26/8/2009 Skutrem k obratniku raka a vlakem do Taipei

Rano se mi diky vedru podarilo vstat brzo, takze jsem uz asi v ¾ na 9 vyrazel smerem na Jih. Cestou jsem nabral beno za kilco, protoze jsem si myslel, ze to bude pro dnesek stacit. Ze zacatku trosku aut, ale po asi 10km z Hualienu uz skoro zadny. Pohodicka:)

Cesta fakt ok, krasne siroka a prehledna asfaltka, takze jsem to na nejakym useku vytahnul i na 110. Vic by se te motorce asi i chtelo, ale me uz se nechtelo. Dojel jsem k Cow mountain beach, ktera byla bohuzel nedostupna, tedy alespon se to zdalo. Ta je totiz asi kilak a pul od hlavni silnice. Z dalky vypadala docela romanticky a pekne, tak jsem tam chtel dojet. Asi za dalsich 500m jsem nasel jinou cestu, ktera byla uz otevrena. Sice takova polnacka, ale slo to.

Cow mountain beach:

Dojel jse na plaz, plaz bohuzel nic moc, nikde nikdo, do vody daleko a na pisku desny vedro tak, ze se tam nedalo vubec chodit. chvilku jsem tam pobyl a obratil se a vydal se na slavnou Chi-chi plaz. Ta byla asi dalsich 15km na jih. Ujel jsem to za necelou pulhodku, No plaz zase nic moc a jeste chteli vstupny. To jsem usmlouval ze stovky na pade a sel dovnitr. Sedivy pisek palil jako prase, se a tom nedalo vubec bos chodit. Zabral jsem si lehatko, otevrel slunecnik a cucel jsem na 2 surfare, ktery se tu dost amatersky na vlnach prohaneli. Jinak na plazi zadny cici nebyly:(

Chi chi plaz uplne vzadu:

Za chvili prisel typos od kasy, ze prej lehatka a slunecnik jsou placeny, ze je to za 200. No jsme se musel smat, protoze tyhle lehatka nemeli cenu ani tech 200. To spis vypadalo, jako kdyby je nekdo po 20ti letech vytahnul z dedovi garaze a dal je na plaz:) A za to chtit 200, ha ha. No tak jsem se musel presunout nekam jinam do stinu. Bohuzel to bylo u nejaky betonovy zidky, kam se tahnul kour od ohne, ve kterem domorodci na plazi spalovali vyplavene drevo. Mozna je to mistni zvyk na plaseni zrakoku, co ja vim:) Tak jsem to sel vyzkouset, zraloci zadny a koupani docela skvely. Vysel jsem z vody, chvili jeste pozoroval vlny, ktery kdyz ten sedivy pisek rozvyri, tak to vypada jako kdyby to spis byla ropa a ne voda:)

Lehatka z dedovy garaze za 200 NTD:)

Jinak co me tu trosku prekvapilo, byla velikost toaletni misy na zachode pro hendikepovany. Spis to vypadalo, jako kdyby byla vzata z nejakeho domecku pro panenky:)

Minizachudecek:

Jeste jsem tam chvili sedel u te me betonove zidky pak se osprchoval a jel dale na Jih. Dojel jsem az na obratnik raka. Cekal jsem tu nejakou vetsi caru, tak jako je to zobrazovany na mapach a nebo globusu, ale nakonec tu byl jen tento monument. Ten zas za moc nestal, tak jsem si udelal apson tuhle skutrarskou fotku. Svitilo hrozne slunicko, tak jsem si to radsi udelal proti slunci:

No a pak uz jsem fakt musel spechat, do Huelienu to bylo asi 65km. Jel jsem fakt dost rychle, na motorce me nikdo nepredjel:) Vsichni ve meste jezdi hrozne rychle, ale kdyz dojde na normalni silnici, tak jedou jako kdyby vezli plato vajec:) No jel jsem fakt skoro co to slo, takze za hodku a kousicek jsem byl v Hualienu. Musel jsem zaset jet do centra abych se nasel:)

Rychla sprcha a mazal jsem na vlakac, vratil jsem motorku, malem jsem si nechal druhy batoh v kufru, ale pak jsem si vzpomnel a jeste jsem si pro nej stacil dobehnout:) Fakt blb:)

Vlak zase krasne pohodlny. Vtipny je, ze se vedle me a prede mnou posadila rodinka, co vecer sedela v hostelu na pivku. Mluvili nejakou divnou reci, holka byla spis takova Indka, ale rozhodne jejich reci nemluvila. Jsem to typoval tedy na danstinu, ale nakonec se z ni vyklubala Islandanka. No taky je to od "I", ale predstavoval jsem si Islandanky trosku belejsi:) haha. No ale docela pohoda, tak jsme pokecali, pry studovala v Taipei cinstinu.

