20-21/7/2009 - Baoguo & Emeishan: 30 000 schodu k vrcholu

20/7/2009 - Baoguo - Magic Peak monastery - 15 000 schodu Rano zaclo kvalitne, hned pri vstavani jsem se pohadal s jednim clenem naseho dormitory (zrejme slo asi o Francouze, ale asi neni podstatny), kdy jsem ho pozadal, ze by nemusel rozsvecet, kdyz ostatni jeste spi. Nerozumim lidem, co neberou ohledy na ostatni, jako tenhle ten....no trapny argumenty mel. Predpokladam, ze kazdy cestovatel ma s sebou aspon malou lampicky, tak nechapu proc nekteri maji potrebu ostatnim rozvicenim svetla sdelovat, ze vstavaji a odjizdi...No asi si pral byt vyprovozen fanfarama jako nejaky kral....

No ale jinak ok, i pres tadytoho kokota jsem se docela dobre vyspal. Rano se jeste v nasem hostelu Teddy Bear poradne natlaskali a vyrazili na nas "trek". Jsem se na to dost tesil, protoze po 3 tydnech cestovani jsme se konecne dostali trosku vic do prirody mimo civilizaci (tak jsem si to tedy predstavoval). Na vystup na posvatnou horu Emeishan jsme si vyclenili 2 dny a na sestup jeden, snad to bude stacit...

Od hostelu (+- 500m.n.m.) jsme vyrazili smerem na Huyu Bridge a take nekde tam jsme zacalovali vstupny do parku 80Y (Isic, jinak 150Y). Tam uz jsem zjistil, ze vyslap po cinsku znamena chuze po vydlazdenem chodnicku. Vzhledem k podnebi a strmosti kopce by to byla asi bez chodniku dost narocny, ne-li nemozny. Konec cesty je v 3077 m.n.m, takze docela slusny prevyseni.

Cestou tam jsme si vzali opravdu jen to nejnutnejsi, spacak, veci na prevleknuti, penize a nejaky jidlo a vodu, co jsme nakoupili jeste ve vesnici. V hostelu jsme jeste vyfasovali bambusove tyce, ktere se pry hodi na odhani makaku, ktere jsou po ceste. Na odhaneni makaku jsem se vazne dost tesil. Jsem si predstavoval, jak budu zachranovat lidstvo pred vyhubenim makakacema, ale nakonec to bylo trosku jinak.

Jinak i pres tenhle lehky naklad jsem se uz po par metrech vyslapu zacal potit jako Michale Dell pri pohledu na vysledky sve firmy. Fakt husty, lilo ze me jako z konve. Asi jako dukaz jak byl vystup snadny poslouzi toto foto:

Jinak nasi cestou slo relativne malo cinanu. Jak uz jsem psal, tam kde to je do kopce, cinany moc nepotkate a tady to platilo dvojnasob. Trasa, kterou jsme si vybrali, byla totiz ta nejdelsi mozna Takze cinanu pomalu, zato kramku s vodou a vselijakeme nasmyslama bylo prekvapive dost. Snad kazdych tak min 10 minut cesty se tu objevi jeden pristresek, ktery prodava aspon jidlo a piti, takze hlady urcite neumreme.

Hned na zacatku potkavame nosice, ktere vynaseji jednoho cinskeho turistu nahoru. No moc to nechapu, ma outdoorovy obleceni, je mlady, tak proc nejde po svych:/ Jinak jsem nasadil slusny tempo a i JK se docela chyta, to je fajn, nemusim moc cekat. Nosice predbihame jako kdyz Ferrari predjizdi trabose....jinak ten, co se nechal vynaset se toho luxusu zrejme vzdal a kupodivu nas dohnal. No tak se s nim bavime, je to cinan jmenem Qin (cte se Cin, jako Cina bez "a").

