Stesky z našich hor

Minulý víkend jsme s kamarádkou prožily ve Špindlerově mlýně ve čtyřhvězdičkovém wellness hotelu. Dostaly jsme pobyt jako dárek a těšily jsme se moc. Vždyť spočinout v náručí hotelu, kde máte k dispozici whirpool a bazén, je báječné. Nemusíte se starat o snídani ani večeři, máte ustláno. Navíc si můžete objednat masáž, kosmetiku. To vše hned vedle lanovky se sjezdovkou a uprostřed krásné přírody.

Tak jsme si to alespoň představovaly – minimálně čtyřhvězdičkové pohodlí. Realita se ale malinko odchýlila od představ. Hotel byl velice dobře vybavený, pokoj čistý a voňavý, ručníky a povlečení zrovna tak, tím ale bezchybnost služeb končila. Už při příjezdu jsem měla u recepce trochu dojem, že tak trochu obtěžujeme. Milých slov a přivítání jsme se nedočkaly. Vysvětlení, kde najdeme restauraci a bazén se nám sice dostalo, ale na půl úst. Velikým zklamáním byly večeře. V zásadě by kuchař mohl dávat lekce v tom, jak zkazit i tak jednoduchou věc jako jsou pečené brambory a vůně magi nás ovanula z poloviny jídel.

Bazén byl studený a whirpool nefungoval. Když jsme dojednávaly masáž a vířivou vanu, tak jsme byly svědky toho, jak se personál dohaduje, že je unaveny a jak tedy budou muset zítra zase přijít do práce, protože už jsme další zákaznice. U vířivé vany kamarádce obsluha lehce vnutila bylinnou přísadu, aniž by ji upozornila, že je to podstatně dražší. Další zádrhel nastal, když jsme se na recepci ptaly na mapu okolí a možné výlety – mapy nejsou, koupit se asi dají někde ve Špindlerově mlýně a výlety, to nevěděli. Kamarádka si chtěla zalyžovat jen na dvě hodiny. V hotelové půjčovně lyží jí řekli, že sazbu mají pouze na celý den a odmítli celodenní půjčovné podělit alespoň dvěma, to vše s výrazem, že fakt obtěžuje. Pouze u sedačkové lanovky hned vedle hotelu jsme se dočkaly úsměvů a služeb, kdy vlekaři byli ochotní nás povozit nahoru a dolů a ještě nám poradili, kudy na příjemné procházky.Přes všechny nedostatky jsme si víkend užily, bylo krásné počasí, Krkonoše jsou nádherné hory, po cestách jsme našly restaurace, kde bylo velkým potěšením posedět a najíst se.

Úsměvu jsme se v hotelu dočkaly ve chvíli, kdy jsme hradily nějaké služby při odjezdu. Zřejmě byli rádi, že další otravný zákazník mizí z dohledu.

Sotva jsem přijela z hor, zase jsem narazila na novinový článek, jak i čeští lyžaři volí rakouské svahy, jak si naši vlekaři i poskytovatelé ubytování stěžují na odliv zákazníků. A neubránila jsem se tomu, abych to nepřirovnala k tomu, jak si občas moje kolegyně v knihovně pomalu začínají stěžovat opačně, jak nám neustále roste počet čtenářů a návštěvníků. Leckdo možná namítne, že je to nesrovnatelné a určitě v něčem je, ale ne ve službách. V naší knihovně někteří čtenáři již od dveří volají, abychom jim vybraly nějaké knihy a my ochotně vybíráme. Je pro nás samozřejmostí, že když nějaká kniha, kterou čtenář skutečně chce moc půjčit, není v naše fondu, pátráme v rámci meziknihovní výpůjční služby po celé republice a knihu seženeme. Radíme starším uživatelům internetu, když si neví rady. Poradíme při výběru povinné školní četby. A to prosím vše s úsměvem. A velice často slyšíme, že je radost k nám do knihovny chodit a zákazníci přibývají místo, aby se přesouvali jinam.

Autor: Bedřiška Kotmelová | pátek 1.4.2011 18:02 | karma článku: 16,66 | přečteno: 1470x

Soumarak intelektuálů

Několik zaznamenaných situací za poslení půl rok, doufám, že mi moji vzdělaní a báječní kamarádi zachovají přízeň.

20.2.2013 v 16:33 | Karma: 15,38 | Přečteno: 851x | Diskuse| Ostatní

Bedřiška Kotmelová

Švédské daně za české služby?

