Dopravní stavby - Stanice metra Hůrka
Dnes, když se podíváte na stanici metra Hůrka, je to podle mě úžasná stanice uprostřed městské části P13. Celou dobu výstavby trasy byl problém s financováním metra. Peníze před revolucí 1989 ji pouze rozestavěly a pak nebylo z čeho dostavit. Stát dotace pozastavil, město nemělo. Tak šla stavba s unikátním ocelovým mostem mezi stanicemi Hůrka a Lužiny do provozu s cestujícími až v roce 1995.
Cca 3 roky před otevřením jsme s dodavateli připravili „Den otevřených dveří“. Lidé mohli projít mostem po lávkách a prohlédnout si obě stanice. Lidí přišlo obrovské množství. Asi 1 hodinu před začátkem celé akce jsme čekali na nástupišti stanice Hůrka na primátora hl.m.Prahy, aby prošel trasu jako první. Bylo nás asi 25 v oblecích, kravatách, připraveni na oficiální zahájení. Pak přišel pán, v lehce sepraných džínách a vytahaném svetru. Byl to primátor Milan Kondr. Generální ředitelé koukali. Kromě šuškandy nikdo neřekl ani slovo. Možná bylo brzy po revoluci 1989, ale je-li někdo zvolen a nosí kříž primátora, měl by mít, když ne úctu k dodavatelům, tak sebeúctu sám k sobě. Nepatřil tam.
A pak jsou taková „fópá“, kdy lidé mění názory, ale určitě si to nepamatují.
Na povrchu tehdy budoucí stanice metra Hůrka se konala cca 2 roky před otevřením sešlost s premiérem Václavem Klausem. Je tam krásný rozhled na Jihozápadní město, které bylo v plenkách, stejně tak okolí stanice bylo částečně rozestavěné. Nepíšu si, co pan premiér řekl, ale každopádně tam byla slova jako metro do polí – proč, toto nebudeme ze státního rozpočtu platit, měli jako stavět jinde. Za dva roky se díky městu tato část metra otevírala a trasu otevíral pan premiér Klaus. Jihozápadní město neskutečně vyrostlo, okolí stanice Hůrka bylo částečně dostavěno. Pan premiér uznale kýval hlavou, že je rád, že se to postavilo, že to obslouží obrovské množství lidí a je rád, že tomu stát pomohl. Jak vidíte, názory může měnit i premiér, když se to hodí.
Trochu politiky
Pokud se nechci zabývat pouze bolestivou Ukrajinou, něco mi chybí. Dříve jsem si mohl myslet, že se vláda (nikdy ne každý z vlády) zabývá covidem, dnes určitě Ukrajinou. Měl jsem i různé názory na chod vlády. Věřím, že široká PR oddělení každého ministerstva mi tyto názory krásně vysvětlí, ale červíček zůstane v mé hlavě. Mimo regionální noviny se v těch nejčtenějších objeví mimo sportu a Ukrajiny půl až 1 stránka zpráv o Česku.
Můžete mi argumentovat, že na Ukrajině jde i o nás atd. a určitě máte pravdu ve všem. Snad mají ministři takovou kapacitu, aby se trochu věnovali i česku, nebo asi někteří nemají.
Josef Kutil
Dopravní stavby – metro I.D – práce před zahájením stavby (II)

Pracemi před zahájením stavby metra I.D jsem se zabýval již v minulém blogu. Byly to hlavně pasportizace a příprava monitoringu. Dnes bych se chtěl zaměřit na stavbu.
Josef Kutil
Dopravní stavby – metro I.D, práce před zahájením stavby

Před každým zahájením, zvláště tak velké dopravní stavby, je nutné provést (mimo zajištění úředních povolení) řadu odborných činností. Myslím teď to skutečné zahájení stavby, ne to slavnostní.
Josef Kutil
Dopravní stavby – metro IV. B Českomoravská – Černý most

Výstavba tohoto úseku metra začala v roce 1989 a potýkala se po celou dobu s finančními problémy a byla uváděna do provozu postupně.
Josef Kutil
Dopravní stavby - obklady za stanicí metra Smíchovské nádraží

V roce 1985 se otevírala trasa metra I.B a architektura stanic byla tomuto přizpůsobena. Tím nejhorším byla stanice Moskevská, dnes Anděl. Stanice Smíchovské nádraží byla vyjímkou.
Josef Kutil
Dopravní stavby – povodně v metru 2002 (2. část)

Jak se obnovovaly zatopené stanice metra po povodních v srpnu 2002 a zásadní problémy s tím spojené.
Další články autora |
Nekontrolovaně k Zemi padající sovětská sonda se zřítila do Indického oceánu
Sovětská sonda Kosmos 482 ze 70. let minulého století se rozpadla v sobotu ráno kolem osmé hodiny...
Cizinec zaplatil za jízdu taxíkem v Praze přes 200 tisíc, zjistil ráno s hrůzou
O více než 200 tisíc korun málem přišel v Praze cizinec, který se v noci vracel na hotel taxíkem,...
Požadavky odtržené od reality, zoufají po jednání Ukrajinci. Rusové jsou spokojeni
Sledujeme online Jednání delegací Ukrajiny a Ruska v Istanbulu po necelých dvou hodinách skončilo. Bylo to první...
VIDEO: Turecké letadlo škrtlo v Praze ocasem o ranvej. Modleme se, vyzýval pilot
Napínavý pokus o přistání si prožili cestující na palubě letu TK1771 společnosti Turkish Airlines z...
Marketér prodělal miliony a splácí je miliardáři Janečkovi. Nebylo to krypto, tvrdí
Sedm let bude muset splácet marketingový expert Jakub Horák svůj dluh vůči miliardářovi Karlu...
Režim ji chytil do pasti, kolegové poslali na smrt. Štěpničkovou však nezlomili
Premium Měla uhrančivé tmavě modré oči, které prý člověku nahlédly přímo do duše. Jiřina Štěpničková byla ...
Straku jsme dopadli díky lsti studentky, která ho převezla, líčí kriminalista Doucha
Premium Případ sériového vraha Jiřího Straky, šestnáctiletého sadisty, otřásl Prahou před spartakiádou...
Lepší než teréňáky. V Mauritánii hlídkují proti džihádistům velbloudí oddíly
Kalašnikov přes rameno, po boku moderní dron. Přestože mohou působit jako výjevy z dávných dob,...
Trump si bude v pondělí volat s Putinem, chce s ním řešit ukončení války
Americký prezident Donald Trump v sobotu uvedl, že bude v pondělí telefonicky hovořit se svým...

Vůně ranní rosy, květin a pohody. Ranní Louka od Manufaktury nás okouzlila
Lehká, svěží a plná přírody – taková je parfémová voda Ranní Louka od Manufaktury, kterou jsme v naší redakci měly možnost otestovat. Proč se hodí...
- Počet článků 16
- Celková karma 0
- Průměrná čtenost 210x