Jsem ho odhadoval, ze nechce jit sam, tak rekl tem nosicum, ze pujde s nami No takze pokracujeme ve trech...Drzime slusny tempo, cinanu stale pomalu, vidime super krasny a velky motyly, moc moc pekny...

V okoli Guangfu uz nejak naskakuji Cinani, kousek odtud se totiz da dojet busem. No a kousek za tim je take makacka zona, na kterou cinani asi chodi. Jsem se tesil na to mlaceni opicek, ale spise bych tedy mlatil cinani. Jsme tu nad opiceme v huste presile, asi tak 100 lidi na jednoho makaka, takze si nic moc nedovoli....Jen pokud vidi jidlo, jsou docela odrzly. To se snazi vzit za kazdou cenu. Makaci si pochutnavaji na kukurici, ktera se jim tu za 2Y da koupit. My se chvili zastavujem a pak stoupame dal.

Makaci a jejich oblibena cinnost: Jidlo

Cinani sli zrejme jenom k opicim, dal nad jejich uzemim uz jich tolik neni. Jinak co je divny, ze vetsinou stoupaji zeny s detmi a zrejme fotrove se nechali vyvest lanovkou. Stoupame stoupame stoupame, schody jsou opravdu nekonecne....leje z nas jak z konve, cinan zacina ztracet, ale kolegyalne na nej cekame...nejsme preci cinani, ze bysme ho nechali nekde na ceste. Obcas je cesta i z kopce, no ale co se sejde, se musi znovu naslapat Kousek za Venerable terace se dava do deste a je slyset bourka, nechce se mi moc pokracovat, ale nakonec slapem. Cinanovi pujcuji muj destnik, protoze on s sebou nic proti desti nema. Ja si beru plastenku. Igelit je super, na me neprsi a kdyz cekam na ty dva, tak krasne drzi teplo No vysli jsme ve 12 a kousek pred sestou se dostavame k Magic peak monastery. Jsem docela utahanej. Vysli jsme asi 1300 vyskovych metru, napocital jsem si to skoro jako 15 000 tisic schodu.

V Magic monastery bereme ubytovani za 30Y dormitory a davame si neco k jidlo. Maji jen veget stravu, no co se da delat, aspon neco. Pri cekani na jidlo vidim do kuchyne, radsi si ale sedam tak, abych tam nevidel. Tady by se COIjka zase vyradila...No ale jeste ze tu neni, jinak bysme nemeli co jist:)

Je tu samozrejme nuda, po veceri se tu neda nic moc delat. JK sel spat, ale ja proste v pul devaty nepujdu, i kdyz jsem dost utahany. No tak koukam jeste s cinakama na bednu na nejaky shaolinsky telenovely Docela sranda:) Cekal jsem studenou vodu a kosu, ale je tu docela teplo a tepla voda, coz je po takovym vystupu docela zaslouzeny luxus

Jinak Cinani jsou neuveritelne neprakticky narod. Jsou schopny vyjit na ten vyslap v dzinach, na podpatku nebo zase jen v tapkach, v kozeny bunde. Tech par chlapu, co se na vystup vydalo, tak do toho jeste dost kouri....Cinani si v lepsim pripade nesou zasoby v igelitce, v tom horsim maji s sebou kufrik nebo nejakou nesmyslnou tasku. No nechapu, jeste se maji, co se tyce vyletu do prirody, opravdu co ucit.

21/07/2009 - Magic peak monastery - Emeishan - dalsich 15 000 schodu

No mnisi se asi zblaznili, v pet rano maji nejakou slezinu a bubnuji pri tom jako kdyby nekde horelo. Ach jo, se budim. No a s tim i osazenstvo naseho dormitory, ktery zase na me neberou ohled a rozvicuji, tedy nejaky cinak, co je s nima. Nanavidim ho!

Odchazeji, mnisi seance taky konci a my jeste spime, neni potreba nikam chvatat. Vstavame nakonec asi v pul devaty a po susenkove snidani se davame znovu do chodu. Co nechapu, tak asi za hodku a pul dohanime rozvicejiciho cinaka. Dneska stoupam uz jen ja a JK, Qin uz stoupa s nejakyma svyma...

