Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Ministr nerozumí železnicím a prosazuje zbytečné utrácení peněz daňových poplatníků

Je to další důkaz toho, že hnutí ANO nyní nemá odborníky, kteří by rozuměli dopravě. Výkon Karla Havlíčka na pozici ministra dopravy v lokálkovém sporu se Středočeským krajem je katastrofální.

 

Rozumím Středočeskému kraji a jeho náměstkovi hejtmanky pro dopravu Petru Boreckému (STAN), že hodlá zredukovat dopravu na dvanácti železničních lokálkách. Jedná se o to, že vlaky se v těchto místech nevyplácejí a tak je tomu i na trati Čelákovice – Mochov, kde za minulého krajského vedení hnutí ANO nastalo obnovení objednávky na zajištění vlakové dopravy. To se však ukázalo jako velkou chybou a plýtváním peněz daňových poplatníků.

Místopředseda vlády Karel Havlíček

Náměstek hejtmanky pro inovace a finance Věnceslav Michalík (STAN) už dříve pro web zdopravy.cz uvedl: „Roční náklady na jednoho cestujícího na této trati dosahují téměř 120 tisíc korun. Kdybychom platili na této trati lidem taxík, bude to levnější.“

Autor textu žil sedm let v Praze-Radotíně, rád vyrážel na vandr na Brdy a Hřebeny a vracel se zpátky do Prahy z Mníšku pod Brdy nebo Dobříše. Autobusem se z Dobříše dá dojet na Smíchovské nádraží cca za 40 minut, osobním vlakem do Prahy hl. nádraží cca za hodinu a půl. To je poměrně velký rozdíl. Mezi Mníškem pod Brdy a Prahou to vychází podobně. Takže se nelze divit vedení Středočeského kraje, že hodlá výrazně omezit vlaky v úseku Dobříš – Čísovice, kde se jejich provoz opravdu nevyplácí.

Do tohoto sporu však vstoupil naprosto nekompetentní šéf resortu dopravy Karel Havlíček (nominant ANO), který Středočeský kraj obvinil, že chce rušit železniční tratě. Ne, pane místopředsedo vlády, kraje nemohou rušit železniční tratě. Jednoduše proto, že jim nepatří. Železniční tratě v České republice patří až na některé výjimky (např. úzkorozchodné tratě na Jindřichohradecku) státu, který se o ně stará prostřednictvím státní organizace Správa železnic a jedině stát tak může tratě rušit.

Princip zajištění dopravní obslužnosti ve veřejném zájmu je zhruba takový, dotovanou dopravu si v případě osobních a spěšných vlaků v rámci regionu objednávají příslušné kraje a od kategorie rychlíků a výš stát prostřednictvím ministerstva dopravy. Jestliže si kraj dopravu na konkrétní trati neobjedná, neznamená to, že provoz na ní musí skončit. Mohou tam dále jezdit nákladní vlaky nebo nedotované spoje. Jak je patrné, ministr nechápe ani tak základní principy.

Karel Havlíček dále zaperlil při návštěvě Rožmitálu pod Třemšínem, když prohlásil, že doprava vlakem z tohoto místa do Prahy vychází levněji než autobusem. V tomto případě jej dokonce pracovníci jeho vlastního ministerstva dopravy usvědčili ze lži.

Navíc tohle není první situace, kdy si kraje přestaly objednávat dotovanou dopravu na některých železničních tratích. Například Jihomoravský kraj již dříve přestal objednávat v osobní vlaky na hlavní trati z Brna do Přerova v úseku Křenovice horní nádraží – Vyškov. Jihočeský kraj si pro změnu neobjednává osobní války na tratích Dívčice-Netolice a Číčenice-Týn nad Vltavou. Kraje jsou v regionální dopravě suverénní a jen ony si rozhodují, kolik si objednají dotovaných vlakových či autobusových spojů. Pokud ministr Havlíček tak jednoduchou záležitost nechápe, je mě ho líto.

To, že Středočeský kraj přestane na svém území dotovat silně prodělečné osobní vlaky, je jenom dobře a nepovede to v žádném případě ke zhoršení dopravní obslužnosti, jak starší Karel Havlíček. Vlaky nahradí levnější autobusy, a uspořené peníze mohou jít třeba na potřebné opravy středočeských silnic..

Obecně by obce, kraje i stát měly účelně zacházet s penězi daňových poplatníků, jinak se jejich představitelé vystavují nebezpečí trestního stíhání z důvodu porušení povinností při správě cizího majetku nebo zanedbání péče řádného hospodáře. A to by mohlo hrozit i vedení Středočeského kraje. On by se jich policejní vyšetřovatel klidně mohl ptát: „Proč mezi obcemi X a Y jezdí drahé vlaky, když tam místo nich mohou jezdit levnější autobusy?“ A bylo by, jak se říká, vymalováno.

