D8 – Pozor na motýly a bacha na to křoví
Stavba, o které se uvažovalo již v roce 1938!, přitom přijala všechna uložená opatření na minimalizaci dopadů na životní prostředí, tak jak se sluší na komunikaci vedoucí přes chráněnou krajinnou oblast České středohoří. Aktivity Děti Země však tuto stavbu neustále oddalují, přestože dobře ví, že stavbě nebrání žádné zásadní nedostatky, ale v podstatě jen samé prkotiny.
Stavba D8 je přitom v českém měřítku zcela výjimečná. Kryté mosty, víceúrovňové souběžné úseky nebo největší koncentrace tunelů na české dálnici, přestože je svou délkou u nás druhá nejkratší. Tunely tvoří téměř 4 % její délky, přesněji 3,58 km. Pochlubit se může také nejdelším dálničním mostem u nás. To vše pro maximální šetrnost k dopadům na životní prostředí.
Plné zuby pseudoekologických aktivistů přitom mají také lidé, kteří na rozdíl od Dětí Země v regionu žijí a denně se potýkají s nekončícím proudem vozidel v jejich obcích. A zatímco M. Patrik prošetřuje povolení ke kácení keřů, na obyvatele postižených obcí se valí jedno auto za druhým včetně kamiónů. Výsledky průzkumu, které mezi občany regionu provedlo sdružení Česmad Bohemia, přitom vyznělo jednoznačně – dálnici chceme a čím dříve tím lépe. 78 % dotázaných občanů věří, že tíživou dopravní situaci může vyřešit jedině dostavba D8 a 83 % je přesvědčeno, že aktivity eko-aktivistů nejsou prospěšné a odsuzují je. 40 % respondentů by dokonce hlasovalo pro legislativní změny, které by jednání ekologických aktivistů omezilo. Nutno podotknout, že většina z nich vyjádřila kladný vztah k ochraně životního prostředí.
Pominu-li, že každé zdržení stavbu nejen prodražuje, tak jedním z důsledků neexistence této komunikace je vysoký provoz na kapacitně nevyhovujících silnicích nižších tříd, časté nehody a několik zbytečně zmařených životů.
Aby těch extrémů okolo dostavby dálnice D8 nebylo málo, bude teď projekt dostavby této strategické komunikace, pozastavené po stížnostech ekologů, posuzovat v Evropské komisi Ladislav Miko, bývalý ministr životního prostředí za zelené. Za svého působení v ČR je znám jako odpůrce řady dopravních staveb, včetně dálnic a rychlostních silnic.
Opravdu život lidí v regionu nikoho nezajímá?
Miroslav Ouzký
Biopaliva - dobré úmysly dláždí cestu do pekel na 167 %
Neuplyne rok, aniž by se neobjevila nová mezinárodní studie upozorňující na skutečnost, že ve srovnání s klasickými fosilními palivy má použití biopaliv až o 167 % horší dopad na životní prostředí. K získání plochy na pěstování sóji či řepky se totiž kácejí lesy a vysoušejí mokřady, takže v souhrnu se do ovzduší dostane víc skleníkových plynů. Na tuto negativní stránku upozorňují odborníci se stále větší intenzitou již od roku 2008, kdy se začalo s povinným přidáváním biopaliv do pohonných hmot v USA a EU. Použití biopaliv škodí nejen přírodě, ale také majitelům vozidel, odčerpává potřebné finance z veřejných peněz a způsobuje růst ceny potravin.
Miroslav Ouzký
Smlouva o fiskální zodpovědnosti není v zájmu ČR a jejích občanů
Když jsem pročítal komentáře k postupu Petra Nečase v otázce ratifikace smlouvy o fiskální unii v českých médiích, dýchl na mě pocit jakéhosi nového Mnichova či Bílé hory. Mluví se opravdu o „té“ smlouvě? Mluví se opravdu o jejích skutečných důsledcích, o historickém kontextu vzniku eurozóny? Znají kritici premiéra všechna zákoutí a specifika fungování evropské politiky? Zmínil někdo, že povinností předsedy české vlády je hájit zájmy České republiky?
