Existují děti, které neumíme vzdělávat.
Dítě se zdravotním postižením má jednoznačný hendikep a potřebuje speciálně pedagogickou péči. Co si pod tím představit? Určitě dobrého a v oboru vzdělaného, trpělivého pedagoga, bezpečné a pozitivní prostředí, malou vzdělávací skupinu, přizpůsobený vzdělávací plán, přiměřené, spíše volné, tempo práce, vhodné pomůcky a učební materiály. Potom lze dosáhnout solidních výsledků a úrovně vzdělanosti i u zdravotně postižených žáků. To dává smysl.
Ne však zcela, úplně každému, jak vidno z každodenní zkušenosti. Vyjmeme-li vady smyslové (zrak, sluch) a somatické (tělo), v souvislosti se zdravotním postižením hovoříme o lehkém mentálním postižení. Tady by situace měla býti jasná. Vzděláváním takto hendikepovaných se zabývají základní školy ( základní školy praktické) se vzdělávacími programy přizpůsobenými těmto žákům. Mentální deficit však není pouze jediným zdravotním postižením, jde také, například, o specifické poruchy učení, nebo o specifické poruchy chování, autismus. I takoví jedinci však potřebují speciálně pedagogickou péči. Existují však „odborníci“, kteří si toto nemyslí a tvrdě pracují na zařazení zdravotně postižených do běžných základních škol. Říkají tomu inkluze a sledují tím dosáhnouti faktického zániku speciálních škol. Proč to dělají?
Někteří filištínové se vyznačují horlivou zapáleností pro vše eurounijní a zavádění všelijakých nesmyslů z Bruselu Čechům do života. A nejlépe ve dvojnásobné dávce. To pro zalíbení. Poklonkovat byrokratům patří k velmi finančně zajímavým, výnosným, oblíbeným sportům v našich končinách. Proto nejen rozměry ovoce, či deklu na mísu, ale také mantra rovnosti přístupu ke vzdělávání je perlou úřednického mozku a příslovečnou dojnou krávou, máte-li na to žaludek. Prosazování teorie, že ve jménu rovnosti vzděláme mimořádně nadaného i mentálně postiženého na jedné hromadě a ve stejném čase, je samozřejmě logický a v praxi nefungující nesmysl, avšak velmi štědře honorován rozličnými dotacemi a granty a podporami, ve jménu lidských práv přece. Proto ta honička.
Tlaky na speciální vzdělávání, nejen dětí se sníženou inteligencí, ale všech žáků selhávajících ve vzdělávacím programu, jsem zažil mnohokrát. Vzpomínám na doby, kdy název zvláštní škola zaváněl téměř vulgarismem a pokrytce urážel. Došlo k jeho nahrazení souslovím základní škola praktická a načas byl klid. Dnes vadí i toto, ale přitvrdilo se. Speciální školy pro žáky selhávající prostě zrušíme, volají. Zařadíme je zpět do běžných základních škol (vzdělávacích programů) a metodou inkluzívního vzdělávání zajistíme dvě věci najednou: rovný přístup ke vzdělání všem a zvýšíme jejich šance pro pracovní uplatnění. No, touto cestou nezajistíte nic, přátelé. Komunistický princip: „ …když všichni, všechněm, všechno dáme…“ a la Jan (Rudolf II.) Werich, jak známo, není zcela reálný. Řetězec těchto nekompetentních nesmyslů odpočítáváme od dob panování zeleného ministra Lišky nad českým školstvím. Ten, jako správný eurohujer, uchopil pokroucený rozsudek štrasburského soudu o neoprávněném vřazení několika romských dětí do zvláštní školy, mimochodem, velmi sporná a podle mne nečistá záležitost, a za pomoci přizvaných kamarádů a kamarádek zahájil spanilou jízdu za komplikací života postižených lidí. Samozřejmě, že v prvním plánu jde dodnes, o takzvanou romskou otázku, kdy zmínění jsou diskriminováni vyloučením z hlavního vzdělávacího proudu a nemohou dosáhnouti kvalitního vzdělání a také uplatnění, po kterém tolik baží. Ano, není nutné kroužit kolem horké kaše s výrazem diplomata a nalijme si čistého vína a řekněme pěkně na rovinu. Celý ten humbuk s rušením speciálních škol vzdělávající žáky, kteří jsou zásadně neúspěšní v programech běžného vzdělávání, ať už z jakéhokoli důvodu, je jednoznačně o tom, aby do těchto škol nebyly zařazovány děti romského etnika, které nutně nemusí míti rozumový hendikep, avšak výchovné, vzdělávací a sociální problémy jsou obrovské. Tím pádem, nepřekvapivě selhávají v běžných základních školách, zažívají neúspěch, tlak, nelibé pocity, přestávají chodit do školy, zažívají nudu a ta nic dobrého nepřináší. I takové děti zoufale potřebují speciálně pedagogickou péči. Znalci inkluzisté však toto nereflektují. Vymysleli, a v život uvedli vskutku mazané řešení. Do speciálního vzdělávacího programu pro neúspěšné a frustrované děti, se vřazují pouze prokazatelně mentálně postižení, u kterých je naměřeno IQ pod sedmdesát. Zkrátka, kdo je šedesát devět, je retardován, kdo je sedmdesát je v pohodě. Šedesát devět – nezvládá, sedmdesát cesta ke vzdělání otevřená. Tato, do očí bijící hovadina, která má ve svém skrytém důsledku přinésti totální likvidaci základních škol praktických a to kvůli hrstce protěžovaných, způsobí nebetyčné problémy, nejen těm, pro které jsou primárně určeny - mentálně postiženým, ale i jinak zdravotně postiženým, třeba dětem se specifickými poruchami učení, chování a dalším. Nikdo z nich není schopen zvládnout vzdělávací proces na běžné základní škole (rozsah, tempo, velikost skupiny…) A navíc tento princip přináší zdrcující efekt, se kterým nikdo nekalkuloval. Existuje relativně velká skupina dětí okolo IQ sedmdesát, tedy hraničních, pro něž pomazaní připravili pravou lahůdku. Základku nezvládají a na speciálku nesmějí. Český vzdělávací systém nemá pro takové žáky řešení. A není jich zanedbatelné množství. Lidi, kteří jsou schopni se normálně vyučit a kvalifikovaně pracovat, odsoudili nesoudní inteligenti k životnímu traumatu.
