Citroën story, aneb manuál pro majitele v Karlovarském kraji…

Rouhal se a byl po „zásluze“(?) potrestán. Kdo? Já, stěžovatel a pisatel kritiky na nepochopitelné jednání a praktiky firmy Citroën v Karlovarském kraji. Trest je kuriózní – potřebuji nutně servis..

Jak jednoduché před zhruba tři čtvrtě rokem. Zajedu, nechám opravit v autorizovaném servisu v Karlových Varech. Bývalo! Dnes?

 Pokud nejste škodolibí a nejlépe majitelé značky, čtěte, prosím. Ostatní dle zájmu.

Nevyčerpatelné téma má zajímavé pokračování.Hmm, akorát na můj úkor.

Situace, která vedla k výše uvedené potřebnosti, byla zvláštní a ve svém důsledku mě umožňuje navodit atmosféru, kterou zažijí současní a zatím, nedejbože, i budoucí zákazníci firmy Citroën v Karlovarském kraji.

Vstupní antré máme za sebou, pokračuji.

Slunné ráno, cesta po dálnici do Chebu (cíl Aš), tempomat nastaven na rychlost 110 km. Můj krasavec, maximálně obsazen kolegy z kuželek ( mistrovské utkání v Aši), spokojeně pobrukoval a jeho zvuk se mísil s obvyklou hecířskou debatou. Zhruba 5 km před odbočkou na Aš, na display, spolu s varujícím pištěním, vyskočilo anglické hlášení : Engine failed - needed repair !! Přeloženo: Porucha motoru - nutná oprava(!), včetně dalšího oznámení, že je vypnuto ESP/ASP. Zděšen zastavuji a v servisním manuálu hledám význam těchto kontrolních oznámení. První je vážné, druhé je bezpečnostní a je důsledkem propojení počítačového systému vozidla. Anglické hlášení nevěští nic dobrého. Nastartuji, dobrý, přidám plyn – omezení otáček na 2000 ot/min, nepravidelný chod, značná ztráta výkonu. Do cíle zbývá zhruba 25 km. Vzhledem k zatížení vozu krapítko „svalnatějšími“ pupkáči, musím v každém větším kopečku podřazovat a dávat varovné blinkry – za mnou jedoucí chápou a soucitně mě objíždějí.

Zkrátím. Dojezd na kuželnu v Aši. Sportovními kolegy, po zjištění, proč (?) skoro pozdě, naveden do servisu v Mokřinách, předměstí Aše. Příjemný pan vedoucí servisu, po napojení na servisní diagnostiku s omluvou, že je to „firemní“ a ne speciální na Citroën, čte diagnózu – vadný první vstřik, nebo selhalo ovládání vstřiku elektronikou. Zkušeným poslechem potvrzuje, že motor jede jenom na tři válce. Jako bonus mi přidal kontakt na servis Bosch v Sokolově – specialista na vstřikování motorů všech značek. Paráda (!), před námi zpětná cesta do Varů (75 km) s nebezpečím, že možná ještě zničím filtr pevných částic spalin motoru za bratru 20 tisíc!!

Dálnice umožňovala převážně rovinatou jízdu a tak jsem občas, ale fakt jen minimálně, zařadil i „šestku“ na kterou se dalo v povoleném rozsahu otáček jet i stovkou (!).

„Dojel“ jsem. A začíná kolotoč, pane řediteli Neumane a vážení klienti Citroënu v Karlovarském kraji. Je poznamenán nespočtem hovorů a kompromisů, které jsem musel řešit. Podělím se o tyto problémy s vámi a doufám, že vám udělají jasno v tom, co vás čeká v případě údržby, poruchy či dokonce znepojízdnění (můj případ). Zatím, v době popisu událostí, jsem již týden bez vozu a další týden mě čeká s možným pokračováním. Neumím si vůbec představit, kdyby se ocitl v mé situaci živnostník s potřebností. Doufám, že můj manuál strory udělá některým potřebnou osvětu.