Miroslav Ouzký
Fotovoltaika - raději pozitivní motivaci než povinnosti
Debata ohledně novely zákona o podporovaných zdrojích energie mezi zástupci provozovatelů tuzemských fotovoltaických elektráren se vyostřuje a ve vzduchu opět visí evergreen v podobě hrozby arbitráží. Sporným bodem se tentokrát ukázala povinnost finančně přispívat na recyklaci vysloužilých fotovoltaických panelů. Přestože k dotovaným zdrojům energie mám své výhrady, volil bych v tomto případě jinou – otevřenější cestu.
Miroslav Ouzký
Čeká nás symbióza elektromobilů s jadernými elektrárnami?
Elektromobil je vize nejen daleké budoucnosti, ale naopak budoucnosti velmi blízké. Elektromobilita získala před několika týdny důležitou mezinárodní podporu ze strany zástupců EU, USA a Japonska. Mezinárodní dohoda o úzké spolupráci na konvergenci regulačních požadavků v oblasti elektromobilů může být právě tím klíčovým rozhodnutím, které do budoucna zvýší potenciál této technologie a zaručí potřebný společný přístup v této oblasti.
Miroslav Ouzký
Kdo pomůže EU s Itálií, získá Nobelovu cenu
Krize eurozóny přes výrazné snahy ze strany ECB, představitelů Německa a Francie neodeznívá, ale naopak stále nabírá na síle. Dle prognostiků se blíží druhá vlna. Ta by mohla za současného stavu napáchat ještě více škod, než předchozí krize, kdy byla EU ještě poměrně stabilní. A protože pozici největšího strašáka eurozóny, kterého doposud zastávalo výhradně Řecko, začíná přebírat Itálie, začínají pomalu sílit hlasy připouštějící tzv. „dvourychlostní“ Evropu. Itálii, v případě problémů, už totiž nikdo nezachrání.
Další články autora |
Nahá umělkyně za zvuků techna házela před dětmi hlínou. Už to řeší policie
Policie prošetřuje vystoupení, ke kterému došlo na Akademii výtvarných umění (AVU). Umělkyně a...
Přes Česko přešly bouřky s krupobitím. Dálnici D1 pokrylo bahno a větve
Do Česka přišly přívalové deště, na některých místech padaly i kroupy. Hasiči hlásili desítky...
Německo je otřeseno. Přišel brutální útok na politika, pak následoval další
Na lídra kandidátky německé sociální demokracie (SPD) v Sasku do evropských voleb Matthiase Eckeho...
Vyváděla strašné věci. Zahradil označil Jourovou za nejhorší z eurokomisařů
Premium Když Česko vstoupilo 1. května do Evropské unie, byl tam matador ODS Jan Zahradil kooptován...
Ukrajině nastává „nejtemnější hodina“. Začíná mluvit o jednání s Rusy
Premium Ukrajinské armádě se stále nedaří stabilizovat situaci na frontě a nálada v Kyjevě je čím dál...
Afghánistán zasáhly přívalové deště. Záplavy si vyžádaly nejméně 300 obětí
Záplavy na severu Afghánistánu, způsobené přívalovým dešti, si vyžádaly nejméně 300 obětí....
Poprvé promluvil. Kellner byl po havárii vrtulníku naživu, tvrdí přeživší Čech
Jediným přeživším havárie vrtulníku na Aljašce, který v roce 2021 převážel miliardáře Petra...
Pražským Klementinem lze brouzdat i mimo otevírací dobu. Virtuálně a z domova
Tam, kde končí prohlídková trasa, teď začíná virtuální prohlídka. Díky moderním metodám mohou lidé...
Léky na cukrovku či ředění krve od praktika? Ministerstvo chce změnit podmínky
Ministerstvo zdravotnictví (MZd) chce zmírnit pravidla pro předepisování léků praktickými lékaři....
Večerní parťák na koupací rituál: Vyhrajte balíček od sebamed Baby
Přebalit, vykoupat, umýt hlavu, pořádně promazat celé tělíčko... Skvělým parťákem pro takový večerní rituál je sebamed Baby. Sháníte-li jednoho...
- Počet článků 34
- Celková karma 0
- Průměrná čtenost 1332x