Na linkách STK vyhazují z emisí i naprosto zdravá auta
Uctivý středoškolský profesor s láskou k veteránům (má dva) vchází do autodílny a zdvořile poprosí, aby mu pomohli s opravou jeho naleštěného Mercedesu Coupé 230 CE z roku 1993. Miluje ho, ale teď má smutek v očích. V ruce tiskne protokol z STK partnerské sítě největšího hráče v byznysu s technickými kontrolami s velkým "NEVYHOVUJE".
Při měření emisí mu řekli, že má smůlu a že má do 30 dnů šanci na "opakovanou" emisní kontrolu za 350,- Kč. A jestli ani potom nevyhoví, je prý s ježděním v téhle parádě konec!
Autoopravář otevře kapotu, rozpoznává systém a řekne: "No tak se jdeme podívat, co tomu krasavci schází!" bez povšimnutí nezůstává perfektní technický stav 28 let starého, ale nádherného Mercedesa. Vše je originální.
Hned napojuje analyzátor a po pár minutách prvního sondovacího měření emisí ukazuje profesorovi na obrazovce hodnoty škodlivin s doslova luxusní rezervou.
"No, VYHOVUJE!, tak co chcete profesore?"
Profesor nevychází z údivu: "A to jsem tam s tím raději poslal kamaráda, co se s nimi dobře zná, já bych šanci sám neměl už vůbec."
Tahle STK, od které Mercedes právě přijel, byla před časem v televizní reportáži Richarda Samka konfrontována s rezavým vrakem, který přes díry v podlaze a shnilé brzdy zázračně vyhověl.
Kamarádovi prý STK technik řekl: "Teď po tom skandálu v televizi po nás jdou a já se bojím nechat vyhovět cokoliv, co jasně nevyhovuje!"
Profesor: "Ale jak to, že to tady vychází s obrovskou rezervou a u STK ne?"
Autoopravář: "Nejste ani první ani poslední. Do teď na STK nepotřebovali k měření emisí auto ani vidět, natož pak napojit a teď, když to mají začít poctivě měřit, už to asi ani neumí. Takže když jim teď "lepí" z možné kontroly, začnou raději vyhazovat i auta, co jim nic není. A odnesou to bezmocní majitelé, protože nemohou vědět, že to vlastně změřili špatně."
Opravář nesmí měřit emise, podle Ministerstva je ve střetu zájmů...
Profesor: "A nemohl byste mi vystavit protokol vy, když to teď vyhovělo?"
Automechanik: "Nemoh´, ..protože jsem podle úřadů "sprostý podezřelý". Ministerstvo dopravy mi napsalo, že když opravuji auta, nesmím měřit jejich emise, jinak jsem ve střetu zájmů. Analyzátor mám už jen pro parádu a protokoly vystavovat nesmím. Když nesmím, tak nesmím a máte kliku, že jsem ho ještě neprodal. Je mi tu od tohoto nového nařízení k ničemu..."
"No jo, ale jak to, že to tady vyhoví a tam ne???"...profesor.
Autoopravář: "Tenhle Mercedes má ještě poctivý a dost velký katalyzátor. Kdysi se dávaly katalyzátory daleko od motoru, až pod kabinu. Takže když se tenhle "macek" neohřeje na provozní teplotu jako při běžném provozu, funguje jen z poloviny, někdy sotva. A to je u STK běžné, lidi tam čekají ve frontě a ono to vystydne.
Takže Vy jste sem přijel, já Vás napojil a začal hned měřit. Katalyzátor byl na provozní teplotě.
Jinak, buďte rád, že jdete na "opakovačku" ještě v tomto roce, protože od ledna budou vyhazovat jedno auto za druhým. Ne snad proto, že by auta nevyhovovala, ale proto, že i novou metodiku psali ti stejní diletanti.
Když byla ta eSTéKáčka zvyklá 15 let jen švindlovat, tak když jim teď "lepí" z úředních kontrol, začnou vyhazovat auta z praktických a technických neznalostí, jako se to stalo teď Vám. .. A bude hůř."
Ovládání státu "certifikační mafií"
Z dat ISTP systému (elektronický sběr dat z kontrolních stanic Ministerstva dopravy) je vidět, že existují STK/SME, u kterých z více než 5600 vozidel nevyhověla za rok pouze dvě. Analýzy prokázaly, že jsou emisní hodnoty na protokolech masově generovány počítačem. Auta se tedy u velkokapacitních linek moc neměří. ISTP je tím doslova plné "fejkových" imaginárních generovaných čísel, ze kterých je jakákoliv statistika úplným nesmyslem. Nevidí to ministerští úředníci, nebo to už tři roky kryjí. A proč?
Podle dat z ISTP bychom měli mít v ČR vozový park v tak dobrém technickém stavu, že bychom mohli všechny STK/SME ze dne na den úplně zrušit. To, že mafiánský penězostroj pro početně omezenou šlechtu, co přenesenou službu státu beztrestně podvodnými metodami zneužívá ke svým ziskům, ví snad každý, ale nikdo z vyšších míst se tím nechce zabývat.
Kromě toho se teď mnoho STK převedlo do svěřeneckých fondů. Proč nikdo nemá znát jejich majitele? Nepatří snad některé regionálním politikům?
