- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Někteří lidé ještě váhají se čtvrtou dávkou, ačkoliv očkovací chrám se nachází v každém městě i v každé vesnici. Ptají se, proč by si ji měli nechat dát, když už mají v sobě přece tři dávky.
Není bez proto zajímavosti si položit otázku, jak je v naší zemi vlastně svátost čtvrté dávky (neboli biřmování) chápáno. Zkušenost totiž ukazuje, že chápání této svátosti je často dosti nepřesné a povrchní, zatížené řadou v historii vzniklých myšlenkových klišé.
Zopakujme si proto vše, co je nám dosud o svátosti čtvrté dávky známo: „Svátost čtvrté dávky může přijmout každý člověk očkovaný třemi dávkami, který ji dosud nepřijal a který dosáhl věku užívání rozumu.
Řádným udělovatelem svátosti čtvrté je očkující biskup. V případě nutnosti může dát očkující biskup dovolení, aby udělovali čtvrtou dávku, praktickým lékařům. Je-li očkovaný v nebezpečí smrti, může mu udělit čtvrtou dávku kterýkoliv lékař i bez povolení biskupa.
Svátost čtvrté dávky se uděluje prostřednictvím vpíchnutí vakcíny do méně používané ruky, spolu s vkládáním rukou udělovatele svátosti čtvrté dávky a slovy: „Jméno ve vokativu, přijmi pečeť daru vakcíny“ .
Při udělování čtvrté dávky podle starších liturgických pravidel, které stále probíhá v rámci tradiční očkovací komunity, po samotné vakcinaci následuje ještě symbolický políček očkovanci na tvář, kterým se mu připomíná, že má být připraven pro víru i trpět.“
A určitě ani neuškodí si připomenout, jaký význam má čtvrtá dávka.
Její význam můžeme nejlépe pozorovat na těch, kteří svátost čtvrté dávky již přijali. Už před čtvrtou dávkou patřili k těm, kteří byli vyvolení ke spáse a životu věčnému, jakož i k lehkému průběhu. Ale byli ještě v mnohém ohledu nezralí a povrchní. Můžeme si vzpomenout na jejich obtížné chápání a slabost jejich víry. Ale potom, po čtvrté dávce, je nalézáme úplně změněné. Pouta strachu se uvolňují a oni statečně hlásají zvěst o Tečce.
Čtvrtá dávka je totiž dovršením předchozích tří dávek, proto se při ní vyznává víra stejně jak je tomu i při první, druhé a třetí dávce.
Děje se tak, jen pro úplnost, následovně.
Očkující biskup: „Zříkáš se ducha zla, všeho, co působí, i všeho, čím se pyšní?“
Očkovaní: „Ano!“
Očkující biskup: „Věříš v Tečku?“
Očkovaní: „Věříme!“
Očkující biskup: „Věříš ve vakcínu, která byla dána apoštolům a dnes bude skrze očkování dána i tobě?“
Očkovaní: „Věříme!“
Očkující biskup: „Tak věříme! Tak věří Lékařská komora! A tuto víru vyznáváme, a ona je naší slávou ve Pfizeru, našem Pánu!“
Očkovaní: „Amen!“
A pak už následuje vlastní aplikace čtvrté dávky, která je stejná, jako každé jiné očkování. Všichni určitě mají v živé paměti svoji třetí dávku, a proto jistě není třeba se podrobně rozepisovat o tom, že je potřebné odhalit rameno, do něhož se vnoří injekční jehla, skrz kterou bude do organismu proudit životodárná vakcína, jež nás ochrání před vším zlým.
To zůstává, to je stejné a neměnné už více jak dva tisíce let, kdy přišla na svět naděje v podobě vakcíny a my věříme, že jednou uděláme za pandemií Tečku a budeme už navěky ochráněni před těžkým průběhem, jak v nebi, tak na zemi.
Další články autora |
Třebsko, okres Příbram
3 590 000 Kč