V našem obchodě nakoupíte celý rok za slušné ceny bez slevy
Tyto „výhodné“ nabídky jsou zároveň doprovázeny neméně vlezlou reklamní kampaní na všelijaké úvěry (bez ručení, hned a pro každého) valící se horem dolem ze schránek i mailu. Ve spamovém koši zaujímají spolu se slevami zasloužené první místo.
Jsou slevy opravdu tak výhodné, nebo jde o reklamní trik?
Dříve byly slevy synonymem pro výprodej předchozí kolekce, aby se obchody zbavily toho co zbylo ... nejčastěji po vánocích, zimě a letní sezóně. Nyní jsou slevy od ledna do prosince, na vše, co vás napadne, mění se pouze intenzita s jakou na nás útočí.
Když člověk nevnímá jen nápisy – 30 až -90%, všimne se při pozorném čtení cedulek, že některé mají slevy rovnou předtištěny, což vypovídá o tom, že za původní cenu ani nebyly prodávány a rovnou lákají na slevu.
Mnoho lidí se tak stává otrokem pocitu, že kdyby něco koupili bez slevy, byli by za blbce.
To co potřebují si nekoupí hned, ale čekají na slevy a akce. Pak už sice ten konkrétní vyhlídnutý model třeba nemají a tak si koupí to, co se až tak nelíbí, ale k tomu přihodí ještě pár dalších věcí, které sice nepotřebují, ale nekup to, když je to tak levný! Jak by řekl Jaromír Hanzlík ve Slavnostech sněženek. V konečném součtu pak mají náhražku a ještě utratili víc, než kdyby si hned na začátku koupili jen to, co opravdu chtěli.
Často se stává, že lidé propadnou slevovému šílenství natolik, že si ještě na ty báječné věci, které jsou tak laciné a které všechny přece musí mít, vezmou úvěr a neštěstí je hotovo.
Když se dívám na net na různé nabídky například wellness balíčků na tajuplném romantickém místě a porovnám je se skutečnou nabídkou onoho konkrétního místa, které znám, (který slevový portál rafinovaně tají), vyjde sleva stejně nebo často ještě dráže než standardní nabídka. Jedná se tedy o běžnou reklamu s provizí, převlečenou za slevu. A když je cena opravdu výrazně nižší, než běžná, stává se, že je klient také ošizen o plný prožitek.
S oblibou to dává najevo špatně vyškolený personál restaurací, protože dle mnohých kritiků, přivítá hosty se slevovým voucherem chladným úsměvem typu – to jsou ty socky na slevu a hned to otráveně hlásí do kuchyně. Snaha majitele, nalákat širší klientelu na tento druh reklamy se tak míjí účinkem.
Beru slevové portály jako druh reklamy, která mě neoslovuje.
Sama se rájům slev a jim podobným akcím vyhýbám jak čert kříži. Chci si dopřávat jen to, co opravdu chci, na co mám, po čem opravdu toužím, co není před „slevou“ předraženo a chci si vybrat kdy a kde. Všechny ty úžasné nabídky nás totiž omezují. Zkrátka slovy klasika: sleva není zadarmo.
*
Perlička na konec:
Jak si naši občané zvykli jezdit do zahraničí a zvláště na exotických trzích smlouvat o ceně, přenesli si tento kratochvilný zvyk i k nám, takže přestal být jen doménou cizinců, kteří smlouvají hodně a rádi. Občas z toho nějakému českému obchodníkovi rupnou nervy a pověsí nad pokladnu ceduli podobné této, jak jsem před časem na jednom místě zahlédla:
Diskutovat můžete i ZDE.
Štěpánka Bergerová
... pryč od lidí
![](https://1gr.cz/fotky/blogy/24/06/824/w230/Bf831825.jpeg)
Vždy mi udělá velkou radost, když někdo vytvoří prostředí s nenuceností, vkusem a láskou k danému místu a přírodě.
Štěpánka Bergerová
Co si přejete, aby se Vám zdálo?
