Všetci kradnú aneb jak Krnáčová v Praze s korupcí zatočí
V pondělí 15. ledna 2018 Dopravní podnik hl. m. Prahy ukončil vypravování tramvají z haly hloubětínské vozovny. Jde o největší a zároveň o nejmladší pražskou tramvajovou vozovnu, která byla postavena v letech 1949 – 1951. Hala vozovny byla uzavřena pro bezprostřední nebezpečí zhroucení střešní konstrukce. Jistě není bez zajímavosti, že se tak děje ve vlně paniky vyvolané pádem trojské lávky a ve stejnou dobu, kdy se uzavřel Libeňský most. Všechny tři stavby kromě dlouhodobě přehlíženého havarijního stavu spojuje ještě jméno společnosti Pontex, která provádí kontinuální diagnostiku jejich konstrukcí (pardon, v případě trojské lávky je vhodnější užít času minulého).
Bez hospodáře i dobytek pláče
Útvar správy budov dopravního podniku se o vozovnu staral tak pečlivě, že na poruchu střešní konstrukce v obavě o svou bezpečnost začali upozorňovat až sami provozní zaměstnanci vozovny. Teprve poté, to se psal rok 2013, se provedla kvalifikovaná kontrola střechy, která vyústila v rozhodnutí okamžitě podepřít konstrukci a omezit provoz v depu. Ačkoliv první praskliny jsou datovány do období kolem roku 1998, kdy se pod vozovnou stavělo metro na Černý Most, střecha na svou pozornost musela čekat ještě dlouhých 15 let. Odpovědní manažeři dopravního podniku sice tvrdí, že havarijní stav není zapříčiněn zanedbáním údržby a rozhodně nemohl nastat před osudovou kontrolou, ale zároveň jedním dechem dodávají, že stav střechy má na svědomí nedodržení projektovaných parametrů a technologická nekázeň při výstavbě.
Ani po pěti letech od okamžiku, kdy se náznaky střechy, že se jí chce padnout k zemi, začaly brát vážně, nebyl Dopravní podnik hl. m. Prahy schopen požádat o stavební povolení na rekonstrukci nebo výstavbu nové haly. Dlouhé roky trvající flagrantně vágní přístup má za následek kompletní uzavření objektu a ztrátu největší deponovací kapacity v Praze s vážnými provozně-technickými konsekvencemi. V posledním čísle vnitropodnikového časopisu byla zveřejněna informace, že nová hala bude stát 1,6 miliardy korun a nebude otevřena dříve než v roce 2021.
Bouda na tramvaje za 1,6 miliardy!
Také se Vám to zdá hodně? Tak nezoufejte. Nejste v tom sami. Po zkrachovalém projektu Opencard od Béma, předražených jízdenkách od Rittiga nebo superporuchových tramvajích od Škoda Transportation tu máme další skvělý projekt od Krnáčové. Jak říká generální ředitel a předseda představenstva DPP Martin Gillar: „Výstavba nové budovy vozovny Hloubětín je příležitostí pro využití inovativních technologií s nižší energetickou náročností, které jsou šetrné k životnímu prostředí.“
Ať už bude projekt jakýkoliv, rozhodně nebude šetrný k našim peněženkám. Za bezmála stejnou cenu mohou mít v Poznani 3x větší areál s dálkovým ovládáním výhybek a vrat. V nákladech polské vozovny jsou také započítána nákladná zařízení (např. podúrovňový soustruh, lakovna, dvě mycí linky s recyklací vody apod.), která nebudou předmětem rekonstrukce ve vozovně Hloubětín. Z posledního řádku přiložené tabulky vyčtete, že rozpočet na výstavbu jednoho zastřešeného parkovacího místa pro tramvaj se v Praze zcela vymyká z běžných cenových hladin a je téměř dvojnásobný než v jiných evropských městech.
Paní primátorka by měla co nejrychleji vysvětlit, jestlipak se kromě boudy na tramvaje nechystá i pořádná bouda na daňové poplatníky!
Jan Králík
Přesah zajímavý pro čtenáře vymezuje administrace blogu.

Věta z nadpisu je součástí kodexu zdejšího blogera. Téměř 30 let od revoluce se vracíme do časů, kdy o tom, co je správné číst, rozhoduje cenzor. Poslužte si, klidně smažte celý můj profil, pokud vám to udělá dobře.
Jan Králík
Poděkování administrátorovi blogu idnes.cz

Děkuji Vám pane Patriku Bango, že jste z hlavní nabídky po pár minutách odstranil můj poslední článek. Není to poprvé, ale věřte mi a to Vám slibuji, zcela jistě naposledy, protože se stěhuji jinam.
Jan Králík
Českou televizi nedáme, ale naši justici mafii prodáme

Jakmile si dovolíte zpochybnit některá démonická slovní spojení, okamžitě budete napaden nějakým bijcem za demokracii, práva menšin či ekologii a brutálně onálepkován, že si to za klobouk nedáte. Razantně vám bude vysvětleno...
Jan Králík
Krnáčová znovu pražskou primátorkou? Proboha už ne!

Primátorka Krnáčová oznámila, že chce znovu řídit Prahu. Absolutní ztráta sebereflexe této paní mě nepřekvapuje, ale děsí mě představa, že by hlavní město mělo být Krnáčovou decimováno další volební období.
Jan Králík
Eurohujerové, přestaňte nás už buzerovat!

ČR prý porušuje unijní pravidla, když mohou řidiči nákladních vozidel řídit mikrobusy. ČTK dnes vydala nesrozumitelnou informaci o prohraném soudním sporu České republiky u evropského soudního dvoru. Jak to vlastně je?
Další články autora |
Připravte si zásoby jídla na 72 hodin, vyzývá Evropská unie v nové strategii
Občané Evropské unie by si měli připravit zásoby jídla, které jim v případě nouze vydrží nejméně 72...
Proč se to zvrtlo? Trump čekal boxerský pás, ale Zelenskyj ukázal fotky se zajatci
Američtí představitelé začali věřit ruskému prezidentovi Vladimirovi Putinovi, ačkoliv jejich...
Bombové hrozby v Praze. Policie evakuovala tisíce lidí, odklonila dopravu
V Praze se ve čtvrtek večer uskutečnily masové evakuace kvůli nahlášeným bombám v pražské Lucerně a...
Táhněte do pr****! řve gynekoložka ve videu na pacientku. Teď jí hrozí trest
Gynekoložka ze středočeských Líbeznic čelí kritice poté, co vulgárně napadla jednu ze svých...
Daňové přiznání za rok 2024: využijte formuláře pro internetové podání
Jako každý rok i letos musí mnoho podnikatelů, drobných živnostníků i další osoby samostatně...
Putin navrhuje správu Ukrajiny pod záštitou OSN, chce se zbavit Zelenského
Ruský prezident Vladimir Putin navrhl zavedení přechodné správy Ukrajiny pod záštitou OSN, která by...
Japonci zruší výškový limit pro pilotky letadel. Stačí, když dosáhnou na přístroje
Japonsko od příštího roku zruší požadavek, aby státní Vysoká škola civilního letectví (JCAC)...
Na Radlické vykolejila tramvaj. Řidič nezvládl cvičnou jízdu
V pátek ráno vykolejila v Praze 5 cvičná tramvaj. Zasahovala policie, řidiče otestovala na alkohol....
Výpadek zabezpečení ETCS zpomalil vlaky. Na koridoru u Pardubic nabíraly zpoždění
Provoz vlaků na železničním koridoru u Pardubic ve čtvrtek večer komplikovaly výpadky...
- Počet článků 218
- Celková karma 0
- Průměrná čtenost 2314x