Tesne pred auobusovy nadrazi v 2430 m.n.m, je slavna opici mytnice. Na mensim mostiku, kde nalevo a napravo nic neni, se shrotilo tak asi 6 urostlych opic a cekaji, co z turistu kapne. Cekam tady na JK. No tedka musim fakt priznat, ze jsem rad, ze ten bambusovy klacek mam s sebou. Makakaci jsou docela doterny, kdyz me vidi samotnyho neboji se vubec priblizit. Kazdopadne vedi, co znamena naprazeny klacek a to se pak davaji na ustup. Jsem rad, ze jsem zadnyho nemusel prastit a prosli jsme bez uhony a placenim opicim.

Makacka celnice:

K autobusaku se dostavame asi za 4h ostreho vyslapu (nikdo nas nedprednani, jedeme a fucime jako Zatopci). Davame tu obed a v restauraci potkavame Qina, taky objedva a s jeho kamosema se posilnuji nejakyma panakama, vrchol tedy nemuze byt uz daleko. No obed vcelku ok, ani to neni tak predrazeny, jak jsme cekali. Jinak ceny jsou tu nejak regulovany statem nebo co, vsechno stoji vsude stejne a smlouvat nikdo nechtel, mafie...Objednali jsme si taky nejaky tofu, to jsme ale nevedeli, no tak to konci prakticky nedoktnuty....

Dalsi hodku a pul stoupame s davem cinaku a jinych zapadaku, ktery se nechali vyvest nahoru busem...jsou jich tu fakt tisice, zapadaku tak do stovky...Prodejcu nesmyslu je tu fakt taky dost. Ze je tu tolik turistu, tak se ani nedivim. Vsichni asi miri na zatmeni slunce, ktere by tu melo probehnout zitra rano, takze spis podle ocekavni.

No my dorazime tedy tak po zase ostrych celkem 6-ti hodinach chuze, leje z nas slusne. Na vrcholu bych cekal daleko chladnejsi pocasi, preci jenom je to 3077 metru, ale je tu prijemnych 25C. Vrchol je slusne rozsahly, takze se sem ty davy dobre vejdou. Obcas dokonce proukoukne slunicko Super, to nas aspon ususi, na odsmradeni ale budeme potrebovat sprchu.

Golden Summit:

Vyhled z vrcholu:

No tak relaxujeme u vrcholu, je tu fakt prijeme. Asi po hodce a prohlidce mistnich zachodku (maji tu pri curani TV, taky slusny) jdeme hledat nejake ubytko, ale tusime beznadej. Vsechno bude vyprodany.
Hned v druhem hotelu mame ukrutne "stesti". Odchytavaji si nas dve cinanky, jestli s nima nechceme sdilet stul. Nejdriv tedy trosku nechapem o co jde, ale pak se to vysvetli. Jak je vsude plno, tak kapitalisticky cinani prodavaji spani na sedacky u stolu. Tady za ten luxus davame kazdy 30Y. Aspon mame kde byt, kdyby nahodou zaclo prset. Zabirame nas stolek a ja tusim, ze to bude zase husta noc.

Tak takhle se spi po cinsku:

Curani a TV:

Meli jsme fakt stesti, recepce se za chvili zaplnuje a pak uz neni ani moc k hnuti. Kazdy za ten luxus asi zaplatil tech 30Y, to je husty vydirani, ale v Cine by tohle nazvali vyuziti obchodni prilezitosti (asi jako to Epicentrum u Chengdu). Spat na zidli, tohle umi jenom Cinani, ale my ne. No ty dve holky jsou docela fajn a hlavne mluvi, jak se ukaze, dobre anglicky. Maji fakt i hodne dobrou slovni zasobu, takze jsem hrozne rad, ze se konecne muzu neco dozvedet ohledne cinanu.

