1/8/2009 SZ Vietnam Son La -> Muong Lay: Projizdka skanzenem

Dnesni den se vazne vyvedl. Jednak spankove, ale jednak celou jizdou ze Son La do Muong Lay, ktera je naprosto fantasticka a hodne tezko se mi ta krase bude popisovat.....

Rano jsem vstaval tak na pul devatou, sbalil jsem se a vyjel sem si pro 2 jogurty k snidani, abych si je snedl u sicky, kde jsem si znovu nechaval spravit roztrhane kapsy u kratasu.

Chtela po me jenom deset tisic dongu, tak jsem ani nesmlouval, protoze vlastne nebylo o co. Nakonec tam byla jeste jedna dira, tak jsem ji nechal dvacku. Se chudinka branila, ze je to asi desne moc a nechtela tuhle megasumu prijmout, tak jsem ji to skoro musel az vnutit. Ona byla stastna no a ja byl rad, ze mi veci nebudou padat na zem:)

Cesta do Muong Lay vedla pres mestecko Tuan Giao, ktere je zhruba v pulce. Hned za Son La byl kousicek jen ujezdeny hliny a spoustu vymolu, jsem si rikal, sakra, jestli to bude takhle celou tobu, to to asi do vecera nestihnu. Za jakoukoliv cenu se musim vyhnout nocni jizde, nic horsiho fakt podle me na motorce neexistuje (az na to nejhorsi).

Nakonec to bylo jen par set metru silnice a pak az do Tuan Giao vedla uplne nadherna nova asfaltka. Tedy asi az na usek zhruba 500m, kde se jeste dodelavala. Za Son La jezdila jeste nejaka auta a dost motorek, ale zhruba v pulce cesty mezi Son La a Tuan Giao provoz naprosto prestal a asi na 40km ceste jsem potkal snad jen 4 motorky a 2 nakladaky. Pritom silnice naprosto super, nova asfaltka jak kdyby tu mel za tyden projizdet Hocimin v rakvi, tak aby se to s nim nedrncalo (no mozna tu pojede to toho Kremlu, smer by jakz takz odpovidal). Tahle cast byla i velmi ridce osidlena, tak nikdo nema moc duvod tu jezdit. Par domecku se tu u silnice najde, ale jejich vyskyt je naprosto minimalni.

Cesta za Son La:

A moje motosamofoto:)

No a po prijezdu do Tuan Giao jsem zjistil, ze silnice dole byla asi pro auta uzavrena kvuli tem 500m a smer Hanoi byl sveden nejakou jinou cestou. Kazdopadne na motorce tento usek sel hrave prejet naprosto bez problemu, autem by to bylo trosku horsi, ale taky by to slo.

Dle LP by Tuan Giao melo mit 96 tisic obyvatel. Nechapu, kam na ty cisla odbornici z LP chodi, protoze podle me nema vic jak 20, a i to je mozna jeste i tak dost dost. V tomhle meste jsem videl jet vseho vsudy asi 4 auta, ostatni vse na moto, no zajimavy zautomobilizovany mesto:) Nasel jsem si restosku, co tam mela byt. Jsem se bal, v jakym zase budu muset jist kumbale, ale nastesti tohle byla regulerni restaurace a jedlo tam prekvapive i dost lidi:) Jidlo uplne super. Hovezi na zelenine se slaninou, lahudkove jarni zavitky, normalni okurkovy salat a jedno pivko me prislo na devet petek. Potkal jsem tam i skupinku asi Vietnamskych motorkaru, ktera jel nevim kam, protoze jsem se s nima nebavil:) No ale apson vim, ze takhle necestuju sam:)

Mel jsem za sebou pulku cesty, kterou jsem ujel za dve hodky (sto km). Po obede v Tuan Giao jsem tedy vyrazil do Muong Lay. Z siroke asfaltky se stala nejednou uplne uzoucka cesticka, kam se veslo tak sotva jedno a pul auta. Cesta vcelku ok, sem tam sice nejaka ta dira, ale rozhodne to nebyl zadny tankodrom jako v Cine. No mozna na auto byl, ono je to vnimani jizdy na motorce a v buse asi trosku odlisnejsi...Ale to ze to nebylo takovy dirovaty je asi dusledek te motomotorizace a nikoliv automobilizace. Na tech dalsich 100 km jsem potkal vsehovsudy jen jedno auto a jeden nakladak, jinak jen spoustu motorek a snad i jedno kolo:)