  1. Podle rady jednoho diskutujícího, zajíždím do bývalého servisu PEMA. Bývalý prodejce Citroënu, přeškolený na značku JEEP, chápe, ale servisní diagnostika a opravy byly již zrušeny. Nějaké drobné opravy zajišťuje poslední odborný mechanik, ale jen do konce měsíce a končí. Přetížen a na současnou značku se nebude předělávat.
  2. Volám do Sokolova. Vstřikování zkontrolují na speciální stolici, možnost repase a nejhorší varianta – nový vstřik. Co s diagnostikou vozu, bohužel. Jsem před rozhodnutím, zatím zkouším jinou variantu.
  3.  Autorizovaný servis AUTO HRUBÝ, Vysoká Pec – můj nejbližší.(65 km). Přijímací technik, kterému jsem sdělil problém, požádal o VIN vozu. Diskutovali jsme skoro půl hodiny (nemám kredit na furt) a poté  mě představil vizi jejich opravy. Dovézt, je možno asistenční službou pojišťovny, dají na diagnostiku, pokud se potvrdí porucha vstřikování, stolice, repase, nový vstřik a možnost opravy komunikace – cena asi dost vysoká. 
  4. Asistenční služba mé pojišťovny? Volám a zjišťuji další nepříjemnost – nemám sjednán dostatečný limit a vůz by odvezla do servisu za zhruba 4 tisíce (!) Doporučuji zkontrolovat vaše povinné ručení a případnou asistenci. Poučen. Sděluji technikovi, servis má možnost dovézt – náklady dle km – 2400 Kč. Cesta zpět – nevím, zatím neřeším.
  5. S pochroumaným „krasavcem“ zajíždím do autorizovaného servisu Peugeot. Vysvětlím vzniklý problém, pochopení, jsem zařazen mimo objednané a vůz zanechávám. Ač nemají diagnostiku Citroënu, použijí externí a oznamují, že to vykazuje poruchu jak v Ašském servisu a navíc možnou poruchu komunikace. Konzultuji s Vysokou Pecí a zasílám diagnostiku z Peugeotu. Žádají vůz dopravit. 
  6. Stojím před rozhodnutím :
  • a) pracně dopravit vůz do autorizovaného servisu (jakkoli a za jakoukoli cenu) a absolvovat dvojí  cestu – domů a za zhruba 5-7 dní zpět – pro opravený vůz.
  • b) zkusit, jak napsal jeden diskutující, opravu pokus - omyl s nejistým výsledkem a možnou velkou finanční zátěží

Technik ze servisu AUTO HRUBÝ mi potvrdil, že Peugeot, díky „sesterské“ podobnosti značek, by při opravě určitě postupoval stejně jako oni a nechává na mé volbě.

Můj nový servis

Po duševním a technickém boji, volím b) a dávám svolení servisu Peugeot k opravě.

Pokus – omyl začal v pátek 16.9 (sledujte časovou osu) demontáží pravděpodobného pachatele poruchy - vstřiku prvního válce. Vstřik je zaslán (poštou!) na kontrolu ke smluvnímu partnerovi Peugeotu (no, nemůžu si vybírat, že?). Návrat? Ve hvězdách, možná čtvrtek, pátek (týden po demontáži). Jelikož vozy Peugeotu mají pochopitelně servisní přednost, musím doufat a výsledek zatím...!!

„Děkuji“ panu Františovi Neumanovi, řediteli značky Citroën za vděčné a spokojené zákazníky.

Držte mi palečky.            Jiří

PS: Zákaznické centrum firmy Citroën na můj kritický dopis dosud neodpovědělo. Bravo!!

PS II: Časová osa byla dokončena v pátek 23. října > úspěšně (viz glosa autora v diskusi).

Autor: Jiří Mitáček | úterý 20.9.2016 11:25 | karma článku: 21,27 | přečteno: 746x
  • Další články autora

Jiří Mitáček

Vše, co mám...

15.12.2023 v 14:15 | Karma: 27,17

Jiří Mitáček

Dobrý den, pane Zemane…

29.1.2023 v 23:45 | Karma: 28,86

Jiří Mitáček

Potkal jsem Barunku…

21.3.2021 v 17:39 | Karma: 27,87

Jiří Mitáček

Autobus přátel…

13.11.2020 v 23:32 | Karma: 27,65