Dopravní stavby - Stanice metra Hůrka
Dnes, když se podíváte na stanici metra Hůrka, je to podle mě úžasná stanice uprostřed městské části P13. Celou dobu výstavby trasy byl problém s financováním metra. Peníze před revolucí 1989 ji pouze rozestavěly a pak nebylo z čeho dostavit. Stát dotace pozastavil, město nemělo. Tak šla stavba s unikátním ocelovým mostem mezi stanicemi Hůrka a Lužiny do provozu s cestujícími až v roce 1995.
Cca 3 roky před otevřením jsme s dodavateli připravili „Den otevřených dveří“. Lidé mohli projít mostem po lávkách a prohlédnout si obě stanice. Lidí přišlo obrovské množství. Asi 1 hodinu před začátkem celé akce jsme čekali na nástupišti stanice Hůrka na primátora hl.m.Prahy, aby prošel trasu jako první. Bylo nás asi 25 v oblecích, kravatách, připraveni na oficiální zahájení. Pak přišel pán, v lehce sepraných džínách a vytahaném svetru. Byl to primátor Milan Kondr. Generální ředitelé koukali. Kromě šuškandy nikdo neřekl ani slovo. Možná bylo brzy po revoluci 1989, ale je-li někdo zvolen a nosí kříž primátora, měl by mít, když ne úctu k dodavatelům, tak sebeúctu sám k sobě. Nepatřil tam.
A pak jsou taková „fópá“, kdy lidé mění názory, ale určitě si to nepamatují.
Na povrchu tehdy budoucí stanice metra Hůrka se konala cca 2 roky před otevřením sešlost s premiérem Václavem Klausem. Je tam krásný rozhled na Jihozápadní město, které bylo v plenkách, stejně tak okolí stanice bylo částečně rozestavěné. Nepíšu si, co pan premiér řekl, ale každopádně tam byla slova jako metro do polí – proč, toto nebudeme ze státního rozpočtu platit, měli jako stavět jinde. Za dva roky se díky městu tato část metra otevírala a trasu otevíral pan premiér Klaus. Jihozápadní město neskutečně vyrostlo, okolí stanice Hůrka bylo částečně dostavěno. Pan premiér uznale kýval hlavou, že je rád, že se to postavilo, že to obslouží obrovské množství lidí a je rád, že tomu stát pomohl. Jak vidíte, názory může měnit i premiér, když se to hodí.
Trochu politiky
Pokud se nechci zabývat pouze bolestivou Ukrajinou, něco mi chybí. Dříve jsem si mohl myslet, že se vláda (nikdy ne každý z vlády) zabývá covidem, dnes určitě Ukrajinou. Měl jsem i různé názory na chod vlády. Věřím, že široká PR oddělení každého ministerstva mi tyto názory krásně vysvětlí, ale červíček zůstane v mé hlavě. Mimo regionální noviny se v těch nejčtenějších objeví mimo sportu a Ukrajiny půl až 1 stránka zpráv o Česku.
Můžete mi argumentovat, že na Ukrajině jde i o nás atd. a určitě máte pravdu ve všem. Snad mají ministři takovou kapacitu, aby se trochu věnovali i česku, nebo asi někteří nemají.
Josef Kutil
Dopravní stavby – metro I.D – práce před zahájením stavby (II)
![](https://1gr.cz/fotky/blogy/22/03/55594/w230/Bf774530.png)
Pracemi před zahájením stavby metra I.D jsem se zabýval již v minulém blogu. Byly to hlavně pasportizace a příprava monitoringu. Dnes bych se chtěl zaměřit na stavbu.
Josef Kutil
Dopravní stavby – metro I.D, práce před zahájením stavby
![](https://1gr.cz/fotky/blogy/22/03/55594/w230/Bf774530.png)
Před každým zahájením, zvláště tak velké dopravní stavby, je nutné provést (mimo zajištění úředních povolení) řadu odborných činností. Myslím teď to skutečné zahájení stavby, ne to slavnostní.
Josef Kutil
Dopravní stavby – metro IV. B Českomoravská – Černý most
![](https://1gr.cz/fotky/blogy/22/03/55594/w230/Bf774530.png)
Výstavba tohoto úseku metra začala v roce 1989 a potýkala se po celou dobu s finančními problémy a byla uváděna do provozu postupně.
Josef Kutil
Dopravní stavby - obklady za stanicí metra Smíchovské nádraží
![](https://1gr.cz/fotky/blogy/22/03/55594/w230/Bf774530.png)
V roce 1985 se otevírala trasa metra I.B a architektura stanic byla tomuto přizpůsobena. Tím nejhorším byla stanice Moskevská, dnes Anděl. Stanice Smíchovské nádraží byla vyjímkou.
Josef Kutil
Dopravní stavby – povodně v metru 2002 (2. část)
![](https://1gr.cz/fotky/blogy/22/03/55594/w230/Bf774530.png)
Jak se obnovovaly zatopené stanice metra po povodních v srpnu 2002 a zásadní problémy s tím spojené.
Další články autora |
Novinky na iDNES Premium: Každý den rozdáváme bazény za 100 tisíc Kč
Léto je v plném proudu, teploty pravidelně stoupají nad 30 stupňů a schladit se ve vodě je jistě...
Můj syn Xavier zemřel, říká Musk o transgender dceři. A chce zničit „virus woke“
Miliardář Elon Musk tvrdí, že byl podveden, když dovolil svému synovi stát se transgender ženou. V...
IT problémy způsobily kolaps bank i letišť. V Evropě i jinde ve světě
Řadu zemí v pátek zasáhly problémy s počítačovými systémy. Letiště kvůli výpadku čelila potížím s...
Sto tun obilí za hodinu. Na Hané mají výjimečný kombajn, jeden z patnácti na světě
Až sto tun obilí dokáže za hodinu sklidit nový kombajn CR11 firmy New Holland, který vyjel do...
VIDEO: Kapitán výletní lodi v Řecku spláchl vlnou turisty na pláži. Vyšetřují ho
Nevyžádané dobrodružství na jinak poklidné dovolené zažili v sobotu turisté na pláži Agios Stefanos...
Zahájení na lodích a v kapkách deště. Olympiádu zažehli Riner a Pérecová
Zahájení, které nemá obdoby. Poprvé v historii se slavnostní ceremoniál přesunul mimo stadion....
Rozvojové země se topí v rekordních dluzích, odnášejí to nejchudší, říká studie
Většina států po celém světě dlouhodobě bojuje s vysokými dluhy. V případě rozvojových států ale...
Pověst jejich zmrzliny překročila hranice. Vsadili na řemeslnou výrobu
Za tři dekády se z malé cukrárny na konci světa stalo zmrzlinářské impérium Adria Gold. Vyrábí...
Prsty už slábnou, hlásí Petr Janda. Na pódiu chce ale zůstat až do konce
Letošní červencová party na zahradě Petra Jandy se nesla v havajském duchu. A její nejzářivější...
- Počet článků 16
- Celková karma 0
- Průměrná čtenost 204x