Kazdopadne tahle cesta fakt byla megazazitkovka. Jednak vyhledy do okoli jsou tu fakt naprosto nadherne, ale hlavne clovek projizdi celych tech devadesat km takovym neporusenym Roznovem. Akorat, ze tenhle skanzen neni dlouhy par set metru a vsechno je tu zivy:). Jsem i ja z toho byl fakt dost prekvapenej, do jaky svetove nadherny diry jsem se to dostal. Tohle prekonalo vsechna moje ocekavani. Vsude okolo jen same drevene domecky na kulech, deti se tu honily na vodnich buvolech, prasata se rochnila u silnice v kaluzich s blatem, no cestovatelska krasa, co vic clovek muze chtit. Dost deti tak do predskolniho veku tu chodilo uplne nahatych, to se mi jeste snad nikde nestalo, haha.

Deti na buvolech (my mavaji, ne ze by se nechtely fotit:))):

Vsechny deti na me pokrikovali helou helou a ja jim na oplatku vietnamsky odpovidal a maval. Nejlepsi byl nejaky klucina, ktery kdyz jsem projizdel, tak zrovna cural. Jakmile me spatril, tak nelenil a otocil se a za neustaleho curani zacal hnedka volat taky hellou hellou a mavat, div ze me nepocural. Zajimavy je, ze vsechny ty deti, prestoze vlastne nemeli absolutne nic, vypadaly stastne a neustale se usmivaly. No zrejme asi nemaji ty problemy jako deti u nas a nemuseji resit, jestli si maji vybrat Nokii nebo Samsung, nebo proc ma Pepicek tricko adidas a oni ne....

Celou cestu z Hanoje jsem se zatim divil, ze jsem jeste nepotkal zadny dalsi motorkare, tak dneska jsem potkal rovnou 4, kteri jeli stejnym smerem. Tak jsme se celou cestu neustale potkavali z duvodu foceni. Jednou jsem zastavil ja a fotil a oni prejeli, jednou oni atp, no sranda. Az me trosku "stvali", ze si to tu nebudu uzivat sam a deti budou volat i na ne:)

Cesta je to tedy spis pro motorku nez pro auto, na nekterych usecich byly zasypy, na jejichz odstraneni se docela zlehka asi i pracovalo:) Vetsina cesty by ale autem projet sla, az na jeden usek, kde bylo nahazeny nejaky kameni. Kazdopadne kdyby nejak intenzivne prselo, tak by to asi slo i dost ztuha na te motorce, protoze nektere useky byla jen ujezdena hlina bez nejakeho tvrdeho podkladu. Tahle hlineka by zrejme v pripade poradneho namoceni zacla asi dost klouzat. Me sice trosku sprchlo, ale asi ani na ten lakmusovy papirek by to nebylo. Tak mam na to pocasi fakt zatim dost kliku:)

Cesta:

Zaver cesty je taky uzasny. Na zhruba desetikilometrovem klesani se zjizdi tak kilak prevyseni. S kazdym ubyvajicim metrem nadmorske vysky je znat jak se teplota zveda a celou cestu je videt krasne do hlubokeho udoli.

Muong Lay:

Taky se mi zda, ze vyuka AJ je ve Vietnamu o trosku vice vpred nez v Cine. Co jsem se stavel na piti, tak nejaky klucik, tak osm let, trosku AJ umel. Tak se mi tam neustale predvadel, jak umi pocitat a co rict. Zpocatku se trosku stydel, ale pak to docela rozjel:)

Dojel jsem tedy do Muong Lay a trosku s obtizemi a pres ptani jsem nasel hotel. Ve meste desnej bordel, na silnici spousta hliny a nejakyho sajratu. Vsude spousta lidi, nakupovani a obchod miluji asi vsichni Asiati.

