Premium

Získejte všechny články
jen za 49  Kč / 1. měsíc

Proč ráda nakupuji u Bati?

V prodejnách Baťa nakupuji od 90. let XX. století. Důvody jsou prosté – kvalitní boty, které nosím desítky let. Skvěle mi padnou. Vynikající servis v opravnách. Bezproblémové reklamace a nadstandardní osobní přístup.

Jsou obchody, kde člověk nakupuje rád a obchody, u kterých se člověk zařekl, že do nich už nikdy nevkročí. Takovým obchodem je např. Orsay, o kterém jsem psala před pár dny. Můj článek "Proč jsem přestala nakupovat oblečení v Orsay?" si může přečíst zde: https://siander.blog.idnes.cz/blog.aspx?c=768527

Mezi obchody, kam skutečně ráda chodím, patří prodejna obuvi firmy Baťa. Pokusím se nastínit pár důvodů.

MŮJ PRVNÍ NÁKUP U BATI V ŽIVOTĚ

U Bati nakupuji už od 90. let XX. století, kdy se začaly prodejny společnosti Baťa rozrůstat v naší zemi jako houby po dešti. Mou první zkušeností byl nákup bot v Hradci Králové kousek od Ulrichova náměstí. Tehdy u nákupu asistovala matka a táta, který jako švec s celoživotní praxí vyráběním a oprav bot věděl o botách první i poslední.

Tehdy mi koupil boty na podzim. Měly nízký podpatek a byly černé barvy. Hodily se téměř ke všemu. Velice se mi líbily! Cena byla příznivá, což moji rodiče, kteří asistovali u prodeje a také boty platili, uvítali.

Boty však byly vyrobeny z koženky, a jak táta trefně poznamenal: „Ty dlouho nevydrží!“ A měl pravdu. Nosila jsem je pár měsíců a koženka začala praskat. Tehdy jsem šla boty poprvé v životě reklamovat. Byla jsem patnáctiletá žába a nikdy jsem to nedělala. Šla jsem do obchodu Baťa a ukázala poškozené boty. Ani jsem netušila, co říct. Vysvětlovat jsem naštěstí nic nemusela. Prodavačka na boty koukla, sepsala reklamační formulář a ihned mi vrátila peníze. Byla jsem mile překvapena, jak dobře to šlo.

KOŽENÉ BOTY, KTERÉ MI SEDNOU

Od té doby jsem se k Baťovi ráda vracela a nakupovala boty různého druhu, včetně svých svatebních – to byly krásné světle modré lakované lodičky! Nosila jsem je do roztrhání. Měla jsem je velice ráda. Vydržely mi dlouhých osm let.

Nicméně moje první zkušenost s koženkovými botami se mi vryla do paměti.

  • "Kolik tě stojí boty?" zeptá se mě občas někdo.
  • „Jak kdy. Někdy je kupuji v akcích, tak jsou levnější. Ale většina mých bot stojí od dvou tisíc výše, některé mám i za čtyři tisíce korun.“
  • „Ty si můžeš dovolit tak drahé boty?! Proč si nekoupíš levnější?“ vyvalí na mě lidé nechápavě oči.

Odpověď je nasnadě – za svých 42 let jsem si koupila troje koženkové boty a všechny jsem po pár měsících reklamovala. Už to zkrátka nedělám. Jak říkával můj táta: „Jestli boty, tak jedině z kůže!“ A měl zase pravdu.

Takže když už si kupuji boty, tak jsou vždycky kožené, kromě sportovních. Kožené boty u Bati najdu vždycky. Např. když jsem hledala v obchodě Deichmann kožené boty, tak jsme s prodavačkou procházely celé oddělení dámských bot a nalezly jsme asi jen deset párů bot z kůže. Nevybrala jsem si žádné.

Navíc když kupuji boty u Bati, tak mi téměř pokaždé sedí. To je výhoda. Vím, jaké číslo potřebuji a to mají vždy. Také mám úzkou nohu a nízký nárt. Takže i v tomto ohledu mi boty od Bati většinou sedí.

BOTY OD BATI MI VYDRŽÍ MNOHO LET

Dalším důvodem, proč u firmy Baťa ráda nakupuji, je fakt, že boty jsou dobře ušité a z kvalitních materiálů. Takže když si kupuji kožené boty na období jaro – podzim, tak je nosím pět, sedm i devět let. To mi pak investice 2.000 Kč či víc nepřijde tak vysoká. Skutečně se mi to vyplatí.

Dávám přednost botám, které mají kvalitní podrážku. Nemám na mysli ty, které jsou vylisované z jednoho kusu gumy (i když takové jsem si také dvoje pořídila a jsem s nimi spokojená), ale co se týká společenských bot, tak preferuji boty, které mají kvalitní koženou podrážku, a já mohu boty po sezóně odnést do opravny bot, kde mi sundají prošlapaný podpatek a dají nový. Boty pak vypadají jako nové.

