Vysvědčení - Finanční gramotnost: nedostatečně!
google.cz
Flagrantně se nám situace zobrazuje v zadluženosti českých rodin (a potažmo i státu) podléhajících lákadlům utrácení. Poučka našich rodičů, (když vystudujete a budete hodně pracovat), dnes totiž vede k tomu, že o co více vyděláme, o to víc zaplatíme státu na daních, a ocitáme se v bludném kruhu „krysího dostihu“: výplata, složenky, nájem, (hypotéka), režie domácnosti, výplata, složenky, nájem… Jsme chyceni v kolotoči neustálého nedostatku peněz. A i když vyděláme větší peníze, naše nároky, hlad a touhy, porostou zároveň s nimi a náš pocit neustálého finančního tlaku se ani nepatrně nezmění.
Nadále budeme pracovat pro (na) našeho zaměstnavatele (z hodnot, které vytvoříme, si ponechá nemalé procento), pro (na) vládu (odvedeme daně, rovněž nemalé), pro (na) naši banku (která nám vede běžný účet, zřídila hypotéku, či jinak bohatne z našich prostředků), dále nás stát, kraj, obec, oblaží dalšími přídavnými daněmi (ať už se jedná o DPH, spotřební daně, dálniční poplatky, daně ze psů, nemovitostí, dědické, poplatky u lékaře…), a naše „bohatství“ zůstává konstantně nulové, žijeme od výplaty k výplatě.
Jediná šance, jak prorazit z „krysího závodu“ je totiž pochopení a zběhlost v účetnictví a v investování, což jsou však předměty, které naše školství z jakési lenosti a setrvačnosti nevyučuje, upřednostňuje nadále biflování různých neužitečných dat, která lze v případě potřeby najít za několik okamžiků přes internet ve Wikipedii. A jak může vzdělávací systém vyučovat něco, co sám nezná??? Ani my, nejsme-li v obou oborech vzděláni, (a nejsme), nejsme schopni děti těmito znalostmi vybavit.
Položte si sami sobě otázku. Víte, co je výsledovka, bilance, co jsou aktiva a pasiva, co jsou toky peněz?
Osud našich dětí je tedy nadále pevně určen ke kolotoči krysího závodu. Vzdělání se nezměnilo, svět se změnil. A nám tady, po převratu dvojnásob. Děti tráví roky v zastaralém školském systému, studují předměty, které nikdy nebudou potřebovat, (proč každý kantor pokládá ten „svůj“ předmět za nejdůležitější na světě?) a připravují se na svět, který už dávno neexistuje.
Nejnebezpečnější rada, kterou dnes dětem můžeme dát, je: „choď do školy, dostaň samé jedničky, vyhledej si pak dobrou a jistou práci“! Je to zastaralá a špatná rada!!!
Tím nechci říct, že vzdělání není nutné. Naopak! Ale naše školství programově vychovává chudé lidi, voliče Špidlů, Paroubků, Filipů a podobných. Vzdělání je základem úspěchu, ale jiné vzdělání. Povzbuzovat děti, aby se staly zaměstnanci (ať firmy, státu, armády…) znamená, že za svého života zaplatí na daních mnohem více, než je jejich spravedlivý podíl. A chudí rodiče vychovají také chudé děti. Finanční inteligence je mentální proces.
Příště o prvním ze šesti základních pravidel, jak být bohatý.
Petr Závladský
Školství ještě počtvrté (a naposled)
Pokud nežijeme nadále v rozvinutém socialismu, pak pracovní příležitosti pro obyčejné dělníky umí vytvořit jen podnikatelé. Tak to prostě je.
Petr Závladský
Ke školství do třetice
V minulém a předminulém článku jsem deklaroval, že stát si uchovává přístupy ke vzdělání staré 241 let a jejich efektivita je úměrná takovému konceptu. Stojí to ročně neuvěřitelných 127 miliard korun a výsledkem (pokud pominu indoktrinaci) je společnost nevzdělaná.
Petr Závladský
Ke zkostnatělému školství podruhé
K minulému článku, ve kterém jsem kritizoval úpadek státního školství jako systémový jev, přidávám ještě jeden ve stejném duchu: současné školství nás zabetonovává v pozici zaostalé, banánové republiky.
Petr Závladský
Úpadek státního školství je systémový
Přetiskl jsem dnes nějakou studii pana Johna Taylora Gatto o americkém školství. Ale když se podíváme na zdejší státní školství, vlastně musím konstatovat totéž.
Petr Závladský
Schopnost rozlišovat je nezbytná k přežití
Asi to není úplně v souladu s pravidly blogu iDnes. Před osmi lety mi můj (dosud jediný) pokus převzít cizí článek redakce nekompromisně odsunula do soukromých. Ale věřím, že dnešní redakce možná udělá výjimku, protože článek je myšlenkově a obsahově důležitý a byla by škoda, kdyby jeho originál četlo jen pár stovek lidí. Nejsem jeho autorem, napsal jej pan Milan Zelený, profesor mnoha univerzit po celém světě.
Další články autora |
Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici
Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...
Podvod století za 2,4 miliardy. Ortinskému hrozí osm let a peněžitý trest 25 milionů
Luxusní auta, zlaté cihly, diamanty a drahé nemovitosti. To vše si kupoval osmadvacetiletý Jakub...
Rusové hlásí průlom fronty. Ukrajinská minela jim přihrála klíčové město
Premium Jako „den průlomů“ oslavují ruští vojenští blogeři pondělní události na doněcké frontě, kde se...
Zemřel bývalý místopředseda ODS Miroslav Macek. Bylo mu 79 let
Ve věku 79 let zemřel bývalý místopředseda ODS a federální vlády Miroslav Macek, bylo mu 79 let. O...
NATO by Rusy porazilo, Putin má jedinou naději, řekl polský ministr zahraničí
Rusko by se mělo bát Severoatlantické aliance, protože ho v případě střetu s ní čeká „nevyhnutelná...
Zelenskyj odvolal šéfa kybernetické špionáže kvůli skandálu s bytem manželky
Ukrajinský prezident Volodymyr Zelenskyj odvolal šéfa kybernetického oddělení tajné služby SBU...
V Břeclavi na chlapce spadla branka, na následky zranění zemřel
V Břeclavi ve středu v podvečer po úrazu na hřišti zemřel dvanáctiletý chlapec. Policie okolnosti...
Řidič Porsche srazil ve Vysočanech ženu s kočárkem, ta utrpěla vážná zranění
V pražských Vysočanech sjel řidič automobilu ze silnice a srazil ženu s kočárkem. Podle mluvčího...
Školák měl v osmi letech dvě mrtvice. Nemocných dětí od covidu přibývá
Premium Netušili jsme, že mrtvici mohou dostat i děti, říkají rodiče těch, které to zažily. Některé dokonce...
Inspektor/ka Oddělení dohledu nad zpracováním biologických materiálů
Státní ústav pro kontrolu léčiv
Praha
- Počet článků 651
- Celková karma 0
- Průměrná čtenost 1688x
Ale vidím, že se do toho „socíku“ chce většina lidí v tomto státě vrátit.
Seznam rubrik
Oblíbené knihy
- Bohatý táta, chudý táta (Robert T. Kiyosaki)
- Co je vidět a co není vidět (Frédéric Bastiat)
- Liberalismus (Ludwig von Mises)
- Cesta do otroctví (F. A. Hayek)
- Kapitalismus a svoboda (Milton Friedman)