Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Dopravní stavby - Most u stanice metra Zličín

Pozemky pro stavby se nyní vykupují za vysokou cenu, ale i před 30 lety byly ceny vysoké. Mnohé peníze změnili, některé ne. Nyní stojí most už 28 let a potřebuje rekonstrukci. Co dál dopravně nejen s mostem, ale s celým územím?

Před dokončením metra trasy B do stanice Zličín (otevřeno v listopadu 1994), bylo potřeba postavit i přemostění Radlické radiály a dopravně napojit nově vznikající komunikace, P+R, autobusové nádraží na Radlickou radiálu. Tedy na její hotovou část od Jinonic směrem na D5. Dnes je v celém prostoru kolem stanice metra a kolem tohoto mostu obrovské množství obchodů (obchodních domů) jako jsou Globus, IKEA, Metropole Zličín a mnohé další, včetně bydlení. Před 30 lety tam byla obrovská hala ČKD, vlastně už Siemens a pak už jen pole, pole a pole. V roce 1991 vyšel restituční zákon a dost rychle byla pole navrácena původním vlastníkům, nebo dědicům. Pozemky pro stavbu měly jediného vlastníka. Jednání nebyla jednoduchá, ale cena těchto pozemků byla dost vysoká, navíc budoucí most umožnil vstup na pozemky vlastníka dalším investorům. Vlastník jim pak prodal další pozemky. Jeho tvrzení, že pole dále od metra nechá jako pole, platí i dnes. Pole nejen prodával, ale taky obdělává a někdy i on sám. Most bude muset projít už celkovou rekonstrukcí. Myslím, že nejen most, ale je nutné vyřešit i ve spolupráci s investory v dané oblasti, dopravně celé území. Dnešní situace je tristní, investoři by se rádi rozšířili, staví se byty a ještě se stavět bude. To všechno je nutné vzít v úvahu. Jeden zajímavý projekt řešení mostu a všech vazeb včetně metra v tisku proběhl, ale asi zůstal u někoho v šuplíku.

 

Trochu politiky

Začalo astronomické jaro, ale také začal volební podzim. Volby komunální a jedné třetiny senátorů. Většina vesnic, některá menší i větší města si dokáží dohodnout koalice, hnutí, společenství a pomoci si. Stranické volby budou ve velkých městech a nejdůležitější asi určitě v Praze. Vypadá to z mého hlediska, že bude z čeho vybírat, že neskončí volby trochu patem, jako posledně. Že bude koho vybírat a to včetně programu. Nejhorší je, když je člověk bezradný a pak i v Praze volí Hnutí pro něco. Volit Hnutí pro..... v Praze mi připadá jako útěk z rozhodnutí. Bohužel nevím pořádně co volím, většinou ani neznám program, nebo ani není. Věřím, že letos na podzim si bude mít volič z čeho vybrat a nejen utéct ke Hnutí pro něco.

 

Autor: Josef Kutil | neděle 27.3.2022 21:43 | karma článku: 7,13 | přečteno: 155x
  • Další články autora

Josef Kutil

Dopravní stavby – metro I.D – práce před zahájením stavby (II)

Pracemi před zahájením stavby metra I.D jsem se zabýval již v minulém blogu. Byly to hlavně pasportizace a příprava monitoringu. Dnes bych se chtěl zaměřit na stavbu.

22.11.2022 v 11:25 | Karma: 5,84 | Přečteno: 142x | Diskuse| Cestování

Josef Kutil

Dopravní stavby – metro I.D, práce před zahájením stavby

Před každým zahájením, zvláště tak velké dopravní stavby, je nutné provést (mimo zajištění úředních povolení) řadu odborných činností. Myslím teď to skutečné zahájení stavby, ne to slavnostní.

