14/8/2009 Hong Kong II: Nakupni den a parba s pivkem ze 7/11

Rano nas nadobro do Evropy opustil JK a tak jsme zustali s OK uz jen sami dva. Bohuzel ne na dlouho, protoze OK odjizdi zitra rano. Puvodne jsem si myslel, ze dneska budeme tak nejak trosku vic relaxovat, ale zase to moc nevyslo:)

Rano jsme se sli podivat na Avenue of stars, kde ovsem byly same asijske hvezdy, ktere jsme neznali. Dokonce u u nekterych se nezastavovali ani samotny asiati, tak to asi moc velke hvezdy nebyly. Jedine, koho jsme znali, byl Jackie Chan no a jeste jsme rozpoznali velkeho Bruce Lee, ktery tam jako jediny ma i sochu, u ktere jsem si po jeho vzoru zapozoval, zatimco OK zapozoval jako rejza, co nevi, co ma delat:)

Kdyz jsem vsechny ty super asia "hvezdy" prohledli, vydali jsme se na Sever Kowloonu smraknout vsechny mozne a nemozne trhy, co v HK existuji. Vetsina obchodu je v HK koncentrovany a funguje to jako magnet na lidi, co zrovna tu konkretni vec potrebuji. Takze jsme sli ulici, kde se prodavaly jenom rybicky, kde se prodavaly jenom vodovodni baterie, kde se prodavaly jenom kola, kde se prodavaly jenom veci do kuchyne, kde se prodavaly jenom boty nebo kde se prodavali jenom kabelky. Asi je to prakticky, kdyz clovek chce koupit tu jednu konkretni vec, tak muze rychle udelat marketingovy pruzkum, ale pokud toho nekdo potrebuje koupit rybicku a kabelku, tak to aby po HK ulickach behat maratony.

Tak takhle vypada v HK nakupni horecka:

A takhle se tam prodavaji na ulicky rybicky:

Cestou jsme konecne taky narazili na supermarket s potravinama. Po mesicnim pobytu v Cine je to neco zcela noveho. Jednak to tu voni jako v potravinach u nas a jednak je tu docela siroky vyber potravin. Hned jsem si koupil jednu suncicku. Chtel jsem ji snist, ale po kousnuti jsem bohuzel zjistil, ze je udelana na sladko:( Tak jsem trosku snedl a zbytek vyhodil:( No to se moc nepovedlo:(

Dosli jsme az na ptaci trh, kde prodavali ruzne druhy ptaku, ktere jsem vetsinou ani neznal. Nakupujich tady bylo fakt malo, zrejme ptacci v HK momentalne moc nefrci. No ale co se tyce nakupovani, tak to je zrejme vubec nejlepsi zababa pro lidi z HK. Asi to patri k jejich zivotu jako pro nas Plzen 12:)

Vecer jsme se najedli u nejakych Arabacu, ja to mel docela dobry, ale OK zase remcal, ze toho dostal malo:) Si vzdycky objedna to nejlevnejsi a pak se divi, ze je toho malo:) Jeste neprokouknul tenhle trik.

Po veceri jsme si nechali veci na nasem luxusnim hotelu a vyrazili na druhou stranu lodi se podivat, jak se pari v HK. Jeli jsme nejdriv do crvrti Soho, dost britsky, dost na pohled snobsky:) Tam jsme vyjeli nejdelsi eskalatory na svete a pesky to sesli pres ulicky dolu. Jsme do zadneho baru nezapadli, jednak to bylo moc uvolneny a jednak tam jedno pivko stalo asi 40HKD, coz se nam, ceskym sockam, zdalo docela dost).

Podarilo se nam ovsem dojit az do ulicky Lan Wan Chai, kde to vazne jelo. Takova parici ulicka, hudba hrala naplno. Jsem to udelali jako spousta dalsich turistu i lokalcu a v blizkem 7/11 jsme si koupili plechovky a popijeli je na ulici a cuceli po lidech. Asi v jedenact jsme museli jit, abysme stihli posledni trajekt do Kowloonu. Prestoze jsme to meli na posledni trajekt tak tak, ale i tak se mi podarilo vyfotit tuhle modelku, co tam pozovala jinym fotografum:)

a jeste jeden minimrakodrapik na zaver:)

Autor: Jan Kubanek | pondělí 24.8.2009 17:05 | karma článku: 12,92 | přečteno: 900x

21-23/12/2009 UK: 1 den v Londyne a nakonec autobusem domu

Po nekonecnem letu a nekonecne dlouhe noci konecne dosedame vcelku na cas na Heathrow. Internet a letenka ukazovaly dosed na terminal cislo 1, ale nakonec se nas pilot rozhodl dosednout na T3:( Venku uz mrzne az prasti, i do Londyna dorazila kruta zima:)

31.12.2009 v 14:20 | Karma: 20,78 | Přečteno: 2562x | Diskuse| Cestování

18-20/12/2009 Australie: Posledni 3 dny v Sydney

18/12/2009 Australska pohoda Noc v nasi saunicce docela dost zla, mam dojem, ze jsem ani oka nezamhouril. No to vlastne ano, ale opravdu jsem toho moc nanaspal. Takze nastava presun na jiz vyzkouseny YHA Railway Square. Abych si byl jisty, ze nebudu provozovat indiani beh v plne polni po hostelech v Sydney, jdu radeji do YHA railway nejdrive bez batohu. Mam kliku a maji volno, nebo spis ani ne, protoze to vypada, ze se v poslednich dnech hodne cestovatelu stahlo ze Sydney na Vanoce domu. Rikal to i Afganec a i v YHA RS to nevypada opravdu zrovna precpane.

