Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Kolony? Kvůli neschopnosti, ziskům Kellnera a Číňanům

I když kolony denně vytáčí obrovské množství lidí a způsobují ekonomické ztráty, o těchto novodobých "egyptských ranách" se diskutuje velice povrchně. Média nehledají příčiny a viníky, pouze informují o tom "že to zase nejede".  

Velká část dálnice D2 u Brna v úseku 0 – 25 kilometru (a nejen tam) byla v letech 2015 – 2017 rekonstruována, a to v obou směrech. Došlo k pokládce nového povrchu a výměně středových svodidel, což bylo spojeno s rozsáhlými uzavírkami a z toho plynoucími kolonami.  

Protože věřím v racionalitu světa, tak jsem se velice divil, když v září tohoto roku se na zmíněném úseku na dálnici opět objevily kužely, doprava zde byla svedena do jednoho pruhu, což samozřejmě vyvolalo opět kolony a zdržení.  Ve středovém pásu totiž začali stavbaři vyměňovat kabely. Dle vyjádření ministerstva dopravy, prý „práce byly naplánovaly tak, aby proběhly  současně,  … došlo však ke zpoždění zakázky na modernizaci telematických systémů“.   

Každý člověk s inteligencí je trochu nad hranicí debility se logicky zeptá, proč tyto práce neproběhly v minulosti zaráz s opravou povrchu a výměnou svodidel. V důsledku podobných akcí (oprava po opravě) občané ztrácí víru v tento stát. Jediné co se dostavuje, tak opovržení k politikům (ale i celému státu), kteří nejsou schopni práci na páteřní komunikaci naplánovat a zajistit jejich provedení najednou.  

Humorný je i způsob informování o opravách na internetové stránce www.dopravniinfo.cz, na jejíž zřízení mimochodem poskytla peníze Evropská unie. V tomto případě se opravdu jednalo o „házení perel sviním“.

Napřed bylo na www.dopravniinfo.cz vyznačeno omezení od 9.9.2018 do 15.10.2018, následně se změnilo na 9.9.2018 do 31.10.2018, což však nebyl konec, protože termín dokončení byl opětovně přespán, a to na 9.11.2018. Jenže na rozdíl od obrazovky na nádraží se zde nezobrazuji zpoždění ani historie záznamů. Jako ve světě Georga Orwella, informace se mění před očima, minulost je nahrazována novou verzí, a ta stará jako by nikdy neexistovala.

Mluvčí Ředitelství silnic a dálnic se snažila z dotazu na manipulaci s termíny uzavírky vykroutit mlžením, že: „termín uvedený u uzavírky na stránkách www.dopravniinfo.cz neznamená termín dokončení stavby jako takové, ale pouze termín ukončení dílčí schválené uzavírky“. Šlo pouze o obvyklé byrokratické ptydepe, ono známé bla bla bla, protože uzavírka se nacházela pořád na stejném místě.      

Teď ta pikantnější část. Důvod nesmyslné opravy po opravě byl ten, že ve středovém pásu dálnice vedou mimo jiné kabely společnosti Česká telekomunikační infrastruktura, a.s. (CETIM ). Tu většinově ovládá Petr Kellner a podle sdělení ministerstva dopravy, se „….žádný nájem za cizí kabely neplatí“. Jak by řekl Béda Trávníček, takže to má zadarmo.

Jak plyne ze sdělení ministerstva dopravy, kabely jsou staré již 30 let a potřebují opravit. Médii proběhla informace, že CETIM po technické stránce spolupracuje (a míní v tom pokračovat) s čínskou firmou Huawei. Pro dokreslení, byznys vlajkové lodi Kellnerova impéria, Home-Creditu závisí na licencích k poskytování úvěrů od čínských vládních institucí. Jde o firmu, kterou BIS již v roce 2014 zařadila mezi bezpečnostní hrozby. Dnes zuří přímo mediální bouře, a to v důsledku sdělení Národního úřadu pro kybernetickou a informační bezpečnost (NÚKIB), který varoval před používáním softwaru a hardwaru společností Huawei a ZTE. Důvodem je, že čínské firmy jsou podezřívány ze spolupráce s čínskými zpravodajskými institucemi. Stejně k této firmě přistupují Spojené státy, Austrálie, Nový Zéland, Japonsko, Velká Británie a další vyspělé země.

