Za železniční neštěstí může i Babišova vláda

Srážka dvou vlaků u Milavče si vyžádala tři lidské životy. Hlavním viníkem je pravděpodobně jeden ze strojvedoucích. Jenomže on je v podstatě pouze obětí mocných, kteří neřeší závažné problémy.

Zásadním důkazem toho že koaliční vláda ANO a ČSSD v čele s premiérem Andrejem Babišem a ještě donedávna s podporou KSČM podceňuje problematiku železnic, je fakt, že nominant hnutí ANO místopředseda vlády Karel Havlíček zároveň řídí dva resorty - průmysl a obchod a k tomu ještě dopravu. Domnívám se, že ministerstvo dopravy, které má na starosti výstavbu a údržbu železnic, dálnic, silnic, říční dopravu atd., potřebuje mít v čele kompetentního člověka, který by problematiku zvládal, rozuměl ji a věnoval se jí naplno. Karel Havlíček už v minulosti dokázal, že železnicím moc nerozumí, ale o tom někdy příště. Navíc evidentně nestíhá se dopravě věnovat s plným nasazením.

Neštěstí u Milavče

Místo, kde se stalo neštěstí u Milavče, leží na hlavní trati Plzeň – Domažlice, která je jednokolejná a neelektrifikovaná. Nicméně je součástí důležité spojnice mezi naší metropolí a a Spolkovou republikou Německo. Jezdí po ní mimo jiné i expresy mezi Prahou a Mnichovem.

Nedávno na ni došlo na české straně ke srážce expresu z Mnichova do Prahy s osobákem z Plzně do Domažlic. Strojvedoucí expresu zřejmě projel návěstidlo se svítícím červeným světlem zakazujícím jízdu. Lidské chyby se stávají, tomu se zabránit nedá. Jenomže na německé straně této trati, která je zde rovněž jednokolejná, je v provozu zabezpečovací zařízení, jež vlak jedoucí na červenou automaticky zastaví. Proč takové zabezpečení není i u nás? Jak je patrné, mohlo se zabránit vážné železniční nehodě.

Hnutí ANO slibuje, že bude líp a řídí ministerstvo dopravy už osm let. Jediné, co dokázalo, tak vystřídat nespočet ministrů, ale situace na železnici a nejen na ni se výrazně nezlepšila. To koneckonců dokazuje i série nehod v minulém roce. Ovšem nedostatečné zabezpečení některých železničních tratí současnou vládu asi netrápí. Rozumím tomu, že špičková zabezpečovací zařízení nejsou na lokálkách, po nichž projede deset vlaků za den. Na hlavních tratích by však být měla.

Hlasujte ve finále ankety Blogera roku

Autor: Jan Ziegler | pondělí 23.8.2021 16:43 | karma článku: 19,96 | přečteno: 697x