Jak prodávat v období krize?

Máte pocit, že se Vám nedaří, ptáte se: Jak prodávat v o období krize? Stále častěji se setkáváte se zákazníky, kteří už rezignovali? Hledáte způsob jak prodat a nevnucovat se? Máte strach z budoucnosti. Máte strach, že přijdete o všechny zákazníky.

Jak prodávat v o období krize? Stejné nebo podobné myšlenky občas přepadnou asi každého obchodního zástupce.

Máte dvě možnosti:

  • Podlehnete negativním myšlenkám a strachu, výsledkem bude odchod zákazníků ke konkurenci. Důvodem nebude krize, ani to, že najednou nevíte jak prodávat. Důvodem bude Váš negativní postoj.
  • Rozhodnete se udržet si Váš pozitivní postoj, ať se děje cokoliv. Rozhodnete se bojovat o každého zákazníka. Budete myslet pozitivně.

 

Tipy jak prodávat v období krize:

  • Pracujte efektivně, přemýšlejte nad tím, co a jak děláte. Nestačí dělat více nebo rychleji. Děláte-li něco, co Vám nepřináší objednávky, můžete pracovat 24 hodin denně, a přesto neuspějete.
  • Změňte postup, změňte techniku prodeje, netlačte hned na pilu. Nejdříve nechte zákazníka říci jeho problémy, co potřebuje vyřešit, s čím chce poradit. Až mu pomůžete, dostanete Vaši objednávku.
  • Buďte lepší než konkurence. Máte stejný nebo podobný sortiment, podobné ceny, získejte plusové body rychlostí dodání, precizním servisem, různými variantami objednávek (osobně, emailem, telefonicky, faxem, speciálním objednávkovým programem).
  • Šetřete zákazníkům peníze. Neprodávejte zákazníkovi zboží, které nevyřeší jeho problémy. Rovněž mu nenuťte zboží, které je neprodejné. Možná se Vám jednou povede vydělat pár stovek navíc, ale takovému zákazníkovi už nic neprodáte.
  • Prodávejte i doplňkový sortiment, projděte celou Vaši nabídku, napovídejte zákazníkovi zboží, které by mohl ještě doplnit.
  • Pečujte o Vaše stálé zákazníky. Udržet si spokojeného zákazníka, je sedmkrát jednodušší než najít zákazníka nového.

 

V období krize se prodeje a tržby snižují téměř ve všech oblastech. Pokud koneční zákazníci nezačnou více nakupovat, tak si obchody či firmy více zboží a výrobků neobjednají. Trh dokonale kopíruje zprávy z medií. Čím horší prognózy a zprávy média vysílají, tím méně je nakupujících zákazníků.

I v obchodě narazíte na situace, které neovlivníte, ať se snažíte sebe víc. Můžete být nejlepší, stejně nezměníte rozhodnutí firem či obchodů. Pokud se rozhodnou svoji činnost ukončit, tak to udělají.

Čelit špatným zprávám můžete jedině pozitivním myšlením a přemýšlením nad tím, jak to udělat, abyste více prodávali. Tipy a rady, které Vám pomohou v krizi obstát, najdete v PDF knize: Nastartujte kariéru obchodního zástupce, snadno a chytře. Knihu si vyžádejte zdarma.

Hlasujte ve finále ankety Blogera roku

Autor: Ivana Sáčková | sobota 17.3.2012 20:33 | karma článku: 9,41 | přečteno: 1109x
  • Další články autora

Ivana Sáčková

Obchodníci nebo hyeny?

12.8.2012 v 11:22 | Karma: 22,36

Ivana Sáčková

Patříte mezi ty, co kradou?

17.6.2012 v 11:00 | Karma: 13,30