Děkujeme za pochopení.
J63o32s27e12f 93H12e75j34n66a
Necítím se kvalifikovaný na hodnocení školství. Používání titulů je jistě spíše směšné, ti nejblbější absolventi je mívají i na dveřích k WC. Na druhé straně nejsou jenom děti geniální, ale je i průměr a podprůměr. Na koho nastavit školství? Na geniální děti, těžko. Mezi mé dobré přátele patří skvělá učitelka, která vychovala mnohou generaci prvňáčků a v padesáti bez problémů přešla na práci s počítačem. Nedávno mi posmutněle říkala, že základní školství za socialismu bylo, bohužel, určitě lepší.
F78r67a53n21t90i74š89e10k 38K32š62í26r
Jsou dobří řidiči, horší řidiči a špatní řidiči. Jaké vyrábět auta aby vyhovovala všem? Pokud znáte odpověď na tuto otázku, znáte i odpověď na vaši otázku: Na koho nastavit školství.
Nostalgie učitelů z dob totality je irelevantní a velmi subjektivní.
L73u77k16á98š 94Š92m33a26h25e34l
Vím, že tento bloger nemá rád stát, ale jak byste proboha ekonomickými měřítky sledoval základní školství? Právě současná neexistence standardů a neochota škol naučit i to málo, které ve standardech zůstalo, je ten kámen úrazu. To není o ekonomice, to je o tom, že by se mělo jednoznačně říct, co má absolvent "devítky" umět a školy by měly povinnost tohoto dosáhnout nebo se o to aspoň aktivně snažit. Ekonomická kritéria můžete částečně uplatnit ve středním a zejména ve vysokém školství, které je už vhodné individualizovat. Na druhou stranu úroveň našich soukromých středních a vysokých škol vesměs ani vzdáleně se neblíží úrovni škol státních. A na rozdíl od blogera se ve školství dlouhodobě pohybuji, takže vím, o čem mluvím.
F91r54a54n60t26i48š23e41k 32D89v68o82ř67á76k
Zajímavé na celé situaci je fakt,že ten nám ujetý svět po revoluci po našich odbornících skočil,jak se u nás na vesnici říká,jak slepice po fl..u a pokud dotyčný nebyl alkoholik,tak se tam téměř všichni bez problému uchytili.Spíše naopak,viděl jsem obdobu pořadu u nás s Krampolem,nikdo není dokanalý z Ameriky a od těch dob tvrdím,že američani jsou nejblbějším národem na světě.Oni totiž v tom slavném kapitalistickém nám ujetém školství si své odborníky vychovat nedovedou a ti,kteří tam něco umí,asi studovali povšechně v zemích,kde je školství tak jako u nás zaostalé,jen dostali státní občanství.
P39e64t30r 72Z96á18v10l96a68d89s53k21ý
Ne, ne. Skočili nejvíce po těch, kteří na státní školství rezignovali a naučili se učit sami. (Ostatně sám se k nim počítám.)
Státní školství mi dalo jediný poznatek: tudy nechoď, je to ověřená cesta do nikam. Proto nepoužívám tituly před a za jménem, protože neznamenají vůbec nic. A většinu znalostí a vědomostí jsem nezískal za cizí peníze ve státních školách, ale na vlastní náklady, třeba jen časové. Veřejné vzdělání vede do mrkve.
I13v97o 19M51i18l51d54a
pokud a dokud budou učit děti (sušky) učitelky, které ač se dvěma tituly neumí s počítačem, protože ještě neměly školení, nebudou mít o osobnostech svěřených dětí nejmenší zájem, natož šajn, které "odpracují" sotva polovinu pracovní doby a které otevřeně (a protizákonně) hustí do dětí levicový světonázor, že nejsou povinné nikomu zato jim jsou povinni všichni, dotud se budoucnost neprosvětlí...
P75e98t65r 40Z57á51v86l96a10d71s57k46ý
Celé učitelství je prosáknuto stejnými typy lidí. Vlastně, pro tento rozbor, ani není podstatné zda extrémně levicovými.
Proto píšu, že je třeba celý ten model dát pryč. Když ty učitelky budou umět učit, ať se v soukromém sektoru uplatní. A když neumí, ať táhnou k čertu i se svou kvalifikací.
Vezměte si za příklad soudružku Semelovou, než šla do politiky. To je prototyp něčeho tak strašlivého, co děti nikdy nemá učit.
P17a25v36e32l 64D10v49o23ř49á13k
Karma!
Obávám se, že sebedokonalejší školství s podařenou partičkou dítek nic nepořídí.
Do školy, kde manželka učila, pozvali psychologa, protože už si nevěděli rady s jednou šestou (!) třídou. Ten se po návštěvě třídy dopotácel do sborovny a zhroutil se do křesla. "Nechcete panáka?", tázal se ředitel. "Raději celou flašku!".
O tom, že kvalita naší populace klesá, se (nerado) mluví už dlouho. A že víc než polovina našich občanů má podprůměrné IQ, také. Rejpaly upozorňuji, že průměrné IQ je 100, nikoliv aritmetický průměr velikosti IQ jednotlivých členů daného vzorku.
Následující vtip platí, bohužel, obecně:
P16e68t20r 98Z17á78v85l10a17d37s49k31ý
Nejde vůbec o IQ. Rovnoměrná distribuce (dle Gausse) platí vždy. A neříká, kolik měří ten vrchol křivky, protože to není matérií. Vždy je to jen o rozvržení.
Klesá schopnost používat dosažené vzdělání. Přesněji, vzdělání jako dovednost aplikovat jej v praxi se scvrkla do bezvýznamných titulů a tištěných diplomů.
- Počet článků 651
- Celková karma 0
- Průměrná čtenost 1688x
Ale vidím, že se do toho „socíku“ chce většina lidí v tomto státě vrátit.
Seznam rubrik
Oblíbené knihy
- Bohatý táta, chudý táta (Robert T. Kiyosaki)
- Co je vidět a co není vidět (Frédéric Bastiat)
- Liberalismus (Ludwig von Mises)
- Cesta do otroctví (F. A. Hayek)
- Kapitalismus a svoboda (Milton Friedman)