Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Hazard s lidskými životy v pražských ulicích

Dopravní podnik hl. m. Prahy si zahrává s životy obyvatel Prahy. Od loňského roku hromadně vytrhává tramvajové koleje a místo nich v ulicích revolučně buduje železnici. Ano, a to doslova, žlábkové tramvajové kolejnice vyměňuje za železniční, které však nemají žlábek.

Ponechme stranou, že se snížila bezpečnost proti vykolejení z hodnoty 1,45 na hodnotu 1,22, což ostatně většině cestujících nic neřekne do doby, než tramvaj vykolejí. Dopravní podnik tuto podstatnou stránku projektu při jeho obhajobě systematicky zamlčuje. Za daleko závažnější ale považuji, že se při použití bezžlábkových kolejnic celý kolejový svršek buduje jako otevřený. To v praxi znamená, že je sjízdný jen pro tramvaje. Z důležitých pražských tepen se v důsledku této stavební úpravy stává něco jako dálnice. Dojde-li na jedné straně silnice k dopravní nehodě, doprava se úplně zastaví, neboť tramvajová trať se nedá motorovým vozidlem nikde překonat ani objet.

Dnešního dne došlo v ranní špičce v zastávce Kotlářka k tragické srážce tramvají, při které bohužel zemřel řidič. Při vší smůle bylo obrovským štěstím, že obě tramvaje vyjížděly z vozovny a byly bez cestujících. Nárazová rychlost totiž činila jen těžko uvěřitelných 65 km/h. Kdyby tramvaj vyjížděla ze sídliště v Řepích, v tomto místě by byla již plně obsazena a následky by byly děsivé. V inkriminovaném čase jsem cestoval v opačném směru a byl jsem postižen následnou výlukou tramvajové dopravy. Musel jsem dát za vděk přeplněnému autobusu, který bezvýchodně uvíznul v zácpě.

Na Plzeňské třídě, jedné z nejdůležitějších pražských komunikací, kudy vozí sanitky z celé Prahy pacienty a zejména dětské pacienty do motolské nemocnice, zbudoval Dopravní podnik železniční trať. Všude jinde by autobus mohl kolonu objet po tramvajovém tělese. Zde to nebylo možné. Dopravní podnik sice zavedl náhradní autobusovou dopravu, ale ta se ukázala jako neúčinná, protože neměla kudy jezdit. Zkolabovala celá Praha 5. Největší problém pak měly složky záchranného integrovaného systému, jejichž vozidla se musela prodírat stojícími kolonami. Na dálnici mohou řidiči uhnout ke středovým svodidlům nebo do odstavného pruhu. V ulicích Prahy není kam. Když pak v jízdních pruzích stojí zablokované autobusy a nákladní auta, stává se z ulice past. Řidiči záchranných vozidel tu v kolonách ztrácejí cenné minuty, které rozhodují o životech těžce nemocných nebo zraněných.

Stal jsem se nedobrovolným divákem toho, co se krátce po nehodě v místě tragédie odehrávalo. Nechci domýšlet, jak by dopadla situace, kdyby v tramvaji byly desítky zraněných, kteří by potřebovali transport do nemocnice. Přestože je nemocnice v Motole na dohled, hromadná doprava sanitními vozy by byla velmi obtížná a časově náročná. Nechápu, že městu, radnici a primátorovi Bohuslavu Svobodovi, který je sám lékařem, to absolutně nevadí. Nechápu, že řediteli Fakultní nemocnice v Motole Miloslavu Ludvíkovi, který je také zároveň předsedou dozorčí rady Dopravního podniku, to také nevadí. Zatím se ozval pouze senátor a ředitel pražské záchranky Zdeněk Schwarz. Ten minulý týden způsob opravy tramvajových tratí ostře zkritizoval, neboť si je dobře vědom, jak se natahují dojezdové časy sanitních vozů. Tratí kvapem přibývá. Poděbradská, Podolské nábřeží, Plzeňská, Milady Horákové, Olšanská, nebo nová tramvajová trať to Podbaby – to jsou tratě, kde až se něco vážného stane, půjde o život. Sanitky se nebudou moci ke zraněným včas dostat. A na příští rok plánuje Dopravní podnik další tratě. Prý ušetří!

Otevřené kolejové svršky patří na samostatné tramvajové tratě do lesa, na louky či pole, např. mezi Libercem a Jabloncem, Mostem a Litvínovem nebo Ostravou a Zátiším. Do středu pražských ulic rozhodně nepatří!

Nominujte autora do ankety Bloger roku

Autor: Jan Králík | pondělí 19.9.2011 22:22 | karma článku: 41,97 | přečteno: 21863x
  • Další články autora

Jan Králík

Přesah zajímavý pro čtenáře vymezuje administrace blogu.