Kam do opravny? Budete si myslet, že jsem možná až příliš velký fanda Bati, ale musím to napsat. Nejraději boty nosím do opravny k Baťovi. Vyzkoušela jsem mnoho opraven bot, ale u Bati jsem byla s opravou nejvíce spokojená a hlavně – nepoškodili mi boty! Jako jinde u ševců, kde to pak různě zamaskují, já zaplatím nemalou částku (i kolem 300 Kč) a doma zjistím, že mám nenávratně zničené boty, jako např. u jednoho soukromého ševce v Ústí nad Labem, který mi zničil žluté lakované lodičky.

BOTY, KTERÉ JSEM MILOVALA A NOSILA DEVĚT LET

Jednou se mi u Bati podařil opravdu kauf! Bylo to v roce 2001. V Hradci Králové jsem se šla podívat, co je nového v prodejně Baťa. Žádné boty jsem vlastně nepotřebovala, ale zajímaly mě trendy a ceny. Představte si, co jsem objevila! Nádherné kožené boty černé barvy. Byly to lodičky na nízkém podpatku se zapínáním přes nárt. Původní cena byla 1.999 Kč. Ale nyní stály jen 99 Kč! Byla jsem v šoku.

  • „Proč jsou ty boty tak levné?“ zeptala jsem se prodavačky podezřívavě.
  • „Je to poslední pár, jedná se o boty z loňské sezóny a navíc máme výprodej. Takže souhra všech těchto okolností tvoří konečnou cenu,“ řekla prodavačka.

Boty byly krásné! Upoutaly mě na první pohled. Zkrátka srdcovka. Když jsem si je zkusila, zjistila jsem, že mi dokonale padnou. Tak jsem si je vzala, i když jsem neměla v úmyslu cokoliv kupovat, a šla k pokladně. Ukázalo se, že jsem jako věrná zákaznice měla ještě další slevu, 30 korun, takže jsem za boty, které původně stály 1.999 Kč, zaplatila neuvěřitelných 59 Kč!

Boty jsem nosila každý rok celé léto dlouhých devět let. Boty měly tak úžasný tvar a vzhled, že se mi hodily jak k sukni, šatům, tak ke kostýmku i džínám. Zkrátka univerzální boty. Díky nízkému podpatku ve výši dvou centimetrů jsem mohla v botách překonávat i velké vzdálenosti. A že já jsem velký chodec! Nikdy mě nebolely záda ani klouby.

Pak se mi potrhal pásek na zapínání a já jsem je zcela neprozřetelně vyhodila. Naivně jsem si myslela, že podobné koupím kdykoliv. Ale to byl omyl. Stejné boty jsem hledala ve všech obchodech, ale marně.

Dnes bych takové kvalitní kožené boty už nikdy nevyhodila! Odnesla bych je k ševci a nechala bych si ušít nový pásek.

NADSTANDARDNÍ  OSOBNÍ PŘÍSTUP K ZÁKAZNÍKŮM

Moje poslední zkušenost je tak úžasná, že se o ni musím podělit. Na internetových stránkách Baťa jsem objevila po deseti letech právě takové boty, které jsem po devíti letech vyhodila. Dlouho jsem nad nimi přemýšlela, protože jejich cena byla kolem 2.500 Kč. Ale když začaly předvánoční výprodeje a cena klesla, boty jsem si přes internetový e-shop Bata.cz koupila.

Ačkoliv jsem je objednávala v předvánoční hektické době, tj. 16. prosince 2020 v pozdních nočních hodinách, a z e-shopu mi přišel e-mail s varováním, že doručení bot Českou poštou (tu jsem si vybrala) může déle trvat, obdržela jsem boty už třetí den. Což bylo opravdu rychlé.

S velkým zklamáním jsem ale doma zjistila, že mi boty nesedí. Byly příliš široké.

Ze zákaznické linky Baťa vím, že klasický postup při reklamaci zboží je takový, že do krabice přidám dopis, proč boty vracím, dojdu na pobočku České pošty a odešlu je z Ústí nad Labem do nejbližší pobočky firmy Baťa. Ta je v Obchodním centru Galerie v Teplicích.

S přihlédnutím, že nemám doma tiskárnu a musím do kopy centra, aby mi dopis vytiskli, pak domů, abych doma krabici zabalila a připravila k odeslání a poté na pobočku České pošty... Zkrátka to není pro mě jednoduchý proces.