Nepříliš veselý příběh má trojí vyústění. Zdravotně postižený žák má právo na speciální vzdělávání. Když něčemu nerozumím, tak se do toho nepletu. A potom ta pokora….
Jan Linhart
Lávka.
Byl jsem se podívat na spadlou trojskou lávku. Uviděl jsem bizarní, tragický obraz zřícené mostovky a nakloněného pilíře. Pral jsem se se směsicí pocitů ve své hlavě. Vějíř obav, bezmoci, vzteku a hnusu.
Jan Linhart
Operace se zdařila – rozvrat školství dokonán.
Kantoři jásejte! Dostanete přidáno! Stát si vás cení o patnáct procent více. Vaše společenská prestiž prudce vystřelí o celou šestinu. No, a to nejdůležitější, vaše konto se nafoukne jak břicho utopence.
Jan Linhart
Hospoda bez cigára, ryba bez vody, hlava bez mozku.
Schválně jsem si ponechal odstup několika dní. Ovšem přátelé, pocit neskutečné blbosti je čím dál, tím silnější a drtivější.
Jan Linhart
Blbákov, to je naše domovina.
Máte za to, že největší vopruz, který musíte podstoupit, neb vám na krk šlape „služebník“ stát, vedený neziskovými specialisty, je obsáhlé daňové přiznání?
Jan Linhart
Vítejte v Novém Husákově.
Čardáš lží kolem deficitněpřebytkového hospodaření našeho korpulentního státu je k smíchu i pláči zároveň. Ten pán, přes peníze, co tak směšně hovoří, veden snahou o český jazyk, lže, až se mu od huby práší.
Další články autora |
Atentát na Fica. Slovenského premiéra postřelili
Slovenského premiéra Roberta Fica ve středu postřelili. K incidentu došlo v obci Handlová před...
Fico je po operaci při vědomí. Ministr vnitra mluví o občanské válce
Slovenský premiér Robert Fico, který byl terčem atentátu, je po operaci při vědomí. S odkazem na...
Drahé a rezavé, řeší Ukrajinci zbraně z Česka. Ani nezaplatili, brání se firma
Premium České zbrojařské firmy patří dlouhou dobu mezi klíčové dodavatele pro ukrajinskou armádu i tamní...
Fica čekají nejtěžší hodiny, od smrti ho dělily centimetry, řekl Pellegrini
Zdravotní stav slovenského premiéra Roberta Fica je stabilizovaný, ale nadále vážný, řekl po...
Pozdrav z lůžka. Expert Antoš posílá po srážce s autem palec nahoru
Hokejový expert České televize Milan Antoš, kterého v neděli na cestě z O2 areny srazilo auto, se...
Orlům volavým hrozí vyhynutí, kvůli válce na Ukrajině změnili migrační trasy
Orli změnili své migrační trasy vedoucí přes Ukrajinu tak, aby se vyhnuli oblastem bojů. Některá...
V Trumpově videu se objevuje odkaz na německou říši, všimla si média
Na profilu amerického exprezidenta Donalda Trumpa na jeho sociální síti Truth Social se objevilo...
Vláda bude jednat o návrhu na vznik nových sousedských dětských skupin
Návrh ministra práce a sociálních věcí Mariana Jurečky z KDU-ČSL, který počítá se zřizováním...
Poslanci budou rozhodovat o zkrácení doby oddlužení z pěti let na tři roky
Sněmovna bude schvalovat zkrácení doby oddlužení z nynějších pěti let na tři roky pro všechny...