Komu zvoní hrana? No přece automobilům…
Přiznám se, že auto nevlastním. Zatím se bez něj obejdu. Nechápu ale, proč se neustále vymýšlí všemožná opatření, jak lidem vlastnictví auta znepříjemnit a jízdu v něm znechutit.
Auta jsou tu s námi už nějakých 135 let. Byl to vynález, který znamenal revoluci v dopravě. Tak jak to bývá u nových věcí a vynálezů, tak i automobil byl nejprve záležitostí těch majetnějších lidí. S jeho masovou produkcí a zlepšováním životní úrovně obyvatelstva si ho postupně pořizovalo více a více lidí. Československo bylo považováno za automobilovou velmoc. Vyráběli jsme Škodovky, Tatry, Pragovky, nákladní automobily Liaz a autobusy Karosa. Dlouhá historie strojírenského průmyslu k tomu přímo vybízela. Na auto je třeba také pohlížet jako na symbol svobody. Člověk doslova bere život do vlastních rukou, má za něj zodpovědnost stejně tak jako za životy ostatních účastníků silničního provozu.
Z auta se ale za posledních pár let stal v očích západních progresivistů symbol něčeho zlého. Symbol znečišťování planety, ucpaných silnic a arogantních řidičů za volantem. Rozhodli se jim proto vyhlásit válku. Byly zavedeny přísné emisní normy, které každé auto musí splňovat, jinak nemůže na evropské silnice. V roce 2015 všem zeleným přišla náramně vhod aféra Dieselgate, kdy automobilka Volkswagen falšovala emise svých vozů. Progresivisté přešli do ofenzivy. Spousta evropských měst nepovoluje vjezd do center autům s dieselovým pohonem. To, že motory nejnovějších vozů vypouštějí minimální množství emisí je zjevně nezajímá. Stačí využít mainstreamová média a namluvit lidem, že tito environmentální zabijáci na čtyřech kolech ničí naše klima, životní prostředí a je potřeba se jich zbavit. Posledním výstřelkem je omezení rychlosti aut v Paříži na pouhých 30 kilometrů v hodině. Starostka Paříže se nijak netají tím, že účel tohoto rozhodnutí je dostat lidi z aut. Osobně by mě zajímalo, jestli jezdí na kole či chodí pěšky. Tito ekoteroristé tu nenávist k autům už vůbec nemaskují. Jdou samozřejmě dále a soudně napadají rozhodnutí o stavbách silnic a dálnic pod záminkou nalezení vzácného druhu živočicha, nebo rostliny. Jeden můj kamarád mi říkal, že stavba obchodního domu v Praze v Jeremenkově ulici byla odložena, protože si nějaký ekologický aktivista stěžoval, že Jeremenkova ulice je jediné místo v Praze, kde se vyskytuje liška. Inu, on se ten důvod pro blokování jakékoli stavby vždycky najde.
Evropská unie chce zrušit výrobu spalovacích motorů někdy mezi léty 2030 až 2035. Mají nastoupit elektroauta. Ty budou ale tak drahá, že si je budou moci dovolit jen ti majetnější. Unie nechápe, že v historii lidstva přicházel pokrok spontánně. Není možné nic nařídit a uměle urychlovat. To pak povede ke katastrofě. Pokud mají někdy tuto planetu masově brázdit elektroauta, tak to musí být spontánní proces bez jakýchkoli vnějších zásahů. EU si ale bere za vzor Sovětský svaz a jeho pětiletky, které Unie povýšila na desetiletky. Samozřejmě, že to selže. Ostatně jako cokoli, co vymyslí Brusel.
Závěrem bych chtěl říct, že evropská auta vypouští pouhá 2 % oxidu uhličitého. Takže zcela bezemisní vozy budou mít na naše klima jen opravdu minimální dopad. Soudruzi z Bruselu jsou ale hluší a slepí, a proto budou ve svém ideologickém boji proti autům pokračovat. Jak ale obyvatelé Evropy budou postupně chudnout, tak se Brusel otřese v základech a lidová vzpoura bude pravděpodobnější než kdykoli předtím.
Šimon Miča
Eurovolby se blíží
Po více jak roční pauze tady máme opět volby. Tentokráte ty nejméně oblíbené, a sice do Evropského parlamentu.
Šimon Miča
Dvacet let v EU – výhra či prohra?
Jsme členy Evropské unie již dvacet let. V následujícím článku rozeberu výhody a nevýhody našeho členství v této organizaci.
Šimon Miča
Zemědělci toho mají dost
Není jednoduché být zemědělcem v dnešní době. Lidé, kteří pracují v zemědělství si zaslouží náš hluboký obdiv. Evropské unii je to ale jedno.
Šimon Miča
Česká republika je kolonie Západu
Pro někoho to může být překvapením, ale je to tak. Naše země je kolonie Západu, jeho politickým protektorátem a ekonomickou periferií.
Šimon Miča
Konzervativní pravice a levice se musí spojit
Politická situace v České republice je vážná. Vláda Petra Fialy si dělá, co chce a zdá se, že se jí nic nemůže stát. Je to však skutečně tak?
Další články autora |
Atentát na Fica. Slovenského premiéra postřelili
Slovenského premiéra Roberta Fica ve středu postřelili. K incidentu došlo v obci Handlová před...
Fico je po operaci při vědomí. Ministr vnitra mluví o občanské válce
Slovenský premiér Robert Fico, který byl terčem atentátu, je po operaci při vědomí. S odkazem na...
Fica čekají nejtěžší hodiny, od smrti ho dělily centimetry, řekl Pellegrini
Zdravotní stav slovenského premiéra Roberta Fica je stabilizovaný, ale nadále vážný, řekl po...
Pozdrav z lůžka. Expert Antoš posílá po srážce s autem palec nahoru
Hokejový expert České televize Milan Antoš, kterého v neděli na cestě z O2 areny srazilo auto, se...
Drahé a rezavé, řeší Ukrajinci zbraně z Česka. Ani nezaplatili, brání se firma
Premium České zbrojařské firmy patří dlouhou dobu mezi klíčové dodavatele pro ukrajinskou armádu i tamní...
ANALÝZA: Válečný kabinet se sype kvůli zájmům Netanjahua
Premium Od spolupracovnice MF DNES v Izraeli Po protestu ministra obrany se přidal i člen válečného kabinetu Benjamin Ganc. Chtějí od Netanjahua...
Rušte dětská lůžka, vybízí pojišťovna špitály. Ve hře jsou denní stacionáře
Premium Pediatrů je málo, dětských oddělení moc a ne všechna využita. Všeobecná zdravotní pojišťovna (VZP)...
Vrtulník íránského prezidenta havaroval v mlze, záchranáři po něm pátrají
Aktualizujeme Na severozápadě Íránu pokračuje rozsáhlá záchranná operace poté, co zde zmizel vrtulník s íránským...
V Maďarsku havaroval na Dunaji motorový člun. Dva lidé zemřeli, pět se pohřešuje
Dva lidé zemřeli při lodní nehodě na řece Dunaj severně od maďarské metropole Budapešti, uvedla v...
- Počet článků 61
- Celková karma 18,98
- Průměrná čtenost 593x