![](https://1gr.cz/fotky/blogy/24/05/824/w230/Bf830633.png)
Ta otázka v kolonce formuláře při vyplňování podrobností k objednávce ubytování mě poněkud zaskočila.
Štěpánka Bergerová
Jsme schopni samostatně přemýšlet?
![](https://1gr.cz/fotky/blogy/24/05/824/w230/Bf829838.jpeg)
Nebo postupně přenecháme myšlení umělé inteligenci, diktátům shůry a budeme se bez ohledu na okolnosti řadit bezduše do fronty ..?
Štěpánka Bergerová
Víčkotrhači ...
![](https://1gr.cz/fotky/blogy/24/05/824/w230/Bf828052.jpeg)
... „První co udělám je, že to urvu a tím se částečně uklidním,“ líčil nedávno kamarád a ostatní mu souhlasně přitakávali
Štěpánka Bergerová
O starých značkách a nejen o nich ...
![](https://1gr.cz/fotky/blogy/24/04/824/w230/Bf825567.jpeg)
Z různých reklam se na nás hrne všelijak pojatý výkřik, abychom vyměnili staré věci za nové, ale leckdy je třeba dávat pozor, abychom „nevylili vaničku i s dítětem“.
Další články autora |
Čechy zasáhly extrémní bouřky, padaly obří kroupy. Hasiči měli stovky výjezdů
Přes Česko prošly velmi extrémní bouřky s nárazy větru kolem 90 kilometrů za hodinu a krupobití....
Češi vjeli do vojenské zóny, fotili se u tanku. Dítě pak usmrtil nalezený granát
Chorvatská policie propustila Čecha vyšetřovaného kvůli výbuchu u města Obrovac, při němž zemřelo...
Komentátor Schmarcz se v televizi pohádal se Šlachtou, pak zmizel ze studia
„Já jsem se zastal kluků policistů a vy do toho taháte politiku,“ začal křičet komentátor Martin...
Ruská jaderná ponorka plula u pobřeží Floridy. Fotky ukazují její poškození
Ruská flotila, která navštívila Havanu, se rozdělila. Část pluje od Kuby směrem k Venezuele,...
Východem Česka prošly silné bouřky a krupobití. Padající strom zabil člověka
Velmi silné bouřky, které ve středu večer zasáhly Moravu a Slezsko, mají jednu oběť. V Českém...
Město duchů Kirjat Šmona. Ostřelovaný sever Izraele, o němž se nemluví
Premium Od spolupracovnice MF DNES v Izraeli Domy zničené raketami a dělostřeleckými granáty, žáci, kteří nemohou složit maturitu, požáry...
Rajchl má sponzory, kteří o darech nic nevědí. Pokud jdou vůbec dohledat
Premium Strany a koalice musely tři dny před evropskými volbami zveřejnit na svých webových stránkách...
Prach bitvy opláchl v Suezu, jeho fotka stvrdila bleskový triumf Izraele
Seriál Izraelský voják s tmavýma očima a zářivým úsměvem se stal ze dne na den hrdinou svého národa....
Egypt odebral licence 16 firmám kvůli pouti do Mekky, klienti měli běžná víza
Egyptský premiér Mustafá Madbúlí v sobotu nařídil, aby bylo zbaveno licence šestnáct cestovních...
![Stavební pozemek 817 m2 vč. přípojek na prodej, obec Borek, okr. Praha-východ](//1gr.cz/u/free.gif)
Stavební pozemek 817 m2 vč. přípojek na prodej, obec Borek, okr. Praha-východ
Borek, okres Praha-východ
4 500 000 Kč
- Počet článků 528
- Celková karma 19,92
- Průměrná čtenost 2329x
Knihy MOUCHA V LIMONÁDĚ a ZÁKLADY ŽENSKÉ ŽÁDOSTIVOSTI si můžete objednat na adrese: stepanka.bergerova@seznam.cz,
Více informací na Facebooku -(https://www.facebook.com/mouchavlimonade)
Budu ráda za vaši recenzi na Databázi knih