Vlak dojel tentokrat na cas. Zvykly na to, ze dojizdi o deset min driv, malem jsem vystoupil o stanici driv:) Na nadrazi jsem si dosel na zachod. Pisoaru asi deset a vsechny volny. No tak jsem sel netradicne doprostred a pak vlezly dva dedulove Tajwanci. Nechapu, oba dva si stoupli vedle me. No samozrejme se museli podivat, a to ne jednou. Jezis! Jsem jim mel 100 chuti neco rict, ale v LP veta jako "Necum mi na pindoura vole!" bohuzel neni. Meli by ji tam dat, protoze by ji fakt clovek jak v Cine, tak na Taiwanu, docela slusne uzil.

Dojel jsem ke KB, mel jsem desny hlad, tak jsem se bezel najist. Dal jsem celkem dve jidla a jeden koblizek u Mister Donuts, fakt dobry. No nemel jsem to ale delat, protoze jen co jsem prisel znovu ke KB, jeli jsem na nocni trh, kde maji taky spoustu dobrot. Bohuzel mi tedy nezbylo misto na to ochutnat nejvetsi seriove vyrabenou klobasu na svete:)

Nebylo ani nahodou misto ani pro pry nejvetsi tajwanskou pochoutku "stinky tofu". Snad hnusnejsi smrad jsem v zivote zazil jenom v Marakesi pri v barvirskych dilnach. Kdyz jde clovek okolo, tak je to fak na zebliti:) No a vypada to takto:)

Nocni trh mega velky, ale bohuzel jsem zjistil, ze se tu neda smlouvat jako v Cine. Chtel jsem si koupit nejake tricko s Taiwanem, ale babka nechtela jit na cenu, za kterou bych byl ochoten to koupit. No stalo 200, ja chtel za 150. Zas tak se mi nelibilo, tak jsem to tedy nevzal, no ale jeji chyba, prisla o kseftik. V ulicich je spoustu stanku, ale to se zrejme nesmi. Takze stoji za to si pockat, nez tu pujde zrejme na svou pravidelnou pochuzku nejaky policajt. Vsichni najednou zacnou balit a stanky z ulice zmizi behem nekolika vterin. Bohuzel jsem ja mel smulu, protoze polda sel zrovna, kdyz jsem smlouval o jedno tricko a tak kvuli rychlemu uzavreni stanku z tohoto megabusinessu muselo sejit.

Nocni trh:

Vecer se jeste dostavil kamos KB, nejaky Ind Rorri, ktery zije v Taipei. Prisel zrejmu uz docela trosku nacatej, ale byla s nim sranda. KB se ho ptala, jestli se nechce setkat s nejakyma 2 Indama, co jsou u ni v praci na skoleni. Ale rikal, ze vubec ne, ze nepotrebuje aby se na neho lepili nejaci Indove, ze staci, kdyz se na nej lepi Tajwanky:) Taky spravny pristup:))) Tak jsme chvili jeste kecali, dali kazdy po dvou pivech znacky Taiwan beer a pak jsme tagosem odjeli domu, protoze metro uz nejelo.