V Muong Lay (drive mesto Lai Chao) asi pred deseti lety tu byly nejake katastrofalni zaplavy a je to jeste viditelne. Co my ovsem neni jasny, proc i po deseti letech lidi zijou v takovem tom klasickem provizornim uteceneckym tabore, ktery ty byl pro ne zrejme zbudovan. No zrejme se vlada snazi lidi odtud vyhnat, protoze tu pry chteji postavit jednu z nejvetsich vodnich prehrad v JZ Asii.

Hotel ok, ale moc drahy, 180K VND:(. Niz jit recepcni nechtel, ach jo. No ale vzal jsem to, protoze pak uz tu siroko daleko nic neni (pominu-li nejaky hotylek bordylek dle LP). Na hotelu jsem se dokonce potkal s dvema Italama, vcelku pohodari. Jsem to moc nepochopil, ale ten jeden uz takhle snad cestuje deset let. Na Vietnam maji vycleneno 5 mesicu, to musi fakt projet kazdou vietnamskou diru:) Jsme pokecali a ja dal k dobru moji soucasnou historku se ZTP, no jsme se fakt tomu dost nasmali. My dali par rad jak na Vietnamky, tak uvidime:)))

No a jinak moje Hondicka zatim slape skvele, zadny pb a i tech par brodu (jeden dokonce tak 20 cm), co na ceste bylo, krasne zvladla. Ji za to musim pochvalit:) Sice jsem chtel puvodne neco jineho (ten rym se sem ale asi nehodi), ale Hondicka taky dobra, zatim verna a spolehliva:)

Co se tyce toho mesta Muong Lay, tak je to takove zmatenel. V mem LP je to vedene jeste jako Lai Chau, ale v nejnovejsim od Talianu uz je to jako ten Muong Lay Jsou to takova skatulata hybejte se, protoze pry Lai Chau se presunulo vice na sever a vzniklo tam z jineho mesta. Muong Lay bylo puvodne jine mesto a tedka snad existuje 2x, no fakt bordel v tom maji. Meli by prestat pestovat a uzivat to opium, takovehle napady, kdo se v tom pak ma vyznat. V podstate je to asi jako kdyby se Budejovice presunuly do Pribrami a z Budejovic se stal Krumlov a z Krumlova by zustal Krumlov.

Jeste jsem si na neco vzpomnel z Hanoje, co jsem si chtle poznamenet a co me docela pobavilo. Jsem si potreboval vybrat vic penez, protoze jsem nevedel, jak to bude s bankomatama (jsou uz v kazdym vetsim meste). Nejvic se da ve Vietnamu vybrat 2 mega. Chtel jsem 4, tak jsem to musel provadet 2x. To by jeste nebylo tak spatny, ale celo tu sumu jsem tam musel rucu zadat. To by taky nebylo tak spatny, akorat ze u kazdyho zmacknuti bankomat lehce probijel. Uf tech nul tam bylo....:)

A jeste par fotek:

Klucina s AJ:

Autor: Jan Kubanek | sobota 5.9.2009 17:57 | karma článku: 14,69 | přečteno: 1071x

21-23/12/2009 UK: 1 den v Londyne a nakonec autobusem domu

Po nekonecnem letu a nekonecne dlouhe noci konecne dosedame vcelku na cas na Heathrow. Internet a letenka ukazovaly dosed na terminal cislo 1, ale nakonec se nas pilot rozhodl dosednout na T3:( Venku uz mrzne az prasti, i do Londyna dorazila kruta zima:)

31.12.2009 v 14:20 | Karma: 20,78 | Přečteno: 2562x | Diskuse| Cestování

18-20/12/2009 Australie: Posledni 3 dny v Sydney

18/12/2009 Australska pohoda Noc v nasi saunicce docela dost zla, mam dojem, ze jsem ani oka nezamhouril. No to vlastne ano, ale opravdu jsem toho moc nanaspal. Takze nastava presun na jiz vyzkouseny YHA Railway Square. Abych si byl jisty, ze nebudu provozovat indiani beh v plne polni po hostelech v Sydney, jdu radeji do YHA railway nejdrive bez batohu. Mam kliku a maji volno, nebo spis ani ne, protoze to vypada, ze se v poslednich dnech hodne cestovatelu stahlo ze Sydney na Vanoce domu. Rikal to i Afganec a i v YHA RS to nevypada opravdu zrovna precpane.