Tak jak většina českých firem má v obchodním rejstříku zapsánu větu „Obchodní korporace se podřídila zákonu o obchodních společnostech a družstvech“, tak čínské firmy se  musí podřídit vedoucí úloze Komunistické strany Číny.

Takže podtrženo a sečteno. V tomto případě jsme v kolonách marnili čas kvůli neschopnosti ŘSD, ziskům Petra Kellnera a aby nás Číňanům.

Logické by bylo vyzvat vedení ministerstva dopravy i ŘSD k rezignaci atd.. Po dlouhodobém sledování počínání těchto dvou institucí musím říci, že není řešením, stále někoho vyměňovat. Přešel by někdo jiný a se stejnými postupy by dospěl ke stejně tragickým výsledkům.

Problém ministerstva dopravy a ŘSD spočívá v tom, že nejsou schopné poučit se ze svých chyb, navrhnout změnu prostředí (pravidel) ve kterém působí, pohrdáním volným časem občanů a v nízké veřejné kontrole obou institucí. (Zde je pro srovnání odkaz na polskou GDDKiA stavící infrastrukturu. Jinak, veškeré zápisy z kontrolních dnů, stavební deníky, záběry ze staveb, harmonogramy, vše by mělo být zveřejňováno na síti).  

Otázka na ministerstvo a ŘSD zní, jak hodláte zabránit, aby se problémy neopakovalo stále dokola? Vždyť nejste schopní uzavřít smlouvu, kde by byly vymahatelné sankce za pozdní předání díla ani donutit stavbaře k práci alespoň na dvě směny. Proč reálně (nemyslím teoreticky) nejde vyloučit nespolehlivé dodavatele z účasti na veřejné soutěži? Kde je nějaká analýza příčiny? Dělá někdo na nápravě? Kde jsou nějaké návrhy na změnu zákonů?

To stejné platí i ohledně nehod a neprůjezdnosti dálnic v případě nepříznivého počasí. Nikdy se nedělá analýza zásahu pro poučení do budoucnosti. Vždy dojde jenom ke konstatování, že se stala nehoda, napadl sníh, případně silničáři zaspali. On line jde sledovat lodě na moři a letadla ve vzduchu, nikoliv  pohyb sypačů na dálnicích a silnicích v Česku, i když každý vůz má GPS.

Kde je nějaké vyhodnocení, kdo a jak nahlásil problém, kdy se to stalo, za jakých podmínek, v jakém stavu byla komunikace, jaké opatření bylo přijato, aby se problém nešířil, jaká byla nasazena technika, jak se dostávala na místo, kdo řídil zásah na místě, co mu chybělo a komplikovalo situaci…......... ??????

Ministerstvo dopravy a ŘSD se chovají jako zvířátka, neexistuje pro ně minulost ani budoucnost, žijí pouze přítomností.

 

Další články k dopravě:

Dálnice Brno-Vídeň, výsměch

Drahá neschopnost úřadů opravovat silnice

Policie musí přestat s blokováním dopravy při nehodách

Opravujeme silnice, držte hubu a krok

 

 

Hlasujte ve finále ankety Blogera roku

Autor: Vilém Barák | středa 19.12.2018 13:51 | karma článku: 41,79 | přečteno: 5611x
  • Další články autora

Vilém Barák

Fotbal čeká na první mrtvé na stadionech

Fotbal si říká o sektory s holým betonem, aby nešlo nic vytrhat, zapálit, obehnané mřížemi s přívodem elektrického proudu, se zabudovanými dálkově ovládanými vodními děly, vrhači slzného plynu, zábleskových a ohlušovacích granátů.

23.5.2024 v 18:42 | Karma: 24,55 | Přečteno: 1004x | Diskuse| Politika

Vilém Barák

Ať i zaměstnanec odůvodňuje svoji výpověď z pracovního poměru

Není něco shnilého v tomto státě, když dnes zaměstnavatel může dát zaměstnanci výpověď pouze z kvalifikovaných důvodů a v opačném gardu, zaměstnanec může podat výpověď z pracovního poměru kdykoliv, a to bez uvedení důvodu?