Autor: Jan Kubanek | pondělí 31.8.2009 23:43 | karma článku: 13,16 | přečteno: 807x

21-23/12/2009 UK: 1 den v Londyne a nakonec autobusem domu

Po nekonecnem letu a nekonecne dlouhe noci konecne dosedame vcelku na cas na Heathrow. Internet a letenka ukazovaly dosed na terminal cislo 1, ale nakonec se nas pilot rozhodl dosednout na T3:( Venku uz mrzne az prasti, i do Londyna dorazila kruta zima:)

31.12.2009 v 14:20 | Karma: 20,78 | Přečteno: 2562x | Diskuse| Cestování

18-20/12/2009 Australie: Posledni 3 dny v Sydney

18/12/2009 Australska pohoda Noc v nasi saunicce docela dost zla, mam dojem, ze jsem ani oka nezamhouril. No to vlastne ano, ale opravdu jsem toho moc nanaspal. Takze nastava presun na jiz vyzkouseny YHA Railway Square. Abych si byl jisty, ze nebudu provozovat indiani beh v plne polni po hostelech v Sydney, jdu radeji do YHA railway nejdrive bez batohu. Mam kliku a maji volno, nebo spis ani ne, protoze to vypada, ze se v poslednich dnech hodne cestovatelu stahlo ze Sydney na Vanoce domu. Rikal to i Afganec a i v YHA RS to nevypada opravdu zrovna precpane.

30.12.2009 v 9:59 | Karma: 16,87 | Přečteno: 1685x | Diskuse| Cestování

16-17/12/2009 Australie: Melbourne -> Sydney

16/12/2009 Ctyricitka v Melbourne Rano musim oproti ostatnim vstavat docela brzy, protoze vozidlo by melo stat uz pred devatou na parkovisti autopujcovny. Po trosku okruzni jizde po Melbourne nachazim moji slavnou Sydney road v Sydney a dojizdim do pujcovny. Cekal jsem, ze cesta pres Ocean road bude tak maximalne 600km, ale nakonec nam displej ukazuje lehce pres 900, vcelku dost. Chlapek v pujcovne auto tak lehce obejde, s vysledkem "all right", ten lehky bordylek a trosku pisku uvnitr je zrejme standardni znecisteni a ja muzu odjet tramvaji z5 k Vincentovi.

29.12.2009 v 11:37 | Karma: 17,80 | Přečteno: 1626x | Diskuse| Cestování

14-15/12/2009 Australie: On the (Ocean) Road I

14/12/2009 On the (Ocean) Road I: Auto mam domluveny na devatou, takze tak nejak primerene vstavam. Vzhledem k tomu, ze zamluvit auto bylo o 50AUD levnejsi mimo centrum Melbourne, tak frcim tramvaji nekam na sever mesta. Na zastavce se ptam typose, jestli jedu dobre, on rika ze jo, ale ze budu muset trosku popojit...

28.12.2009 v 9:55 | Karma: 15,90 | Přečteno: 1786x | Diskuse| Cestování

13/12/2009 Australie: v Melbourne II

Rano se moc nesnazim a tak vstavam docela pozde, preci jenom dve po sobe tak nejak nevyspale noci se na me podepsaly. Rano zacina obedem v nejakym cinskym bistru na Swanston street. Nejak se mi nechce nic moc delat, ale nakonec trosku prolitnu centrum a obchody v Melbourne, hlavne za ucelem se schovat pred dnesnim vedrem.

27.12.2009 v 8:21 | Karma: 17,31 | Přečteno: 1483x | Diskuse| Cestování

Novotný je na vyhazov z ODS. Výroky o Slováčkové překročil hranici, řekl Benda

12. května 2024  12:11

Starosta Řeporyjí Pavel Novotný překročil hranice, které by se překračovat neměly, kritizoval v...

Máš jiný názor? Tak tohle je výsledek. Kaliňák o zákulisí atentátu na Fica

18. května 2024

Premium Je jedním z nejbližších lidí premiéra Roberta Fica ve straně Smer-SD. Byl ve všech Ficových vládách...

Se samopalníky šli svrhnout komunisty. Proč největší Prokešův puč nevyšel

Premium Před 75 lety, v polovině května 1949, se měl odehrát vůbec nejvážnější ozbrojený pokus o svržení...

Hlavně díky manželce. Britský premiér Sunak je se svou ženou bohatší než král

17. května 2024  22:12

Britský premiér Rishi Sunak a jeho manželka Akshata Murtyová v loňském roce, kdy byl Sunak celou...

Vlak na Děčínsku usmrtil člověka, provoz na trati do Ústí nad Labem byl přerušen

17. května 2024  18:10,  aktualizováno  21:32

Vlak u Dobkovic na Děčínsku v pátek vpodvečer srazil člověka. Na místě podlehl svým zraněním, řekl...