Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Poslanci 18. 9. zváží, zda zruší regulaci STK, kontroly by mohl dělat každý autoservis

Na 18. 9. 2019 svolala poslanecká iniciativa na popud Jiří Bláhy (ANO) konferenci o budoucí podobě STK. Současné kontrolní linky svádí k podvodům a lidi nebaví stát fronty. Zrušením "regulace" by mohly kontroly nabízet autoservisy

Nedávno zveřejnil SDA, že automobilový park čím dál více stárne. Proč? Protože je to systémem současné korupční a klientelistické STK možné.
Dnešní fotografie vozidla, které získává již několik posledních let po sobě vylepení červené kontrolní známky a protokol s výsledkem VYHOVUJE! Ano, toto vozidlo dle kontrolního technika jedné STK ve středních Čechách (a není to ojedinělá STK) smí na veřejnou komunikaci bez omezení.

Pro laiky: Fotografie dokumentuje hlubokou korozi nosných prvků, která může způsobit, že se auto při prudším manévru na silnici rozlomí a bude na silnici neřiditelné. Může způsobit vážné dopravní nehody s následkem smrti nevinných spoluúčastníků silničního provozu.

Jak se to může stát, když vláda prezentuje neustálé zpřísňování kontrol a zavádění kontrolních prvků a mechanismů proti podvodům? Jednoduše, auta se fotí shora a i aplikace Fotoshop dokáže svrchu viditelná místa do jisté míry retušovat. Zespodu se nefotí a do kanálu smí jen kontrolor a majitel auta. Pořizovat záznamy se nikde na STK nesmí. Emisní přístroje jsou vesměs zmanipulované a umožňují na mnoha programových rovinách a místech v metodice rozsáhlé podvody. Některé emisní stanice přepisují emisní výsledky přes všechna bezpečnostní kódování a šifrování. Proč to dělají?

Důvodů je mnoho:

  1. Pro STK není zajímavý obyčejný občan. Toho mohou vyhodit a na obratech a ziscích to není ani cítit. Avšak když přijede auto z autobazaru, který je takřka v areálu STK, to je jiná. Bazar potřebuje denně protáhnout auta kontrolami bez ztráty kytičky, aby svá prodávaná auta deklaroval jako "BEZ ZÁVAD". Protokol STK je úřední listina a platí!!!!
    Tak se udělá "dohodička" tuhle se spedicí o 60 nákladních autech, tuhle s provozovatelem 400 dodávek, s taxíkáři, individuálními dovozci, bazary, dopravními podniky a VIP nositelé peněz dostanou sem tam výhodu. Toto je jedna z nich - tohle auto vyhovuje a může dál sloužit VIP podnikateli, aby nemusel utrácet za opravy nebo nedej bože aby kupoval nové.
     
  2. Když VIP klientovi nedám známku já, přestěhuje celý svůj autopark ke konkurenci a to bych schudl. Takže mu jí dám raději já, aby ke konkurenci nepřešel.
     
  3. Kontrolní technik: "Tohle se mi u obyčejného občana nestane, toho vyhodím raz dva, i kdyby nabízel do kapsy dva litry! Proč? Protože ho neznám, nemám s ním zkušenosti a co když je to nějaký nasazený kontrolor nebo nespokojený občan, co mně chce nachytat? Tyhle auta nechám projít, jen kdy bezpečně vím, že je to "kámoš", co mlčí jak hrob..."
     
  4. Majitel STK: Po roce 2016, když na nás došlápli, abychom dodržovali časy na měření emisí, postavil jsem několik stanic ME okolo všech mých STK. Má to strašnou výhodu. Nejezdí mi sem auta ze servisů s hotovými emisemi. Abych to podpořil, dal jsem do ceníku STK, že kdo přijde s hotovými emisemi, tomu udělám o 300,- Kč dražší STK. Oni si to občánkové rozmyslí, chodit někam jinam. Budou každé dva roky pěkně nosit penízky jen ke mně. A ještě zdražím, protože jsem musel investovat, abych udržel obraty z dob, kdy jsem to mrskal i bez aut."

Autoservisy takové exkluzívní výhody nemají. Kontrolní pracoviště u autoservisů stavět nesmí a měřit emise od roku 2019 taky ne, protože je stát po dvaceti letech měření i opravách obvinil z možného střetu zájmů. Dokonce Evropská směrnice 2014/45/EU opravy i kontroly na jednom a tom samém vozidle jedním a tím samým pracovníkem nezakazuje, pokud existuje dostatečná míra objektivity", jak se ve směrnici píše! Proto technické kontroly nabízejí v EU i obyčejné autoservisy.