Chtěla jsem vrácení bot vyřídit ještě před vánočními svátky. Proto jsem zavolala do obchodu Baťa v OC Galerie v Teplicích a pohovořila s paní šéfovou. Požádala jsem ji, zda bychom vrácení bot nemohly vyřešit rychleji a elegantněji. Navrhla mi způsob, který mi téměř vyrazil dech.

Řekla, že jedna ze zaměstnankyň obchodu Baťa bydlí ve stejné ulici jako já. Požádala mě, zda by mi nevadilo, kdyby jí předala mé telefonní číslo, aby se se mnou mohla spojit, krabici s botami vyzvedla a odvezla do prodejny Baťa v Teplicích, až půjde další den do práce. Paní šéfová se mi omlouvala, že peníze za vrácené boty dostanu až mezi svátky, tj. v pondělí 28. prosince 2020, protože to je první pracovní den, kdy se otevřou obchody. Souhlasila jsem. Z takového řešení jsem byla samozřejmě nadšená.

A tak se také stalo. Šokovalo mě, že se prodavačka ozvala hned druhý den, boty ode mě převzala a ujistila se, že je přebírá i s příslušnou fakturou, která mi byla vystavena k botám. Zeptala se mě, zda budu doma večer kolem 21.30 hodin a jestli by mi nevadilo, kdyby se v takto noční hodinu stavila a celou situaci bychom vyřešily ještě před Štědrým dnem. Opět jsem souhlasila.

Prodavačka svůj slib dodržela a skutečně mi přinesla doklad o vrácení peněz a samotné peníze za boty.

Nevím, jak vy, ale já jsem se dosud s tak nadstandardním přístupem jakékoliv prodejny bot nikdy nesetkala. S laskavým, chápavým a vstřícným přístupem. Musím ocenit i to, jak paní šéfová vymyslela flexibilní a rychlý způsob, jak mi pomoci a ušetřila mi cestu do Teplic.

CO NAPSAT NA ZÁVĚR?

Zažila jsem mnoho prodejen, kde jde o co největší zisk, ale to je taky asi tak všechno. Ale u Bati jsem se mnohokrát přesvědčila, že já, jako zákazník, jsem na prvním místě. Nikdy jsem neměla žádný problém s reklamací bot. Navíc boty, které si u Bati koupím, mám z nich pokaždé radost. Proč? Právě proto, že to jde hladce a bez starostí.

Jsem velkou obdivovatelkou zakladatele firmy Tomáše Bati a jeho synovce Jana Antonína Bati. Jsou mi známy jejich pracovní postupy i vřelý přístup k zákazníkům. Byli to právě oni, kteří nechali ve Zlíně ve 30. letech XX. století napsat na dřevěný plot kolem firmy heslo: ZÁKAZNÍK – NÁŠ PÁN. Jsem si jista, že výše zmiňované ženy zcela pochopily, jak to zakladatel firmy Baťa myslel. Byl by na ně právem hrdý.

Krásné jarní dny a kvalitní boty Vám přeje Vaše blogerka Hana Rebeka Šiander

Autor: Hana Rebeka Šiander | úterý 13.4.2021 0:20 | karma článku: 15,18 | přečteno: 587x
  • Další články autora

Hana Rebeka Šiander

Moje 90letá přítelkyně

Člověk nikdy netuší, koho potká. A tak se mi poštěstilo, že jsem po přestěhování narazila na báječnou sousedku. Muži, vzdělání, knihy, filmy, hudba, móda, dějiny... V tom všem si skvěle rozumíme a nezáleží na věku.

24.6.2024 v 12:00 | Karma: 23,50 | Přečteno: 689x | Diskuse | Společnost

Hana Rebeka Šiander

Moje 90letá přítelkyně

Člověk nikdy netuší, koho potká. A tak se mi poštěstilo, že jsem po přestěhování narazila na báječnou sousedku. Muži, vzdělání, knihy, filmy, hudba, móda, dějiny... V tom všem si skvěle rozumíme a nezáleží na věku.

30.5.2024 v 14:33 | Karma: 9,14 | Přečteno: 142x | Diskuse | Společnost

Hana Rebeka Šiander

Jak ztratit kamarádku snadno a rychle díky sociálním sítím

Víc jak rok jsem se těšila z krásného přátelství. Pak jsem kamarádce poukázala na chybu v jejím životě, díky které trpěla. Následovalo ukončení vztahu. Jak negativně ovlivňují sociální sítě naše vztahy?

27.4.2024 v 12:06 | Karma: 25,81 | Přečteno: 3935x | Diskuse | Společnost

Hana Rebeka Šiander

Proč mě přestalo bavit nakupování oblečení

Ačkoliv se obchodní řetězce dušují, že se zaměřují na ochranu přírody, šetrnost a udržitelnost, nic není vzdálenější realitě. Nekvalitní oblečení stěží přežije dva roky, nemá styl, ale zato je z mizerných materiálů.