30.12.2009 v 9:59 | Karma: 16,87 | Přečteno: 1685x | Diskuse| Cestování

16-17/12/2009 Australie: Melbourne -> Sydney

16/12/2009 Ctyricitka v Melbourne Rano musim oproti ostatnim vstavat docela brzy, protoze vozidlo by melo stat uz pred devatou na parkovisti autopujcovny. Po trosku okruzni jizde po Melbourne nachazim moji slavnou Sydney road v Sydney a dojizdim do pujcovny. Cekal jsem, ze cesta pres Ocean road bude tak maximalne 600km, ale nakonec nam displej ukazuje lehce pres 900, vcelku dost. Chlapek v pujcovne auto tak lehce obejde, s vysledkem "all right", ten lehky bordylek a trosku pisku uvnitr je zrejme standardni znecisteni a ja muzu odjet tramvaji z5 k Vincentovi.

29.12.2009 v 11:37 | Karma: 17,80 | Přečteno: 1626x | Diskuse| Cestování

14-15/12/2009 Australie: On the (Ocean) Road I

14/12/2009 On the (Ocean) Road I: Auto mam domluveny na devatou, takze tak nejak primerene vstavam. Vzhledem k tomu, ze zamluvit auto bylo o 50AUD levnejsi mimo centrum Melbourne, tak frcim tramvaji nekam na sever mesta. Na zastavce se ptam typose, jestli jedu dobre, on rika ze jo, ale ze budu muset trosku popojit...

28.12.2009 v 9:55 | Karma: 15,90 | Přečteno: 1786x | Diskuse| Cestování

13/12/2009 Australie: v Melbourne II

Rano se moc nesnazim a tak vstavam docela pozde, preci jenom dve po sobe tak nejak nevyspale noci se na me podepsaly. Rano zacina obedem v nejakym cinskym bistru na Swanston street. Nejak se mi nechce nic moc delat, ale nakonec trosku prolitnu centrum a obchody v Melbourne, hlavne za ucelem se schovat pred dnesnim vedrem.

27.12.2009 v 8:21 | Karma: 17,31 | Přečteno: 1483x | Diskuse| Cestování

Ženě se do ruky zakousl pes. Muž, který jí přispěchal na pomoc, zvíře zabil

29. května 2024  15:12

Ženu v Žihli na Plzeňsku vážně pokousal volně pobíhající pes. Na pomoc jí přiběhl příbuzný, který...

„Krok ke třetí světové.“ Ukrajinci zasáhli klíčovou ruskou radarovou stanici

25. května 2024  12:55

Ukrajinská armáda zřejmě tento týden zasáhla významnou ruskou radarovou stanici, která je součástí...

Brutální útok nožem v Mannheimu, policista po něm bojuje o život

31. května 2024  13:12,  aktualizováno  18:49

Šest lidí v pátek utrpělo zranění při útoku nožem na náměstí v centru německého Mannheimu, uvedla...

Nemocnému synovi vstříkla do krve vodu. Chtěla jsem, aby to skončilo, řekla

29. května 2024  13:51

Mimořádně nešťastný případ matky samoživitelky a jejího vážně nemocného dítěte řeší Městský soud v...

Česko explodovalo zlatou hokejovou radostí, fanoušci v Praze kolabovali

26. května 2024  11:40,  aktualizováno  23:29

Česko v neděli zažilo hokejový svátek. Fanoušci vyrazili sledovat finále mistrovství světa na...

Muž v Německu střelil svou těhotnou ženu do hlavy. Pátrá po něm i vrtulník

1. června 2024  15:54,  aktualizováno  16:33

Policie v Porúří na západě Německa pátrá po útočníkovi, který dnes dopoledne na dvou místech ve...

Publikace v predátorských časopisech ničí kariéru, varují vědce univerzity

1. června 2024  16:28

Univerzity varují studenty před predátorskými časopisy. Ty zveřejňují články bez ohledu na jejich...

Autobus s dvanácti dětmi vjel na Berounsku na krajnici a převrátil se

1. června 2024  16:19

U Tetína na Berounsku v sobotu odpoledne havaroval autobus s dvanácti dětmi. Při nehodě se...

Podruhé za týden. KLDR do Jižní Koreje opět poslala balóny s odpadky a výkaly

1. června 2024  16:16

Severní Korea poslala přes ostře střeženou hranici do Jižní Koreje další balóny s odpadky a výkaly,...