Pan Kalousek to řekl hezky, srozumitelně, vtipně. Ráda bych jako občanka České republiky odpověděla. Nechci platit švédské daně za české služby.

23.10.2012 v 18:15 | Karma: 37,33 | Přečteno: 2357x | Diskuse| Ostatní

Bedřiška Kotmelová

Podzimní kořeněný úlet plný vůní a chutí

Existují dva přístupy k vaření; podle receptů, ať již z kuchařek nebo od našich rodičů a prarodičů, a pak vaření intuitivní. Vaření intuitivní v sobě skrývá nebezpečí zpackaného jídla, promrhaných nákupů a nevole strávníků, vyžaduje přece jen nějakou zkušenost a jakýsi základní druh talentu, který je srovnatelný s hudebním či výtvarným nadáním. Na druhou stranu přináší vzrušení, objevy, nečekaná dobrodružství a v konečné fázi blažené vzdechy strávníků.

26.9.2012 v 18:11 | Karma: 6,43 | Přečteno: 607x | Diskuse| Ostatní

Letní prdelky

Vyrůstala jsem obklopena spíše ženami a tomu přičítám své snahy pochopit hlubiny mužského myšlení. Moje starší dcera vyrůstala obklopena bratry a přibližně od svých 17 let mi neustále opakuje: „Hledáš hlubiny tam, kde nejsou. Mužský fungujou jednoduše, odměna nebo trest. Odměna je jídlo a sex, případně možnost boje nebo jeho simulace.“ Smiřuji se s tímto faktem dost složitě.

7.8.2012 v 16:06 | Karma: 23,34 | Přečteno: 2533x | Diskuse| Ostatní

Půvab kulatých zrnek rýže

Dlouhozrnné rýže jasmínová a basmati se berou jako rýže vznešené, oplývající nevšedními vlastnostmi. Oproti tomu kulatozrnné jsou v našem povědomí spíše popelkami mezi rýžemi, málokdo u nás chápe, proč se vlastně pěstují a k čemu je dobré je používat.

26.7.2012 v 19:40 | Karma: 14,41 | Přečteno: 1044x | Diskuse| Ostatní

Přes Česko přešly bouřky s krupobitím. Dálnici D1 pokrylo bahno a větve

6. května 2024  15:47,  aktualizováno  7.5

Experta Antoše srazilo auto. Je mimo ohrožení života, MS komentovat nebude

13. května 2024  18:48,  aktualizováno  19:07

Hokejový expert České televize Milan Antoš už na domácím světovém šampionátu komentovat nebude. V...

Novotný je na vyhazov z ODS. Výroky o Slováčkové překročil hranici, řekl Benda

12. května 2024  12:11

Starosta Řeporyjí Pavel Novotný překročil hranice, které by se překračovat neměly, kritizoval v...

Aktivisté žádají konec pedagožky Univerzity Karlovy a přednášky o „genocidě v Gaze“

6. května 2024  12:46,  aktualizováno  7.5 9:13

Karlova univerzita by měla přehodnotit zaměstnávání osob jako je doktorka Irena Kalhousová, uvádí...

Důchod daleko, ale práci nedostanou. Nezaměstnaných šedesátníků přibývá

11. května 2024

Premium Lidé kolem šedesátky při hledání zaměstnání narážejí na zeď. Zaměstnavatelé o ně nestojí, preferují...

Gruzínský parlament schválil zákon o zahraničním vlivu, poslanci se poprali

14. května 2024  14:06,  aktualizováno  21:30

Gruzínský parlament schválil kontroverzní návrh zákona o zahraničním vlivu, prosazený vládní...

Britská učitelka spala s žáky, s jedním otěhotněla. U soudu přiznala „chyby“

14. května 2024  20:57

O chybách a zničeném snu nyní u soudu v Manchesteru vypráví britská učitelka, kterou policie viní...

Novotný je pro vedení ODS nepřijatelný, jeho konec stvrdí výkonná rada

14. května 2024  16:10,  aktualizováno  20:09

Pro starostu pražských Řeporyjí za ODS Pavla Novotného to nebyl úplně dobrý den. Nejprve mu ráno...

Jeli sklízet melouny, autobus s nimi po srážce s kamionem vyletěl ze silnice

14. května 2024  20:02

Nejméně osm mrtvých a na 40 zraněných si na Floridě vyžádala nehoda autobusu, který převážel...

Většinou usměvavá žena středního věku,která se bytostně zajímá o svět kolem sebe,výborná kuchařka, matka 9 dětí a bývalá vedoucí knihovny, nyní na volné noze