25.4.2024 v 21:55 | Karma: 38,19 | Přečteno: 5561x | Diskuse | Společnost

Hana Rebeka Šiander

Tuberkulóza, záškrt, černý kašel a jiné pohromy

Poslední roky, kdy už některá očkování nejsou povinná, nebo byly vyvinuty slabší vakcíny, je možné onemocnět záškrtem, tuberkulózou a černým kašlem. Už jste se s nimi setkali? Jaké jsou příznaky? Kolik je v ČR nemocných?

11.4.2024 v 19:18 | Karma: 15,35 | Přečteno: 791x | Společnost
  • Nejčtenější

Novinky na iDNES Premium: Každý den rozdáváme bazény za 100 tisíc Kč

15. července 2024,  aktualizováno  22.7 8:34

Léto je v plném proudu, teploty pravidelně stoupají nad 30 stupňů a schladit se ve vodě je jistě...

Můj syn Xavier zemřel, říká Musk o transgender dceři. A chce zničit „virus woke“

24. července 2024  11:37

Miliardář Elon Musk tvrdí, že byl podveden, když dovolil svému synovi stát se transgender ženou. V...

IT problémy způsobily kolaps bank i letišť. V Evropě i jinde ve světě

19. července 2024  9:25,  aktualizováno  22:33

Řadu zemí v pátek zasáhly problémy s počítačovými systémy. Letiště kvůli výpadku čelila potížím s...

Sto tun obilí za hodinu. Na Hané mají výjimečný kombajn, jeden z patnácti na světě

22. července 2024  14:31

Až sto tun obilí dokáže za hodinu sklidit nový kombajn CR11 firmy New Holland, který vyjel do...

VIDEO: Kapitán výletní lodi v Řecku spláchl vlnou turisty na pláži. Vyšetřují ho

23. července 2024  9:29

Nevyžádané dobrodružství na jinak poklidné dovolené zažili v sobotu turisté na pláži Agios Stefanos...

Zahájení na lodích a v kapkách deště. Olympiádu zažehli Riner a Pérecová

26. července 2024  18:35,  aktualizováno  27.7

Zahájení, které nemá obdoby. Poprvé v historii se slavnostní ceremoniál přesunul mimo stadion....

Rozvojové země se topí v rekordních dluzích, odnášejí to nejchudší, říká studie

27. července 2024

Většina států po celém světě dlouhodobě bojuje s vysokými dluhy. V případě rozvojových států ale...

Pověst jejich zmrzliny překročila hranice. Vsadili na řemeslnou výrobu

27. července 2024

Za tři dekády se z malé cukrárny na konci světa stalo zmrzlinářské impérium Adria Gold. Vyrábí...

Prsty už slábnou, hlásí Petr Janda. Na pódiu chce ale zůstat až do konce

27. července 2024

Letošní červencová party na zahradě Petra Jandy se nesla v havajském duchu. A její nejzářivější...

Tajný trik na intimní hygienu v létě
Tajný trik na intimní hygienu v létě

Na trhu s intimní kosmetikou již existuje tolik produktů, ze kterých si můžeme vybrat: gely, emulze, pěny... My vám však pomůžeme s výběrem. Naše 3...

  • Počet článků 626
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 3805x
Narodila jsem se v roce 1979 v Hradci Králové. Baví mě studovat a vzdělávat se, a tak jsem vyučená švadlena a kuchařka, ale i sociální pracovnice. Vystudovala jsem theologii. Jsem absolventkou Policejní akademie PČR.

Během svého života jsem se věnovala mnoha povoláním. Pracovala jsem v McDonald´s, byla jsem asistentkou ve vzdělávací společnosti, realitní makléřkou i státní úřednicí na Ministerstvu obrany ČR.

Nejvíce mě zaujala práce v médiích (rádio, TV, noviny) a objevila jsem, že mě baví psát. Pracovala jsem jako novinářka v oblasti V.I.P. a politiky.

Píši recenze pro Palmknihy.cz. Jsem blogerka, spisovatelka a recenzentka knih a filmů.

V únoru 2012 mi vyšel můj první román pro ženy, kniha BRIGITA. V prosinci 2012 se objevila na světě druhá kniha HEDVIKA. V roce 2020 jsem napsala nový ženský román, který se jmenuje MARIANNE a hledám nakladatele, abych mohla knihu vydat. A pracuji na dalších knihách.

Najdete mě také na MÉM WEBU: http://siander.cz

Můžete mi napsat na E-MAIL: siander@siander.cz

Počet návštěv podle TOP listu:

');
//-->