Dopravní stavby – povodně v metru 2002 (2. část)

Jak se obnovovaly zatopené stanice metra po povodních v srpnu 2002 a zásadní problémy s tím spojené.

Jak jsem psal na závěr 1. části, hlavní otázka byla energetická zařízení v zatopených stanicích. Nevěděli jsme, zda bude možné zařízení znovu oživit. V rámci technologických dodávek se začaly zkoumat možnosti potencionálních dodávek obrovského množství kabelů a dalších technologií.

Jako první bylo třeba předjednat dodávky dezinfekčních prostředků a vysoušecích zařízení. Pracovníci DP a dalších firem, o kterých se předpokládalo, že budou muset chodit do zaplavených stanic a tunelů, chodili na očkování.

Zapomněl jsem také na dvě utopené soupravy ve stanici metra Florenc na trase B. Musíme si uvědomit, že začít chodit do stanic a vestibulů metra po vyčerpání vody znamenalo všude chodit pěšky i po eskalátorech a s baterkami. Všude byl smrad, špína, mazlavé blátíčko a odtržené kusy materiálů z obkladů metra.

Proudy vody omývaly schodiště, vestibuly, eskalátorové tunely, i když dole ještě byla voda. Ve stanicích i eskalátorových tunelech byl ve většině nasákavý obkladový či podhledový materiál a nad tím ještě další akustické silně nasákavé polštáře. Vše muselo pryč, ven z metra, nebo umýt a dezinfikovat až na ostění stanic a tunelů.

To byl začátek toho, co teprve začalo, tj. obnova metra. Musím říci, že DP Praha organizoval v té době skvěle dopravu podzemní i nadzemní a oceňuji roli bývalého GŘ DP Praha In memoriam Milana Houfka.

 

Trochu o politice

Je po volbách. Asi to v Praze zatím nic nevyřešilo, ale uvidíme co vznikne po jednáních. Jen jedno. Volby úplně zastínily v posledních dnech celostátní problémy ohledně energií a sociálního řešení dopadů. Zastínily i to že, máme předsednictví  EU. Asi je lepší to nechat na příště, jednání probíhají a nevím jak  dopadnou.

Autor: Josef Kutil | pondělí 26.9.2022 9:07 | karma článku: 7,25 | přečteno: 134x

Nominujte autora do ankety Bloger roku

Další články autora

Josef Kutil

Dopravní stavby – metro I.D – práce před zahájením stavby (II)

Pracemi před zahájením stavby metra I.D jsem se zabýval již v minulém blogu. Byly to hlavně pasportizace a příprava monitoringu. Dnes bych se chtěl zaměřit na stavbu.

22.11.2022 v 11:25 | Karma: 5,84 | Přečteno: 149x | Diskuse | Cestování

Josef Kutil

Dopravní stavby – metro I.D, práce před zahájením stavby

Před každým zahájením, zvláště tak velké dopravní stavby, je nutné provést (mimo zajištění úředních povolení) řadu odborných činností. Myslím teď to skutečné zahájení stavby, ne to slavnostní.

17.11.2022 v 22:57 | Karma: 4,77 | Přečteno: 158x | Diskuse | Politika

Josef Kutil

Dopravní stavby – metro IV. B Českomoravská – Černý most

Výstavba tohoto úseku metra začala v roce 1989 a potýkala se po celou dobu s finančními problémy a byla uváděna do provozu postupně.

26.10.2022 v 8:38 | Karma: 10,39 | Přečteno: 179x | Diskuse | Politika

Josef Kutil

Dopravní stavby - obklady za stanicí metra Smíchovské nádraží

V roce 1985 se otevírala trasa metra I.B a architektura stanic byla tomuto přizpůsobena. Tím nejhorším byla stanice Moskevská, dnes Anděl. Stanice Smíchovské nádraží byla vyjímkou.

4.10.2022 v 8:38 | Karma: 9,62 | Přečteno: 306x | Diskuse | Politika

Josef Kutil

Dopravní stavby - povodně v metru 2002 (1. část)

Silné deště a následné povodně na velkém území Čech způsobily v srpnu 2002 též zatopení 19 stanic metra. Jak se dávalo metro dohromady byla jedna z nejrychlejších staveb v Praze.

19.9.2022 v 9:27 | Karma: 8,01 | Přečteno: 176x | Diskuse | Společnost

Nejčtenější

Novým papežem se stal americký kardinál Prevost, přijal jméno Lev XIV.

8. května 2025  18:45,  aktualizováno  19:54

Sledujeme online Novým papežem se stal americký kardinál Robert Francis Prevost, oznámil z baziliky sv. Petra...

Zemřel Jiří Bartoška, charizmatický herec a prezident karlovarského festivalu

8. května 2025  13:53

Ve věku 78 let zemřel Jiří Bartoška. Byl dlouholetým prezidentem Mezinárodního filmového festivalu...

Nový poplatek za televizi a rozhlas: kdy se platí poprvé zvýšený a komu vznikne dluh

5. května 2025  14:53

Od 1. května se zvýšil poplatek za televizi a rozhlas. Pro Českou televizi o 15 korun na 150 korun...

Nekontrolovaně k Zemi padající sovětská sonda se zřítila do Indického oceánu

9. května 2025  18:35,  aktualizováno  10.5 13:09

Sovětská sonda Kosmos 482 ze 70. let minulého století se rozpadla v sobotu ráno kolem osmé hodiny...

Rusy rozzuřil hořící Kreml na ponožkách českého zmocněnce. Darebák, zní z Moskvy

9. května 2025  12:08

Řádnou vlnu emocí v Rusku vzbudil český vládní zmocněnec pro rekonstrukci Ukrajiny Tomáš Kopečný....

Krmit zrána musejí už i šéfové farem. Pracovat v zemědělství se lidé nehrnou

13. května 2025

Premium V českém zemědělství stále chybí kolem 5 000 lidí, situace se pomalu zhoršuje, říká v rozhovoru...

Turecký zlom. Co znamená složení zbraní kurdských povstalců pro Erdogana a Západ

13. května 2025

Premium Historická dohoda končí letitou válku, která si vyžádala desítky tisíc životů. Rozhodnutí turecké...

Chybějí tisíce policistů, nedostatek trvá už deset let. Další hrozí, že odejdou

13. května 2025

Premium Jsou to jednoduchá čísla: na začátku roku 2015 sloužilo u policie 39 497 policistů, o pět let...

Bulharsko je blíž na cestě k euru. Obyvatelé se bojí zdražování

13. května 2025

Bulharsko se připravuje na přijetí eura, kterým by se v nejchudší zemi Evropské unie mělo začít...

  • Počet článků 16
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 210x
Jmenuji se Josef Kutil a jsem ročník 1960. Absolvoval jsem stavební fakultu ČVUT. Víc jak deset let jsem strávil v Inženýringu dopravních staveb a.s. na přípravě a realizace velkých, převážně dopravních staveb v Praze. Na výstavbě metra pracuji dál a snažíme se zahájit stavbu metra D v Praze.

Seznam rubrik

Nastavte si velikost písma, podle vašich preferencí.