Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Státní střední a vysoké školství je v ČR sice nepříliš kvalitní, nicméně soukromé je ještě o řád horší! A to jsou soukromé školy státem masivně dotovány, téměř stejnou částkou jako školy státní! Takže vaše představa, jak bude všechno od páté třídy placené a tím se mávnutím kouzelného proutku změní kvalita, je naivní a nefunguje.

0 0
možnosti
Foto

Teď jsem dočetla rozhovor s rektorem MU, kde sděluje že už neučí studenty ale děti, a také že by rád zevšeobecnil (zpružnil) bakaře po vzoru USA. http://archiv.ihned.cz/c1-63911160-rektor-masarykovy-univerzity-bek-dnes-ucime-deti-ne-studenty

Což o to, čs. školství by nějaké zpružnění potřebovalo jako sůl, proti tomu je školství USA  pružné jak pružina. Ovšem co tam zatím nemají, jsou ty infantilní studující. Možná je to tím, že zatímco v ČR často slyším o nekažení dětství anebo studuj, jen studuj, však práce ještě bude a do důchodu daleko..(známá už doufá, že její dítě nastoupí na ZŠ až v osmi letech), tak (nejen)  v USA jsou často vedeni k práci od co nejmladšího věku (často už od 12) a hojně stále opouští domov mezi 16.-18 rokem. Co následuje (práce, studium, založení rodiny), je pouze na každém z nich. Také o důchodu se tu často razí názor, že když si vyděláte, tak můžete jít do důchodu vlastně kdykoliv, bez čekání na almužnu od státu a pokud nevyděláte, tak budete holt muset pracovat do doby než umřete. 

MU kdysi sama hlásala, že znalostí již netřeba, vše vás naučí až VŠ, tak by možná mohli zapracovat i na zbavení té infantilnosti. To by byla teprve revoluce.

2 0
možnosti
Foto

Mluvíte mi z duše.:-) Já si z českého školství, a hlavně jedné VŠ odnesla doživotní poučku, že nic nejde, studjiní existuje samo pro sebe a ne pro studenty, a že je nejlépe nevyčuhovat, nebo dostanete před prsty. 

Aneb co mi bylo platné, že jsem jako jedna z mála v ročníku uměla psát komplexní vzorce do excelu, (který mi  obratem dodal výsledek), když vyučující trval na papíře a peru.. (Dodnes mám schovaný od tohoto vyučujícího email, kde tvrdí, že ještě nikdo tak neurazil jeho inteligenci. ;-D Na pouhé projití mi nestačilo ani 160%) 

Pak jsem pro změnu měla zase problém se svými powerpointy, neboť byly tak inovativní a plné informací, (říkali spolužáci), že vyučující mi radši dali rovnou F za nesplnění úkolu. Jako jediná jsem je totiž nepapouškovala podle  vzoru vyučujících. 

Také často vzpomínám na hodiny translatologie, kde vyuč. ke mně poznamenala, že když si hodně slov píšu, tak asi málo vím. ;-D Já přitom trénovala pravopis, mám totiž všechny možné dys a slova se učím nejprve graficky.  Takže si dnes mohu dovolit opravovat práce rodilých mluvčích. 

Jinou vyučující urazilo pro změnu vybití baterky mého noteboku uprostřed výkladu, prý jestli jako už odcházím (vražedný pohled;-D). Ovšem k dokonalosti to dotáhl Mirek, který tvrdil, že na jeho hodiny chodit netřeba, takže mohl strávit celé dny sledováním youtube, kasírovat bez nervů svůj plat a k tomu nás ani nevidět. ;-D

1 0
možnosti
Foto

Pak jsme měli ještě Maruš, která zatloukala a zatloukala, ač jsem přišla na to, že lže, jako když tiskne ohledně pár výzkumů. Ovšem do kamene by se měla naopak tesat její poznámku, že přednášky elektronicky nevyvěsí, protože by ji pak nikdo nechodil na přednášky. Naše drahá instituce totiž nakoupila za dotaci v řádu statisíců pokrokový elektronický systém, který ovšem nikdo nechtěl používat. Tak jsme se chtě nechtě museli zároveň používat 4 jiné systémy z jiných univerzit. Sami vyuč. v tom měli slušný guláš. 

No a celému tomuto blázinci velela taková soudružka ředitelka, která snad osobně znala i V.I. Lenina a během dne zvládala oběhnout svých 15 kanceláří. Proto se asi raději i její podřízení, šli vždy nejméně tříkrát  přesvědčit, že opravdu není zrovna v jejich chodbě, když o ní chtěli mluvit. ;-D

0 0
možnosti
VS

Stát dává peníze MŠMT, nikoli na vzdělání. Spíš bych řekla, že je dává taky na vzdělání.

