Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Citroën story, aneb manuál pro majitele v Karlovarském kraji…

Rouhal se a byl po „zásluze“(?) potrestán. Kdo? Já, stěžovatel a pisatel kritiky na nepochopitelné jednání a praktiky firmy Citroën v Karlovarském kraji. Trest je kuriózní – potřebuji nutně servis..

Jak jednoduché před zhruba tři čtvrtě rokem. Zajedu, nechám opravit v autorizovaném servisu v Karlových Varech. Bývalo! Dnes?

 Pokud nejste škodolibí a nejlépe majitelé značky, čtěte, prosím. Ostatní dle zájmu.

Nevyčerpatelné téma má zajímavé pokračování.Hmm, akorát na můj úkor.

Situace, která vedla k výše uvedené potřebnosti, byla zvláštní a ve svém důsledku mě umožňuje navodit atmosféru, kterou zažijí současní a zatím, nedejbože, i budoucí zákazníci firmy Citroën v Karlovarském kraji.

Vstupní antré máme za sebou, pokračuji.

Slunné ráno, cesta po dálnici do Chebu (cíl Aš), tempomat nastaven na rychlost 110 km. Můj krasavec, maximálně obsazen kolegy z kuželek ( mistrovské utkání v Aši), spokojeně pobrukoval a jeho zvuk se mísil s obvyklou hecířskou debatou. Zhruba 5 km před odbočkou na Aš, na display, spolu s varujícím pištěním, vyskočilo anglické hlášení : Engine failed - needed repair !! Přeloženo: Porucha motoru - nutná oprava(!), včetně dalšího oznámení, že je vypnuto ESP/ASP. Zděšen zastavuji a v servisním manuálu hledám význam těchto kontrolních oznámení. První je vážné, druhé je bezpečnostní a je důsledkem propojení počítačového systému vozidla. Anglické hlášení nevěští nic dobrého. Nastartuji, dobrý, přidám plyn – omezení otáček na 2000 ot/min, nepravidelný chod, značná ztráta výkonu. Do cíle zbývá zhruba 25 km. Vzhledem k zatížení vozu krapítko „svalnatějšími“ pupkáči, musím v každém větším kopečku podřazovat a dávat varovné blinkry – za mnou jedoucí chápou a soucitně mě objíždějí.

Zkrátím. Dojezd na kuželnu v Aši. Sportovními kolegy, po zjištění, proč (?) skoro pozdě, naveden do servisu v Mokřinách, předměstí Aše. Příjemný pan vedoucí servisu, po napojení na servisní diagnostiku s omluvou, že je to „firemní“ a ne speciální na Citroën, čte diagnózu – vadný první vstřik, nebo selhalo ovládání vstřiku elektronikou. Zkušeným poslechem potvrzuje, že motor jede jenom na tři válce. Jako bonus mi přidal kontakt na servis Bosch v Sokolově – specialista na vstřikování motorů všech značek. Paráda (!), před námi zpětná cesta do Varů (75 km) s nebezpečím, že možná ještě zničím filtr pevných částic spalin motoru za bratru 20 tisíc!!

Dálnice umožňovala převážně rovinatou jízdu a tak jsem občas, ale fakt jen minimálně, zařadil i „šestku“ na kterou se dalo v povoleném rozsahu otáček jet i stovkou (!).

„Dojel“ jsem. A začíná kolotoč, pane řediteli Neumane a vážení klienti Citroënu v Karlovarském kraji. Je poznamenán nespočtem hovorů a kompromisů, které jsem musel řešit. Podělím se o tyto problémy s vámi a doufám, že vám udělají jasno v tom, co vás čeká v případě údržby, poruchy či dokonce znepojízdnění (můj případ). Zatím, v době popisu událostí, jsem již týden bez vozu a další týden mě čeká s možným pokračováním. Neumím si vůbec představit, kdyby se ocitl v mé situaci živnostník s potřebností. Doufám, že můj manuál strory udělá některým potřebnou osvětu.

