Stesky z našich hor

Minulý víkend jsme s kamarádkou prožily ve Špindlerově mlýně ve čtyřhvězdičkovém wellness hotelu. Dostaly jsme pobyt jako dárek a těšily jsme se moc. Vždyť spočinout v náručí hotelu, kde máte k dispozici whirpool a bazén, je báječné. Nemusíte se starat o snídani ani večeři, máte ustláno. Navíc si můžete objednat masáž, kosmetiku. To vše hned vedle lanovky se sjezdovkou a uprostřed krásné přírody.

Tak jsme si to alespoň představovaly – minimálně čtyřhvězdičkové pohodlí. Realita se ale malinko odchýlila od představ. Hotel byl velice dobře vybavený, pokoj čistý a voňavý, ručníky a povlečení zrovna tak, tím ale bezchybnost služeb končila. Už při příjezdu jsem měla u recepce trochu dojem, že tak trochu obtěžujeme. Milých slov a přivítání jsme se nedočkaly. Vysvětlení, kde najdeme restauraci a bazén se nám sice dostalo, ale na půl úst. Velikým zklamáním byly večeře. V zásadě by kuchař mohl dávat lekce v tom, jak zkazit i tak jednoduchou věc jako jsou pečené brambory a vůně magi nás ovanula z poloviny jídel.

Bazén byl studený a whirpool nefungoval. Když jsme dojednávaly masáž a vířivou vanu, tak jsme byly svědky toho, jak se personál dohaduje, že je unaveny a jak tedy budou muset zítra zase přijít do práce, protože už jsme další zákaznice. U vířivé vany kamarádce obsluha lehce vnutila bylinnou přísadu, aniž by ji upozornila, že je to podstatně dražší. Další zádrhel nastal, když jsme se na recepci ptaly na mapu okolí a možné výlety – mapy nejsou, koupit se asi dají někde ve Špindlerově mlýně a výlety, to nevěděli. Kamarádka si chtěla zalyžovat jen na dvě hodiny. V hotelové půjčovně lyží jí řekli, že sazbu mají pouze na celý den a odmítli celodenní půjčovné podělit alespoň dvěma, to vše s výrazem, že fakt obtěžuje. Pouze u sedačkové lanovky hned vedle hotelu jsme se dočkaly úsměvů a služeb, kdy vlekaři byli ochotní nás povozit nahoru a dolů a ještě nám poradili, kudy na příjemné procházky.Přes všechny nedostatky jsme si víkend užily, bylo krásné počasí, Krkonoše jsou nádherné hory, po cestách jsme našly restaurace, kde bylo velkým potěšením posedět a najíst se.

Úsměvu jsme se v hotelu dočkaly ve chvíli, kdy jsme hradily nějaké služby při odjezdu. Zřejmě byli rádi, že další otravný zákazník mizí z dohledu.

 

Sotva jsem přijela z hor, zase jsem narazila na novinový článek, jak i čeští lyžaři volí rakouské svahy, jak si naši vlekaři i poskytovatelé ubytování stěžují na odliv zákazníků. A neubránila jsem se tomu, abych to nepřirovnala k tomu, jak si občas moje kolegyně v knihovně pomalu začínají stěžovat opačně, jak nám neustále roste počet čtenářů a návštěvníků. Leckdo možná namítne, že je to nesrovnatelné a určitě v něčem je, ale ne ve službách. V naší knihovně někteří čtenáři již od dveří volají, abychom jim vybraly nějaké knihy a my ochotně vybíráme. Je pro nás samozřejmostí, že když nějaká kniha, kterou čtenář skutečně chce moc půjčit, není v naše fondu, pátráme v rámci meziknihovní výpůjční služby po celé republice a knihu seženeme. Radíme starším uživatelům internetu, když si neví rady. Poradíme při výběru povinné školní četby. A to prosím vše s úsměvem. A velice často slyšíme, že je radost k nám do knihovny chodit a zákazníci přibývají místo, aby se přesouvali jinam.

Hlasujte ve finále ankety Blogera roku

Autor: Bedřiška Kotmelová | pátek 1.4.2011 18:02 | karma článku: 16,66 | přečteno: 1470x
  • Další články autora

Bedřiška Kotmelová

Soumarak intelektuálů

20.2.2013 v 16:33 | Karma: 15,38

Bedřiška Kotmelová

Letní prdelky

7.8.2012 v 16:06 | Karma: 23,34