Děkujeme za pochopení.
O36n92d88ř60e85j 21Š65i90n45d73l54e50r
Mě přijde že při všem tom povyku kolem zvláštních/praktických škol se úplně zapomělo na opačný konec spektra. Na ty nadprůměrně inteligentní. Ti na základních školách taky trpí. V dětském věku je rozdíl mezi inteligentem a průměrným daleko propastnější enž v dospělosti. Tyto děti pak mají často problémy se socializací, jsou deprivovány o podněty a navíc spousta vyučujících je má za problémové a nezvladatelné protože s nimi neumí pracovat a oni tak nějak vyčuhují z řady. Prostě být jakýmkoli směrem mimo průměr je hlavně na zákaldním stupni za trest.
A22d78é62l61a 31M18o28j89ž92í57š66o76v71á
Nevím. Ano, samozřejmě, že mají i hodně inteligentní děti problém se socializací. Otázkou ale zůstává, jestli by se jim tím, že se vyselektují a udělají se pro ně speciální třídy tenhle problém jenom neposune. Pokud by se ty děti vyselektovaly a do určitého věku se vyvíjely jen ve společnosti svých (pravděpodobně také inteligentních) rodičů, pedagogů a nadprůměrně inteligentních spolužáků a pak najednou bum do běžné populace mezi průměr až podprůměr, nebude to taky kulturní šok a bolavej pád na zem? Tohle může zabolet a na pár let semlít člověka i v šestnácti letech:) On inteligentní člověk se ve skutečnosti nikdy nepovyšuje nad podprůměr, ale spolehlivě to funguje naopak (při každém pochybení řeči "no jó, inteligent, ale tohle a támhleto neumí). Píšete, že v dětství je rozdíl propastnější. Měřitelně nikoliv. Dospělý to jen díky moudrosti a nadhledu lépe snáší, ale to všechno si musí nějak vybudovat, to není zadarmo:)
L69u47d78m68i65l55a 69S44v67o48z47i55l16o39v73á
Konečně to někdo srozumitelně popsal.
F32r14a37n61t66i97š92e11k 60K31š66í57r
Jediná smysluplná reforma by bylo: Zrušení povinné školní docházky a úplná privatizace školství.
K97a45r10e41l 92K19r49i95v52a66n
Problém zvláštních škol jsou žáci, jejichž jedinným "poškozením" jsou jejich rodiče. Kdyby měli normální rodiče, nemubyli by do té školy zařazeni.
V15l88a93d88a 32M54u40s25i16l
Autor vcelku vystihl problem specielní pedagogiky. když ovšem takové děti nejsou ve spoecielní resp pomocné škole, doplácí na to všchni, včetně manželů těch učitelek...
Dácám karmu. Neco tak trefného jsem tady nečet snad rok.
J77i53t67k87a 29O15n19d72r76o46v27á
Moje známá má syna, který není fyzicky postižený, ale právě jeho intelekt je hluboce pod průměrem (nejde o rómy). Chodil do praktické školy, kde bylo ve třídě cca 10 dětí. Učitelé se mohli každému takovému dítěti mnohem víc věnovat. Teď chodí na učiliště, kde se učí obsluhovat stroje. S přijetím a se vším potřebným mu právě pomohla ta praktická škola. Bude moct pracovat v oboru (učiliště je součástí strojíren) a vést vcelku kvalitní život.
Kdyby chodil na základku s dalšími 25 dětmi, tak by učitel neměl čas opravdu pořádně se mu věnovat, ani by to nebylo správné, protože by to bylo na úkor ostatních. Nejspíš by několikrát propadl a jeho vzdělávání by základkou pravděpodobně skončilo.
Tím, že ten kluk chodil do praktické školy má mnohem víc šancí na uplatnění.
Speciální školy jsou pro takové děti ideální a je škoda, že si to politici neuvědomují a nechávají se tlačit do něčeho, co ve skutečnosti nic dobrého nepřináší.