Proč používat hromadnou dopravu když máte výjimku do pěší zóny

Na chudý a bezvýznamný lid patří přísnost. A tak někteří lidé v Brně začnou brzy jezdit šalinó či chodit pěšky, a ti „rovnější“ na ně budou dál ze svých automobilů vyplazovat jazyky.

Brněnský magistrát přitvrzuje v organizaci vjezdu do středu Brna ohraničeném ulicemi Husova, Nádražní a Koliště. Od ledna 2017 zavede kamerový systém rozpoznávající značky auta nasnímané po vjezdu automobilu. Ty se porovnají se značkami lidí bydlícími v centru uloženými v databázi. Na  výjezdech budou umístěny závory. Řidičům s předplaceným či rezidentním parkováním se závora  automaticky zvedne, ostatní řidiče nepustí do té doby, než zaplatí parkovné v automatu, kde zároveň  zadají poznávací značku svého auta. Dalším plán počítá s vytlačení aut ze Štefánikovi ulice. Z 273 parkovacích míst zbyde 153. Musí se prý odstranit auta studentů ve prospěch rezidentů.

Osobně považuji rezidenční systém za odporující právnímu řádu České republiky (argumenty zde v Můra rezidenčního parkování se blíží do Brna), ale o tom budou muset  rozhodnout soudy. To že někdo někde bydlí mu totiž nedává právo na parkovací místo, alespoň v Ústavě a platných zákonech jsem nic takového nenašel.

Na co bych chtěl ale upozornit je, že u výjimek pro vjezd do středu Brna a na pěší zónu není známo, kdo a proč jej jejich držitelem. Přitom každý kdo má v Brně „gule“, tak má svoji výjimku. Zásadní a co ještě celou věc dělá více podezřelejší, že vedení magistrátu odmítá zveřejnit údaje (samozřejmě bez osobních údajů, jen značku, pro jakou adresu, od kdy do kdy) o udělených výjimkách. (Odmítá publikovat i mapu dopravního značení Brna, která by umožnila veřejnou kontrolu oprávněnosti vyhrazeného parkování, a to jak pro zdravotně postižené tak zřízené na komerční bázi. Dnes se prostě nedoberete, zda parkovací místo v ceně 30-40.000 Kč za rok existuje po právu nebo již třeba zaniklo. A tak budete kroužit pěkně dokola uličních bloků). Odpor k publikaci těchto údajů, skladba automobilů (sportovní BMW prý sloužící pro zásobování obchodu s oblečením, Range Rover údajně „dovážející“ na pěší zónu chlebíčky k bistru….. ) pyšnících za předním sklem červenou cedulkou (něco na způsob rudé knížky známé před rokem 1989; pro mladší ročníky členským průkazem KSČ) s výjimkou i způsob jak jsou používané, resp. zneužívané (vynucení vjezdu a stání v místech úplně mimo na výjimce zapsanou provozovnu) zavdává podezření, že tyto "fermany" jsou přidělovány nekalým způsobem. Nechce někdo udělat něco jako www.machoparking.cz, kde by se dávaly fotografie rudých karet a automobilů? Možná plánovaný systém rozpoznávání značek má za cíl úplně odstranit rudé cedulky z pod předních skel, aby se ovčané tolik nepobuřovali. Nebude totiž zřejmé, proč daný automobil v pěší zóně parkuje. Zřejmě se jedná o záměr.

Zajímavé, že tato situace je lhostejná i recesistické skupině Žít Brno tvořící koalici, a která si užila v minulosti od Onderkovského vedení Brna tolik ústrků. Mimo jiné hovořila o otevření magistrátu. Ony se volební sliby slibují a blázni se radují.

Ti bohatší a významnější (a všemožní státní a magistrátní úředníci - Proč státní zaměstnanci parkují soukromými vozidly zadarmo na veřejných plochách? ) pravidla uplatňované na ovčany nemusí dodržovat, mají přece výjimky. A tak nezbývá než zopakovat. Někteří lidé v Brně začnou brzy jezdit šalinó a chodit pěšky, a ti „rovnější“ na ně budou dál ze svých aut vyplazovat jazyky.

Autor: Vilém Barák | pátek 8.4.2016 13:51 | karma článku: 26,35 | přečteno: 1399x