- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Při používání kartiček se nám do paměti neuloží takové nepotřebné informace jako např. tohle slovíčko je třetí shora, přesně vidím, kde mám tohle napsané – vlevo dole, nad ním je slovíčko … atd.
Jednoduše řečeno moc dobře víme, jak přesně za sebou slovíčka v učebnici či sešitu jsou a často již můžeme odhadnout slovo následující. Tuhle nebo podobnou situaci myslím zažil naprosto každý, kdo se slovíčka učí běžně z učebnice nebo svého sešítku. Kartičkovou metodu tyto informace do mozku vůbec nepřijdou. Proč ho tedy zbytečně zaměstnávat pamatováním nepotřebných údajů?
Kartičky můžeme oproti učebnici libovolně míchat, selektovat, těžko naučitelná slovíčka si tam napsat vícekrát – na vícero kartiček, abychom je opakovali častěji atd. atd. Navíc můžeme na přeskáčku trénovat českou a cizojazyčnou formu – podle toho, jak si je zamícháme a promícháme. Toto nám tištěná učebnice či naše zápisky z hodiny neumožní.
Tak už jsem Vás přesvědčila? Ještě ne?
Další články autora |
Zdá se, že se Agáta s ničím nemaže. Na první pohled ji nerozhodí žádný hejt, ani bývalí partneři, se kterými se dlouho soudila o rozložení péče o...