Dopravní stavby - Stanice metra Hůrka
Dnes, když se podíváte na stanici metra Hůrka, je to podle mě úžasná stanice uprostřed městské části P13. Celou dobu výstavby trasy byl problém s financováním metra. Peníze před revolucí 1989 ji pouze rozestavěly a pak nebylo z čeho dostavit. Stát dotace pozastavil, město nemělo. Tak šla stavba s unikátním ocelovým mostem mezi stanicemi Hůrka a Lužiny do provozu s cestujícími až v roce 1995.
Cca 3 roky před otevřením jsme s dodavateli připravili „Den otevřených dveří“. Lidé mohli projít mostem po lávkách a prohlédnout si obě stanice. Lidí přišlo obrovské množství. Asi 1 hodinu před začátkem celé akce jsme čekali na nástupišti stanice Hůrka na primátora hl.m.Prahy, aby prošel trasu jako první. Bylo nás asi 25 v oblecích, kravatách, připraveni na oficiální zahájení. Pak přišel pán, v lehce sepraných džínách a vytahaném svetru. Byl to primátor Milan Kondr. Generální ředitelé koukali. Kromě šuškandy nikdo neřekl ani slovo. Možná bylo brzy po revoluci 1989, ale je-li někdo zvolen a nosí kříž primátora, měl by mít, když ne úctu k dodavatelům, tak sebeúctu sám k sobě. Nepatřil tam.
A pak jsou taková „fópá“, kdy lidé mění názory, ale určitě si to nepamatují.
Na povrchu tehdy budoucí stanice metra Hůrka se konala cca 2 roky před otevřením sešlost s premiérem Václavem Klausem. Je tam krásný rozhled na Jihozápadní město, které bylo v plenkách, stejně tak okolí stanice bylo částečně rozestavěné. Nepíšu si, co pan premiér řekl, ale každopádně tam byla slova jako metro do polí – proč, toto nebudeme ze státního rozpočtu platit, měli jako stavět jinde. Za dva roky se díky městu tato část metra otevírala a trasu otevíral pan premiér Klaus. Jihozápadní město neskutečně vyrostlo, okolí stanice Hůrka bylo částečně dostavěno. Pan premiér uznale kýval hlavou, že je rád, že se to postavilo, že to obslouží obrovské množství lidí a je rád, že tomu stát pomohl. Jak vidíte, názory může měnit i premiér, když se to hodí.
Trochu politiky
Pokud se nechci zabývat pouze bolestivou Ukrajinou, něco mi chybí. Dříve jsem si mohl myslet, že se vláda (nikdy ne každý z vlády) zabývá covidem, dnes určitě Ukrajinou. Měl jsem i různé názory na chod vlády. Věřím, že široká PR oddělení každého ministerstva mi tyto názory krásně vysvětlí, ale červíček zůstane v mé hlavě. Mimo regionální noviny se v těch nejčtenějších objeví mimo sportu a Ukrajiny půl až 1 stránka zpráv o Česku.
Můžete mi argumentovat, že na Ukrajině jde i o nás atd. a určitě máte pravdu ve všem. Snad mají ministři takovou kapacitu, aby se trochu věnovali i česku, nebo asi někteří nemají.
Josef Kutil
Dopravní stavby – metro I.D – práce před zahájením stavby (II)
![](https://1gr.cz/fotky/blogy/22/03/55594/w230/Bf774530.png)
Pracemi před zahájením stavby metra I.D jsem se zabýval již v minulém blogu. Byly to hlavně pasportizace a příprava monitoringu. Dnes bych se chtěl zaměřit na stavbu.
Josef Kutil
Dopravní stavby – metro I.D, práce před zahájením stavby
![](https://1gr.cz/fotky/blogy/22/03/55594/w230/Bf774530.png)
Před každým zahájením, zvláště tak velké dopravní stavby, je nutné provést (mimo zajištění úředních povolení) řadu odborných činností. Myslím teď to skutečné zahájení stavby, ne to slavnostní.
Josef Kutil
Dopravní stavby – metro IV. B Českomoravská – Černý most
![](https://1gr.cz/fotky/blogy/22/03/55594/w230/Bf774530.png)
Výstavba tohoto úseku metra začala v roce 1989 a potýkala se po celou dobu s finančními problémy a byla uváděna do provozu postupně.
Josef Kutil
Dopravní stavby - obklady za stanicí metra Smíchovské nádraží
![](https://1gr.cz/fotky/blogy/22/03/55594/w230/Bf774530.png)
V roce 1985 se otevírala trasa metra I.B a architektura stanic byla tomuto přizpůsobena. Tím nejhorším byla stanice Moskevská, dnes Anděl. Stanice Smíchovské nádraží byla vyjímkou.
Josef Kutil
Dopravní stavby – povodně v metru 2002 (2. část)
![](https://1gr.cz/fotky/blogy/22/03/55594/w230/Bf774530.png)
Jak se obnovovaly zatopené stanice metra po povodních v srpnu 2002 a zásadní problémy s tím spojené.
Další články autora |
Čechy zasáhly extrémní bouřky, padaly obří kroupy. Hasiči měli stovky výjezdů
Přes Česko prošly velmi extrémní bouřky s nárazy větru kolem 90 kilometrů za hodinu a krupobití....
Češi vjeli do vojenské zóny, fotili se u tanku. Dítě pak usmrtil nalezený granát
Chorvatská policie propustila Čecha vyšetřovaného kvůli výbuchu u města Obrovac, při němž zemřelo...
Komentátor Schmarcz se v televizi pohádal se Šlachtou, pak zmizel ze studia
„Já jsem se zastal kluků policistů a vy do toho taháte politiku,“ začal křičet komentátor Martin...
Ruská jaderná ponorka plula u pobřeží Floridy. Fotky ukazují její poškození
Ruská flotila, která navštívila Havanu, se rozdělila. Část pluje od Kuby směrem k Venezuele,...
Východem Česka prošly silné bouřky a krupobití. Padající strom zabil člověka
Velmi silné bouřky, které ve středu večer zasáhly Moravu a Slezsko, mají jednu oběť. V Českém...
Muž přišel kvůli polibku skoro o nos. Útočník ho sekl samurajským mečem
Americká policie zadržela jednoho muže kvůli neobvyklému útoku. Šestatřicetiletý Peter Michael...
Vláda navrhuje zvýšení měsíčního poplatku České televizi na 150 korun
Vláda schválila návrh na zvýšení měsíčních poplatků veřejnoprávním médiím. Zatímco u České televize...
GLOSA: Tektonické desky politiky v pohybu. Ale kdo riskne koalice stran?
Premium Co je moc, to je moc, celá koza v polívce, to je o nemoc. To říkávaly naše babičky, když něco fakt...
V kolumbijském Medellínu spadla kabina lanovky. Jeden člověk zemřel
Při pádu lanovky ve druhém největším kolumbijském městě Medellín zemřel ve středu nejméně jeden...
- Počet článků 16
- Celková karma 0
- Průměrná čtenost 204x