  1. Podle rady jednoho diskutujícího, zajíždím do bývalého servisu PEMA. Bývalý prodejce Citroënu, přeškolený na značku JEEP, chápe, ale servisní diagnostika a opravy byly již zrušeny. Nějaké drobné opravy zajišťuje poslední odborný mechanik, ale jen do konce měsíce a končí. Přetížen a na současnou značku se nebude předělávat.
  2. Volám do Sokolova. Vstřikování zkontrolují na speciální stolici, možnost repase a nejhorší varianta – nový vstřik. Co s diagnostikou vozu, bohužel. Jsem před rozhodnutím, zatím zkouším jinou variantu.
  3.  Autorizovaný servis AUTO HRUBÝ, Vysoká Pec – můj nejbližší.(65 km). Přijímací technik, kterému jsem sdělil problém, požádal o VIN vozu. Diskutovali jsme skoro půl hodiny (nemám kredit na furt) a poté  mě představil vizi jejich opravy. Dovézt, je možno asistenční službou pojišťovny, dají na diagnostiku, pokud se potvrdí porucha vstřikování, stolice, repase, nový vstřik a možnost opravy komunikace – cena asi dost vysoká. 
  4. Asistenční služba mé pojišťovny? Volám a zjišťuji další nepříjemnost – nemám sjednán dostatečný limit a vůz by odvezla do servisu za zhruba 4 tisíce (!) Doporučuji zkontrolovat vaše povinné ručení a případnou asistenci. Poučen. Sděluji technikovi, servis má možnost dovézt – náklady dle km – 2400 Kč. Cesta zpět – nevím, zatím neřeším.
  5. S pochroumaným „krasavcem“ zajíždím do autorizovaného servisu Peugeot. Vysvětlím vzniklý problém, pochopení, jsem zařazen mimo objednané a vůz zanechávám. Ač nemají diagnostiku Citroënu, použijí externí a oznamují, že to vykazuje poruchu jak v Ašském servisu a navíc možnou poruchu komunikace. Konzultuji s Vysokou Pecí a zasílám diagnostiku z Peugeotu. Žádají vůz dopravit. 
  6. Stojím před rozhodnutím :
  • a) pracně dopravit vůz do autorizovaného servisu (jakkoli a za jakoukoli cenu) a absolvovat dvojí  cestu – domů a za zhruba 5-7 dní zpět – pro opravený vůz.
  • b) zkusit, jak napsal jeden diskutující, opravu pokus - omyl s nejistým výsledkem a možnou velkou finanční zátěží

Technik ze servisu AUTO HRUBÝ mi potvrdil, že Peugeot, díky „sesterské“ podobnosti značek, by při opravě určitě postupoval stejně jako oni a nechává na mé volbě.

Můj nový servis

Po duševním a technickém boji, volím b) a dávám svolení servisu Peugeot k opravě.

Pokus – omyl začal v pátek 16.9 (sledujte časovou osu) demontáží pravděpodobného pachatele poruchy - vstřiku prvního válce. Vstřik je zaslán (poštou!) na kontrolu ke smluvnímu partnerovi Peugeotu (no, nemůžu si vybírat, že?). Návrat? Ve hvězdách, možná čtvrtek, pátek (týden po demontáži). Jelikož vozy Peugeotu mají pochopitelně servisní přednost, musím doufat a výsledek zatím...!!

„Děkuji“ panu Františovi Neumanovi, řediteli značky Citroën za vděčné a spokojené zákazníky.

Držte mi palečky.            Jiří

PS: Zákaznické centrum firmy Citroën na můj kritický dopis dosud neodpovědělo. Bravo!!

PS II: Časová osa byla dokončena v pátek 23. října > úspěšně (viz glosa autora v diskusi).

Hlasujte ve finále ankety Blogera roku

Autor: Jiří Mitáček | úterý 20.9.2016 11:25 | karma článku: 21,27 | přečteno: 747x
  • Další články autora

Jiří Mitáček

Vše, co mám...

Titulek je mnoho říkající... Budu vám vyprávět příběh „obyčejné“ gramofonové LP desky. Její věk - 47 let... Uvozovky naznačují, že má v mém dosavadním životě neobyčejné zastoupení. V závěru tohoto vyznání pochopíte...

15.12.2023 v 14:15 | Karma: 27,30 | Přečteno: 368x | Diskuse| Osobní

Jiří Mitáček

Dobrý den, pane Zemane…

Takto jsem začínal svůj velice slušný „rozlůčkový“ blog s panem Zemanem. Jenom jsem mu chtěl sdělit, že budu 5 let žít v zemi. která nemá presidenta. Vůůůbec jsem netušil, že těch let bude 2 x tolik. A vůbec jsem netušil...

