bez nových zákazníků, neuspějete v žádném obchodě. Říkáte si, kde najít nové zákazníky? Jestli jste ve firmě nová posila obchodního týmu, ale máte už za sebou nějakou praxi, máte výhodu.

15.10.2011 v 12:14 | Karma: 7,48 | Přečteno: 968x | Ostatní

Ivana Sáčková

Jak si získat důvěru zákazníka?

Neprodávejte už mezi dveřmi. Rozhodně u zákazníka nevzbudíte dobrý dojem, pokud ode dveří jdete s rukou nataženou k pozdravu a voláte na něj, že jste rádi, že jste se konečně sešli. První vteřiny každého setkání jsou ty nejdůležitější. K získání sympatií máte 5-7 vteřin času. Těchto pár vteřin rozhoduje, kam si Vás zákazník zařadí.

12.10.2011 v 14:15 | Karma: 7,88 | Přečteno: 1011x | Diskuse| Ostatní