Pavel Lukeš
- Počet článků 18
- Celková karma 0
- Průměrná čtenost 1180x
Seznam rubrik
Pavel Lukeš
Santa, marketingově nejvíce zneužívaná postava
Představte si Ježíška, jak stojí u stromku ověšeného místo ozdob tuzemskými cigaretami Sparta. Šok? Pochopitelné. Ale v USA nic neobvyklého, Santu před Vánoci historicky marketingově zneužívaly různé značky cigaret. A nejen ty.
Pavel Lukeš
Pořadatelé olympiád končí v dluzích. A s nimi i veřejné rozpočty
Švýcarské město Lausanne je světovou raritou – vybudovalo olympijský stadion, ale žádné olympijské hry se tam nikdy nekonaly a zřejmě ani konat nebudou.
Pavel Lukeš
Einstein, létající krejčí a vrabčák se stéblem v zobáku
Úkolem městských strážníků nebylo vždy jen rozdávat pokuty. Například ti z německého Ulmu prý před více než 200 lety donutili jistého Berblingera, místního krejčího, ke splnění závazku vůči württemberskému králi Friedrichovi.
Pavel Lukeš
Monacké zákony nepřejí muslimům, Francouzům a paparazziům
V Evropě existují jen dva státy, které nemají absolutně žádný problém s muslimskými přistěhovalci. Tím prvním je Vatikán a tím druhým Monako, v kterém podle statistik žije 280 muslimů. Tedy necelé procento z 38 400 obyvatel země.
Pavel Lukeš
Co má Facebook proti šmoulování?
Jedna z komerčních televizí o víkendu odvysílala film Sociální síť o vzniku Facebooku. O důvod víc podělit se o čerstvou zkušenost, jak tato síť, díky níž se Mark Zuckerberg zařadil mezi nejbohatší lidi světa, funguje.
Pavel Lukeš
Jak se zbavit myší v restauraci a jak těch v médiích?
Na začátku bylo myší hovínko v budově, kde sídlilo jednoho lahůdkářství. Teď už jsou z něj zástupy hlodavců prohánějících se českými médii. A nic na ně nezabírá. Někteří novináři si je totiž hýčkají.
Pavel Lukeš
Amazon. V Německu skandály opředený, u nás „sexy zaměstnavatel“
Rozhodnutí brněnských zastupitelů odmítnout návrhy internetového obchodu Amazon, který měl v úmyslu postavit na okraji města svůj sklad, se prezidentovi Zemanovi jeví jako „pitomost“. Prvoplánově nepochybně ano. Avšak viděno v širším kontextu a v souvislostech to tak populisticky jednoznačné není. A navíc Amazon není až tak „sexy zaměstnavatel“, byť se jím na první pohled může zdát.
Pavel Lukeš
Copak dalšího zařídí česká pobočka „věčné dvojky“?
Původně jsem si dnes chtěl zablogovat o tom, jak česká pobočka PepsiCo zařídila, aby zajíc kálel na Santu a omluvit se svým dětem, že jsem jim lhal, pokud jde o Ježíška. Když jsem se ale podíval na oficiální facebookové stránky PepsiCo pro ČR a SR, zjistil jsem, že skutečnost je mnohem horší.
Pavel Lukeš
Test, co vše snese virtuální realita ve střetu s tou skutečnou
Ok, přiznávám se. Můj včerejší blog o komunikační aroganci byl dalším z testů, co všechno snese internet a jeho prostředky jako součást virtuální mediální reality ve střetu s realitou samotnou. A výsledek testu?
Pavel Lukeš
Komunikační arogance další z milenek na ráně
Jen asi minutu dostala včera po poledni ve zpravodajství veřejnoprávní televize Mira Třebická, ředitelka Odboru komunikace a propagace Ministerstva obrany. I tak stačila předvést to nejhorší – to, co by mluvčí nikdy udělat neměl.
Pavel Lukeš
Používají Reportéři ČT metody komunistické StB?
