Nepřeceňujme média, volby ukázaly jejich omezenost
Kandidát s největší mediální podporou, ba přímo s mediálním magnátem za zády ve volbách zásadně propadl. Několikaměsíční intenzivní masáž se totálně rozplynula po několika objektivních zprávách (otevřené debaty kandidátů) a internetové diskusi zaujímající odlišný pohled. Ani desítky milionů, billboardy na každém sloupu, PR články nepřiměly občany volit „správným“ směrem. Lekce, kterou si už v minulosti onen štědrý sponzor zkusil s jednou rebelující poslankyní či nerebelujícím stranickým předsedou, se opět opakovala. Jednoznačný důkaz toho, že za prachy si nejen štěstí, ale i trvalejší přízeň voličstva nekoupíš. Skoro se zdá, že nejsilnější kampaň míti = bez mandátu býti.
Dále zde byla neotřelá kampaň kandidáta „občanského“ tlačená na sociálních sítích alternativními umělci a recesisty jako volba ryze občanská a nepolitická. V tomto druhu média byla zdánlivě téměř nejsilnější. Výsledek je také známý a docela překvapivý. Oba kandidáti zaujímající ve svém segmentu mediální pozornost nejvyšší intenzity nakonec do závěrečného kola ani nepostoupili. Zdá se, že občané neberou pouze líbivou slupku, ale zajímá je také kvalita obsahu, a ta nakonec v prvním kole přese vše zvítězila. Dokonce to vypadá tak, že český volič je dost odbojný a má jakousi tendenci kandidáty (i strany) mu mohutně podsouvané automaticky odmítat. Mají tedy média (a řaďme mezi ně i sociální sítě) nulovou moc?
Samozřejmě nemají! Koho totiž ignorují, jako by nežil. V dnešní době mohutného toku informací je totiž důležité, aby se o kandidátovi vůbec vědělo. Kdo není v médiích, prostě neexistuje. Platí tak ono bulvární, ať o mně píší, jak chtějí, hlavně že píší! Ohlas na polapení některých rozkrádačů veřejného majetku nebo dokonce vrahů ukazuje, že sebevětší špína si cca 10%-20% fan klub nakonec vytvoří. Zloději jsou hájeni tím, že jiní kradou více, vrahové špatnou péčí společnosti o jejich blaho ….. A u politiků je tomu také tak. Sebevětší pitomost, pokud je hlásána dostatečně hlasitě, najde nakonec svého kupce (a dobrá myšlenka ho najít nemusí) – jen se dostat na titulní stránky. To ale nepůsobí absolutně, existuje tu cosi, co nakonec většinou generuje racionální výsledek.
Někdo je ovšem nepoučitelný. Silná politická strana, která dělá přesně opačnou politiku, než voličům slibovala, do vedení tlačí nejméně věrohodné osoby, zatímco ty respektované likviduje, pardonuje rozkradače veřejného majetku, kriminalizuje občanské aktivisty, permanentně ztrpčuje život občanům novými administrativními povinnostmi a daněmi …. po zaslouženém výprasku svádí vše na média. No, komu není rady, tomu není pomoci.
Konečný úspěch tedy závisí na tom, aby se o dotyčném vědělo, a pak už je to na jeho charismatu, charakteru a balanci jeho názorů s náladami veřejnosti. Tady média (i když internetová méně) selhávají a ne každý jejich oblíbenec se stane nakonec miláčkem národa. A i když se to podaří, tato láska nikdy nemá dlouhého trvání, pokud není založena na charakterovém fundamentu. Médii si tedy važme, ale nikdy jim neslužme! Jsou pouhým nástrojem a jejich choutky vládnout skrze nastrčené oblíbence je třeba v zárodku potlačovat. Že se tomu tak děje, je hlavním pozitivním poselstvím výsledku voleb.
Ladislav Dvořák
Lední medvědi a politologové – hlavní příčina inflace
V mediálním nářku na bídou a inflací o víkendu dosáhly obchody rekordních tržeb a zimní hory jsou téměř vyprodané. I v tom obyčejném Rakousku ubytování na jarní prázdniny sotva seženete.
Ladislav Dvořák
Ceny energie – absurdní divadlo
Dění kolem cen energie se posunulo od dramatu přes frašku až k absurdnímu divadlu. S cílem dosáhnout úspory energií bude stát její cenu největším spotřebitelům dotovat.
Ladislav Dvořák
Žonglování s čísly cenu energií nesníží
Navýšení ceny regulované složky energie prý cenu energií nezvýší. Tak jsme alespoň byli ujištěni panem premiérem.
Ladislav Dvořák
Zachrání naši budoucnost sebevědomí hlupáci?
Ministerstvo školství se rozhodlo soustředit pozornost připravovaných reforem na tzv. kompetence absolventů. Digitalizace a vyšší platy pedagogů se mají zhmotnit v novém profilu absolventa.
Ladislav Dvořák
Potřebuje ekonomika vice zahraničních dělníků nebo více bankrotů?
V poslední době slyšíme stále silnější volání českých firem po zahraničních dělnících. Opravdu je to to hlavní řešení současných problémů naší ekonomiky?
Další články autora |
Tisíce lidí v Opavě opouští domovy. Voda odřízla i sever Olomouckého kraje
Sledujeme online Velká část Česka čelí kvůli extrémním srážkám záplavám. Moravskoslezský a Olomoucký kraj vyhlásily...
Druhý den povodní: voda řádila v 11 krajích, lidé prchali, katastrofa na Jesenicku
Velká voda v neděli zasáhla většinu Česka. Nejhorší situace byla na Jesenicku, řeka tam smetla domy...
Extrémní deště, silný vítr, na jihu Čech až stoletá voda. Řeky začaly stoupat
Sledujeme online Meteorologové v novém modelu potvrdili vysoké srážkové úhrny na českém území v nejbližších třech...
V Praze se srazily vlaky, zraněno 35 lidí. Strojvůdce byl opilý, druhý v zácviku
V pražské Libni se ve středu ráno srazily dva osobní vlaky. To si vyžádalo 35 zraněných, nikdo však...
Zpřesněná výstraha: naprší až 250 mm, v Jeseníkách i víc. Upouštějí se přehrady
Meteorologové upravili výstrahu před extrémními srážkami. Platí od čtvrtka minimálně do neděle....
Podezřelé mosty. Policie podezírá manažery a pražské úředníky z korupce
Premium Opravu Barrandovského mostu a stavbu nového Dvoreckého mostu v Praze, dohromady za více než dvě...
Moskva nečeká, až se Biden rozhoupe. Letectvo uklidila mimo dosah raket
Premium Zatímco západní politici se stále dohadují, zda Ukrajině povolí útoky svými zbraněmi na území...
Volby budou těžké, ovlivní je poslední dny. Babiš o povodních i budoucnosti
Bývalý premiér a předseda největší opoziční strany Andrej Babiš doufá, že lidé v krajských a...
Škody z povodní skokově rostou. Největší nápor pojišťovny teprve čekají
Když do Česka během víkendu dorazily nevídaně silné srážky, telefony ve všech tuzemských...
Akční letáky
Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!