Na závěr si kladu si otázku: Stát poslední dobou brečí, že mu ubývá drobných řemeslníků a na druhou stranu je cíleně likviduje na zakázku STK baronů prolezlých do státní správy? Evropská unie hodnotí náš automobilový park jako přestárlý a v nevyhovujícím emisním a technickém stavu, a u STK radí lidem, aby s tím vrakem, co mu právě vydali známku nejezdili do zahraničí, protože jim hrozí zabavení vozidla z důvodu jeho technického stavu?! Jak si stát zodpoví otázky, že pláče po ubývajících řemeslnících a zároveň jim Ministerstvo dopravy rozesílá dopisy, že musí s řemeslem skončit, jestli chtějí měřit emise? Kde je hranice uplatitelnosti úředníků, aby měli trochu citu pro spravedlnost, soudnost? Proč stát kecá do podnikání v kontrolách vozidel a nekecá stejným řemeslníkům, jako jsou plynaři, elektrikáři, kominici? Ti všichni mohou vydávat revizní zprávy i o dílech, na kterých se sami podíleli a žádné ministerstvo je neobviňuje ze střetu zájmů a vykonávání řemesla jim úředně nezakazuje! Proč to zakazují jen automechanikům, co vydělávají sami na sebe?

Poslanec Kolovratník

Není odpovědí, že pár podnikatelů, co vydělávají ze svých dvaceti, třiceti STK, které skupují po celé republice, jsou na Ministerstvu skoro denně a jako doma a ministerští je poslouchají na slovo? Proč se bojí ministerští vyslovit jejich jména (už aby platil zákon o zveřejňování seznamu lobistů a jejich zájmů)? Není to tím, že takové, na investice nenáročné, státní regulací před konkurencí chráněné podnikání v STK jim nese až 19.000.000,- Kč za týden? A není to tím, že úředníci, opustivší jejich rozhodovací posty, dostávají posléze jakési výhody či požitky, dobrý pracovní post ve službách STK baronů, nebo dokonce jednu malou soukromoučkou STK, regulace neregulace, jako výslužku? Asi jo. Jedou v tom totiž všichni vlivní včetně bývalých policistů na těchto postech, co mají taky kámoše na pravých místech. Je to neskutečná a hluboko do státní správy a regionální politiky zažraná korupce! EU komise ji nyní bude na popud ASEM dle avíza evropské komisařky postupně prošetřovat.

Hlasujte ve finále ankety Blogera roku

Autor: Libor Fleischhans | středa 14.8.2019 21:22 | karma článku: 32,30 | přečteno: 4126x
  • Další články autora

Libor Fleischhans

Policie změřila v Praze 43 emisně nevyhovujících vozidel ze 68...

Šéf dopravní Policie Jiří Zlý oznámil, že na žádost Ministerstva životního prostředí začali v září měřit emise v pražských ulicích. Dvě třetiny aut smrdí tak, že by neprošla emisní kontrolou. MDČR jim teda mohlo říct, že je to OK!

13.10.2023 v 10:28 | Karma: 8,29 | Přečteno: 531x | Diskuse| Občanské aktivity

Libor Fleischhans

Co dýcháte v kabině auta, když jedete Prahou?

Testem jsme zjistili, že se mikročástice z uzavřeného prostoru vytrácejí. Z výfuků ostatních aut vnikají do kabiny třeba u školky, kde nakládáte své děti. Ulpívají jen na vlhkých površích. V kabině auta, jsou to plíce vašich dětí.

13.2.2023 v 10:16 | Karma: 11,01 | Přečteno: 490x | Diskuse| Občanské aktivity

Libor Fleischhans

Je snahou Ministerstva dopravy, aby technické kontroly nefungovaly?

Rozpoznat vozidla trestuhodně zanedbaná nebo ilegálně zbavená emisních systémů dnes není problém, ale jakoby se Ministerstvo snažilo o opak. Když pak Policie ani soudy nekonají, je výsledkem životu nebezpečno a vzduch plný jedů...

