Mautpflicht v Německu od 2016 aneb je to fair?

V Německu se rozhodli ke kroku, který mnohé řidiče vůbec nepotěší, od roku 2016 bude zavedeno mýto na všech dálnicích a silnicích .

Německo se rozhodlo k dlouho diskutovanému kroku a tím jest placení mýtného na všem tolik známým německých dálnicích. Nejprve musíme ale zhodnotit stávající situaci. Dnes se žádné mýto neplatí a poplatek za užívání dálnic a tedy peníze na jejich opravu se vybírají pomocí daně. Daň z vozidla platí Němci a auta registrovaná v Německu. Ostatní neplatí nic a mohou dálnice svobodně užívat. Výsledek? Němci a auta zde registrovaná platí všem ostatním dálniční poplatky a starají se o jejich kvalitu.  Líbilo by se Vám to, kdyby se tohle stalo u nás? Je to fair?

 

A co na to EU?

Velká vlna se zvedla hlavně kvůli pravidlům EU. Stručně řečeno EU se snaží prosazovat myšlenku, že každý, a je jedno odkud je(pozn.: musí být z EU), musí být považován jako domácí. Jinak řečeno, Němec, co přijede k nám nemůže platit za dálniční známku 2× tolik jen protože je Němec a stejné musí platit všude, kam paragraf EU dosáhne. No jo, ale je tohle pravidlo v případě mýtného ve Spolkových zemích Německých porušeno? Dle mého naprosto laického názoru nikoliv. Pokud si své auto registruji v Německu, pak budu mít naprosto stejně jako všichni kolem, co mají své auto zde registrované, tu výhodu, že mi bude vrácena částka, kterou zaplatím za mýtné. Porušuje to tedy EU pravidlo? 

Malý příklad: Jsem Němec s vozem s registrační značkou z Rakouska. Mýto zaplatit musím a nikdo mi ho nevrátí. Je to fair? Porušuje to EU pravidla?

 

A vy tam na jihu si trhněte!

Je tomu skoro rok, co se Rakousko dostalo do menšího sporu s Bavorskem a bůh ví kým ještě. Na dálnici A12 označované jako Inntalautobahn existovala výjimka, která nechala řidiče projet po této dálnici až k výjezdu na Kufstein bez placení, kde mnozí v zimních měsících odbočují a směřují do svého oblíbeného zimního střediska za sněhovou pokrývkou. To ale Rakousko po neshodě s Německem potažmo Bavorskem zrušilo. Podobná situace ovšem v opačném gardu pravděpodobně nastane teď. Právě zmíněná dálnice A12 - Inntalautobahn je velikou spojnicí s Itálií, ale hlavně je to hlavní dopravní koridor pro Tyroslko a Vorarlberg, případně pro Švýcarsko. Spojení těchto oblastí se zbytkem Rakouska probíhalo za pomoci tzv. Deutsches Eck neboli Neměcký roh (Německý výběžek), kde se A12-Inntalautobahn připojí u Rosenheimu na dálnici A8 vedoucí z Mnichova do Salzburgu, kde se opět napojuje na Rakouskou dálniční síť a hlavně dálnici A1 vedoucí do Vídně. To vše potvrzuje, jak důležitý dopravní uzel to je, nejen v rámci evropského měřítka, ale i v rámci lokálních poměrů Rakouska. Výsledkem je, že Rakušané, kteří využívají toto spojení mezi Tyrolskem a Salzburskem budou od nynějška platit stejné mýto, jako bude platit kdokoli jiný, co se sveze po německých dálnicích. Takže si drazí Rakušané zaplatí mýto dvakrát ačkoliv budou chtít jezdit pouze v rámci vlastní země(ačkoliv po cizím území). Odpovídá tohle nějakým pravidlům Unie? Je tohleto fair?

 

Co na to všechno říct? Co na to odpovědět? Snad jen to, že se lidé rozčilují nad něčím, co je dle mého názoru naprosto v pořádku a něco, nad čím můj rozum zůstává v rozpacích, je podle ostatních pravděpodobně naprosto v pořádku nebo se o tom minimálně nemá cenu ani zmínit. Co si myslíte Vy, je to fair?!

Korektura:... chtít jezdit po vlastním území.-->pouze v rámci vlastní země(ačkoliv po cizím území)

Hlasujte ve finále ankety Blogera roku

Autor: Ondra Pešek | sobota 9.5.2015 15:00 | karma článku: 12,87 | přečteno: 822x
  • Další články autora

Ondra Pešek

Pohádka

1.6.2016 v 16:00 | Karma: 9,21

Ondra Pešek

Pošta

15.5.2016 v 10:00 | Karma: 10,22

Ondra Pešek

Jak jsem nejel přívozem...

17.4.2016 v 14:00 | Karma: 6,82

Ondra Pešek

Pískej ty svině!

20.10.2015 v 9:00 | Karma: 14,94