David Adámek

Příležitostný divadelní herec, absolvent katedry kybernetiky, fanoušek fotbalu, cestování a života.

Gangnam style na živo

Videoklip Gangnam style se stal internetovým fenoménem YouTube s ohromnou popularitou. O čem je vlastně tato bizardní zběsilost pochopíte snad jen, když navštívíte čtvrť Gangnam ve městě Soul.

24.11.2012 v 18:18 | Karma: 10,09 | Přečteno: 1045x | Diskuse| Cestování

Zapomenutý Lisabon

Lenivý i divoký ale určitě trochu zapomenutý Lisabon stojí za to. Jestli vás už nebaví letákové výlety typu Paříž, Řím či Londýn vyražte do Lisabonu. Město a okolí má pohodový švih.

9.8.2011 v 20:44 | Karma: 11,25 | Přečteno: 1651x | Diskuse| Cestování

David Adámek

Kolik řečí znáš, tolikrát si Belgičanem

Belgie je národnostně rozpolcenou zemí, bez vlastního národního určení. Nebýt belgického krále, žádná Belgie už by dávno neexistovala. Tato roztříštěnost je však velmi zajímavá, pokud se s ní setkáte na vlastní kůži.

6.12.2010 v 9:32 | Karma: 13,11 | Přečteno: 1524x | Diskuse| Cestování

Budapešť: překvapení na Dunaji

Paříž východu nebo také Londýn nad Dunají. To jsou dvě přiléhavé přezdívky, které vypovídají mnoho. Budapešť je překvapivě živé město, protože v centru žijí opravdoví lidé, kteří sem nechodí pouze pracovat.

17.8.2009 v 7:54 | Karma: 15,14 | Přečteno: 1972x | Diskuse| Cestování

Jak se pozná Galície?

Tak třeba na deset Galícijců připadá jeden líný oslík z vesnice. Oproti deseti Čechům na něž připadá jeden líný pes z paneláku. Rozdíly tu jsou stačí se jen rozhlédnout...

27.5.2009 v 0:01 | Karma: 15,05 | Přečteno: 1386x | Diskuse| Cestování

David Adámek

Porto: město co prohrává s časem

Portugalsko trochu zaspalo a zatím se nechystá probudit. Nejvíce je to právě vidět ve městě Porto. Jih má svou turistiku a krásné pobřeží, Lisabon svou atmosféru a krásu. Jen Porto se plácá bez ladu a skladu.

17.5.2009 v 11:48 | Karma: 13,33 | Přečteno: 1203x | Diskuse| Cestování

David Adámek

Vůně vína v údolí řeky Sil

Ribeira Sacra je znamenité víno, které je vyhlášené svou chutí plnou slunce. Ten kdo navštíví údolí řeky Sil, pochopí proč tomu tak je. Krásný kraj plný slunce přímo vybízí k pěstování révy.

9.5.2009 v 20:42 | Karma: 12,41 | Přečteno: 1139x | Diskuse| Cestování

Španělské Velikonoce

Galície prožívá Velikonoce trochu jinak než jsme zvyklí. Velikonoce jsou protkané více náboženskými symboly, jsou velkolepější a bouřlivější. No když si vzpomenu na některé své České Velikonoce byly bouřlivé až dost, ale jsou každopádně jiné...

13.4.2009 v 22:20 | Karma: 12,26 | Přečteno: 2007x | Diskuse| Cestování

Už zase tančím

Karneval je dávno pryč, já však ještě stále tančím. Tančím v rytmu života, co člověka chytí a nepustí. Nenechá ho v klidu, protože něco je sladké, něco kyselé, něco je krásné něco škaredé nic však není šedivé.

25.3.2009 v 23:03 | Karma: 8,04 | Přečteno: 640x | Diskuse| Cestování

Mezi nebem a oceánem

Nic ho nezkrotí, nic ho nerozhoupe, oceán si zkrátka dělá co chce a kdo se na něj zrovna dívá, ten se tím pohledem nikdy neomrzí. Zrovna dneska jsem si říkal, kde začíná nebe a kde končí hladina? Mám to ale starosti, asi bude lepší když se trochu porozhlédnu kolem...

16.3.2009 v 21:33 | Karma: 9,36 | Přečteno: 977x | Diskuse| Cestování

La Coruňa na dlani

Brouzdnout se po kolena v oceánu stojí za to, i když je ještě pořád studený. Na obzoru maják Herkula, v kapse trochu písku a prázdnou hlavu. Jo byl to těžkej týden, ale tohle stojí za to. Říkám si, co zrovna mě zaválo na tenhle konec světa...

6.3.2009 v 22:21 | Karma: 10,11 | Přečteno: 1105x | Diskuse| Cestování

David Adámek

Berlín - mladé město s vlastním stylem

Berlínem prošla historie křížem krážem, zdevastovala ho, rozdělila ho, ale nyní z něj roste mladé město, které má svou vlastní nezaměnitelnou atmosféru. Moderní se mísí se starým, německé s multikulturním. Přesně to jsme ochutnali spolu s letním sluncem nad Berlínem.

5.8.2008 v 23:59 | Karma: 13,25 | Přečteno: 2912x | Diskuse| Cestování

David Adámek

Expedice England 2007 (poslední část)

Vstávat a jede se! Liverpool čeká jenom na nás...teda alespoň jsme v to doufali. Cesta rychle uplynula a tak jsme měli dobrou náladu. Liverpool je zase něco jiného něž Manchester, je tu cítit moře! Ikdyž už se nám to trochu přejídalo, navštívili jsme přírodovědné muzeum, které příjemně překvapilo.