Věta z nadpisu je součástí kodexu zdejšího blogera. Téměř 30 let od revoluce se vracíme do časů, kdy o tom, co je správné číst, rozhoduje cenzor. Poslužte si, klidně smažte celý můj profil, pokud vám to udělá dobře.

17.3.2018 v 9:36 | Karma: 22,78 | Přečteno: 474x | Diskuse| Média

Jan Králík

Poděkování administrátorovi blogu idnes.cz

Děkuji Vám pane Patriku Bango, že jste z hlavní nabídky po pár minutách odstranil můj poslední článek. Není to poprvé, ale věřte mi a to Vám slibuji, zcela jistě naposledy, protože se stěhuji jinam.

17.3.2018 v 7:40 | Karma: 25,24 | Přečteno: 814x | Diskuse| Hyde park

Jan Králík

Českou televizi nedáme, ale naši justici mafii prodáme

Jakmile si dovolíte zpochybnit některá démonická slovní spojení, okamžitě budete napaden nějakým bijcem za demokracii, práva menšin či ekologii a brutálně onálepkován, že si to za klobouk nedáte. Razantně vám bude vysvětleno...

16.3.2018 v 9:05 | Karma: 36,45 | Přečteno: 1054x | Diskuse| Společnost

Jan Králík

Krnáčová znovu pražskou primátorkou? Proboha už ne!

Primátorka Krnáčová oznámila, že chce znovu řídit Prahu. Absolutní ztráta sebereflexe této paní mě nepřekvapuje, ale děsí mě představa, že by hlavní město mělo být Krnáčovou decimováno další volební období.

1.3.2018 v 14:03 | Karma: 35,39 | Přečteno: 1439x | Diskuse| Ostatní

Jan Králík

Všetci kradnú aneb jak Krnáčová v Praze s korupcí zatočí

Před každými volbami politické hnutí ANO slibuje, jak zatočí s korupcí a zefektivní správu s veřejnými prostředky. Následující řádky Vám ukáží, jak primátorka Adriana Krnáčová přetváří předvolební sliby do reality v Praze.

6.2.2018 v 8:50 | Karma: 34,33 | Přečteno: 1255x | Diskuse| Ekonomika
  • Nejčtenější

Atentát na Fica. Slovenského premiéra postřelili

15. května 2024  14:56,  aktualizováno  17:56

Slovenského premiéra Roberta Fica ve středu postřelili. K incidentu došlo v obci Handlová před...

Pozdrav z lůžka. Expert Antoš posílá po srážce s autem palec nahoru

13. května 2024  18:48,  aktualizováno  14.5 22:25

Hokejový expert České televize Milan Antoš, kterého v neděli na cestě z O2 areny srazilo auto, se...

Novotný je na vyhazov z ODS. Výroky o Slováčkové překročil hranici, řekl Benda

12. května 2024  12:11

Starosta Řeporyjí Pavel Novotný překročil hranice, které by se překračovat neměly, kritizoval v...

Fica stále operují. Padlo pět výstřelů, ministr vnitra mluví o občanské válce

15. května 2024  19:25,  aktualizováno  21:31

Zdravotní stav slovenského premiéra Roberta Fica, který byl terčem atentátu, je mimořádně vážný....

Důchod daleko, ale práci nedostanou. Nezaměstnaných šedesátníků přibývá

11. května 2024

Premium Lidé kolem šedesátky při hledání zaměstnání narážejí na zeď. Zaměstnavatelé o ně nestojí, preferují...

Fica stále operují. Padlo pět výstřelů, ministr vnitra mluví o občanské válce

15. května 2024  19:25,  aktualizováno  21:31

Zdravotní stav slovenského premiéra Roberta Fica, který byl terčem atentátu, je mimořádně vážný....

Všechny nás to zasáhlo. Situace je napjatá nejen na Slovensku, reagoval Fiala

15. května 2024  21:29

Premiér Petr Fiala ve středu večer na CNN Prima News ohledně atentátu na slovenského premiéra...

Na Děčínsku narazil vlak do spadlého stromu, trať do Německa stála

15. května 2024  18:10,  aktualizováno  20:44

Vlak jedoucí z Drážďan do Prahy narazil v Dolním Žlebu na Děčínsku do stromu. Cestující se museli...

Do mostu v Texasu narazilo plavidlo a poškodilo ho. Do vody uniká palivo

15. května 2024  20:07

Do mostu v Galvestonu v americkém státě Texas ve středu narazilo plavidlo a do okolních vod uniká...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

  • Počet článků 218
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 2345x
Autor petice "Chceme levnější benzín a naftu". Případnou podporu můžete vyjádřit na www.petice24.com. Předseda Občanského sdružení PATRIOT CZ.

Seznam rubrik