9.12.2021 v 8:48 | Karma: 17,83 | Přečteno: 1116x | Diskuse| Občanské aktivity

Libor Fleischhans

Na linkách STK vyhazují z emisí i naprosto zdravá auta

Po reportážích o masově podvádějících STK hrozí Ministerstvo dopravy jejich kontrolami. Kontroloři tak z devótnosti vyhazují z měření emisí i zdravá auta. Díky amatérismu techniků stihne podobný osud tisíce starších aut bez závad

22.10.2021 v 5:57 | Karma: 34,12 | Přečteno: 5375x | Diskuse| Občanské aktivity

Libor Fleischhans

Lobbuje poslanec Kolovratník za ruské mafie v byznysu STK?

Poslanec Martin Kolovratník (ANO) uzákonil délku linky STK na 26 m! Je to jako kdyby Lukašenko uzákonil výšku prezidenta na 182 cm. Ruští STK baroni dokázali, že ČR je jediným státem na světě, který má v zákoně "rozměr" v metrech.

15.7.2021 v 8:53 | Karma: 20,88 | Přečteno: 1068x | Diskuse| Občanské aktivity
  • Nejčtenější

Královna fetiše rozdráždila Ameriku. Její fotografce se klaní i feministky

22. května 2024

Seriál „Nejkrásnější fotografka“ či „nejlepší pin-up fotografka na světě“. Taková čestná přízviska si...

„Krok ke třetí světové.“ Ukrajinci zasáhli klíčovou ruskou radarovou stanici

25. května 2024  12:55

Ukrajinská armáda zřejmě tento týden zasáhla významnou ruskou radarovou stanici, která je součástí...

Turek: Z Nerudové mi bývá špatně, o hlasy komoušů a progresivistů nestojím

24. května 2024

Bývalý automobilový závodník a lídr Přísahy s Motoristy Filip Turek patří mezi černé koně...

Česko explodovalo zlatou hokejovou radostí, fanoušci v Praze kolabovali

26. května 2024  11:40,  aktualizováno  23:29

Česko v neděli zažilo hokejový svátek. Fanoušci vyrazili sledovat finále mistrovství světa na...

Pavel se zranil na motorce. V nemocnici na pozorování zůstane několik dní

23. května 2024  20:03,  aktualizováno  22:32

Prezident Petr Pavel se zranil při jízdě na motorce. Zranění nejsou vážná, ale vyžádají si...

Poslanci chtějí vysvětlení od Jurečky, že mají lidé v penzi trávit 21,5 roku

29. května 2024  6:06

V diskusi o návrhu důchodové reformy, která má zvýšit věk odchodu důchodu nad 65 let podle doby...

V Gaze se 70 procent pomoci z moře ukradlo. Hamásu se „odklánění“ hodí

29. května 2024

Premium Plán amerického prezidenta Joea Bidena nakrmit Gazu pomocí plovoucích přístavů dostal ránu...

Poslední šance dostat dítě na tábor. Co se letos mění a kde ještě hledat místo

29. května 2024

Premium Čarodějnickými hábity, klobouky a nezbytnými hůlkami se děti z Teplic na rozdíl od filmového...

Rusko je agresor, připustil lídr SPD Mach. Chce zrušit Green Deal

29. května 2024

Stanovuje si troufalý cíl zrušit Green Deal, zpochybňuje závazek přijmout euro a připouští, že...

Rozdáváme mléčnou výživu ZDARMA
Rozdáváme mléčnou výživu ZDARMA

Už jste slyšeli o nové pokračovací mléčné výživě BEBA SUPREMEpro 2 určené dětem od ukončeného 6. měsíce? Nyní můžete tuto nejdokonalejší recepturu...

  • Počet článků 46
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 3542x
Supervizor a zakladatel poradenského portálu First Car Diagnostics - FCD.eu.

Od roku 1993 pracuji pro mezinárodní společnost IHR v divizi diagnostických a emisních přístrojů. Spolupodílel jsem se na diagnostické příručce HMS 990 u firmy Hermann Electronic (celosvětově výhradní dodavatel přístrojů Hermann pro Mercedes Benz). Na portálu FCD.eu sdružujeme 4.500 autoservisů u nás i v zahraničí s denní návštěvností 600 čtenářů profesionálů opravářů, kterým poskytujeme pomoc na dálku při diagnostice všech značek vozidel.

Díky našim zkušenostem poskytujeme v ČR školení emisním mechanikům a jsme pro tuto činnost schváleni Ministerstvem dopravy ČR. 
Jsem přitom neúnavným bojovníkem za narovnání pokřivené české legislativy v oboru emisních kontrol a za renesanci kvalitní řemeslné práce při opravách vozidel v autoservisech, hlavně co se jejich emisních systémů týče.

Seznam rubrik