Pokud bych měl odpovědět na otázku v titulku, tak jako člověk, který denně přichází do styku se zástupci médií a který s nimi má za několik desítek let jistou profesní zkušenost, tak říkám jednoznačně, že ANO. Poslední důkaz pro toto tvrzení mi poskytl tzv. investigativec David Havlík minulý pátek, kdy jsme spolu natáčeli v parku České televize má vyjádření coby mediálního zástupce jedné společnosti.
Pavel Lukeš
Úspěch na paralympiádě nemusí mít jen podobu medailí
S radostí a s dobrým pocitem jsem včera – jako tiskový mluvčí Českého paralympijského výboru - přeposlal email od premiéra Nečase adresovaný čtveřici českých medailistů, jimž pogratuloval k jejich dosavadním úspěchům v Londýně. Lidé z českého paralympijského týmu v Londýně pak s nemenší radostí email vytiskli a pověsili na nástěnku v paralympijské vesnici, aby si jej všichni mohli přečíst.
Pavel Lukeš
Borat vrací úder: Jak z internetu vymazat falešnou hymnu
Pokud budou agenturními zprávami blíže nespecifikované kazašské orgány úspěšné, budu muset sbalit kufry a odjet na stáž do Kazachstánu, abych se naučil, jak se pořádně dělá on-line reputation management. Tedy česky řečeno - řízení dobré pověsti na internetu, jehož cílem je potlačení vyhledatelnosti negativních informací.
Pavel Lukeš
Řeč těla ministra Kocourka
Dnešní Blesk píše v článku Anatomie lži o tom, co na ministra v demisi Martina Kocourka prozradila jeho tvář. Stojí za to si rozebrat, k čemu nejčtenější český deník dospěl. Ne se všemi tvrzeními je totiž možné jednoznačně souhlasit. A tak kvůli všem případným rejpalům a diskutérům předesílám, že se nesnažím obhájit neobhajitelné, ani se jinak exministra zastávat, nýbrž jen sdělit pár postřehů.
Pavel Lukeš
Předražené zakázky a novinářská logika
Podle dnešních Lidových novin si armáda pořídila „luxusní dalekohledy“ za 7,5 milionu korun. Do výběrového řízení se přihlásil jediný zájemce – a vyhrál. Autor článku to shledává podezřelým. Máme se pohoršovat s ním?
Pavel Lukeš
Lakota, charita a marketing pocitu viny
Nepochybuji o tom, že se to už stalo řadě z vás. Z poštovní schránky na vás vypadla pestrobarevná a poněkud odulá obálka skrývající „dárek “ pro adresáta. Kromě „dárku“ však obálka obsahovala též složenku a jednu z nesčetných variant tklivého příběhu o dětech (či zvířatech), které mají nedostatek ... Místo tří teček lze dosadit prakticky cokoliv od jídla až po lásku, protože jediným cílem těchto dopisů je vzbudit v adresátech konkrétní emoci - pocit viny. Také proto se této technice používané ve fundraisingu říká „guilt marketing“ či „guilt mailing“.
Pavel Lukeš
Kdo nahradí News of the World? A není to jedno?
Nedělí počínaje se nejčtenější britský titul, bulvární nedělník News of the World (NoW) odebere po 168 letech do mediálního muzea. Ponechme aktuálnímu zpravodajství a komentátorům, aby přinášeli a hodnotili další a další podrobnosti, jakož i příčiny, které k tomu vedly. Podstatné totiž je, že zafungovalo přísloví „kdo s čím zachází, tím také schází“ a že veřejné mínění si může na své konto přičíst vítězství nad sedmou velmocí, která toto mínění vytváří.
Pavel Lukeš
Gazdík, jste v politice, nehledejte v ní logiku
Měli by politici dávat najevo svým voličům, že to jsou oni, kdo je několikanásobkem průměru? Určitě ne, ale přesto se tak děje. Nejnověji deklaroval svoje elitářství ne zcela obratným vyjadřováním předseda Starostů a nezávislých Petr Gazdík v rozhovoru pro Hospodářské noviny (10. 6. 2011).