Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Karásek a Čermák jsou slovy Járy Cimrmana "sprostí podezřelí"!

Stát zakázal měřit emise majitelům autoservisů. Jsou podezřelí, že by si vymýšleli emisní závady. Naproti tomu pan Pecha, majitel dvou STK na Boleslavsku, ve střetu zájmů není: "Tak sofistikovanou STK nemůže autoservis nahradit."

Majitelům autoservisů, kteří donedávna dvacet let kontinuálně investovali do jejich vybavení a vzdělání, stát novelou zákona zakázal měřit emise pro své zákazníky. Pan Karásek emise měřit přestal, pan Čermák by chtěl začít, ale nejde to. Stát řekl, že jsou podezření z toho, že si oba budou při kontrolách emisí závady účelově vymýšlet, aby měli co opravovat, zkrátka aby měli kšeft. Stát tím naznačil, že to vlastně dělají a obává se, aby to nedělali i teď u emisních kontrol, které doposud dvacet let měřili. Do teď měl stát strach, aby se nefalšovalo, že auta vycházela, od teď má zase strach, že vycházet nebudou. 

V reportáži si všimněte dvou malých detailů. Pan Pecha hovoří o velmi sofistikované kontrole vozidel na STK, kde je vidět kanál, kde se prochází technik s přenosnou lampou. Nářadí v ruce nemá. Nepotřebuje ho. Měří se emise, brzdy, vůle v podvozku, geometrie (jen někdy) a světla, jinak vizuální kontrola, jen co je vidět s vrchu. Za dvacet minut ca 1600,- Kč za kus, až 90 aut denně. Nevyjde? Vyhodit. Tady se neseřizuje ani neopravuje.
Zatímco záběry ze servisů zachycují komplexní vybavení pro téměř veškeré opravy, kontroly a seřizování aut je pikantní, že přiblížený záběr ukáže v dílně pana Karáska za mnohá léta zkorodované nosné části karoserie vozidla, které mělo platnou registraci a vylepenou známku, přestože takto pokročilá koroze není dílem tří let! Kdo čte mezi řádky, ví co měl na mysli pan Pecha tou "sofistikovanou" kontrolou vozidla na STK.

Kterým směrem posílá stát kontroly vozidel? Zčásti i podvodníkům, kvůli kterých podvodům se dnes musí fotit, a kteří dodnes úlohu svěřenou státem dodnes vykonávají, zčásti velkopodnikatelům na výsluní s praktickým zákazem konkurence. Stát k tomu vymyslel nový nástroj, jak znechutit malé podnikatele v autoopravárenství. Přístrojů na měření emisí se dnes již autoservisy zbavují. Politika státu hraje do ruky velkým hráčům jako je pan Pecha. Podle slov některých, v reportáži nezmíněných, se situace vyvíjí právě pro stát nedobře.
Slova člověka, který už svůj boj za malou TK+ME v autoservisu vzdal: "Pro mně je lepší, když se analyzátorů výfukových plynů zbavím. Nevydělají si na sebe. Když budu dobře vycházet s kontrolory, vyjde STK rychle a bez obav. Takže nakonec budu mít méně starostí a víc peněz. Lidi se bojí s auty jezdit k STK sami, takže se kšeft docela hýbe a bez téměř práce. Lidi by čekali dlouhé fronty a pak třeba nevyjdou a čekají znovu. Já to za ně udělám. Platím důchodce, co mi tam vystojí frontu a zákazníkovi naúčtuji o tisíc korun víc. Všichni jsou spokojení. Problém je trochu s STK, když si vás neoblíbí, tak se musíme starat o to, abychom u té naší oblíbení byli." a usmívá se...

Hlasujte ve finále ankety Blogera roku

Autor: Libor Fleischhans | neděle 19.5.2019 8:31 | karma článku: 25,00 | přečteno: 1123x
  • Další články autora

Libor Fleischhans

Policie změřila v Praze 43 emisně nevyhovujících vozidel ze 68...

Šéf dopravní Policie Jiří Zlý oznámil, že na žádost Ministerstva životního prostředí začali v září měřit emise v pražských ulicích. Dvě třetiny aut smrdí tak, že by neprošla emisní kontrolou. MDČR jim teda mohlo říct, že je to OK!

13.10.2023 v 10:28 | Karma: 8,29 | Přečteno: 531x | Diskuse| Občanské aktivity

Libor Fleischhans

Co dýcháte v kabině auta, když jedete Prahou?

Testem jsme zjistili, že se mikročástice z uzavřeného prostoru vytrácejí. Z výfuků ostatních aut vnikají do kabiny třeba u školky, kde nakládáte své děti. Ulpívají jen na vlhkých površích. V kabině auta, jsou to plíce vašich dětí.

13.2.2023 v 10:16 | Karma: 11,01 | Přečteno: 489x | Diskuse| Občanské aktivity

Libor Fleischhans

Je snahou Ministerstva dopravy, aby technické kontroly nefungovaly?

