Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
M

machinnist

22. 12. 2011 9:35
IZIP - Ouzký opět radí, tentokrát v jaderné energetice

IZIP už je asi vytunelovaný a tak se Ouzký pouští do jaderné energetiky .

Jaderná elektrárna se snad vytunelovat nedá, přesto doporučuji jejich majitelům, aby i u jaderných elektráren zvýšily ostrahu.

1 0
možnosti
J

jupp

22. 12. 2011 0:23
Zakaz zarovek neni (jenom) zelene silenstvi,

ale perfektni ukazkou lobbistickeho juda. Zakaz zarovek, zvany "lex Phillips" byl prolobbovan Phillipsem s vyuzitim argumentace zelenych, kteri se "zelene" argumentaci vzeprit nemohli, impuls a dirigenti prisli od velkoprumyslu.

Elektromobilitu analyzoval Dr Paul MacCready a mj dosel ke kvalifikovanemu zaveru, ze JE je pro elektromobilitu nevyhodna.

Autor clanku se snazi vybudovat argumentaci ve prospech JE, podobnou strategii Phillpse v pripade "sporivek".

Doprava nakldu a hromadna doprava osob elektromobilitou zatim technicky nefunguje ani na papire Provozni zkusenosti, ziskane pri hromadnem pouzivani akumulatory pohanenych nakladnich aut na pocatku 20 stoleti jsou z velke casti i dnes, s jinymy technologiemi, velmi relevantni a odstrasujici.

Politici zatim v dejinach lidstva nevytvorili zadny fungujici system, ale dariva se jim zborit jiz fungujici. Proc by to s elektromobilitou melo byt jinak? Zvlaste, pokud je lobbing pro velkoprumysl neprehlednutelny.

0 0
možnosti
R

roman36d

22. 12. 2011 5:55
Re: Zakaz zarovek neni (jenom) zelene silenstvi,

To je ale pitomost. Elektromobily pochopitelně nemusí vyrábět pouze tradiční automobilky. Také je poměrně dost firem které se vývojem a hlavně výrobou elektromobilů zabývají, aniž by kdy vyrobily jediné auto se spalovacím motorem. Jenže všichni narazili na stejnej problém. Malý dojezd a hlavně drahé akumulátory. A to drahé z podstatymateriálu, nikoliv proto že jde o novinku, nebo o malé série.

0 0
možnosti
PB

digitaaalek

22. 12. 2011 0:18
Dulezity fakt

... je sabotaz samotnych automobilek. Auto dela autem spalovaci motor do jehoz vyvoje automobilky nasypaly za desetileti biliony. S prichodem elektromobilu by se z automobilek stala montovna plechu plus baterie.

Zajimavy dokumentik  s nazvem Kdo zabil elektromobil :

http://dokumentarni.tv/veda-a-technika/kdo-zabil-elektromobil-who-killed-electric-car

0 0
možnosti
OK

old-fashioned Kokodák

21. 12. 2011 23:41
elektromobil současného typu je technologická slepá ulička

a navíc ekologická katastrofa...:-/Rv

0 0
možnosti
JRJ

Já rád játra

22. 12. 2011 0:05
Re: elektromobil současného typu je technologická slepá ulička

Jaky jiny typ elektromobilu existuje?

0 0
možnosti
JR

Jan Ruzicka

21. 12. 2011 23:34
Jasně.

Přimkneme se k prsu matičky brusele a vymyslíme elektromobil. A já kdysi volil ODS.

0 0
možnosti
DD

ducks_quack

21. 12. 2011 22:37
Pane doktore,

bude lepší, když nebudete kecat do věcí, o kterých nemáte ani ponětí... Problematika elektromobilů není jen o pohonu, ale i celé řady s tím souvisejících problémů. Nejenom schopnost a rychlost nabíjení (obdoba tankování automobilů), ale i třeba momentálně v zimě aktuální problém udržení oken "průhledných", tedy využití odpadního tepla spalovacího motoru a další. Rád s Vámi o tom podiskutuji... Je toho samozřejmě daleko více... třeba účinnost nabíjecího cyklu baterie, která ve skutečnosti dělá z elektromobilu ve srovnáním s běžným automobilem vážný ekologický "prů...ser"

1 0
možnosti
PK

Paeris Kiran

21. 12. 2011 22:13
Jestli by nebylo lepší...

Kdyby Unie v tomto nepodnikala NAPROSTO NIC. Tedy nevyvíjela naprosto žádnou činnost, nezaměstnávala kvůli tomu jediného člověka.

0 0
možnosti
JM

Edmund Černá Zmije

21. 12. 2011 22:04
Dokud nedojde k technologickému skoku

v oblasti uchovávání elektřiny, bude to pořád pofiderní uměle přiživovaná záležitost. Drahé a těžké baterie, surovinově náročné. To je kardinální problém elektromobilů. ;-(

0 0
možnosti
JRJ

Já rád játra

22. 12. 2011 0:11
Re: Dokud nedojde k technologickému skoku

K technologickemu skoku doslo, s lithiovymi bateriemi a jejich vyvoj neni u konce. Porad ale nejsou kompetitivni se spalovacimi motory.

0 0
možnosti
PH

petrph

21. 12. 2011 22:01
mimochodem, kdo to platí v tom N.Y?

" snahu města New York, které razantním krokem mění tradiční žluté taxíky za elektrovozy.".. Když vezmu v úvahu současný rozdíl v ceně elektrovozu a běžného vozu s klasickým pohonem (tipnu si  tak 4:1), tak taková celková výměna asi nebude levná. Takže, zda to skutečně ze svého platí město New York (v době kdy i v USA zuří dluhová krize a současné ekologické problémy nejsou ty z těch nejpalčivějších)...A kdyby to snad pouze přikázalo soukromým provozovatelům těch taxíků, asi by to bylo přímo likvidační.

0 0
možnosti
R

roman36d

21. 12. 2011 22:07
Re: mimochodem, kdo to platí v tom N.Y?

Pokud vím, tak jde o pilotní projekt.... Ale celé je to na prd. Moc malý dojezd, absence rychlonabíjení...... navíc v NYC je v autech puštěná buď klimatizace, nebo topením takže nepředpokládám že by se to (v současné době) mohlo uchytit.

1 0
možnosti
  • Počet článků 34
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1332x
Miroslav Ouzký se narodil 18.8 1958 v Chlumci nad Cidlinou. Vystudoval lékařskou fakultu UK, do roku 1994 působil jako lékař v Kadani. V roce 1991 se stal členem ODS, politickou kariéru začal jako člen Městského zastupitelstva Kadaň, v roce 1998 byl zvolen poslancem za ODS. Aktuálně působí v Evropském parlamentu, kde je členem a koordinátorem Výboru pro životní prostředí, veřejné zdraví a bezpečnost potravin (ENVI), místopředsedou Delegace ve Smíšeném parlamentním shromáždění AKT-EU, náhradním členem Výboru pro zahraniční věci (AFET) a členem grémia ODS.

Seznam rubrik