22.5.2024 v 13:23 | Karma: 31,42 | Přečteno: 3512x | Diskuse| Politika

Vilém Barák

Jaká je šance Západu na vítězství nad ruskou totalitou?

Žádná předurčenost vítězství pravdy a lásky nad lží a nenávistí neexistuje. K tom jsou zapotřebí zbraně a odhodlaní lidé. Pouze si namlouváme, že naše společnost má vůči totalitářským barbarům výhodu v efektivnosti a odolnosti.

16.5.2024 v 15:54 | Karma: 18,80 | Přečteno: 526x | Diskuse| Politika

Vilém Barák

8. května 1945 nedošlo k osvobození

Na 8. květen připadá Den vítězství, výročí porážky nacismu a ukončení 2. světové války v Evropě. Jak si ale připomínat tyto události? Nastala 8. května 1945 svoboda, aby šlo hovořit o osvobození?

7.5.2024 v 10:15 | Karma: 19,89 | Přečteno: 614x | Diskuse| Politika

Vilém Barák

Pro republikány Trump musí být prezidentem, i kdyby USA i svět měli zhynout

Názory Donalda Trumpa konvenující s míněním běžných Američanů, blokování pomoci Ukrajině kvůli intrikám jeho věrných, nutnost potupného škemrání Evropy za schválení pomoci, to vše vede k závěru, že na USA se již nedá spolehnout.

29.4.2024 v 10:46 | Karma: 13,01 | Přečteno: 303x | Diskuse| Politika
  • Nejčtenější

Drahé a rezavé, řeší Ukrajinci zbraně z Česka. Ani nezaplatili, brání se firma

18. května 2024  12:02

Premium České zbrojařské firmy patří dlouhou dobu mezi klíčové dodavatele pro ukrajinskou armádu i tamní...

Královna fetiše rozdráždila Ameriku. Její fotografce se klaní i feministky

22. května 2024

Seriál „Nejkrásnější fotografka“ či „nejlepší pin-up fotografka na světě“. Taková čestná přízviska si...

Turisté si zajeli do Afghánistánu. Střelci část Evropanů povraždili i s průvodci

18. května 2024  17:57

Neznámí ozbrojenci v pátek večer v provincii Bámján v centrální části Afghánistánu zabili tři...

Turek: Z Nerudové mi bývá špatně, o hlasy komoušů a progresivistů nestojím

24. května 2024

Bývalý automobilový závodník a lídr Přísahy s Motoristy Filip Turek patří mezi černé koně...

Vrtulník íránského prezidenta havaroval v mlze, záchranáři po něm pátrají

19. května 2024,  aktualizováno  22:16

Aktualizujeme Na severozápadě Íránu pokračuje rozsáhlá záchranná operace poté, co zde zmizel vrtulník s íránským...

Každé osmé dětské skupině hrozí konec. Kvůli novince v požární vyhlášce

25. května 2024

Premium Až sedmdesát tisíc dětí mladších pěti let nemá zajištěnou předškolní péči. Buď jsou na mateřskou...

KOMENTÁŘ: Putin jako šéf korporátu. Neorealisté to tak popsali už dávno

25. května 2024

Premium Vladimir Putin se chová jako generální ředitel někdejší gigantické firmy, která ztratila část trhu,...

Putinovy výroky o mně? Nudné, to on je nelegitimní prezident, říká Zelenskyj

25. května 2024  19:45

Ukrajinský prezident Volodymyr Zelenskyj označil zpochybnění své současné legitimity v čele země...

Zachrání Costner francouzské Keviny? Smějí se jim v práci i na seznamkách

25. května 2024  18:50

Návrat Kevina Costnera na filmový festival v Cannes vzbudil naději pro více než 150 tisíc...

  • Počet článků 295
  • Celková karma 23,89
  • Průměrná čtenost 2238x
Každý má právo hledat své štěstí, pokud to není na újmu jiným lidem. Vycházím ze zásady, že stát je tu pro občana a nikoliv naopak. Každý z nás má právo hodnotit, zda pravomoci vykonávané státem by nešly vykonávat lépe nebo jinak, například zda je nevrátit občanům. Neustále je třeba hledat, jak věci dělat levněji, rychleji, přesněji, prostě efektivněji.

Seznam rubrik