Dopravní stavby - Stavba metra trasy D v Praze
Dnes je konec února 2022 a to, co by mělo snad již v prvním pololetí 2022 čekat Prahu, je zahájení stavby metra D v úseku Náměstí Míru – depo Písnice (to je úsek, na který je právoplatně vydáno Územní rozhodnutí). Zatím se zřejmě začne úsekem Pankrác (PN) – Olbrachtova (OL). K minulosti se ještě vrátím, ale před cca 4 roky nikdo nevěděl co dál. Znalci podzemí, investor, projektanti, všichni věděli, že vybudovat podzemní dílo v oblasti Pankrác nebude vůbec žádná sranda. Stavební povolení ještě nebylo. Výsledky z vrtných měření k optimismu nespěly. Byl zadán projektantovi úkol, aby připravil návrh průzkumných děl v dané oblasti, který by lépe lokalizoval zastižené zeminy, rozhraní jednotlivých zemin, jejich soudržnost. Současně byly navrhnuty vrty po směru budoucích děl i do stran, smykové zkoušky hornin. Jedním z nejdůležitějších částí průzkumu bylo zjistit, jak danou horninu zpevnit, jaké injektážní materiály použít, v jaké množství. Nahoře jedné provozované trase C metra, pod ní jsou ještě dvě podlaží tunelů. To, že se toto povedlo, že z toho vznikl materiál „Inženýrsko geologický průzkum“ oblasti od našich předních geologů, to že má projektant podkladový materiál pro další dopracování projektové dokumentace je obrovský úspěch. Je zde zhotovitel, ten to bude stavět, z toho bude a musí čerpat. Dva roky už se na Pankráci kope, ale věřme tomu, že ne zbytečně.
Trochu politiky
Neskutečné utrpení Ukrajiny, velká pomoc ze všech stran. To je dnešní Ukrajina, všechny státy.
Teď se vrátím ke Covidu, ale jen k jeho malé části. Mám blízkého příbuzného, který je vyučen kuchařem a už to dělá 25 let. Dělal v hotelech šéfkuchaře, ale vždy v Praze. V době, kdy byly restaurace zavřené, snažil se dělat všechno, aby zabezpečil rodinu. Jenže nyní je otevřeno a nejsou hosté, nejsou cizinci, kteří byli schopni restaurace obsadit. Víme, jak byli placeni kuchaři a číšníci dříve i teď. Minimální zda, nebo ještě nižší smlouva a zbytek se dorovnává z výsledku – přebytku hospodaření, ovšem ten musí být.
Nyní je situace jiná. Majitelé hospod a restaurací se snažili získat z různých dotačních programů peníze na záchranu. Bohužel ne ve všech podnicích šly peníze zaměstnancům. Zůstaly u majitelů. Slova mnoha majitelů: „Tento měsíc peníze nebudou“, nebo „uvidíme za 14 dní“. Z toho se špatně žije. I dnes vidíme v podnicích pár lidí na jídlo, pár lidí na pivo. Podniky nepřilákaly tolik nových hostů. Nikoho nenabádám k tomu, aby vzali podniky útokem, většina lidí je ráda, že vystačí s tím, co má.
Všichni mají problémy, ale mě vadí to, že rozdělování peněz ze státu zůstává především u majitelů, převážně středních a menších podniků. Zaměstnanec se musí postarat o sebe. Ale není kam jít, kam změnit místo. Všichni jsou na tom stejně.
Josef Kutil
Dopravní stavby – metro I.D – práce před zahájením stavby (II)
![](https://1gr.cz/fotky/blogy/22/03/55594/w230/Bf774530.png)
Pracemi před zahájením stavby metra I.D jsem se zabýval již v minulém blogu. Byly to hlavně pasportizace a příprava monitoringu. Dnes bych se chtěl zaměřit na stavbu.
Josef Kutil
Dopravní stavby – metro I.D, práce před zahájením stavby
![](https://1gr.cz/fotky/blogy/22/03/55594/w230/Bf774530.png)
Před každým zahájením, zvláště tak velké dopravní stavby, je nutné provést (mimo zajištění úředních povolení) řadu odborných činností. Myslím teď to skutečné zahájení stavby, ne to slavnostní.
Josef Kutil
Dopravní stavby – metro IV. B Českomoravská – Černý most
![](https://1gr.cz/fotky/blogy/22/03/55594/w230/Bf774530.png)
Výstavba tohoto úseku metra začala v roce 1989 a potýkala se po celou dobu s finančními problémy a byla uváděna do provozu postupně.
Josef Kutil
Dopravní stavby - obklady za stanicí metra Smíchovské nádraží
![](https://1gr.cz/fotky/blogy/22/03/55594/w230/Bf774530.png)
V roce 1985 se otevírala trasa metra I.B a architektura stanic byla tomuto přizpůsobena. Tím nejhorším byla stanice Moskevská, dnes Anděl. Stanice Smíchovské nádraží byla vyjímkou.
Josef Kutil
Dopravní stavby – povodně v metru 2002 (2. část)
![](https://1gr.cz/fotky/blogy/22/03/55594/w230/Bf774530.png)
Jak se obnovovaly zatopené stanice metra po povodních v srpnu 2002 a zásadní problémy s tím spojené.
Další články autora |
Čechy zasáhly extrémní bouřky, padaly obří kroupy. Hasiči měli stovky výjezdů
Přes Česko prošly velmi extrémní bouřky s nárazy větru kolem 90 kilometrů za hodinu a krupobití....
Češi vjeli do vojenské zóny, fotili se u tanku. Dítě pak usmrtil nalezený granát
Chorvatská policie propustila Čecha vyšetřovaného kvůli výbuchu u města Obrovac, při němž zemřelo...
Komentátor Schmarcz se v televizi pohádal se Šlachtou, pak zmizel ze studia
„Já jsem se zastal kluků policistů a vy do toho taháte politiku,“ začal křičet komentátor Martin...
Ruská jaderná ponorka plula u pobřeží Floridy. Fotky ukazují její poškození
Ruská flotila, která navštívila Havanu, se rozdělila. Část pluje od Kuby směrem k Venezuele,...
Východem Česka prošly silné bouřky a krupobití. Padající strom zabil člověka
Velmi silné bouřky, které ve středu večer zasáhly Moravu a Slezsko, mají jednu oběť. V Českém...
Muž přišel kvůli polibku skoro o nos. Útočník ho sekl samurajským mečem
Americká policie zadržela jednoho muže kvůli neobvyklému útoku. Šestatřicetiletý Peter Michael...
Vláda navrhuje zvýšení měsíčního poplatku České televizi na 150 korun
Vláda schválila návrh na zvýšení měsíčních poplatků veřejnoprávním médiím. Zatímco u České televize...
GLOSA: Tektonické desky politiky v pohybu. Ale kdo riskne koalice stran?
Premium Co je moc, to je moc, celá koza v polívce, to je o nemoc. To říkávaly naše babičky, když něco fakt...
V kolumbijském Medellínu spadla kabina lanovky. Jeden člověk zemřel
Při pádu lanovky ve druhém největším kolumbijském městě Medellín zemřel ve středu nejméně jeden...
- Počet článků 16
- Celková karma 0
- Průměrná čtenost 204x