30.12.2009 v 9:59 | Karma: 16,87 | Přečteno: 1685x | Diskuse| Cestování

16-17/12/2009 Australie: Melbourne -> Sydney

16/12/2009 Ctyricitka v Melbourne Rano musim oproti ostatnim vstavat docela brzy, protoze vozidlo by melo stat uz pred devatou na parkovisti autopujcovny. Po trosku okruzni jizde po Melbourne nachazim moji slavnou Sydney road v Sydney a dojizdim do pujcovny. Cekal jsem, ze cesta pres Ocean road bude tak maximalne 600km, ale nakonec nam displej ukazuje lehce pres 900, vcelku dost. Chlapek v pujcovne auto tak lehce obejde, s vysledkem "all right", ten lehky bordylek a trosku pisku uvnitr je zrejme standardni znecisteni a ja muzu odjet tramvaji z5 k Vincentovi.

29.12.2009 v 11:37 | Karma: 17,80 | Přečteno: 1626x | Diskuse| Cestování

14-15/12/2009 Australie: On the (Ocean) Road I

14/12/2009 On the (Ocean) Road I: Auto mam domluveny na devatou, takze tak nejak primerene vstavam. Vzhledem k tomu, ze zamluvit auto bylo o 50AUD levnejsi mimo centrum Melbourne, tak frcim tramvaji nekam na sever mesta. Na zastavce se ptam typose, jestli jedu dobre, on rika ze jo, ale ze budu muset trosku popojit...

28.12.2009 v 9:55 | Karma: 15,90 | Přečteno: 1786x | Diskuse| Cestování

13/12/2009 Australie: v Melbourne II

Rano se moc nesnazim a tak vstavam docela pozde, preci jenom dve po sobe tak nejak nevyspale noci se na me podepsaly. Rano zacina obedem v nejakym cinskym bistru na Swanston street. Nejak se mi nechce nic moc delat, ale nakonec trosku prolitnu centrum a obchody v Melbourne, hlavne za ucelem se schovat pred dnesnim vedrem.

27.12.2009 v 8:21 | Karma: 17,31 | Přečteno: 1483x | Diskuse| Cestování

Novotný je na vyhazov z ODS. Výroky o Slováčkové překročil hranici, řekl Benda

12. května 2024  12:11

Starosta Řeporyjí Pavel Novotný překročil hranice, které by se překračovat neměly, kritizoval v...

Máš jiný názor? Tak tohle je výsledek. Kaliňák o zákulisí atentátu na Fica

18. května 2024

Premium Je jedním z nejbližších lidí premiéra Roberta Fica ve straně Smer-SD. Byl ve všech Ficových vládách...

Se samopalníky šli svrhnout komunisty. Proč největší Prokešův puč nevyšel

Premium Před 75 lety, v polovině května 1949, se měl odehrát vůbec nejvážnější ozbrojený pokus o svržení...

Hlavně díky manželce. Britský premiér Sunak je se svou ženou bohatší než král

17. května 2024  22:12

Britský premiér Rishi Sunak a jeho manželka Akshata Murtyová v loňském roce, kdy byl Sunak celou...

Vlak na Děčínsku usmrtil člověka, provoz na trati do Ústí nad Labem byl přerušen

17. května 2024  18:10,  aktualizováno  21:32

Vlak u Dobkovic na Děčínsku v pátek vpodvečer srazil člověka. Na místě podlehl svým zraněním, řekl...

Vyhrajte balíček z řady sebamed Anti-Redness

Minulý týden jste soutěžili se sebamedem o kosmetiku pro nejmenší. Tento týden si pojďte zahrát o péči pro vás, a to konkrétně o řadu Anti-Redness,...