Takze par veci, co jsem si zapamatoval:

• Jejich skola je od 8 rano do 10 vecer, kazdy den. Maji ji i v sobotu, ale to pry jen do ctyr. By mi jeblo. Pocitaji tedy do toho i ruzne zajmove cinnosti, ale stejne husty...
  • Ta jedna si poleva cigaro nejakym mentolem nebo co to je, no tak to zkousim, ale neni to teda vubec dobry...
  • Kdyz privede divka domu sveho pritele, tak nejdulezitejsi pro rodice je, jestli umi dobre myt nadobi....pry je to uplne nejdulezitejsi, pak nasleduje uklid atp. Pry to plati i obracene.
  • Hudba se posloucha jako vsude na svete, globalizace pokracuje, stejne tak jako filmy.
    Jsou to takove rebelky, taky nechapou vsechny ty budhisty jak se furt modli, foti se s kazdym budhou atp....
  • Nadavaji na cinskou vladu, ze tu nemaji svobodu a ze vlada se snazi dost veci kontrolovat a na vsechno dohlizet...
  • Jedna chce jet do USA, druha chce do Evropy.
  • Hlavni zabava v Cine je pry koukani na televizi s rodinou, kluci pari pocitacove hry...
  • Alkohol od 18, drogy jsou tvrde potlacovany, ale pry existuji a to hlavne na zapade zeme - marihuana, cinsky se to rekne nejak "chen"
  • Taky jsem se naucil nove slovo - lizatko: "pom pom tong"

Bylo toho fakt dost, prokecali jsme skoro 6 hodin, nez jsem o pulnoci odpadl.
Bohuzel na me skutecne zbyla jen ta sedacka, nikde jinde na zemi nebylo misto. No to nedavam, tak i pres mrholeni jsem si sel lehnout ven nekam pod strisku. Jsou slusny blesky, ale hromu jenom par, zato fakt hlasitych. Trosku na me krape, ale jde to a mozna trosku i usinam...

Autor: Jan Kubanek | čtvrtek 23.7.2009 15:34 | karma článku: 12,87 | přečteno: 811x

21-23/12/2009 UK: 1 den v Londyne a nakonec autobusem domu

Po nekonecnem letu a nekonecne dlouhe noci konecne dosedame vcelku na cas na Heathrow. Internet a letenka ukazovaly dosed na terminal cislo 1, ale nakonec se nas pilot rozhodl dosednout na T3:( Venku uz mrzne az prasti, i do Londyna dorazila kruta zima:)

31.12.2009 v 14:20 | Karma: 20,78 | Přečteno: 2562x | Diskuse| Cestování

18-20/12/2009 Australie: Posledni 3 dny v Sydney

18/12/2009 Australska pohoda Noc v nasi saunicce docela dost zla, mam dojem, ze jsem ani oka nezamhouril. No to vlastne ano, ale opravdu jsem toho moc nanaspal. Takze nastava presun na jiz vyzkouseny YHA Railway Square. Abych si byl jisty, ze nebudu provozovat indiani beh v plne polni po hostelech v Sydney, jdu radeji do YHA railway nejdrive bez batohu. Mam kliku a maji volno, nebo spis ani ne, protoze to vypada, ze se v poslednich dnech hodne cestovatelu stahlo ze Sydney na Vanoce domu. Rikal to i Afganec a i v YHA RS to nevypada opravdu zrovna precpane.

30.12.2009 v 9:59 | Karma: 16,87 | Přečteno: 1685x | Diskuse| Cestování

16-17/12/2009 Australie: Melbourne -> Sydney

16/12/2009 Ctyricitka v Melbourne Rano musim oproti ostatnim vstavat docela brzy, protoze vozidlo by melo stat uz pred devatou na parkovisti autopujcovny. Po trosku okruzni jizde po Melbourne nachazim moji slavnou Sydney road v Sydney a dojizdim do pujcovny. Cekal jsem, ze cesta pres Ocean road bude tak maximalne 600km, ale nakonec nam displej ukazuje lehce pres 900, vcelku dost. Chlapek v pujcovne auto tak lehce obejde, s vysledkem "all right", ten lehky bordylek a trosku pisku uvnitr je zrejme standardni znecisteni a ja muzu odjet tramvaji z5 k Vincentovi.

