Dopravní stavby – metro I.D – práce před zahájením stavby (II)
Na jaře 2021 se stavba metra po peripetiích a ÚHOSu dostala k podepsání smlouvy se zhotovitelem stavebních prací. V tomto případě se sdružením 5 firem, z toho 3 hlavních. Už to samo vyvolalo trochu napětí před zahájením stavby, neboť firmy bojovaly o rozdělení podílů, vzájemné spolupráci, odpovědnosti, hlavních slovech v dílčích úkonech a dalších. To si museli zhotovitelé vyřešit sami.
Před vlastním předáním stavenišť a zahájením prací musela proběhnout řada činností ze strany investora (DP hlavního města Prahy), jeho dodavatele (Inženýring dopravních staveb) a autorského dozoru projektanta. Přeci jen se jedná o dopady do obrovského zastavěného území Pankrácké oblasti Prahy 4. Nutno říci, že díky tomu, že DP Praha prováděl poslední 2 roky inženýrsko-geologický průzkum, byla příprava předání trochu ulehčena jak DP, tak zhotovitelům. Bylo již provedeno hodně záborů stavenišť, zařízení stavenišť, přípojek sítí, projednáno hodně podmínek orgánů. Tady DP Praha urychlil vlastní stavbu minimálně o rok. Když jsme začínali úplně na začátku, byla situace složitější.
Zhotovitelé byly zasvěceni do nabídky, ale do podpisu smlouvy uběhly cca 2 roky. Vlivem i technologických změn, dohod s majiteli objektů, pasportu objektů i ne úplně dokončených projekčních řešení, došlo k úpravám. Navíc bylo nutné zapracovat výsledky inženýrsko-geologického průzkumu. Nositelem dopracování realizační dokumentace je zhotovitel a ten musel projektovat hned.
Investor musel zajistit základní vytyčovací geodetickou síť, tj. řadu pevných geodetických bodů, na které se zhotovitel napojuje. Obstaravatel zajistil vytyčení jednotlivých stavenišť pro předání zhotoviteli. Stejně tak bylo nutné ve spolupráci se správci sítí vytyčit vedení všech sítí, kanálů. Rozsah stavenišť oproti průzkumu se zvětšil. Bylo nutné projednat znovu vjezdy a výjezdy ze stavenišť, dopravní opatření. Nikdo nemohl vydat dopravní patření, když nevěděl od kdy. Nyní se teprve vědělo, od kdy se co bude dělat.
Upravil se HMG a z něj vyšly termíny záborů.
Investor se zhotovitelem museli navštívit majitele objektů, kterých se stavba dotkne, oznámit jim termíny, projednat jejich podmínky. To jsou obrovské objekty – ARKÁDY, GEMINI, ale i jednotlivé malé domy.
Bylo potřeba informovat i širokou veřejnost. Na tom pracovalo hlavně PR DP Praha a Hlavního města Prahy. PR si také dělají jednotliví politici sami. Cílem bylo, aby lidé věděli, že se jich to dotkne, ale že tady bude také výsledek a dobrý.
Nedá se to v krátkosti napsat, není to manuál někde vyčtený, jsou to jen zkušenosti a skutečnost.
Trochu z politiky
Začalo MS ve fotbale v Kataru. Hodně se píše o Christianu Ronaldovi. Já jsem příznivcem Messiho, ale to je věc názoru. Pro mne byl a asi pořád je Ch. Ronaldo vynikající hráč. Ale jako osoba nebo osobnost vystupující a komunikující s veřejností (a zřejmě i v kabině), je to pro mne osoba nepříjemná, ješitná a málo přijatelná. Nyní čtu články o jeho ublíženosti a neumění se vyrovnat s tím, že není nejlepší, není jediný a nenahraditelný. Spíše to vypadá na to, kam ho po MS usadit.
A přesně čtu-li články o neumění prohrávat, nevím, na koho mám myslet. Je to o fotbale, nebo o pražské politice. Přesně to se dá říct o panu Hřibovi. Neříkám již primátorovi Hřibovi, protože si to nezaslouží.