Rozpoznat vozidla trestuhodně zanedbaná nebo ilegálně zbavená emisních systémů dnes není problém, ale jakoby se Ministerstvo snažilo o opak. Když pak Policie ani soudy nekonají, je výsledkem životu nebezpečno a vzduch plný jedů...

9.12.2021 v 8:48 | Karma: 17,83 | Přečteno: 1116x | Diskuse| Občanské aktivity

Libor Fleischhans

Na linkách STK vyhazují z emisí i naprosto zdravá auta

Po reportážích o masově podvádějících STK hrozí Ministerstvo dopravy jejich kontrolami. Kontroloři tak z devótnosti vyhazují z měření emisí i zdravá auta. Díky amatérismu techniků stihne podobný osud tisíce starších aut bez závad

22.10.2021 v 5:57 | Karma: 34,12 | Přečteno: 5374x | Diskuse| Občanské aktivity

Libor Fleischhans

Lobbuje poslanec Kolovratník za ruské mafie v byznysu STK?

Poslanec Martin Kolovratník (ANO) uzákonil délku linky STK na 26 m! Je to jako kdyby Lukašenko uzákonil výšku prezidenta na 182 cm. Ruští STK baroni dokázali, že ČR je jediným státem na světě, který má v zákoně "rozměr" v metrech.

15.7.2021 v 8:53 | Karma: 20,88 | Přečteno: 1066x | Diskuse| Občanské aktivity
  • Nejčtenější

Atentát na Fica. Slovenského premiéra postřelili

15. května 2024  14:56,  aktualizováno  17:56

Slovenského premiéra Roberta Fica ve středu postřelili. K incidentu došlo v obci Handlová před...

Fico je po operaci při vědomí. Ministr vnitra mluví o občanské válce

15. května 2024  19:25,  aktualizováno  23:12

Slovenský premiér Robert Fico, který byl terčem atentátu, je po operaci při vědomí. S odkazem na...

Drahé a rezavé, řeší Ukrajinci zbraně z Česka. Ani nezaplatili, brání se firma

18. května 2024  12:02

Premium České zbrojařské firmy patří dlouhou dobu mezi klíčové dodavatele pro ukrajinskou armádu i tamní...

Fica čekají nejtěžší hodiny, od smrti ho dělily centimetry, řekl Pellegrini

16. května 2024  8:42,  aktualizováno  15:38

Zdravotní stav slovenského premiéra Roberta Fica je stabilizovaný, ale nadále vážný, řekl po...

Pozdrav z lůžka. Expert Antoš posílá po srážce s autem palec nahoru

13. května 2024  18:48,  aktualizováno  14.5 22:25

Hokejový expert České televize Milan Antoš, kterého v neděli na cestě z O2 areny srazilo auto, se...

Vláda bude jednat o návrhu na vznik nových sousedských dětských skupin

22. května 2024  6:06

Návrh ministra práce a sociálních věcí Mariana Jurečky z KDU-ČSL, který počítá se zřizováním...

Poslanci budou rozhodovat o zkrácení doby oddlužení z pěti let na tři roky

22. května 2024  5:55

Sněmovna bude schvalovat zkrácení doby oddlužení z nynějších pěti let na tři roky pro všechny...

Mají rakovinu, metastázy a nic nezabírá. Léčba je, ale pacienty by stála miliony

22. května 2024

Premium Muži s metastazující rakovinou prostaty, na kterou už nezabírá jiná léčba, se upínají k poslední...

Zvedneme minimální mzdu o tisíce, drtí predikce Zaorálek

22. května 2024

Sociální demokracie, kdysi nejsilnější strana, vypadla ze Sněmovny a teď se snaží proniknout...

AURES Holdings a.s.
NÁKUPČÍ AUTOMOBILŮ - BRNO (A12460)

AURES Holdings a.s.
Jihomoravský kraj
nabízený plat: 40 000 - 60 000 Kč

  • Počet článků 46
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 3541x
Supervizor a zakladatel poradenského portálu First Car Diagnostics - FCD.eu.

Od roku 1993 pracuji pro mezinárodní společnost IHR v divizi diagnostických a emisních přístrojů. Spolupodílel jsem se na diagnostické příručce HMS 990 u firmy Hermann Electronic (celosvětově výhradní dodavatel přístrojů Hermann pro Mercedes Benz). Na portálu FCD.eu sdružujeme 4.500 autoservisů u nás i v zahraničí s denní návštěvností 600 čtenářů profesionálů opravářů, kterým poskytujeme pomoc na dálku při diagnostice všech značek vozidel.

Díky našim zkušenostem poskytujeme v ČR školení emisním mechanikům a jsme pro tuto činnost schváleni Ministerstvem dopravy ČR. 
Jsem přitom neúnavným bojovníkem za narovnání pokřivené české legislativy v oboru emisních kontrol a za renesanci kvalitní řemeslné práce při opravách vozidel v autoservisech, hlavně co se jejich emisních systémů týče.

Seznam rubrik