- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Jak jednoduché před zhruba tři čtvrtě rokem. Zajedu, nechám opravit v autorizovaném servisu v Karlových Varech. Bývalo! Dnes?
Pokud nejste škodolibí a nejlépe majitelé značky, čtěte, prosím. Ostatní dle zájmu.
Nevyčerpatelné téma má zajímavé pokračování.Hmm, akorát na můj úkor.
Situace, která vedla k výše uvedené potřebnosti, byla zvláštní a ve svém důsledku mě umožňuje navodit atmosféru, kterou zažijí současní a zatím, nedejbože, i budoucí zákazníci firmy Citroën v Karlovarském kraji.
Vstupní antré máme za sebou, pokračuji.
Slunné ráno, cesta po dálnici do Chebu (cíl Aš), tempomat nastaven na rychlost 110 km. Můj krasavec, maximálně obsazen kolegy z kuželek ( mistrovské utkání v Aši), spokojeně pobrukoval a jeho zvuk se mísil s obvyklou hecířskou debatou. Zhruba 5 km před odbočkou na Aš, na display, spolu s varujícím pištěním, vyskočilo anglické hlášení : Engine failed - needed repair !! Přeloženo: Porucha motoru - nutná oprava(!), včetně dalšího oznámení, že je vypnuto ESP/ASP. Zděšen zastavuji a v servisním manuálu hledám význam těchto kontrolních oznámení. První je vážné, druhé je bezpečnostní a je důsledkem propojení počítačového systému vozidla. Anglické hlášení nevěští nic dobrého. Nastartuji, dobrý, přidám plyn – omezení otáček na 2000 ot/min, nepravidelný chod, značná ztráta výkonu. Do cíle zbývá zhruba 25 km. Vzhledem k zatížení vozu krapítko „svalnatějšími“ pupkáči, musím v každém větším kopečku podřazovat a dávat varovné blinkry – za mnou jedoucí chápou a soucitně mě objíždějí.
Zkrátím. Dojezd na kuželnu v Aši. Sportovními kolegy, po zjištění, proč (?) skoro pozdě, naveden do servisu v Mokřinách, předměstí Aše. Příjemný pan vedoucí servisu, po napojení na servisní diagnostiku s omluvou, že je to „firemní“ a ne speciální na Citroën, čte diagnózu – vadný první vstřik, nebo selhalo ovládání vstřiku elektronikou. Zkušeným poslechem potvrzuje, že motor jede jenom na tři válce. Jako bonus mi přidal kontakt na servis Bosch v Sokolově – specialista na vstřikování motorů všech značek. Paráda (!), před námi zpětná cesta do Varů (75 km) s nebezpečím, že možná ještě zničím filtr pevných částic spalin motoru za bratru 20 tisíc!!
Dálnice umožňovala převážně rovinatou jízdu a tak jsem občas, ale fakt jen minimálně, zařadil i „šestku“ na kterou se dalo v povoleném rozsahu otáček jet i stovkou (!).
„Dojel“ jsem. A začíná kolotoč, pane řediteli Neumane a vážení klienti Citroënu v Karlovarském kraji. Je poznamenán nespočtem hovorů a kompromisů, které jsem musel řešit. Podělím se o tyto problémy s vámi a doufám, že vám udělají jasno v tom, co vás čeká v případě údržby, poruchy či dokonce znepojízdnění (můj případ). Zatím, v době popisu událostí, jsem již týden bez vozu a další týden mě čeká s možným pokračováním. Neumím si vůbec představit, kdyby se ocitl v mé situaci živnostník s potřebností. Doufám, že můj manuál strory udělá některým potřebnou osvětu.
Technik ze servisu AUTO HRUBÝ mi potvrdil, že Peugeot, díky „sesterské“ podobnosti značek, by při opravě určitě postupoval stejně jako oni a nechává na mé volbě.
Po duševním a technickém boji, volím b) a dávám svolení servisu Peugeot k opravě.
Pokus – omyl začal v pátek 16.9 (sledujte časovou osu) demontáží pravděpodobného pachatele poruchy - vstřiku prvního válce. Vstřik je zaslán (poštou!) na kontrolu ke smluvnímu partnerovi Peugeotu (no, nemůžu si vybírat, že?). Návrat? Ve hvězdách, možná čtvrtek, pátek (týden po demontáži). Jelikož vozy Peugeotu mají pochopitelně servisní přednost, musím doufat a výsledek zatím...!!
„Děkuji“ panu Františovi Neumanovi, řediteli značky Citroën za vděčné a spokojené zákazníky.
Držte mi palečky. Jiří
PS: Zákaznické centrum firmy Citroën na můj kritický dopis dosud neodpovědělo. Bravo!!
PS II: Časová osa byla dokončena v pátek 23. října > úspěšně (viz glosa autora v diskusi).
Další články autora |