26.2.2008 v 9:09 | Karma: 8,51 | Přečteno: 763x | Diskuse| Cestování

David Adámek

Expedice England 2007 (8.čast)

Nový den v Manchesteru začal povzbudivě. Seznámili jsme se s Adamem, který byl naším dočasným spolubydlícím. Adam chodí na stejnou fakultu v Plzni jako my a byl v té době na půlroční stáži na univerzitě v Manchesteru. Po lehké snídani jsme vyšli na průzkumy města.

25.2.2008 v 14:34 | Karma: 8,06 | Přečteno: 1710x | Diskuse| Cestování

David Adámek

Expedice England 2007 (7.čast)

A je tu náš poslední den v Londýně. Ráno se nostalgicky loučíme s naším sklepním příbytkem, protože odpoledne odjíždíme do Manchesteru, ale čeká nás ještě celé dopoledne v centru Britského království. Naším plánem bylo projít centrem a pak zajít do War imperial museum.

22.2.2008 v 13:38 | Karma: 7,37 | Přečteno: 770x | Diskuse| Cestování

David Adámek

Expedice England 2007 (6.čast)

Protože jsme fanoušci fotbalu, byl by hřích neochutnat trochu z toho anglického. Anglie je kolébkou fotbalu a tak jsme se rozhodli navštívit stadion jednoho z nejlepších klubů světa. Naším cílem byl stadion Arsenalu Londýn, kde válí Tomáš Rosický. Když jsme vystoupili ze stanice metra, překvapilo nás jak poklidná čtvrť Arsenal je. Ta tam byl ruch z centra, život zde plyne poklidně a nic nenaznačuje, že je zde stadion pro 61.000 fanoušků a vždy je na ligu vyprodáno. Po chvilce chůze jsme našli stadion. Je to pěkný moderní stadion, o kterém si my čeští fanoušci fotbalu můžeme jen nechat zdát.

8.2.2008 v 0:53 | Karma: 8,61 | Přečteno: 950x | Diskuse| Cestování

David Adámek

Expedice England 2007 (5.čast)

Je tu další den, je to solidní maraton, ale to je to, co nás baví. Moc jsem se nevyspal, protože moje postel v našem sklepním příbytku zavrzala, kdykoliv jsem se otočil či se jen trochu pohnul. Do koupelny vyčistit zuby a to už zase zdravím polského dělníka, co jde skrze naši koupelnu pro nářadí. Prostě den začíná a my se těšíme, co zas dnes uvidíme. Dnes máme v plánu návštěvu opravdu luxusních čtvrtí Kensington a Regent street. V těchto čtvrtích jsou ambasády a ty nejluxusnější obchody.

7.2.2008 v 11:19 | Karma: 8,59 | Přečteno: 898x | Diskuse| Cestování

David Adámek

Expedice England 2007 (4.část)

Co nás cestovatele skromných možností občas trápí je hlad! My jsme platili především za zážitky, ale občas musí dostat tělo přednost před duší. Našli jsme si zajímavou mexickou restauraci, objednali si a na chvíli vypli. Dali jsme si kuře se stupněm pálivosti „medium“... pálilo to jako čert a tak přemýšlím, jak by chutnalo kuře o dva stupně pálivosti výše, co bylo v nabídce. Možná stejně jako žena na jednu noc, když jí ochutnáváte je to zajímavé, když odchází, není vám dobře.

6.2.2008 v 12:41 | Karma: 9,05 | Přečteno: 1105x | Diskuse| Cestování

David Adámek

Expedice England 2007 (3.část)

Začal náš druhý den v Londýně! Pokládali jsme se již za zkušené Londýňany a s běžnou samozřejmostí jsme se vydali opět do centra města. Našince možná překvapí moderní architektura v Londýně. U nás v Praze se přeme o podobu Národní knihovny...někomu se zdá příliš futuristická. Poslal bych ho do Londýna, ať se podívá jak to vypadá tam. Oproti tomu, vypadá plánovaná Národní knihovna jako neškodná hračka.

5.2.2008 v 17:53 | Karma: 10,85 | Přečteno: 1280x | Diskuse| Cestování

David Adámek

Expedice England 2007 (2.část)

První den naší expedice se pomalu chýlil ke konci a stejně tak, jako anglickému dni, tak i nám docházely síly. Zvolnili jsme proto ... jen jsme se procházeli po ulici, která byla plná divadel. Začali jsme vnímat, že nejsme v tak divošské zemi, jak se zprvu zdálo. Lidé zde byli najednou vnímavější. Do Anglie nás netáhly pamětihodnosti, my jsme chtěli poznat, jak se v této zemi opravdu žije.

4.2.2008 v 20:00 | Karma: 8,91 | Přečteno: 804x | Diskuse| Cestování

David Adámek

Expedice England 2007 (1. část)

Naše výprava do nových světů a možná ještě dál začala velmi fádně a to na letišti v Praze Ruzyni. Výprava čítala tři členy. Byl jsem jím já, Petr a Honza. Byli jsme plní nadějí a ideálů. Bylo těžké opustit teplo domova a vydat se do pro nás neznámých končin světa. Přesto touha našich cestovatelských srdcí byla silnější. Naše výprava nic neponechala náhodě a vše si důkladně naplánovala aby nás v té daleké Anglii nic nepřekvapilo. Chtěli jsme poznat soudobý život v Anglii a vše co k tomu patří.