Ivo Cerman
- Počet článků 273
- Celková karma 31,86
- Průměrná čtenost 2433x
Seznam rubrik
- Politika - ČR, Evropa, USA
- Historie
- Antisemitismus
- Izrael - terorismus
- Média - Izrael, etika, politik
- Osobní
Oblíbené stránky
- Honest Reporting - kritika zpravodajství o Izraeli (USA, UK)
- camera.org - kritika zpravodajství o Izraeli (USA, UK)
- Library of Liberty - online klasikové politického myšlení
- Neviditelný Pes (pes demokracie?)
- medialnipes.cz - - náš pokus o monitoring českého zpravodajství
- Opera historica - dějiny raného novověku
Oblíbené blogy
Ivo Cerman
Mučedník Hiram. Skutečné tajemství svobodných zednářů
Nový seriál Ztracená brána znovu připomíná veřejnosti, že téma svobodných zednářů je nevyčerpatelné, stejně jako snaha některých autorů podsouvat jim stále znovu různá vymyšlená tajemství. Ale jaká byla skutečná tajemství zednářů?
Ivo Cerman
Zavedla Marie Terezie povinnou školní docházku? Objev nebo omyl?
Na začátek školního roku se v médiích obvykle připomíná Marie Terezie, protože zavedla povinnou školní docházku. Prý to ale vůbec není pravda, protože ve skutečnosti zavedla jen vzdělávací povinnost.
Ivo Cerman
O toleranci k náboženství 2
Ale horší problém je tolerance nevěřících k náboženství, zvlášť v režimech, které se řídí nějakou "náhražkovou" ideologií. Právní rovinu tohoto problému představila už ústava SSSR z roku 1936. Zakotvila sice svobodu svědomí, ale s předpokladem, že náboženství je přežitek, který zmizí se změnou výrobních a společenských vztahů. Přesto byla sovětská ústava považovaná za tolerantní, protože bránila církvím někoho nutit k víře. Naopak, zajistila svobodu protináboženské propagandy.
Ivo Cerman
O toleranci k náboženství 1+2
Asi jste se taky ve škole učili o tom, jak vznikala a vyrostla náboženská tolerance. Možná ale ne, protože tohle je vlastně také téma, které s v českých hodinách dějepisu moc neprobírá. Ale o tomhle klasicky pojatém vývoji nechci mluvit. Chci mluvit o potížích se samotným pojmem náboženská tolerance a o tom, že lhostejnost k náboženství ještě není tolerance. Tím méně je jí protináboženská propaganda. A také o tom, že tolerovat se musí i církve, ne jen jednotlivci. Rozdělil bych to na problém tolerance mezi náboženstvími a tolerance vůči náboženství.
Ivo Cerman
Diskuze: Tři argumenty proti církevním restitucím
„Jsou to peníze lidu, lid by měl rozhodnout,“i takové názory jsem dostal v diskuzi k článku Tři argumenty proti církevním restitucím. Mou osobní anticenu Michala Babáka získává tento názor:„Já jsem zase pro to aby stát nefinancoval teologická studia a veškeré prostředky které studenti teologie od státu dostali zase navrátili!!“Oba citované výroky pocházejí od stejného čtenáře, takže se to neplete.
Ivo Cerman
Záhada smrti Ludvíka XVII., mučedníka revoluce
Ve Francii se objevily nové pochybnosti kolem pravosti pozůstatků dauphina Ludvíka XVII., malého následníka francouzského trůnu, kterého zabili revolucionáři v roce 1795. Konkrétně se jedná o jeho srdce, které se uchovává v hrobce francouzských králů v Saint-Denis jako relikvie.
Ivo Cerman
Tři argumenty proti církevním restitucím: Babák, Paroubek, Tejc
Ano, vím, že většina čtenářů tady je proti restitucím, ale stejně to píšu.... Nešťastnou náhodou jsem jednoho večera zahlédl v televizi projev poslance, který z neznámého důvodu držel ve sněmovně dlouhou řeč o českých dějinách. Nemohl jsem od toho výjevu odtrhnout oči, a tak jsem bohužel slyšel více, než bych kdy chtěl. Obsah jsem ze začátku ani nevnímal. To, co mě ohromilo, byl způsob přednesu a očividná neznalost tématu. Poslanec každou chvíli přerušoval proslov, aby zabořil nos do papíru s výkladem, takřka žádnou větu nepřečetl bez problémů a velmi často nedokázal vyslovit cizí slova. Zkrátka působil, jako by text přednášky viděl poprvé v životě a hlavně vzbuzoval neodbytný dojem, že o českých dějinách nic, ale doslova nic neví.
předchozí | 1 2 3 4 | další |