17.11.2022 v 22:57 | Karma: 4,77 | Přečteno: 156x | Diskuse| Politika

Josef Kutil

Dopravní stavby – metro IV. B Českomoravská – Černý most

Výstavba tohoto úseku metra začala v roce 1989 a potýkala se po celou dobu s finančními problémy a byla uváděna do provozu postupně.

26.10.2022 v 8:38 | Karma: 10,29 | Přečteno: 164x | Diskuse| Politika

Josef Kutil

Dopravní stavby - obklady za stanicí metra Smíchovské nádraží

V roce 1985 se otevírala trasa metra I.B a architektura stanic byla tomuto přizpůsobena. Tím nejhorším byla stanice Moskevská, dnes Anděl. Stanice Smíchovské nádraží byla vyjímkou.

4.10.2022 v 8:38 | Karma: 9,62 | Přečteno: 304x | Diskuse| Politika

Josef Kutil

Dopravní stavby – povodně v metru 2002 (2. část)

Jak se obnovovaly zatopené stanice metra po povodních v srpnu 2002 a zásadní problémy s tím spojené.

26.9.2022 v 9:07 | Karma: 7,25 | Přečteno: 126x | Diskuse| Ostatní
  • Nejčtenější

Čechy zasáhly extrémní bouřky, padaly obří kroupy. Hasiči měli stovky výjezdů

21. června 2024  9:39,  aktualizováno  22:58

Přes Česko prošly velmi extrémní bouřky s nárazy větru kolem 90 kilometrů za hodinu a krupobití....

Češi vjeli do vojenské zóny, fotili se u tanku. Dítě pak usmrtil nalezený granát

21. června 2024  8:52,  aktualizováno  18:16

Chorvatská policie propustila Čecha vyšetřovaného kvůli výbuchu u města Obrovac, při němž zemřelo...

Komentátor Schmarcz se v televizi pohádal se Šlachtou, pak zmizel ze studia

19. června 2024  20:51

„Já jsem se zastal kluků policistů a vy do toho taháte politiku,“ začal křičet komentátor Martin...

Ruská jaderná ponorka plula u pobřeží Floridy. Fotky ukazují její poškození

19. června 2024  13:53

Ruská flotila, která navštívila Havanu, se rozdělila. Část pluje od Kuby směrem k Venezuele,...

Východem Česka prošly silné bouřky a krupobití. Padající strom zabil člověka

19. června 2024  7:32,  aktualizováno  20.6 6:37

Velmi silné bouřky, které ve středu večer zasáhly Moravu a Slezsko, mají jednu oběť. V Českém...

ANO vadí novela lex Ukrajina. Přicházejí totiž muži v produktivním věku

25. června 2024  6:10,  aktualizováno  16:57

Přímý přenos Hnutí ANO se staví kriticky k návrhu vlády Petra Fialy na další prodlužování dočasné ochrany...

„Historický okamžik“. Ukrajina oficiálně zahájila rozhovory o přistoupení k EU

25. června 2024  16:55

V úterý odpoledne začaly rozhovory o přistoupení Ukrajiny k Evropské unii. Na její úvod označil...

Prezident jednal s Fialou a Babišem o míru a o roli Číny ve válce na Ukrajině

25. června 2024  11:24,  aktualizováno  16:52

Prezident Petr Pavel v úterý přijal předsedu vlády Petra Fialu (ODS) na společné jednání s...

Na Náchodsku vybuchl rodinný dům, zřejmě kvůli závadě na fotovoltaice

25. června 2024  16:47

V Šonově na Náchodsku zasahují hasiči u výbuchu v domě. „Pravděpodobná příčina výbuchu je technická...

  • Počet článků 16
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 203x
Jmenuji se Josef Kutil a jsem ročník 1960. Absolvoval jsem stavební fakultu ČVUT. Víc jak deset let jsem strávil v Inženýringu dopravních staveb a.s. na přípravě a realizace velkých, převážně dopravních staveb v Praze. Na výstavbě metra pracuji dál a snažíme se zahájit stavbu metra D v Praze.

Seznam rubrik