Tenkrát na západě - Roadtrip 2014 - část 9

Napětí stoupá, ruce se potí. Vrchol naší cesty je tady a my se ho nemůžeme dočkat, pojďte se s námi podívat na místa západní Evropy, kam vedli kroky naší Expedice Gibraltar.

Tarify v Tarifě?!

Tak jsme jednoho krásného rána dorazili do Tarify. Provedli jsme všechno, co jsme potřebovali, včetně čištění zubů v plážovám pítku a pokračovali v krasojízdě. Prohlídka Tarify za tak krásného počasí bude jistě krásným zážitkem. Jenže omyl! Během chvíle se město ponořilo do naprosté mlhy a na krok sice vidět bylo, ale vyhlídky na krásné počasí byly fuč. Navzdory nepěknému začátku jsme se vrhli do prohlídky a přes místní trh, který ve mně zanechal veliký dojem, nejen díky čerstvému zboží, ale i díky temperamentním prodejcům, jsme zamířili na pevnost Já si z toho zrovna moc nepamatuji. Ne že bych byl pod obraz, ale ten den mě zlobily kontaktní čočky a v souvislosti se silným světlem rozptýleným v mlze jsem se prakticky mohl dívat jen na dláždění ulic.

Každopádně Tarifa byla za námi a my vyráželi směr Gibraltar obdivujíc zdejší techniku stavby mostu.

Jezdí se tam vlevo?

Navigace - zadat Gibraltar - nastartovat - vyrazit. Asi takový byl postup při odjezdu z Tarify. Po pár hodinách jsme byli na místě. Ještě pár kliček, protože značení nebylo uplně jednoznačné a už stojíme u hraničního přechodu. "Your passports please." Ozval se celník.

Scéna, kterou naši rodiče prožívali s obří hrůzou, zda je přes hranici vůbec pustí pro nás byla zcela otravnou a nikterak nezáživnou. Celník zkontroloval moderní elektronické pasy na čtečce a po pár kontrolních dotazech na současné a předešlé cestování účastníků zájezdu nás vpustil do Země-nezemě. Gibraltar! Cíl naší cesty byl tu. Pár okamžiků po průjezdu celnicí jsme měli další zážitek, na který si pamatuju ještě ze své předešlé návštěvy Gibraltaru. Konkrétně hlavní silnice vedoucí kolmo přes přístávací dráhu Letiště Gibraltar. Díky bohu přednost zprava neplatí a pro případ nutného použití dráhy je zde moderní zabezpečovací systém - závory. Další postup byl jasný, zaparkovat, zjistit cenu lanovky a vyrazit nahoru pěšky. Celkem zajímavý výstup. Nahoře nás zastavila osoba u vstupní brány s tím, že za vstup do Národního Parku se platí, tak nám moc ty ekonomické manévry nevyšly. Pomalu jsme vyšplhali na opičí útes, kde se zdržovalo opravdu minimum opic. Tak jsme se zklamáním vylezli nahoru, kde nám náladu přítomná zvířatka opět spravila.

Výhled do Afriky se tentokrát bohužel nekonal, ačkoli jsme si nebyli uplně jistí jednou horou, která posléze možná opravdu byla z jiného kontinentu. Opičky jsme si užili opravdu hojně a fotili jsme se snad s každou. Po návratu jsme ještě vyhodnotili jako fajn se vykoupat. Takže pláž a teplé moře nám náladu vylepšili na 100% a mohli jsme jet se ubytovat.

Tohle ubytování co jsme našli, bylo opravdu jedno z nejlepších co jsme měli, protože jsme byli pod stromem, u cesty, s úžasným výhledem na krajinu a přilehlé údolí. Pomalu, ale jistě se blížíme ke konci cesty a tím i vyprávění vyprávění. Tak zase za týden, možná naposled.

Autor: Ondra Pešek | pondělí 17.11.2014 8:00 | karma článku: 6,00 | přečteno: 225x

Nebezpečnost obvinění ŘLP z pochybení

Normálně jsem už vzdal svoje přechodné chutě vyjadřovat se k nějakým politickým aktivitám v Čechách, ale na tohle si dovolím udělit vyjímku a příblížit můj názor na celou věc.

19.10.2016 v 19:00 | Karma: 20,58 | Přečteno: 557x | Diskuse| Politika

Pohádka

Bývá to typickým jevem o svátcích jako jsou Vánoce, Velikonoce a podobně. Přesto většina z nás nevěří, že by se něco takového mohlo odehrávat ve skutečnosti.

1.6.2016 v 16:00 | Karma: 9,21 | Přečteno: 286x | Diskuse| Osobní

Pošta

Miliardy instant messages, milióny emailů, tisíce sms a tisíce dopisů denně doručí doručovací služby. What's App, Facebook, Skype, iMessage, Viber a další. Staly se komunikátory našeho života.

15.5.2016 v 10:00 | Karma: 10,22 | Přečteno: 280x | Diskuse| Společnost

Ondra Pešek

Jak jsem nejel přívozem...

Slunce vylezlo nad obzor a v Německém městečku byl čas odstartovat program dne, který byl v rámci pobytu pro odreagování na pořadu.

17.4.2016 v 14:00 | Karma: 6,82 | Přečteno: 345x | Diskuse| Osobní

Pískej ty svině!

Každý to zná. Někdo přímo z plochy, někdo z trenérské lavičky, někdo jen z obecenstva a najdou se i ti, co si to zařvou nebo pomyslí doma u televize. Ten rozhodčí je ....

20.10.2015 v 9:00 | Karma: 14,94 | Přečteno: 601x | Diskuse| Sport

Hamás má týden na příměří, jinak Izrael vtrhne do Rafáhu, spekuluje Egypt

3. května 2024  19:28

Izrael dal palestinskému radikálnímu hnutí Hamás týden na to, aby přijal dohodu o příměří a...

V Berlíně hoří výrobní hala firmy produkující zbraně poskytnuté Ukrajině

3. května 2024  15:44,  aktualizováno  19:02

Hasiči na jihozápadě Berlína likvidují rozsáhlý požár výrobní haly, ve které jsou uskladněny...

Šli do stanu zjistit, zda nemají nádor. Krutou odpověď jich slyšelo 170

3. května 2024  18:30

Preventivní akce Stan proti melanomu se v Praze, Brně a Ostravě zúčastnilo přes 3800 lidí. Lékaři...

Maláčová o důchodech: Nad 60 let jsou lidé bez šance. Rekvalifikují se, věří Pertold

3. května 2024  18:15

Podcast Vláda v úterý schválila návrh důchodové reformy. Počítá se zvyšováním důchodového věku nad 65 let...

Slova co mě definují: kluk, hokejista, student a hlavně milovník techniky.