Nominant hnutí ANO pro vedení resortu dopravy Karel Havlíček nejenže problematice veřejné dopravy nerozumí, ale ještě nabádá k zbytečnému utrácení veřejných peněz. A to je hodně špatně.

https://zdopravy.cz/ministerstvo-dopravy-potvrdilo-ze-havlicek-siri-nesmysly-o-cenach-jizdneho-90222/

https://zdopravy.cz/co-dal-s-lokalkami-ministerstvo-otevrelo-debatu-nic-konkretniho-nepredstavilo-90004/

https://zdopravy.cz/120-tisic-za-jednoho-cestujiciho-stredocesky-kraj-neustoupi-od-omezeni-provozu-na-lokalkach-90533/

 

 

 

Autor: Jan Ziegler | pondělí 30.8.2021 16:51 | karma článku: 21,27 | přečteno: 547x
  • Další články autora

Jan Ziegler

Protržení přehrady v Orsku dokazuje katastrofální stav Ruska

Zabránit protržení přehradní hráze měl podle iDNES.cz pravoslavný kněz, kterého si pozvali místní, aby sloužil bohoslužbu. Jako katolík si myslím, že je to hodně opovážlivé spoléhání se na Boha.

10.4.2024 v 14:45 | Karma: 21,70 | Přečteno: 863x | Diskuse| Společnost

Jan Ziegler

Jak nenávist a malost zbabělců zničily Vlastu Buriana

Stal se totiž obětí lživého obvinění ze spolupráce s nacisty, které zlomilo jeho kariéru. Přitom mnozí jeho tupitelé byli na rozdíl od krále komiků skutečnými kolaboranty s Třetí říší. Akorát na ně nebylo tolik vidět.

9.4.2024 v 15:34 | Karma: 26,47 | Přečteno: 781x | Diskuse| Společnost

Jan Ziegler

Blokovat hasiče pomáhající lidem může jen chátra

Bohužel, přesně to se stalo v sobotu v Praze, kdy stoupenci potratů nepustili hasičská auta se zapnutými výstražnými signály přes most Legií, protože se snažili bránit v cestě Pochodu pro Život.

8.4.2024 v 10:56 | Karma: 30,76 | Přečteno: 929x | Diskuse| Společnost

Jan Ziegler

Habsburk chtěl bojovat s Hitlerem, zbabělec Beneš se mu vzdal bez boje

Raději bych měl v čele státu českého krále Ottu Habsburského jako zapřisáhlého Hitlerova odpůrce než slabošského prezidenta. Jako nedomyšlený se ukázal rozpad Rakouska-Uherska v roce 1918.

5.4.2024 v 16:55 | Karma: 24,54 | Přečteno: 746x | Diskuse| Společnost

Jan Ziegler

Češi jsou rozumní, nechtějí soudy, ale dohodu s Lichtenštejny

Pragmatismus vítězí nad hloupostí a nenávistí. Asi takto by se daly zhodnotit výsledky průzkumů veřejného mínění, podle kterých Češi preferují smír s Lichtenštejny. Ti by pak u nás investovali miliardy korun.

4.4.2024 v 12:52 | Karma: 19,71 | Přečteno: 628x | Diskuse| Společnost
  • Nejčtenější

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Podvod století za 2,4 miliardy. Ortinskému hrozí osm let a peněžitý trest 25 milionů

29. dubna 2024  6:21,  aktualizováno  13:19

Luxusní auta, zlaté cihly, diamanty a drahé nemovitosti. To vše si kupoval osmadvacetiletý Jakub...

Rusové hlásí průlom fronty. Ukrajinská minela jim přihrála klíčové město

24. dubna 2024  11:40,  aktualizováno  15:50

Premium Jako „den průlomů“ oslavují ruští vojenští blogeři pondělní události na doněcké frontě, kde se...

NATO by Rusy porazilo, Putin má jedinou naději, řekl polský ministr zahraničí

26. dubna 2024  12:04

Rusko by se mělo bát Severoatlantické aliance, protože ho v případě střetu s ní čeká „nevyhnutelná...

Kandidát na ministra za TOP 09 Tuleja vedl univerzitu, dohlíží i na OKD

30. dubna 2024  10:24

Novým ministrem pro vědu, výzkum a inovace se má stát Pavel Tuleja, který ve vládě nahradí Helenu...

Rusové při smrtícím útoku na Oděsu zničili i „zámek Harryho Pottera“

30. dubna 2024  10:15

Sledujeme online Na pět vzrostl počet obětí pondělního ruského útoku na jihoukrajinskou Oděsu, jeden ze 32 zraněných...

Předsednictvo TOP 09 podpořilo Tuleju. Pozice ve vládě ho zajímá

30. dubna 2024  6:02,  aktualizováno  10:15

Novým ministrem pro vědu, výzkum a inovace se má stát prorektor Slezské univerzity v Opavě pro...

ANALÝZA: Cesta na Západ. Jak se Česko proměnilo za dvacet let v Evropské unii

30. dubna 2024

Premium Česká republika ve středu oslaví 20 let členství v Evropské unii. Na začátku při vstupu panovala...

Allgemein öffentliches Krankenhaus Spittal/Drau
Ärztin/Arzt für Innere Medizin

Allgemein öffentliches Krankenhaus Spittal/Drau

nabízený plat: 172 000 - 273 000 Kč

  • Počet článků 3318
  • Celková karma 26,01
  • Průměrná čtenost 1809x
Jsem publicista, žiji v Českých Budějovicích, mám rád historii i jižní Čechy. Jsem rád za rody vladařů z Rožmberka a knížat Schwarzenberských, které mají zásluhu na zvelebení této půvabné krajiny.

Kontakt: jan.ziegler@seznam.cz