Chcete být šťastní nebo chcete mít pravdu?

Musíte mít vždy pravdu? Tlačíte na druhé tak dlouho, až uznají, že se mýlí? Máte skvělý pocit, že jste to někomu natřeli? Máte vždy poslední slovo? Přemýšleli jste někdy nad tím, jak se cítí Váš protějšek? Prosazováním Vašeho postoje, Vaší pravdy, dáváte druhému najevo, že je hloupý, že Vám nesahá ani po kotníky.

V životě se takto chová mnoho lidí. Nikoho moc nezajímá, jak se cítí druhý člověk. Vzpomeňte si na vlastní pocity, když s Vámi někdo tímto způsobem zametl. Asi mi dáte za pravdu, že jste se cítili hloupě, byli jste rozzlobení, možná jste se i urazili.

V opačné situaci, kdy jste se s přítelem hádali a Vy jste hádku vyhráli. Odcházíte s dobrým pocitem, že jste měli pravdu. A jak je na tom Váš přítel? Možná už přítele nemáte, možná to byla poslední hádka, kterou byl ochoten snést.

Chcete být šťastní? Dodržujte jednoduchá pravidla: „Nekritizujte, neodsuzujte, nestěžujte si, přestaňte se hádat, neprosazujte Vaši pravdu za každou cenu. Nechte mluvit ostatní a poslouchejte, co Vám chtějí sdělit, zajímejte se o lidi“.

Pravidla jsou na první pohled velice jednoduchá, ale je o to složitější, tyto jednoduchá pravidla dodržovat. Jako obchodní zástupce pracuji na dodržování těchto pravidel od začátku práce v obchodě. Byla to nutnost, protože jsem každému řekla, co si myslím a musela jsem mít poslední slovo. Bylo mi jedno, jestli to byl profesor nebo později vedoucí. V osobním životě občas převáží emoce, pak je zle. Vybuchnete, ale uvědomíte si, že je to špatně. Uklidníte se rychleji, než člověk, který si není vědom špatné reakce.

Při práci obchodního zástupce se takové jednání neodpouští. V obchodě tato pravidla platí dvojnásob. Při práci obchodního zástupce, se setkáte se situacemi, kdy máte chuť říci zákazníkovi na plno, že nemá pravdu.

Doporučuji, nedělejte to! Místo toho, ukažte zákazníkovi, že jeho názor respektujete. Ukažte Váš pohled na věc tak, aby zákazník sám přišel na myšlenku, že takto to bude lepší. Dáte zákazníkovi možnost změnit názor, aniž by utrpěla jeho hrdost. Zákazník začne sám rozvíjet nový pohled na věc, přijde na výhody a užitek, který mu tato změna přinese. Bude na sebe pyšný, jak všechno do sebe zapadá. Vy, jako obchodní zástupce, získáte uzavřený obchod a spokojeného zákazníka.

Při jednání se zákazníkem, jednejte diplomaticky a s citem. Každý má svoji hrdost, nenechte si šlapat po Vaší hrdosti a nešlapejte po hrdosti druhých. Váš život se stane šťastnější.

Každý obchod má končit win x win (výhra x výhra). Jako vítěz se má cítit zákazník i obchodní zástupce, jestliže se jedna strana cítí poražena, další obchod neproběhne, dlouhodobé vztahy nenavážete. V případě, že se na obchodě nedohodnete, rozejděte se, se zákazníkem v přátelské atmosféře, s tím že zůstanete v kontaktu. Občas zavoláte nebo se osobně stavíte u zákazníka.

 

Autor: Ivana Sáčková | středa 23.11.2011 18:51 | karma článku: 8,63 | přečteno: 986x
  • Další články autora

Ivana Sáčková

Obchodníci nebo hyeny?

12.8.2012 v 11:22 | Karma: 22,36

Ivana Sáčková

Patříte mezi ty, co kradou?

17.6.2012 v 11:00 | Karma: 13,30