Za tu sumu se musí podporovat mimo jiné velká část vrcholového sportu, nejrůznější velmi problematické projekty (chystané tablety pro všechny žáky)  a řada tzv. výzkumných ústavů. Opravdu PRO ŠKOLY  - chcete-li na vzdělávání - toho zbývá pramálo.

0 0
možnosti
FD

Ještě přidám.Je to rrok možná dva,v Anglii vznikl poplach,že nastane velký příliv Bulharů a že dávky,které jim budou muset vyplácet,práce jejich krajanů již nepokryje. A hned měli připravený plán,jak je budou volky nevolky,navzdory právu svobodného pobytu posílat domu.Ze svýho by jim nedali ani korunu a my všichni bysme jim tleskali jak jsou chytří.

0 0
možnosti
FD

Považuji tento článek opět za krásnou hloupost.On když ten mladý člověk vystuduje,měl by založit rodinu,nic nemá,je čerstvý vysokoškolák,jeho nová rodina by měla vycházet z určitého standartu. Na ten standart,si musí půjčit.Tak ho zatížíme ještě půjčkou na studium.Již jednou jsem se Vás ptal,čím to je ,že po pádu totality se naši odborníci a vysokoškoláci, vystudovaný na státních totalitních školách západu tak náramně hodili.Na to jste mi odpověděl,že vy jste jinej.Na nic jiného jste se nezmohl,ačkoli by to bylo k zamyšlení zněkolika úhlů.On totiž ten vysokoškolák,když pracuje, tak pracuje lépe,když tolik dluhů nemá a může lépe formou daní ten svůj dluh vůči státu splácet.Nevím však,co by bylo nedemokratické na tom,že když jde do slavné západní ciziny,tak by si v bance teprve půjčil(v novinách kdysi vyšlo,že nás vysokoškolák stojí od narození 3,5 až 4 mil Kč) a jednorázově státu dlužnou částku zaplatil.A hned by se stal pro slavný západní trh velmi drahou pracovní silou.Už by tam nemohli proplácet východním pracovníkům mzdy,za které tam jejich lidi nechtějí dělat.A hned by se ukázalo,které školství a sociální systém je efektifnější.Jinak v podstatě ten Váš článek není opět o ničem,když celá východní evropa,dělá pro západ zadarmo a svýma daněma je tímto způsobem dotuje a tuto skutečnost stále v rámci nějaké demokracie ignorujeme.

1 5
možnosti
TL

O české studenty je v zahraničí zájem protože jsou levnější. Proč jsou levnější? Protože v ČR je studium zadarmo, takže nemusí nic splácet. ČR takto dotuje školství jiných zemí. A vytváří diskriminaci studentů, kteří studují za peníze a imigraci studentů, kteří studují zadarmo.

Dále můžete mi říct jak vysokoškoláci studující humanitní obory nebo jiné blbiny přispívají ostatním na daních? Pobavte mě.

Navíc jste to celé už podruhé nepochopil. Vůbec nejde o to kolik škola stojí.

Vy jste právě ten produkt českého školství o kterém se v článku píše.

3 0
možnosti
AK

Těch výhod placeného školství bude víc:

Jestliže má část vlivných a bohatých profitovat ze snížení daní, zastropování pojistného a z významných částek, jež každoročně mizí v černé díře korupce, potřebuje tyto peníze nechat pracovat. Výhodnou, neboť přímo státem garantovanou oblastí zhodnocení soukromých zdrojů je privatizace až dosud veřejných systémů či jejich částí. Privatizované pojistné systémy (penzijní, zdravotní, školský aj.) budou inkasovat pojistné především od středních vrstev. To znamená, že velká část toho, čeho se nyní lze zmocnit korupcí, bude napříště odevzdávána vlivným skupinám zcela legálně.o

1 0
možnosti
Foto

Bavíme se o státním školství. Vy se pokoušíte implikovat jiné faktory, nebo důsledky. To není vůči původnímu článku férové.

3 0
možnosti
  • Počet článků 651
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1690x
Občan, člověk. Často zděšený z toho, co vidí, slyší, či čte. Který se chce ještě za svého života dožít lepšího režimu, než byl ten rudý…
Ale vidím, že se do toho „socíku“ chce většina lidí v tomto státě vrátit.