29.1.2023 v 23:45 | Karma: 28,86 | Přečteno: 752x | Diskuse| Osobní

Jiří Mitáček

Fakt jsem to v mém věku nečekal!!

Copak? Pokles zdraví? Pokles erekce? Pokles financí? Pokles sebevědomí ...? Ani jedno z výše uvedených, Horší...

20.5.2022 v 22:15 | Karma: 25,76 | Přečteno: 800x | Diskuse| Karlovy Vary

Jiří Mitáček

Potkal jsem Barunku…

Doba covidová... Prožíváme „na plný pecky“. Pokud neposloucháme, nedíváme se nebo nečteme příliš často komentáře o „stavu hladiny“ v naší populaci, hledáme...Napadá mě jeden známý televizní pořad o čase (uváděl pan Karel Čáslavský).

21.3.2021 v 17:39 | Karma: 27,87 | Přečteno: 522x | Diskuse| Ostatní

Jiří Mitáček

Autobus přátel…

Šiš. To je tak těžkej provoz... Porád se vám nějak mění posádka a kdo má tyhle šachy pořád stíhat. A hlavně zdůvodňovat „přeskupovačku". Šoupnete někoho o sedák dál a už musíte "zdůvodňovat".

13.11.2020 v 23:32 | Karma: 27,65 | Přečteno: 442x | Diskuse| Ona
  • Nejčtenější

Drahé a rezavé, řeší Ukrajinci zbraně z Česka. Ani nezaplatili, brání se firma

18. května 2024  12:02

Premium České zbrojařské firmy patří dlouhou dobu mezi klíčové dodavatele pro ukrajinskou armádu i tamní...

Královna fetiše rozdráždila Ameriku. Její fotografce se klaní i feministky

22. května 2024

Seriál „Nejkrásnější fotografka“ či „nejlepší pin-up fotografka na světě“. Taková čestná přízviska si...

Turisté si zajeli do Afghánistánu. Střelci část Evropanů povraždili i s průvodci

18. května 2024  17:57

Neznámí ozbrojenci v pátek večer v provincii Bámján v centrální části Afghánistánu zabili tři...

Turek: Z Nerudové mi bývá špatně, o hlasy komoušů a progresivistů nestojím

24. května 2024

Bývalý automobilový závodník a lídr Přísahy s Motoristy Filip Turek patří mezi černé koně...

Vrtulník íránského prezidenta havaroval v mlze, záchranáři po něm pátrají

19. května 2024,  aktualizováno  22:16

Aktualizujeme Na severozápadě Íránu pokračuje rozsáhlá záchranná operace poté, co zde zmizel vrtulník s íránským...

Komu spadne do klína západ Afriky? Ve hře o vliv je průmysl i dezinformace

26. května 2024

Premium Od spolupracovníka MF DNES v Africe Pozvolný odchod Francie ze západní Afriky je hotová věc. Zcela nahradit francouzský vliv ale bude...

Čechů ubývá, rodí se méně dětí. Není čas na sex a vztahy, vysvětlují odborníci

26. května 2024

Premium Stále více žen v Česku nemůže otěhotnět nejen z důvodů onemocnění, ale i kvůli odkládaní...

První barevná fotka zmizela v hlubinách času. Už ji nikdy nikdo neuvidí

26. května 2024

Seriál Je to jen pruhovaná stuha na tmavém pozadí, přesto představuje zásadní moment ve vývoji barevné...

V metru ve stanici Náměstí Republiky spadl do kolejiště člověk, provoz byl zastaven

25. května 2024  22:38,  aktualizováno  23:28

„Na stanici metra B spadl do kolejiště člověk. Provoz metra je přerušen v úseku Smíchovské nádraží...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

  • Počet článků 147
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1754x
Obyčejný chlap, rentiér, pracovně se státem vyrovnaný. Listopad 1989 bude trvale patřit mezi nejšťastnější měsíce mého "brožovaného" života. Jsem optimista a spokojen, že svobodu mohu prožívat. A na plný "pecky".