29.12.2009 v 11:37 | Karma: 17,80 | Přečteno: 1626x | Diskuse| Cestování

14-15/12/2009 Australie: On the (Ocean) Road I

14/12/2009 On the (Ocean) Road I: Auto mam domluveny na devatou, takze tak nejak primerene vstavam. Vzhledem k tomu, ze zamluvit auto bylo o 50AUD levnejsi mimo centrum Melbourne, tak frcim tramvaji nekam na sever mesta. Na zastavce se ptam typose, jestli jedu dobre, on rika ze jo, ale ze budu muset trosku popojit...

28.12.2009 v 9:55 | Karma: 15,90 | Přečteno: 1786x | Diskuse| Cestování

13/12/2009 Australie: v Melbourne II

Rano se moc nesnazim a tak vstavam docela pozde, preci jenom dve po sobe tak nejak nevyspale noci se na me podepsaly. Rano zacina obedem v nejakym cinskym bistru na Swanston street. Nejak se mi nechce nic moc delat, ale nakonec trosku prolitnu centrum a obchody v Melbourne, hlavne za ucelem se schovat pred dnesnim vedrem.

27.12.2009 v 8:21 | Karma: 17,31 | Přečteno: 1483x | Diskuse| Cestování

Ženě se do ruky zakousl pes. Muž, který jí přispěchal na pomoc, zvíře zabil

29. května 2024  15:12

Ženu v Žihli na Plzeňsku vážně pokousal volně pobíhající pes. Na pomoc jí přiběhl příbuzný, který...

„Krok ke třetí světové.“ Ukrajinci zasáhli klíčovou ruskou radarovou stanici

25. května 2024  12:55

Ukrajinská armáda zřejmě tento týden zasáhla významnou ruskou radarovou stanici, která je součástí...

Brutální útok nožem v Mannheimu, policista po něm bojuje o život

31. května 2024  13:12,  aktualizováno  18:49

Šest lidí v pátek utrpělo zranění při útoku nožem na náměstí v centru německého Mannheimu, uvedla...

Nemocnému synovi vstříkla do krve vodu. Chtěla jsem, aby to skončilo, řekla

29. května 2024  13:51

Mimořádně nešťastný případ matky samoživitelky a jejího vážně nemocného dítěte řeší Městský soud v...

Velký podfuk s výsluhou, nemocenská i v civilu. Policisté obírají stát o miliony

31. května 2024

Premium Státu rapidně rostou výplaty výsluh pro policisty, hasiče, celníky či dozorce. Loni Česká republika...

Izraelští osadníci blokují humanitární pomoc pro Gazu. Mají tipy i od vojáků

1. června 2024  17:01

Židovští osadníci na okupovaném Západním břehu Jordánu blokují nákladní vozy s humanitární pomocí,...

Muž v Německu střelil svou těhotnou ženu do hlavy. Pátrá po něm i vrtulník

1. června 2024  15:54,  aktualizováno  16:33

Policie v Porúří na západě Německa pátrá po útočníkovi, který dnes dopoledne na dvou místech ve...

Publikace v predátorských časopisech ničí kariéru, varují vědce univerzity

1. června 2024  16:28

Univerzity varují studenty před predátorskými časopisy. Ty zveřejňují články bez ohledu na jejich...

Autobus s dvanácti dětmi vjel na Berounsku na krajnici a převrátil se

1. června 2024  16:19

U Tetína na Berounsku v sobotu odpoledne havaroval autobus s dvanácti dětmi. Při nehodě se...