Jednu věc mají diametrálně odlišnou. Ronaldo byl, stále je pan Někdo a bude se na něj a jeho dráhu vzpomínat, protože toho mnoho dokázal (i když ho nemám rád). Pan Hřib se pouze snaží být pan Někdo, ale pro mne bude jen pan Nikdo. Pan Nikdo, který prakticky nic nedokázal a myslím si, že si za pár let na něj nikdo nevzpomene. Snad si někdo vzpomene na jeho ješitnost.
Za poslední týdny, i kdyby třeba byl znovu primátorem, to bude jen člověk, který zklamal.
Josef Kutil
Dopravní stavby – metro I.D, práce před zahájením stavby
Před každým zahájením, zvláště tak velké dopravní stavby, je nutné provést (mimo zajištění úředních povolení) řadu odborných činností. Myslím teď to skutečné zahájení stavby, ne to slavnostní.
Josef Kutil
Dopravní stavby – metro IV. B Českomoravská – Černý most
Výstavba tohoto úseku metra začala v roce 1989 a potýkala se po celou dobu s finančními problémy a byla uváděna do provozu postupně.
Josef Kutil
Dopravní stavby - obklady za stanicí metra Smíchovské nádraží
V roce 1985 se otevírala trasa metra I.B a architektura stanic byla tomuto přizpůsobena. Tím nejhorším byla stanice Moskevská, dnes Anděl. Stanice Smíchovské nádraží byla vyjímkou.
Josef Kutil
Dopravní stavby – povodně v metru 2002 (2. část)
Jak se obnovovaly zatopené stanice metra po povodních v srpnu 2002 a zásadní problémy s tím spojené.
Josef Kutil
Dopravní stavby - povodně v metru 2002 (1. část)
Silné deště a následné povodně na velkém území Čech způsobily v srpnu 2002 též zatopení 19 stanic metra. Jak se dávalo metro dohromady byla jedna z nejrychlejších staveb v Praze.
Další články autora |
Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici
Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...
Podvod století za 2,4 miliardy. Ortinskému hrozí osm let a peněžitý trest 25 milionů
Luxusní auta, zlaté cihly, diamanty a drahé nemovitosti. To vše si kupoval osmadvacetiletý Jakub...
Zemřel bývalý místopředseda ODS Miroslav Macek. Bylo mu 79 let
Ve věku 79 let zemřel bývalý místopředseda ODS a federální vlády Miroslav Macek, bylo mu 79 let. O...
Rusové hlásí průlom fronty. Ukrajinská minela jim přihrála klíčové město
Premium Jako „den průlomů“ oslavují ruští vojenští blogeři pondělní události na doněcké frontě, kde se...
To nemyslíte vážně! Soudce ostře zpražil bývalého vrchního žalobce
Emotivní závěr měl úterní jednací den v kauze údajného „podvodu století“, v němž měly přijít tisíce...
Politolog: Dělníci opustili levici a míří k populistické tyranii většiny
Vysíláme Letošní evropské volby by mohly překreslit politickou mapu starého kontinentu. Posilují totiž...
Zřícená dálnice v jižní Číně má již 48 obětí, další pátrání komplikuje počasí
Nejméně 48 lidí zemřelo v hornaté oblasti na jihu Číny, kde se ve středu po silných deštích zřítila...
Hasiči celou noc zasahovali v pralese Mionší, vodu nosili na zádech
Beskydský prales Mionší v noci zachvátil požár. Hasiči celou noc zasahovali v jeho nejvyšším...
Volby by jasně vyhrálo ANO, mimo Sněmovnu by zůstaly TOP 09 a KDU-ČSL
Sněmovní volby by v dubnu vyhrálo ANO s 32,5 procenta, ODS by měla 13 procent, SPD a Piráti shodně...
Chcete, aby vaše děti měli v dospělosti bohatství? Přečtěte si, jak na to!
Správné finanční návyky a dovednosti vznikají právě v dětství. Mnoho dětí je přijímá přirozeně od svých rodičů, kteří jsou pro děti velkým vzorem....
- Počet článků 16
- Celková karma 0
- Průměrná čtenost 201x