STK/SME je jediná služba občanům, u které vždy platilo, že čím je kvalita kontroly horší, tím spokojenější je zákazník. A k ní se ze zákona musí. Vznikají tím obrovské hospodářské škody, trpí tím naše zdraví a regionální rozvoj. Jenže teď už to přestává být legrace, když ze silnic vyhánějí auta, kterým nic není a jejich majitelé netuší, že jim auta na linkách ze šedesátých let měří povětšinou řemeslní nevzdělanci.
Libor Fleischhans
Překvapení na STK
Díky mému profláknutému „ksichtu“ největšího kritika STK jsem dva kontrolory vyvedl při měření emisí tak z míry, že mne z emisní stanice vyvlekli Policií ČR
Libor Fleischhans
Má STK a měření emisí smysl?
Při Měření Emisí se podvádí skoro všechno. „Bylo to rychlejší, nesereš se ani s lidma ani s autama a vydělal jsi pětkrát víc.“ říká bývalý vedoucí emisní stanice. Tohle video analýzy z ISTP to potvrzuje. Asi něco pro kriminálku.
Libor Fleischhans
Policie změřila v Praze 43 emisně nevyhovujících vozidel ze 68...
Šéf dopravní Policie Jiří Zlý oznámil, že na žádost Ministerstva životního prostředí začali v září měřit emise v pražských ulicích. Dvě třetiny aut smrdí tak, že by neprošla emisní kontrolou. MDČR jim teda mohlo říct, že je to OK!
Libor Fleischhans
Co dýcháte v kabině auta, když jedete Prahou?
Testem jsme zjistili, že se mikročástice z uzavřeného prostoru vytrácejí. Z výfuků ostatních aut vnikají do kabiny třeba u školky, kde nakládáte své děti. Ulpívají jen na vlhkých površích. V kabině auta, jsou to plíce vašich dětí.
Libor Fleischhans
Je snahou Ministerstva dopravy, aby technické kontroly nefungovaly?
Rozpoznat vozidla trestuhodně zanedbaná nebo ilegálně zbavená emisních systémů dnes není problém, ale jakoby se Ministerstvo snažilo o opak. Když pak Policie ani soudy nekonají, je výsledkem životu nebezpečno a vzduch plný jedů...
Další články autora |
Zpřesněná výstraha: naprší až 250 mm, v Jeseníkách i víc. Upouštějí se přehrady
Meteorologové upravili výstrahu před extrémními srážkami. Platí od čtvrtka minimálně do neděle....
Česko od čtvrtka zasáhnou extrémní srážky. Záplav se obávají také Němci
Česko zasáhnou od čtvrtka do neděle mohutné srážky. Na velké části území může napršet přes 100...
Zelená fasáda olomouckého unikátu Green Wall ve vedru zvadla, rostliny uschly
V roce 2022 vzbudila fasáda moderního nízkoenergetického bytového domu v Tomkově ulici v Olomouci...
Covid jako poslední rána pro seniory a nemocné. Přibývá nakažených i úmrtí
S návratem dětí do škol i ochlazením roste počet lidí s infekcemi dýchacích cest. Onemocněl i...
Žák vyskočil instruktorovi z větroně. Padák se mu neotevřel
U Slaného na Kladensku nedaleko letiště dopoledne zemřel po výskoku z větroně muž. Zřejmě dostal...
Poslanci určili časový plán pro rozpočet. Bartoš našel kompromis se Stanjurou
Přímý přenos Poslanecká sněmovna kývla na časový plán projednávání státního rozpočtu na příští rok. Rozpočet...
PŘEHLED: Žádné slavnosti ani koncerty. Pořadatelé kvůli předpovědi ruší akce
V řadě krajů se rozhodli zrušit víkendové akce, protože na Česko se ženou extrémní srážky....
VIDEO: Ukrajinci sestřelili u Krymu ruskou stíhačku
Ukrajinská vojenská rozvědka HUR sestřelila nad Černým mořem ruskou stíhačku Su-30SM. Záběry...
ČHMÚ rozšířil výstrahu o silný vítr, na extrémní srážky se chystá i letiště
Sledujeme online Meteorologové v novém modelu potvrzují vysoké srážkové úhrny na českém území v nejbližších třech...
Prodej chaty 3+kk s pozemkem 254 m2, Okoř
Okoř, okres Praha-západ
3 400 000 Kč
- Počet článků 48
- Celková karma 0
- Průměrná čtenost 3446x
Od roku 1993 pracuji pro mezinárodní společnost IHR v divizi diagnostických a emisních přístrojů. Spolupodílel jsem se na diagnostické příručce HMS 990 u firmy Hermann Electronic (celosvětově výhradní dodavatel přístrojů Hermann pro Mercedes Benz). Na portálu FCD.eu sdružujeme 4.500 autoservisů u nás i v zahraničí s denní návštěvností 600 čtenářů profesionálů opravářů, kterým poskytujeme pomoc na dálku při diagnostice všech značek vozidel.
Díky našim zkušenostem poskytujeme v ČR školení emisním mechanikům a jsme pro tuto činnost schváleni Ministerstvem dopravy ČR.
Jsem přitom neúnavným bojovníkem za narovnání pokřivené české legislativy v oboru emisních kontrol a za renesanci kvalitní řemeslné práce při opravách vozidel v autoservisech, hlavně co se jejich emisních systémů týče.